Maminky, mám sourozence, holka 8 a kluk 6, při koupání se začínají objevovat, pozorují rozdíly, sahají na sebe, do kolika let jste koupaly společně? Nebo společně bez většího dozoru. Teď třeba řešíme, že ráno "si pindík říká o vyčůrání"...
Zuzana K. (zuzana kn) ID 178835 (1.3.2016, 8:06) | Moje sedmiletá dvojčata (holka, kluk) se stále koupou spolu. Hrají si, vysloveně si to užívají. Zkoumání jeden druhého mají za sebou a to už je pár let. Až řekne, pravděpodobně holka dost, tak se budou koupat zvlášť, ale dokud je to baví spolu proč ne.
ODPOVĚDĚT |
|
| Judita M. (katz) ID 108188, mimibazar.cz/katz (29.2.2016, 20:35) | mám holky 7 a 11 a ta starší,už nechtěla společné koupání takže jdou po sobě.
ODPOVĚDĚT |
|
| Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (29.2.2016, 14:53) | myslím , že právě nastal ten správný okamžik, kdy DOST , za mě jako (mimo jiné) pedagoga je to tak akorát , kdy tohle ukončit. Tečka
ODPOVĚDĚT |
|
| Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (29.2.2016, 13:41) | No a opravdu jim to vadí? V tomhle věku prostě děti dost řeší tyhle věci, objevují. To je normální. Pokud dcera nebo syn vysloveně neprotestuje, neodmítá společné koupání, tak bych je nechala. Jasný signál by pro mě byl, kdybych pozorovala na jednom z nich nějakou nelibost, že se stydí apod.
ODPOVĚDĚT |
|
| Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (29.2.2016, 10:33) | Já bych se neptala tady, ale zeptala bych se těch dvou, zda se chtějí koupat spolu nebo sami, resp bych navodila rozhovor ve stylu, co by jim vyhovovalo více..myslím, že nezáleží na tom, jak to vnímá MMB nebo jak to vnímá rodič, ale hlavně na tom, jak to vnímá samo dítě. A to dítě to může vnímat třeba jako problém, i když rodiči to přijde ještě ok..nebo i naopak, nechala bych to na nich ..
ODPOVĚDĚT |
| | Ilona Č. (asadka) ID 86656 (29.2.2016, 18:54) |
ODPOVĚDĚT |
|
| Lenka T. (marektu73) ID 292507, mimibazar.cz/marektu73 (29.2.2016, 10:31) | Koupala bych společně do okamžiku, než to jeden odmítne. Jsem ze 3 sourozenců a koupali jsme si občas společně i ve věku 13-10-9. Pokud dceru syn "zlobí", neděste se hned, on je jen zvědavý.Ale zeptejte se dcery při dalším koupání, zda zase společně a když odmítne, tak prostě každý zvlášť. Ohledně nahoty a tak to má doma každý jinak, každé dítě to taky bere jinak. Důležité je dítěti vštípit, že nahota intimních partií je věc soukromá. Řeším teď s dcerou 6 let sahání na pipinu...nezakazuji, beru to jako sahání na nohu či ruku, ale říkám, že se má prohlížet v soukromí. Když mi řekla, že si tam nevidí, podala jsem jí zrcátko... prostě žádná tabu, ale klidný věcný přístup.
ODPOVĚDĚT |
|
Jana N. (Janota21) ID 478229 (29.2.2016, 8:22) | Mám taky holku a kluka , 10 a 8 let a nahota je u nás přirozená, ne že bychom chodili nazí, ale ani se nijak neschováváme při převlékání. Děti se teda spolu koupou nazí jen v létě v bazénu, protože do vany už by se nevešli. Myslím, že tím že z nahoty neděláme žádné tabu, tak to děti vnímají přirozeně a nestydí se. Být na vašem místě, vysvětlila bych chlapci, že holčičce jsou jeho dotyky na zadečku nepříjemné, tak ať už to nedělá. Pokud si u koupání hrají a baví je to, nechala bych je ještě spolu.
