Mám podat trestní oznámení na neznámého pachatele?
Zjistila jsem, že si nějaká úplně cizí paní přihlásila k nám domů trvalý pobyt. Zítra jdu na úřad abych ji odhlásila, protože nejsem zvědavá na exekutory. Mám jít i na policii podat trestní oznámení? Co byste dělaly vy?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 15 komentářů
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (14.3.2014, 10:31)
Pokud je paní češka je to jednoduché - stačí zajít s výpisem z katastru na úřad. Trestní oznámení bych podala. Horší je to ale, pokud paní není češka (teď toto bohužel řeším) a to musíte napsat žádost na Ministerstvo vnitra.

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (14.3.2014, 8:11)
napřed bych šla na úřad a pokud to ihned nezruší, šla bych i na policii ať máte něco v ruce, ono dneska víte co se všechno děje, problém je hned (F)

ODPOVĚDĚT
Věra K. (krivuska) ID 428457 (13.3.2014, 22:44)
Nám se přihodilo něco podobného - měla u nás trvalý pobyt cizí paní, chodila jí pošta většinou od soudu, policie a i exekutoři zvonili... Po několikaletém zjišťování byl výsledek ten, že na místním Magistrátu bylo vše ok, tak se jednoho pěkného dne úřednice podívala i do celorepublikového registru obyvatel a našlo se, že při přenosu dat došlo k chybě... Žádná omluva, nic. Prostě chybička systému. Ale těch nepříjemností kolem...

ODPOVĚDĚT
Jana Š. (svehlici) ID 289074, mimibazar.cz/svehlici (13.3.2014, 22:14)
a jak je možné si přihlásit trvalý pobyt bez souhlasu ?
teď jsem si měnila musela jsem mít souhlas majitele a i dokládat výpis z katastru...že dotyčný je majitel nemovitosti (Y)

ODPOVĚDĚT
Vendula M. (vandahope) ID 362870 (14.3.2014, 18:43)
Také nerozumím a což teprve u cizince! Manžel je cizinec, máme rodinný dům, který je celý psaný na mě, a když jsme měnili adresu trvalého pobytu, musela jsem na cizineckou doložit výpis z katastru + můj souhlas, že tam může vlastní manžel mít trvalý pobyt. *-)

ODPOVĚDĚT
Vladimíra Motáková (eliska veruska) ID 146438 (13.3.2014, 21:47)
tak toto se nám stala před 3 roky přijeli z finančního úřadu si zkontrolovat firmu autodílnu nějaký 3 páni inženýři z Prahy si nahlásili podnikání u nás na baráku tou dobou tu bydlel děda a nikdy by nikoho do baráku nepustil docela jsme z toho byly vyděšený podnikání měli na nás nahlášený asi 8 let já vylezla a koukala co po mě chtěj když viděli že tam žádná autodílna není a nikdy nebyla odjeli manžel pak musel zjištovat naštěstí pánove nic nedlužili trestní oznámení jsme podali za ty 3 roky jsme se nic nedozvěděli

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (13.3.2014, 21:23)
Přihlásit se k vám k pobytu není zase až tak těžké, taky jsem řešila jednou něco podobného, jednou u nás zvonili policajti a hledali nějakého podvodníka, že prý jako své bydliště uvádí naši adresu, a my jsme ho vůbec neznali. Tak jsem jela na magistrát si ověřit, zda u nás nemá i trvalé bydliště, naštěstí neměl, a ptala jsem se na to té úřednice, zda by si mohl k nám bez našeho vědomí nahlásit trvalý pobyt. Říkala, že to není problém, stačí, když jí tam donese smlouvu o nájmu a na jejím základě ho tam přihlásí k trvalému pobytu - pravost podpisů na smlouvě nijak neověřují, a když jsem se jí zeptala, zda by mi po tom aspoň poslali oznámení o přihlášení toho člověka k trvalému pobytu k mám, tak řekla, že to se neposílá. Takže nejspíše takhle se ta paní přihlásila i k vám :-|

ODPOVĚDĚT
Ivana Ř. (sedmi) ID 29605, mimibazar.cz/sedmi (13.3.2014, 20:56)
To je divné *-), když chce mít trvalé bydliště, musí s ní jít majitel domu, či bytu na Městský úřad a na základě podpisu potvrdí, že s tím souhlasí... To jste na to přišla jak prosím ? Jedině, když jdete třeba platit popelnice...mají tam,kolik je tam osob trvale hlášených...

