PP poradna odklad školní docházky
Stalo se některé z vás že by Vám v pedagogicko psychologické poradně doporučili dát dítě do první třídy? Já jsem tam syna objednala aby nám poradili zda je na nástup do školy zralý (mám nějaké pochybnosti, je sice narozený na konci července ...)
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 15 komentářů
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 103150 (11.3.2015, 22:17)
Dobrý večer Zuzko,netrapte se s tím tolik, zajděte se synem k psychologovi, uvidíte, jak bude kluka hodnotit, ale jestli to sama cítíte, že by ještě neměl jít, tak prostě zažádejte o odklad, není to žádná ostuda, některé maminky si dokonce žádají o odklad jen kvůli tomu, aby dítě mělo pořád samé jedničky, prostě ctižádostivé mamky, ale mohu vám říct z vlastní zkušenosti, že se dítěti nebudete muset tolik věnovat,když bude mít nějaký náskok, tak mu to půjde samo a i ta zodpovědnost je potom větší u těch starších dětí. Poraďte se případně i s nějakým pedagogem, pokud máte možnost, ale při dnešních nárocích ve škole to dítěti jedině prospěje a potom se bude do školy těšit. Některé maminky operují s tím, že se dítě už nic nenaučí,ale když je déle ve školce,tady nejde ani tak o to,aby se něco ještě naučil, ale aby byl připraven psychicky na školu a neměl z toho trauma.Každé trochu šikovn

ODPOVĚDĚT
Dana M. (Danouš.) ID 229229 (upraveno 20.3.2015, 23:25)
:-*

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:34)
Děkuji za názor. Udělala jste mě radost, že to není pravda že by všem dávali v poradně automaticky odklady. Musíte být ráda že jste se rozhodla správně. Na názor ze školky dát bohužel nemohu vůbec, tak uvidíme jak to dopadne v poradně a podle toho se rozhodneme. Já nejsem moc velký příznivce odkladů, ale prostě to nějak cítím že to není dobře ho do školy poslat ...

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 103150 (11.3.2015, 9:15)
Bylo jí 17 září 7 let, neměla odklad dva roky, také musíte počítat s tím, že budou někteří spolužáci starší, jako byla moje dcera skoro o rok a to je potom velký rozdíl mezi dětma v myšlení, v poradně vám nic moc neřeknou, nám řekli, že je nadprůměrně inteligentní,ale přesto jsem si říkala, že by byla mezi dětmi nejmladší a ve škole je toho docela dost na ty, děti tak jsem se rozhodla pro odklad.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:28)
To je přesně další věc na kterou myslím. Vím že bych se měla rozhodovat jen podle syna, ale bydlíme na malém městečku. A tak dobře vím kdo do školy půjde, je tam několik odkladů, spousta podzimních dětí, tak tam bude většina dětí o rok a půl nebo o skoro rok starších. Už teď ve školce je vidět rozdíl, ani si s nimi nehraje, protože jim říkají že jsou prťata. On si z toho nic nedělá hraje si jinými, jenže bohužel ti jsou o maličko mladší než on a do školy nepůjdou.

ODPOVĚDĚT
Michaela K. (Michaela68) ID 108446 (10.3.2015, 23:12)
uvažovali jsme o odkladu, protože nám byl lékařkou doporučen, ale v PPP nás přesvědčili, abychom odklad nedělali a jsme rádi, že jsme je poslechli.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:24)
Děkuji, potěšila jste mě že v poradně odklad taky někdy nedoporučí. Tak snad nám také dobře poradí.

ODPOVĚDĚT
Lenka F. (fridriška) ID 23652 (10.3.2015, 21:53)
Když jsem váhala u dcery, odklad nedoporučili, že sice to co popisuju je pravda, ale ten rok odkladu by na to neměl až takový vliv a odklad by neměl význam. Teď s odstupem let musím říct, že měli pravdu, protože některé mé " důvody odkladu" v podstatě přetrvávají dodnes ( 1. ročník SŠ ,-) ) *-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:22)
Děkuji za názor, jsem ráda že to není pravda a občas v poradně nástup do školy doporučí. Já si také říkám, že se to třeba nezmění nikdy a bude to stejné jako u vás ,-), jenže co když ano *-)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (10.3.2015, 21:09)
nám doporučily odklad a to jsme byly 2x v PPP, učitelky z MŠ mi říkaly, že odkladem uděláme chybu, ať malou dáme do školy, stála jsem jako kůl v plotě a nevěděla, jak se rozhodnout, zažádaly jsme o odklady a těsně před velkýma prázdninama jsme to zlomily a nakonec se rozhodly, že malou do školy dáme ,-) nyní je v první třídě a zatím vše ok, snaží se, učí se, má jedničky, paní učitelka mi říkala, že s malou není jediný problém (Y) takže já na PPP nedala, ale na paní učitelky ve školce a jsem za to nyní vděčná (L)

