Moc Vas prosim o radu, vypocet. Ja uz to neumim a vnucka to jeste neumi. Dekuji.
Lenka H. (Latimeriepodivna) ID 189623, mimibazar.cz/latimeriepodivna (29.1.2018, 6:48) | to bude chyba v tisku, učím páťáky
ODPOVĚDĚT |
|
| Helena N. (BabickaH) ID 272338 (28.1.2018, 19:54) | Všem děkuji a jeden příklad nebude hold hotový
ODPOVĚDĚT |
|
| Irena H. (irik) ID 4999 (28.1.2018, 18:14) | pokud neprobirali desetinna cisla, tak je chyba v tisku mela desetinna cisla jiz v 5.tride, ale az na konci rocniku
ODPOVĚDĚT |
| | Jana B. (mummi) ID 37423, mimibazar.cz/mummi (4.2.2018, 21:33) |
Naši je berou uz od ledna.
ODPOVĚDĚT |
|
| marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (28.1.2018, 17:46) | máme vnučku ve vlastní péči a je taky v páté třídě.tiše doufám že se z matematiky jednou nezblázním
ODPOVĚDĚT |
| | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 17:49) |
Maru nezblázníš, přežiješ to, neboj.... Matika je fajn - výpočty mi nedělají problém ani u většiny příkladů SŠ matiky... horší jsou pro mě jazyky, tam jsem mimo... Je zná, že jsem maturovala před 30ti lety ) Syn je 7.tř., matika mu jde, ale ta ČJ je děs, problém je i větný rozbor...u dcery je to už OK (3.roč. gymplu).
ODPOVĚDĚT |
| | | marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (28.1.2018, 22:17) |
Jako že nervy mám fakt jen jedny .ČJ mám naštěstí ráda,tu snadno ukočíruju,anglinu tu jen podepisuji protože vím úplně prd o čem píše ,naštěstí ji jde lépe jak ,,rodný jazyk ´´ .Tento týden donesla od školní poradkyně navrhnutí na gympl-no málem jsem dostala kopřivku při představě že by hrozila složitější matika.Naštěstí druhá babička je i s přítelem kousek,stačilo ji zlomky jen lépe vysvětlit.Já jsem v tomhle směru fakt nepoužitelná
ODPOVĚDĚT |
|
| Tomáš S. (NaDěti) ID 230346, mimibazar.cz/nadeti (28.1.2018, 17:32) | V 5 tř, nemají ještě desetinná čísla tak 7,5 ???jak psala paní no nevím
ODPOVĚDĚT |
| | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 17:34) |
Přesně to píši paní, že mi to nějak na 5. třídu nesedí...
ODPOVĚDĚT |
| | | | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 18:14) |
Helčo, tak to bude 100% tisková chyba. Děti taky měli dost chyb v matice...buď nepočítejte anebo doplňte do jmenovatele nuly a nechte dopočítat ...
ODPOVĚDĚT |
|
| Tomáš S. (NaDěti) ID 230346, mimibazar.cz/nadeti (28.1.2018, 17:30) | Je tam 30 desetin, a 20 patnáctin
ODPOVĚDĚT |
| | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 17:36) |
30 desetin to rozhodně není...protože základ.zlomek máte 3/4 a to se nerovná 30/10 , tj 3 celým...
ODPOVĚDĚT |
|
| Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 16:40) | ... jsou násobky čitatele a jmenovatele...To znamená, že 1/2 je 2/4 (rozšířeno - krát 2)...nebo i 8/16 (krát 8)...Stejně tak se i zlomky zmenšují na nejmenší zlomek, kdy ve Vašem příkladě je nejmenší zlomek k 15/20 právě 3/4...Tento příklad budete mít jen modelový, nikoliv skutečný,ne?
ODPOVĚDĚT |
| | Helena N. (BabickaH) ID 272338 (28.1.2018, 16:58) |
Tento příklad mají děti v pracovním sešitě MA 5. třída. Ale stejně vím co bude nad 10 a co bude nad 15
ODPOVĚDĚT |
| | | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 17:26) |
20:10=2...tudíž nad 10 bude15:2, tj 7,5... Ten příklad mi na 5. třídu nějak nesedí...To se podle mě učili děti jen základy zlomků...
ODPOVĚDĚT |
| | | | Tomáš S. (NaDěti) ID 230346, mimibazar.cz/nadeti (28.1.2018, 17:37) |
Ano, přesně, jen začínají, stylem jak rozdělit koláč a pod. Měly by se ty zlomky sobě rovnat, ne se krátit dělěním
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (28.1.2018, 17:42) |
Aby se to rovnalo, musí být tedy jmenovatel násobkem 4...a to 10 ani 15 není
ODPOVĚDĚT |
|