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (14.3.2014, 8:11)
U nahlášení TP majitel nemovitosti být nemusí a už nějakou dobu,dřív to tak bylo,teď už bohužel ne.

ODPOVĚDĚT
Šárka Š. (skvorec) ID 110669, mimibazar.cz/skvorec (14.3.2014, 18:50)
To se mi nezdá. Manžel je majitel domu, já se přihlašovala k pobytu, musel jít se mnou a mít s sebou LV že on je vlastník...

ODPOVĚDĚT
Vendula M. (vandahope) ID 362870 (14.3.2014, 18:45)
No tak to je mazec! V dnešnídobě plné exekucí a já nevím čeho všeho!!!

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (14.3.2014, 13:51)
*-)Jak dlouho prosím tahle blbost platí? Když jsem si před 6 lety chtěla přihlásit manžela k sobě, musela jsem tam s ním, přes to nejel vlak... *-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (14.3.2014, 13:55)
Minimálně rok,dva,opravdu to tak funguje,nepotřebujete sebou majitele nemovitosti,teď v novým OZ je tuším snad i to,že pokud pronajímáte byt,dům...a nájemce požádá o TP nemůžete mu bránit,stačí mu nájemní smlouva,zajde na úřad a podá žádost o TP..já pronajímám byt(nájemníci tedy tp mají),ale budu muset nechat upravit smlouvu podle nového OZ,aby tam bylo vše,co je v platnosti..

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (14.3.2014, 14:07)
Potom ale nechápu, jak se k tazatelce mohla přihlásit úplně cizí baba *-) asi nějakým zfalšováním jedině...

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (14.3.2014, 13:59)
8-|Tedy který vůl toto vymyslel a co ho k tomu vedlo...to zůstává rozum stát. To jako má člověk čas od času jen tak zaběhnout na evidenci obyvatel a zjišťovat, jestli se k němu nepřihlásila dvanáctičlenná rodina nebo co ,-) protože mě nenapadá, jak jinak bych to mohla zjistit *-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (14.3.2014, 14:04)
Tak já pořád doufám,že až takhle běžně to nepůjde,páč by tu byl ještě větší bordel,než je.. +o( ,-)ale prostě stačí člověku nájemní smlouva a požádat si o TP,není třeba k tomu ani souhlasu majitele nemovitosti,natož aby musel s nájemcem na úřad osobně,u nás to mají takto:
"doložit doklad opravňující užívat byt nebo dům (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvu), anebo pokud doklad nevlastní, úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu; takové potvrzení se nevyžaduje v případě, že oprávněná osoba potvrdí souhlas na přihlašovacím tiskopisu k trvalému pobytu před zaměstnancem ohlašovny."

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
lucie f. (lulucik) ID 181301 (14.3.2014, 9:40)
u nas taky musi byt majitel nemovitosti aby si mohl nekdo nahlasit pobyt

ODPOVĚDĚT
Jitka P. (jav) ID 143247 (13.3.2014, 20:44)
a jak jste na to přišla vlastně? A jak je tam dlouho nahlášená? Já bych určitě oběhla úřad, policajty a zeptala se možná i právníka co se může dít a proč to někdo udělá...

ODPOVĚDĚT
jana p. (jancina322) ID 506489 (13.3.2014, 20:54)
přišla jsem na to náhodou, popsala jsem to dole.