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:20)
Děkuji za názor. Uvidíme co nám řeknou v poradně, budu muset stejně dát nakonec na svůj pocit. Já bohužel moc na názor ze školky dát nemohu. Paní učitelka by poslala do školy všechny. Jenže jsou tam děti který mají už odklad vyřízený a naprosto oprávněně, protože pokud dětem ani není rozumět když mluví, sociálně jsou tak o 2 roky nazpátek, ... tak určitě do školy nepatří.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (11.3.2015, 14:32)
to je špatné, pokud učitelky nezávisle neporadí a neřeknou, u nás ve školce hodně s dětmi pracují, hlavně s předškoláky, takže jsou k náhledu i jejich složky, jak co zvládají, přejí dobré rozhodnutí, dejte na svůj pocit, vy dítě znáte nejlíp a víte co by umět mělo a co umí (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (Wewa) ID 16754, mimibazar.cz/wewa (10.3.2015, 17:30)
Šla jsem s klukama do PPP ze stejného důvodu jako vy, nevěděla jsem jestli dát odklad nebo ne. Učitelky tvrdily, že odklad jim prospěje, já si zase nedovedla představit ty svoje "miminka" už ve škole, na druhou stranu už byli docela šikovní. V PPP jsem se dozvěděla, že jednoznačně doporučují odklad, protože kluci nevěděli, jak se jmenuje babička, neznali číslo na hasiče, policii a záchranku a nevěděli jak jdou dny v týdnu po sobě. Dalším důvodem bylo, že jsou na sobě hodně závislí - jsou dvojčata. S odstupem času si myslím, že ani jeden z uvedených důvodů nebyl tak závažný, proč by nemohli nastoupit do školy. Dala jsem tedy na PPP, kluci šli o rok později. Ve školce se již nic nového nenaučili (ani ta čísla se nedoučili). Sami se za ten rok naučili číst a počítat. Ve škole se potom ze začátku nudili. Dnes bych asi už odklad nedala, mj. i proto, že ZŠ budou končit v 16 a to já už byla ve druháku na u

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:16)
Děkuji za názor. Tak uvidím co nám poradí. U syna je hlavní problém v nesoustředěnosti, u ničeho nevydrží, do nedávna nechtěl malovat. Přitom se mu věnuji stejně jako staršímu synovi, ale je jiný. Tak mám strach aby zbytečně neměl problémy, když třeba to bude za rok lepší. A nebo taky ne ,-)uvidíme.

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (Wewa) ID 16754, mimibazar.cz/wewa (10.3.2015, 17:30)
učilišti

ODPOVĚDĚT
jarmila š. (jarla) ID 263223 (10.3.2015, 16:53)
ano,mojí spolupracovnici,její dceři doporučili nástup do první třídy,ona se doporučením neřídila,odklad jí dala a zpětně,protože malá má nějaké dys problémy a pravidelně do PPP docházejí,tak je hodnoceno velmi kladně to,že malá měla odklad

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:13)
Děkuji za názor. Jsem ráda že vím že v poradně i doporučí dát dítě do školy. Smutné je že zrovna v tom Vašem případě se moc netrefili a jen díky rozhodnutí rodičů to dopadlo relativně dobře.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (10.3.2015, 16:32)
Zuzi, já bych dopředu nespekulovala...v PPP pracují odborníci a ti vám dítě zhodnotí, nesoustředěnost nelze podceňovat, dítě může být stokrát připravené rozumově ale když bude nesoustředěné, tak látku nepochopí a dnes v první třídě se toho na děti valí opravdu hodně a učí se rychle. Až budete mít po posudku v PPP, tak uvidíte, dejte na svůj pocit, mě v PPP potvrdili to, že bude nejlepší odklad ale oni nejsou od toho, aby odklady podporovali v případě, kdy to není nutné, hezky vám ale řeknou, v čem je dítě silné a v čem slabé, jak s ním dál pracovat. Jestli přesto nevěříte posudku, objednejte ho ještě do jiné poradny, ať máte názory dva.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:11)
Děkuji za názor. Samozřejmě že se rozhodneme podle toho co nám v poradně řeknou. Jen jsem chtěla vědět zda je to pravda že všem dávají rovnou odklady a hotovo. Navíc ředitel ve škole mně řekl že všechna ta vyjádření k odkladu jsou jak přes kopírák, tak mě to dost vyděsilo. Budu doufat že jsou tam skutečně odborníci a poradí nám. Nejsem příznivce automatických odkladů u letních dětí, ale zas na druhou stranu mám staršího syna ve třetí a tak si pamatuji že toho bylo v první dost a navíc spousta úkolů domů. A mně se zatím za půl roku podařilo přemluvit syna na vyplnění jen 5 pracovních listů pro předškoláky 8o|. Prostě ho to nebaví ,-)