ODPOVĚDĚT |
|
| Hana F. (hastela) ID 132133, mimibazar.cz/hastela (29.2.2016, 8:04) | Tak u nás holka ( 9 let) a syn (4,5 let) se spolu nekoupou už asi rok...dcera se stydí...a hlavně syn měl vždycky narážky...a jakoby se smál, že je nahatá apod. Zkouší to i teď...když se dcera koupe tak syn si musí jít nutně umýt ruce ....no prostě zkouší to.... příjde mi to strašně brzy, aby byl takhle zvědavej...ale asi to tak je..... Před dcerou můžu být i nahá....a nějak to neřeší....ale před synem se ani nepřevleču
ODPOVĚDĚT |
| radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 10:00) |
ježíš před 5 letým synem se nepřevlečete?to vážně nechápu.asi byste měla pochopit,že on je zvědavý přirozeně dětsky,ne jako muž.jen proto na vás kouká,nic víc za tím není.já bych měla zábrany před svým 18 letým synem,ale být mu tak 10 let,tak by to byla pohoda.není důvod být puritán,hanota je přirozená věc.
ODPOVĚDĚT |
| | | Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (29.2.2016, 16:10) |
I u nás vedu děti k tomu, že nahota je přirozená věc (sama jsem zdravotní sestra, takže z nahoty skutečně žádnou vědu nedělám), nicméně taky děti vedu i k tomu, že nahota primárně patří do soukromí - tedy když se např. převlékají, tak pokud to je možné, mají tak dělat v soukromí, a pokud se dostanou do situace, kdy se před nimi někdo jiný ocitne nahý, mají se chovat taktně a snažit se dotyčnému soukromí dopřát (odejít, nebo se třeba otočit). Přirozené ještě neznamená veřejné - ono třeba i vylučování je naprosto přirozené, že. Jinak k původnímu dotazu mé děti se společně koupaly ve vaně naposledy ve školkovém věku.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Jarka S. (pupuša) ID 91897 (29.2.2016, 22:42) |
Souhlasím s každým písmenkem
ODPOVĚDĚT |
| | | radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 19:53) |
prostě jsme to měli jinak-na převlékání nevidím nic,kde potřebuji soukromí.mezi dospělými třeba v aquaparku v kabinkách možná,před dětmi do věku puberty vůbec.nikdy mě to nevadilo a neřekla bych,že se to potřebuji předvádět.. a myslím,že vyměšování a převlékání je dost jiného dle mě.dcera se asi od svých 12 let stydí převlékat i přede mnou,ale do té doby ji nevadilo,ani jak jsem psala společné koupání s tátou. do kdy se koupali naše děti spolu jsem již uvedla.od malička jsme byli hodně otevření.já měla doma rodiče puritány,nic jsem nevěděla a toto jsem svým dětem udělat nechtěla.
ODPOVĚDĚT |
| | | Jarka S. (pupuša) ID 91897 (29.2.2016, 15:15) |
Nahota může být 100x přirozená věc, ale nikdy jsem neměla potřebu se před dětma převlíkat nebo chodit nahá. Bez ohledu na věk. A je jedno jestli je to holka nebo kluk.
ODPOVĚDĚT |
| | | radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 19:55) |
no a já jsem zase nikdy nechápala proč bych se měla schovávat.nevidím důvod.
ODPOVĚDĚT |
|
| Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (29.2.2016, 7:42) | Tak já nevím, ale podle dětí u kamarádek, tak společně naposledy tak v předškolním věku, max v 1. třídě (pokud to byl kluk a holka). V 8. letech by mi jako holce už vadil zvědavej malej bráška a s rodičema jsem se já asi nikdy nekoupala (nebo si to nepamatuju). Moje mladší dcera mi naposledy do vany vlezla někdy tak kolem 5ti let, ale jinak jsem se s nimi fakt nikdy nekoupala a ani manžel Připadalo by mi snad i trochu divný, kdyby holky vlezly manželovy do vany stejně jako kdybych měla dejme tomu 8 letého kluka a chtěl se koupat se mnou
ODPOVĚDĚT |
| radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 10:02) |
nám to vždy připadalo normální,dcera se s mnanželem koupala dost běžně.za mnou syn tuším nechodil,ale pokud by přišel,neviděla bych problém.nahota je přirozená,aspon u nás.a v 8 letech holce ještě ani většinou nerostou prsa,nic,jsou to ještě děti,takže problém nevidím žádný. a i pokud by ji rostly,tak se max.malý kluka koukne a tím to hasne. ty problémy kolem toho dělají jen dospělí,děti v tom většinou problém nevidí.