ODPOVĚDĚT
Jitka P. (jav) ID 143247 (14.3.2014, 10:14)
já bych to ohláísila snad všude včetně pošty...to evidentně není učiněno s dobrým záměrem...

ODPOVĚDĚT
Petra Z. (petrazelenka) ID 447515 (14.3.2014, 7:52)
a kde jste si to ověřovala, na jakém úřadu se hlásí trvalý pobyt ? Já jenže bych si taky potřebovala ověřit jeden byt kdo v něm má TP. Záznamy z katastru nemusí být aktuální, ne ?

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (13.3.2014, 20:39)
Určitě ale chtějte nějaký písemný doklad, aby jste měla něco v ruce. Už je to dlouho, ukradli mi v ZOO peněženku a policie u nás to nechtěla řešit, jen si prý mám zařídit nové. Vynutila jsem si záznam a chtěla od toho papír, jako ochranu proti případnému zneužití dokladů (F)

ODPOVĚDĚT
Olga K. (Anqua737) ID 510331 (13.3.2014, 20:36)
zvlastni situace...ja bych urco podala oznameni, protoze vy vite starou belu, co stihla pani provadet s trvalym bydlistem na vas....abyste pak aspon mela neco v ruce.a nejsem si jista,ale dneska snad I najemnik ve vasem byte muze udelat pro sebe trvale bydliste a nepotrebuje k tomu ani vas souhlas...mimochodem, proc na neznamehop pachatele, kdyz jmeno dotycne pani znate?

ODPOVĚDĚT
jana p. (jancina322) ID 506489 (13.3.2014, 20:53)
To je pravda to znám, ale chybu taky udělal někdo na úřadě. Kdyby dělali co mají tak se paní nikyd nepřihlásí.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 427684 (13.3.2014, 20:24)
Určitě bych se na policii došla minimálně zeptat, jak mám postupovat. Pak by se vidělo. Ale pro jistotu bych to asi radši podala.

ODPOVĚDĚT
jana p. (jancina322) ID 506489 (13.3.2014, 20:28)
Asi to tak udělám, půjdu se zaptat a uvidím. Taky jsem zvědavá co mi k tomu řeknou na úřadě. Po telefonu mi řekli že by se to stát nemělo. Musím si požádta a oni zahájí správní řízení. Doufám že jí to bydliště zruší na počkání.

ODPOVĚDĚT
Lucie V. (Lucie-Anna) ID 94955, mimibazar.cz/lucie-anna (14.3.2014, 9:43)
Ano, jak píše Jarka, na počkání to není - měli jsme podobný případ - úřad nejdříve písemně vyzval dotyčnou osobu k osobnímu jednání - ta se nedostavila, takže pobyt byl potom automaticky zrušen. Já tedy náhodou znala adresu pobytu jeho rodiny, ale jak písemně vyzývají někoho, kdo nemá jinou adresu než tu, kterou falešně uvádí, to tedy nevím... Ale u nás je to už cca 5 let zpět, možná se to od té doby změnilo. - Jinak - přišla jsem na to podle nesprávně dodaných volebních lístků.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (14.3.2014, 6:54)
Na počkání to určitě nezruší. My rušili trvalý pobyt příbuzným naší nájemnice, kteří v bytě nežili a trvalo to měsíc. A to jsme malá vesnice, všichni ví jak to je, ale stejně to muselo mít přesně stanovený průběh.
Než vyrazíte na úřad, sepište si žádost o zrušení trvalého pobytu s dovětkem, že se jedná o přihlášení bez Vašeho svolení. (F)

ODPOVĚDĚT
Pavla H. (pajdulinka) ID 203489, mimibazar.cz/pajdulinka (13.3.2014, 20:21)
já když jsem půjčovala sestře garsonku s tím,že si může udělat trvalé bydliště,tak jsme kolem toho měli papírování.Musel i můj manžel souhlasit,tak nechápu,jak se to u vás mohlo stát *-) Jsem zvědavá,co vám poradí ostatní.Já sama nevím jak bych se zachovala