ODPOVĚDĚT
Alena M. (a74) ID 400427 (10.3.2015, 15:49)
Dcera sla do PPP v 5letech a 10m. Mentalne odpovidala 7 letemu diteti! Chtela jsem odklad, protoze, i kdyz byla strasne sikovna, r a ř nebyl problem, tak se narodila v srpnu a byla proste drobecek. Vubec jsem nepredpokladala, ze by nam odklad doporucili! Nakonec se tak stalo a ja byla velmi rada, nicmene me prekvapilo, ze rozhodnuti bylo stejne na nas, bez ohledu na to, jak se vyjadril psycholog. Pokud je vase dite prazdninove, tak to je myslim v pohode.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:05)
Děkuji za názor, uvidím co nám v poradně řeknou a podle toho se rozhodneme.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 103150 (10.3.2015, 15:15)
Dobrý den, myslím, že je to hlavně na vás,sama své dítě znáte nejlépe a víte v čem by mohl být dobrý, ba naopak,co by mu mohlo dělat potíže,problém je v tom, že jakmile nastoupí,tak pokud by mu to nešlo, tak jej to znechutí a bude do školy chodit nerad,já osobně zastávám názor, že jestli si nejste jistá,raději bych dítěti dala odklad, ve škole je to pak náročné a není čas se věnovat těm pomalejším a dítě pak trpí,za rok se toho může hodně změnit, dítě víc vyzraje a potom mu to půjde samo a vy sama budete klidnější, když budete vědět, že je vše v pořádku.Mám osobní zkušenost, také dcera narozená v září, byla šikovná,doporučovali mě ať ji dám o školy, že vše zvládá,ale zase známí pedagogové mě říkali, že o nic nepříjde,že je pro dítě lepší dát odklad a dnes toho nelituji, jsem ráda, že jsem se tak rozhodla.

ODPOVĚDĚT
Barbora Ž. (barža) ID 275653, mimibazar.cz/barza (12.3.2015, 9:23)
že vy si trochu domýšlíte a o žádný odklad jste nežádala ? Holka vám normálně nastoupila, tak jak se má , v šesti letech a v září jí bylo teprve sedm ?

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:04)
Děkuji za názor. To je právě to čeho se bojím. Starší syn je ve třetí, ještě si dobře pamatuji co všechno musel zvládnout a bojím se že by to bylo náročné. A tak si říkám proč to riskovat, když to může být za rok víc v pohodě.

ODPOVĚDĚT
Barbora Ž. (barža) ID 275653, mimibazar.cz/barza (10.3.2015, 22:08)
narozená v září s odkladem znamená , že jí na začátku první třídy v září bylo 8 let - to je téměř o dva roky starší než letní spolužáci. :-$

ODPOVĚDĚT
Jaroslava H. (JJJarča) ID 25268, mimibazar.cz/jjjarca (11.3.2015, 20:38)
To je pravda - a 2 roky jsou sakra znát...aby zapadla do kolektivu..a myslete také na to, že za pár let budou ty 2 roky znát o to víc a ona bude úplně jinde než její spolužáci....

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (10.3.2015, 14:15)
Tak opravdu záleží na konkrétní psycholožce, ke které se syn dostane. Dají mu test školní zralosti, ten taky něco napoví. Ale jestli to vyhodnotí jen tak šmahem, nebo opravdu poctivě s ním budou pracovat, to záleží, kdo tam je. Můj syn šel do školy v 5 a 3/4 roku a dává to naprosto v pohodě. Sehnala bych si reference o PPP a ev. nějakou dobrou psycholožku na posouzení. My máme štěstí na výbornou a ta syna, ač nebyl 6ti letý doporučila, protože s ním udělala těch testů víc a viděla, že už by se další rok ve školce unudil k smrti.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 14:33)
Děkuji, budu tedy doufat že budeme mít štěstí. Paní psycholožka z poradny má i vlastní praxi, tam ji hodnotí dobře, ale informace od někoho známého bohužel nemám.
Uvidíme, měla jsem jen strach že nám řeknou rovnou ať jde za rok, ale je vidět že děti do školy i doporučí.

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (10.3.2015, 14:01)
Ano, nebo spíš - paní psycholožka řekla, že si není jistá a že záleží na nás, ale že je šikovný (doporučili v MŠ po zápisu!!!!, že není na školu zralý a je na konci června).
Odklad jsem nedala a rozhodně jsem ráda.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 14:28)
Děkuji, no budu doufat že i nám paní psycholožka doporučí něco podle čeho se budeme moc rozhodnout. Máme syna ve stejné škole ve 3. třídě, tak vím o čem to tam je a právě díky tomu mám pochybnosti.