ODPOVĚDĚT |
| | | Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (29.2.2016, 10:56) |
Tak puritáni nejsme, nestydím se nahá před holkama, ale fakt mě nikdy nenapadlo, že bych manželovi do vany dala děti (a kór třeba pak 8letou holku), aby se s ním vykoupaly a myslím, že ani ony by nechtěly a styděly by se. Pokud je manžel ve sprše a holky jdou na wc, tak jasně že neutíká z koupelny a nešílí, ale ani se nevystavuje a prostě se spíš otočí. Nevím, asi jsem konzerva ale nevadí mi to a spíš mi přijde divné, kdyby se velké (tak od 6ti let) holčičky koupaly s tatínkem nahaté ve vaně a naopak větší chlapečci s maminkama
ODPOVĚDĚT |
| | | radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 14:27) |
u nás to bývalo úplně normální.táta se koupal a dcera chtěla za nim a bylo ji min tak 8,9 let.syn za mnou myslím nechodil,ale vůbec bych v tom neviděla problém kdyby přišel.dcer s t áou vždy hrála,byla tam pěna,měli to dlouho rádi.skončilo to tak po 10 roku dcery.
ODPOVĚDĚT |
|
| Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (29.2.2016, 6:16) | Syn 10let si ke mě občas ještě teď vleze do vany,nevidím v tom nic špatného
ODPOVĚDĚT |
| | Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (29.2.2016, 11:24) |
to si moc představit neumim...Mám 11 letýho.. Ale když to nevadí jemu ani vám...
ODPOVĚDĚT |
| | | Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (29.2.2016, 18:06) |
Jo a kdybych ho odmítla,tak by měl pocit,že je v pozadí,pže 5ti letej se se mnou koupe skoro každý den.Stejně se před nima převlékám,takže nahou mě vidí normálně a nepřijde jim to divné.Asi by spíš řešil,kdybych se před nima začala schovávat
ODPOVĚDĚT |
| | | | Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (29.2.2016, 18:14) |
nejde o mě, ale o něj Desetiletej kluk je skoro puberťák, málokterej má zájem vlézt si k matce do vany..
ODPOVĚDĚT |
| | Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (upraveno 1.3.2016, 14:10) |
Jako fakt jo? Už takhle velkej kluk se stále občas koupe s mámou?
ODPOVĚDĚT |
| | | Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (29.2.2016, 18:05) |
Jo a kdybych ho odmítla,tak by měl pocit,že je v pozadí,pže 5ti letej se se mnou koupe skoro každý den.Stejně se před nima převlékám,takže nahou mě vidí normálně a nepřijde jim to divné.Asi by spíš řešil,kdybych se před nima začala schovávat
ODPOVĚDĚT |
|
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 22:18) |
Asi jooo, začnu oddělovat. Myslela jsem, že je to ve vaně baví, mají tam spousty hraček, řádí, ale asi už to dál nepůjde...
ODPOVĚDĚT |
|
| Miluše Ž. (mildík) ID 15565 (28.2.2016, 21:03) | Spolu se deti koupaly naposled nekdy v predskolnim veku.....
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 21:13) |
No, tak už je to asi pravda... už to dál nepůjde...
ODPOVĚDĚT |
|
| Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (28.2.2016, 20:46) | asi záleží na dětech...Moje sedmiletá by si s nikým už do vany nevlezla
ODPOVĚDĚT |
| | Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (29.2.2016, 11:28) |
Právě že holka se taky tak nějak začala stydět, když jí bylo kolem 7 let a občas hupla do vany max. starší ségře (když té to teda nevadilo) ale spíš se cachtala sama. Horní díl plavek nepoužívala tak do 9ti let, to jí bylo fuk, ale kaťata mít musela a od těch 9ti let bez podprdy u plavek ani ránu
ODPOVĚDĚT |
| | radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 14:29) |
ježiš proboha,u nás toto přišlo až tak kolem 12 let,kdy se začala stydět i přede mnou.do té doby nic.a s plavky do vany by u nás neuspěla,to bych jí nedovolila,ale nikdy to nechtěla ani nepotřebovala.
