Prosí pouze maminky které mají dítě s touto vadou dysgrafie oslabení v oblasti vizuomotorické koordinace. Jak vaše děti zvládají opisy v ČJ? děkuji
| Ilona Č. (asadka) ID 86656 (8.4.2016, 16:17) | Syn má ADD a 3 dys. Od září změnil školu a přístup učitelů je naprosto jiný . Vynechává písmenka, neřeší čárky a písmo má velké a kostrbaté... Přesto mi bylo češtinářem řečeno, že písmo není zase tak špatný, že např. za vynechávání písmen nemůže a že gramatiku umí Ze svého pohledu bych to vyhodnotila tak, že spíše pedagog umí pracovat s dětmi Syn se výrazně uklidnil a celkově se zlepšil
ODPOVĚDĚT |
| Lenka V. (lenkavaš) ID 270263 (8.4.2016, 17:45) |
děkuji moc, asi mám stejný názor, protože učitelka na AJ jazyk hČo dovede i pochválit a není tam problém žádný i už nepíše žádné úlevy protože to začal dávat a z ČJ stále horší učitelka mo říká jak hrozně píše atd a poslední dobou nosí jednu pětku za druhou a když dělá úkol z AJ nebo z jiného předmětu tak to docela zvládá,ale jak píše ČJ tak jedna hrůza už knučí od začátku aspoň že příští rok budou mít jinou učitelku s touhle prostě bohužel nic už neuděláme snad to příští rok bude jiné
ODPOVĚDĚT |
| | | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (8.4.2016, 19:17) |
To je taky můj názor Pozitivní motivace učitele a aktivní práce s celým kolektivem je hodně důležitá. Kdybyste do detailů znala rozdíl mezi původní a nynější školou, nechápala byste stejně jako my. Nebe a dudy . Přitom nynější škola je na tom podstatně hůře (finančně), ale strašně moc se snaží. Mají učení zábavnou formou, plní různé projekty (i granty), mají hromadu akcí a přitom fakt jedou. Syn je taky páťák ). Dcera (16, gympl) byla zrovna dnes poprvé se mnou "nakouknout" a byla taky unesená
ODPOVĚDĚT |
|
| Jarka S. (pupuša) ID 91897 (8.4.2016, 13:47) | To se vůbec nedá srovnávat, protože i poruchy dys mají svoje stupně. Co jeden ještě zvládá s tím se jiný může neúspěšně prát. Někdo má lehkou formu, jiný střední nebo těžkou. Kluk má těžkou formu a nic delšího bez chyb napsat nezvládne a to ani u opisu. Jak je dlouhé slovo, blbě si ho přečte a ještě hůř napíše - což je mnohdy zážitek
ODPOVĚDĚT |
|
| Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (8.4.2016, 13:40) | Moje dcera je těžký dysgrafik, už samotné psaní zvládá špatně a opisy vůbec. Mám tedy na mysli hlavně psací písmo, s tiskacím písmem je na tom o něco lépe - to měla povoleno používat už od druhé třídy, od páté už píše jen na notebooku a PC.
ODPOVĚDĚT |
|
| Kateřina M. (3boys) ID 49148 (8.4.2016, 12:57) | Na prvním stupni mu učitelka dávala delší čas a nebo kratší text. Má mít delší čas na vypracování a psát tiskacím. Na druhém stupni na něj ohledy nikdo nebere.
ODPOVĚDĚT |
|
| Andrea G. (švábina) ID 111, mimibazar.cz/svabina (8.4.2016, 12:52) | Špatně...opsal vše, ale trvá to dlouho a vše je obtížně čitelné. Čím delší opis tím větší hrůza . Je nyní v 5. třídě, ale čitelnost jeho rukopisu se spíše horší než lepší. Čím dál více píše tiskacím písmem, když píše si píše pro sebe a nebo pro mne vzkazy jen tiskacím písmem.
ODPOVĚDĚT |
| Lenka V. (lenkavaš) ID 270263 (8.4.2016, 13:12) |
náš je taky v páté třídě, přesně přijde mi čím delší opis tak je to hrůza někdy nevím, čím to je jestli už ten pocit že to vidí dlouhé
ODPOVĚDĚT |
| | | Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (8.4.2016, 13:34) |
Moje dcera (5tř.) mívala problém spíše s diktáty. Znervózňovalo jí, že musí rychle. Umí, nebojím se říci výborně gramatiku, ale potřebuje více času. Takže po vyšetření v PPP a následné dohodě s p.uč. má zkrácené diktáty i přepisy a opravdu se to začalo zlepšovat. Asi se i psychicky uklidnila a zlepšilo se písmo. Moje tchýně, která je logopedka a bývalá uč. ve speciální MŠ, tak mi řekla, když mě to trápilo a "co je důležitý, aby to napsala rychle nebo dobře?" Naštěstí dcera má skvělou učitelku, která je ochotná akceptovat její tempo.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Andrea G. (švábina) ID 111, mimibazar.cz/svabina (8.4.2016, 13:48) |
Syn kupodivu s diktáty problém nemá, nosí 1 občas 2, ale já když vidím, jak píše, tak z toho šílím. Např. rozdíl mezi "Z" a "S" na počátku slova je tak neznatelný, že když měl za DÚ nějaký opis s doplňováním "S" a "Z" na počátku, tak jsem netušila, co kde vlastně píše. Jsem zvědavá na druhém stupni, jak to bude. Jeho paní učitelka to nyní vše toleruje, asi jí to stojí i dost času to vůbec vyluštit, ale chápu, že ne každý bude mít náladu se s tím trápit.
ODPOVĚDĚT |
|
| Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (8.4.2016, 12:15) | S menšími obtížemi. Má třeba o jednu či dvě věty zkrácený text. Dost se to časem změnilo. Zlepšilo.
ODPOVĚDĚT |
|