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (10.3.2015, 15:18)
Rozumím (F)

ODPOVĚDĚT
Dagmar V. (Datope) ID 194849, mimibazar.cz/datope (10.3.2015, 13:52)
Nám v poradně řekli,že rok mu určitě prospěje,ale že konečné rozhodnutí je samozřejmě na nás.Syn je narozený v půlce srpna.Hrozně jsem odklad nechtěla,ale teď jsem moc ráda,že jsme se pro něj nakonec rozhodli!Sice ve školce se už nic nového nenaučí,ale během roku tak nějak zmoudří,vyspěje (skolak).

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 14:24)
Děkuji, jsem na to stejně, spíš bych syna ráda do školy dala. Jenže si zas říkám že větší problém může být když ho dáme a pak bude se školou bojovat než když bude mít odklad, ve školce se sice bude třeba nudit, ale třeba mu ten rok pomůže a ve škole pak bude všechno v pohodě. :-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 13:35)
, ale docela ráda bych aby šel. Kamarádka učitelka mně ale řekla že nám tam nic neporadí, že automaticky doporučí odklad. Tak nevím, doufala jsem že nám poradí.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (10.3.2015, 14:20)
To mi ani neřikejte ,-) taky se chystáme, příští týden. Já doufala, že poradí, taky pořád váháme a chtěla jsem dát na jejich názor. Vědomosti na první třídu má, šikovná je , když se jí chce :^) jen přijde co se týče udržení pozornosti, natož když se jí něco nechce......je to hrůza..........což samozřejmě může být i za rok......

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 14:40)
Doufám že jsem Vás nevystrašila ,-)proto jsem sem dotaz dala. Ale je vidět že všude tak snad není. My jdeme až na konci dubna, tak uvidím a budu doufat že nám poradí. Jinak máme asi dítka obě hodně podobná, u syna je stejný problém s udržením pozornosti, tvrdohlavostí a hlavně s malováním. Toho se bojím nejvíc. Na druhou stranu je hodně šikovný, všechno si pamatuje, mluví bez vad krásně ve větách, sociálně naprosto bez problémů (jak s dospělými, tak dětmi). Jen jak je druhý, tak vím do čeho jdeme a tak tuším v něčem problémy, ale jak píšete, klidně to může být za rok stejné, ale co když ne |:o)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (11.3.2015, 9:00)
Jj , už v okolí jsem zjistila, že ti druhorození jsou všude stejný, co se chování týče. ,-) Dnes jsem podepisovala ve školce dotazník co vyplńovali do PPP a zjistila jsem že naše dítě je ideální: hodný, samostatný, klidný, poslechne hned napoprvé apod. a Mš nám odklad nedoporučuje. Tak nějak nevím jestli mi nedávají domu jiný dítě :-p ,-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (11.3.2015, 14:01)
Naprosto souhlasím. Jinak jste mě pobavila ,-), u nás je to stejné. Když jsem dávala dotazník paní učitelce, tak taky řekla že má jít do školy. Vidím to naprosto jasně jak máme taky dokonalé dítě až to budu mít vyplněné :-D. Jenže jak jsem psala níž, u nás je to s paní učitelkou těžké *-)

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (10.3.2015, 13:43)
Jestli poradí nebo neporadí - na rovinu jsou poradny lepší a horší, je to především o lidech. Setkala jsem se s tím, že u prázdninového dítěte rovnou začali mluvit o odkladu, ale vůbec to tak nemusí být. Setkala jsem se s tím, že bylo vidět, že si jedou hlavně podle tabulek, ale i s tím, že psycholožka dítko prokoukla a úplně dokonale vystihla. V každém případě to rozhodnutí je na vás a na vás taky je, kde všude se poradíte a na čí názor dáte.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 14:16)
Děkuji, budu doufat že nám poradí a rovnou nezačnou mluvit o odkladu. Nám bohužel nemá moc kdo dál poradit, u zápisu prý bylo vše v pořádku (jenže to řekli všem) a ve školce prý taky vše v pohodě (jenže to je opět u všech +o( a to už vím že jsou děti které mají z poradny jasně doporučený odklad). Bohužel i když je paní učitelka ve školce fajn, ale tak nějak si míní "doklepat své" ... a tak jejímu názoru věřit ...

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (10.3.2015, 13:38)
nejspíš se k odkladu budu přiklánět, jako u všech letních kluků...Ale automaticky nic doporučovat nebudou a stejně záleží na rodičích.

ODPOVĚDĚT
Zuzana Č. (Epikina2) ID 223574, mimibazar.cz/epikina2 (10.3.2015, 14:08)
Děkuji, doufám, že nám alespoň něco doporučí, podle čeho bychom se mohli rozhodnout zda ho dát nebo ne.

ODPOVĚDĚT