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:51) |
Já si pořád říkala, že do puberty čas... ale už to asi začnu řešit... nastávají takový situace...
ODPOVĚDĚT |
|
| Hana S. (Simetka) ID 283567, mimibazar.cz/simetka (28.2.2016, 20:44) | Holce bude 7 a klukovi 4 a zatím se cachtaj spolu - vanu 1 týdně, v týdnu se jen sprchujou, takže to tam ani spolu sami nejsou. Ví jakej je rozdíl mezi klukem a holkou a zvědaví jsou, ale ne nějak důkladně. Jednou mi vlez do vany malej a hned na mě- mami, ty máš ale velký prsa a taťka velkýho pinďoura. . Jo koukaj, i malá vidí jak mažu Tomáškovi každej den pindíka, i ptá se proč. Vše jí vysvětlím popravdě, taky náš malej přišel s tím, že : hele mami, já už budu mít za chvíli taky velkýho pinďoura jako taťka. No ale nebude asi trvat dlouho a budu je taky muset rozdělit. Jsou to zvědavci.
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:50) |
Jsem s dětmi sama, takže asi vnímání rozdílů, je trochu narušený, ale asi už to budu muset rozdělit...
ODPOVĚDĚT |
|
radka k. (radunka1914) ID 539690 (28.2.2016, 20:43) | no u nás tedy 8 a 6 let se ještě koupaly spolu.ještě dost dlouho,u nás je straší kluk,dcera je mladší a tuším,že to skončilo až kolem dceřiných tak 9 nebo 10 narozeninách.dřív ne.ani si nepamatuji,že by se nějak pozorovali,bylo to pro ně normální.a to jsem u nich nebývala,vždy jsem jen koukla a odhcázela.mívali tam spoustu hraček,takže si hráli,neměli nějak čas se na sebe koukat a jak byli zvyklý od mala tak myslím,že jim to nepřišlo.dcera se ještě kolem toho věku 9 let běžně koupala s manželem.
ODPOVĚDĚT |
| | Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 37256 (28.2.2016, 21:14) |
holce bude 10 a klukovi bude 12 a taky se někdy koupou spolu, blbnou tam, voda všady, užijí si to víc než když se sprchují či se koupe každý sám. Zatím to neřeším, problém v tom nevidím, jim to přijde normální. Zatím mají i společný pokojík, pokud chce každý svůj tak jen proto, že jeden prý dělá větší bordel než ten druhý. Takže ještě ten správný čas na to, aby měl každý svůj pokoj nenadešel. Jinak místo je.
ODPOVĚDĚT |
| | | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 22:22) |
Já to taky tak viděla, vyrůstají spolu, je to pro ně normální, doteď, řádí, ptají se, kolik hraček do vany je povoleno, ale dneska mě to nějak odzbrojilo...
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:47) |
Nooo, já to taky brala nějak normálně, ale dneska jsem přišla do koupelny a syn brečel a dcera řekla, že až tam nebude syn, tak, že mi něco řekne, a řekla mi, že syn jí sahal na zadek... byla to nějak rozpačitá situace. Tak to řeším...
ODPOVĚDĚT |
| | radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 9:57) |
jak píše paní výše,tak bych synovi domluvila aby dceři na zadek nesehal,že jít o není příjemné.já toto od dětí neznám,syn takový nebyl.já myslím,že oddělování při koupání není řešení.stejně musí chlapec pochopit,že nemůže sahat na děti třeba na koupališti nebo jinde.ano toto je sestra,ale ani tak si nemůže dělat co chce. věřím,že výchovu to zvládnete a děti se budou ještě moc dál koupat spolu.
ODPOVĚDĚT |
|
| Martina Janáčková (Martinaak) ID 54540, mimibazar.cz/Martinaak (28.2.2016, 20:31) | Syn má 9, dcera 7 a koupou se zvlášť už skoro rok a půl, sami si řekli.
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:35) |
No, tak faaakt, asi už je na čase, já to pořád nějak neřešila...