ODPOVĚDĚT
Eva J. (Evicka-móda) ID 216438, mimibazar.cz/evicka-moda (13.3.2014, 20:18)
Nejde mi do hlavy,jak cizí paní mohl úřad u Vás udělat trvalé bydliště.Myslela jsem,že to jde pouze za souhlasu majitele bytu nebo prokázáním dekretu na byt.A jak jste zjistila,že má cizí paní u Vás trvalé bydliště?Já bych byla tedy vzteky bez sebe,tohle se přeci nemůže stát.

ODPOVĚDĚT
Hana J. (HanaJa5) ID 478127 (13.3.2014, 20:18)
bez vašeho souhlasu nemůže být přihlášená - to je moc divné.....tak to jsem zvědavá jak tohle dopadne ......asi bych na ní tr. ozn. podala

ODPOVĚDĚT
jana p. (jancina322) ID 506489 (13.3.2014, 20:22)
No právě. Kydž člověk něco potřebuje vyřídit, tak musí mít všechny papíry v pořádku a tady se někdo přihlásí jen tak. Zjistila jsem to náhodou, protože paní má nějaký pozemek a pán, který si ho chtěl pronajmout si zjistlil na katastru komu patří. Protože na ni neměl jiný kontakt, použil adresuz katastru a dopis došel k nám. Tak jsem se zkontaktovala s tím pánem a tak jsem to zjistila.

ODPOVĚDĚT
Jana D. (drinja) ID 132765 (14.3.2014, 9:12)
Pokud je paní psaná na katastru, tak tam má podle katastru nějaké vlastnické právo. To bych teda letěla i na katastr, co když jde o nějaký podvod? To by vám mohla prodat i někomu cizímu. Podívejte se na to na katastru - zadejte si do vyhledávače náhled do katastru a zadejte potřebné údaje a překontrolujte si to.

ODPOVĚDĚT
Pavla H. (lonewolf) ID 42697, mimibazar.cz/lonewolf (14.3.2014, 6:16)
Stalo se něco podobného,kontaktoval mě pán na odkoupení pozemku,ale paní už před více jak deseti lety zemřela a na tyto pozemky neproběhlo dědické řízení a zůstaly tak napsané na ní s naší adresou na domeček.

ODPOVĚDĚT
Marcela Š. (Avoknilis) ID 228878 (13.3.2014, 21:04)
Je možné, že paní někdy historicky ve Vašem bytě (domě) bydlela a v té době něco řešila s katastrem. Proto tam zůstala tato její adresa. Údaje z matriky (trvalý pobyt) se automaticky do katastru nepřenáší. Tzn. pokud paní změnila na matrice svůj trvalý pobyt a neřešila od té doby nic na katastru, tak tam zůstala stará adresa. Druhá věc je ta, že je možné, že si trvalý pobyt neodhlásila, když se z Vašeho bytu stěhovala ... Tak radím .... zkontrolovat na matrice, zda jste jediní, kdo má trvalý pobyt. Radím z vlastní zkušenosti, když jsem kupovala byt, tak jsem si jen ověřila, jestli vlastník od kterého jsem byt kupovala odhlásil trvalý pobyt. Bylo to ok až do doby, kdy ke mně přišel exekutor, že se mnou žije v bytě nějaký pan Zahradníček - ten byl úplně prvním vlastníkem bytu z roku 1995, takže jsem mu odhlásila trvalý pobyt bez jeho vědomí a je to ok.

ODPOVĚDĚT
Jitka B. (buši) ID 64321 (13.3.2014, 20:13)
To je zajímavé, my když jsme koupili dům a chtěli změnit trvalé bydliště, tak chtěli výpis z katastru, že je dům náš nebo osobní návštěvu majitele, že souhlasí s nastěhováním a taky by musel mít výpis z katastru, takže někde se stala chyba!!!

ODPOVĚDĚT