ODPOVĚDĚT |
|
| Martina P. (Lhotap) ID 106984, mimibazar.cz/lhotap (28.2.2016, 20:31) | Syn 12 a dcera 9 ještě se před měsícem koupaly spolu - žádná reakce. Ale pravda že do vany chodí cca po 3 měsících. Raději jdou do sprchy ..každý sám.
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:36) |
Sprchuju taky každýho zvlášť, ale koupání je společné, třikrát do týdne, ale nějak to začíná vřít...
ODPOVĚDĚT |
|
| Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (28.2.2016, 20:27) | Už mi přijdou velký, mám syna 6 let a nedokážu si ho představit koupat s tak velkou holkou, už objevuje i mě, dceři (12) řekl, že má velká prsa
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:29) |
Nějak mi to u nich asi nedochází... tak asi jooo, asi už je oddělím...
ODPOVĚDĚT |
| | | Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (28.2.2016, 20:33) |
Spíš se divím, že už to dceři nevadí......
ODPOVĚDĚT |
| | | | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:42) |
No, dnes žalovala na syna, že jí sahal na zadek... tak jsem se zhrozila...
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (28.2.2016, 21:40) |
Asi je opravdu čas je rozdělit Dcera už se asi rok stydí i před námi rodiči, i když nejsme puritáni ani náhodou. Je to prostě ten jejich věk.
ODPOVĚDĚT |
|
| Anna S. (Ela z Frelu) ID 1311, mimibazar.cz/ElazFrelu (28.2.2016, 20:24) | no tak kluky ještě, ale holka kluk, už asi ne
ODPOVĚDĚT |
| | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 20:27) |
Takže už koupat zvlášť? Já myslela, že až dýl...
ODPOVĚDĚT |
| | | Silvie S. (sieta) ID 247864, mimibazar.cz/sieta (28.2.2016, 22:12) |
Veroniko, tak snad máte i svůj rozum Kdyby vám tu někdo napsal, že se koupal se sourozencem do 20-ti, tak to uděláte taky tak? Někdy mám pocit, že na každý prd musí být návod a příručka
ODPOVĚDĚT |
| | | | Veronika J. (veverka007) ID 114604, mimibazar.cz/veverka007 (28.2.2016, 22:25) |
Já vím, ale šokovalo mě to... já jen, jestli nejsem divná já...
ODPOVĚDĚT |
| | | | radka k. (radunka1914) ID 539690 (29.2.2016, 10:12) |
nebojte nejste divná.vidíte nahotu normálně tak jako většina lidí.děti prostě zkoumají,některé více,některé méně.je nutné je jen umravnit,vysvětlit určité věci,ale jinak bych nedělala drama.větší drama myslím bývá když jsou doma 2 kluci,máma se stydí,tak ji nevidí a kluci nemají srovnání.a potom se stalo zrovna u nás,když si dcera hrávala hodně s kluky,že asi 10 letý kamarád ji nuttl se svléknout aby se podíval.dceři bylo asi 7 let.takže vysvětlení,co je správné,co není.ale toto je přece vše v norme.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Daniela G. (Ikika) ID 261148 (28.2.2016, 23:46) |
Mraky rodičů chodí s dětmi na nuda pláže, moc bych se divila kdyby se tu žádná maminka nikdy nekoupala s dítětem. Ať se koupou, co je na tom. Řešila bych to ve chvíli kdyby jim to začalo jednomu vadit, jinak ne.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Žaneta V. (Zakelina.V) ID 37998, mimibazar.cz/zakelinav (29.2.2016, 0:24) |
Souhlasím,jsem asi divná když čtu příspěvky, ale nikdy jsem tohle neřešila. Samo vyplynulo, že začaly chodit do vany každý zvlášt.A určitě v pozdějším věku než jsou vaše děti.Ono také záleží jak nahotu berete a na co jsou děti zvyklé.Mi třeba přijde zase divné je ted rozdělit jakoby upozornit, že je něco špatně.Nevím jak to mám vysvětlit a nevím co u vás přesně proběhlo .Myslím,že když při příštím koupání svoláte ,,jdete do vany?"zjistíte odpověd. .Já jsem se občas koupala s dcerou ještě minulý rok a to ji bylo 11let,nanosily jsme si talíř ovoce a piknikovaly ve vaně a byla to paráda.
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
|