daňové přiznání
Holky, PROSÍM, nepodávali jsme s manželem daňová přiznání za rok 2011 ani 2010, přestože jsme měli nárok na "daňové zvýhodnění na děti". Před chvílí jsem se dozvěděla, že lze podat daňová přiznání až tři roky zpětně. Nemáte s tím některá zkušenost
poslední fotografie v albu daňové přiznání
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 6 komentářů
Radka Ř. (raďulí) ID 40721 (6.12.2013, 16:01)
A pokud jste neměla jiné příjmy nežli rodičák pak si na vás manžel může uplatnit odečitatelnou položku (Y) tedy pokud mu vyjde nějaká daň, záleží kolik má peněz.Máme na vyplacení 30 dnů od podání.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (6.12.2013, 15:14)
Jo, podávala jsem už s více rodinami, jde to hladce :o) Lhůta pořád je - 3 roky od data, kdy nejpozději mělo být podáno přiznání za daný rok, což stíháte - rok 2010 měl být podán do konce března 2011, takže lhůta běží do konce března 2014.
Manžel potřebuje ta Potvrzení o zdanitelných příjmech za dané roky, ať si je vyžádá od zaměstnavatele.

Protože manžel nepodával přiznání, jen mu vyúčtovali daň v práci, podává se nyní řádné (jakoby první) daňové přiznání za příslušný rok. Je to jednoduché.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (6.12.2013, 14:39)
Než začnete něco řešit, musí si manžel vyžádat z práce za dané období potvrzení o zdanitelných příjmech. Z nich lze vyčíst jestli bylo uděláno roční zúčtování a také jestli uplatňoval děti a manželku. Až to budete mít, klidně se ozvěte.

ODPOVĚDĚT
Dana R. (komarka) ID 15904, mimibazar.cz/komarka (6.12.2013, 14:17)
Musíte to stihnou do konce roku, pak už by se vám rok 2010 nezapočítával a přišli byste o peníze za ten rok. Skočte si na finanční úřad, manžel ať si vyžádá v práci potvrzení o zdanitelných příjmech za roky 2010 a 2011 a podáte si dodatečné daňové přiznání za roky 2010 a 2011 - tzn. že budete vyplňovat 2 formuláře. Ale opravdu chvátněte, ať to stihnete.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (6.12.2013, 15:17)
není potřeba do konce roku, ale do konce března - na rok 2010 se vztahují přechodná ustanovení daňového řádu, postupuje se podle nové úpravy (lhůta 3 roky od data, do kterého mělo být DP podáno), přestože lhůta započala podle staré úpravy (lhůta 3 roky od konce zdaňovacího období).

§ 264 Přechodná ustanovení
(4) Běh a délka lhůty pro vyměření, která započala podle dosavadních právních předpisů a neskončila do dne nabytí účinnosti tohoto zákona, se ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona posuzuje podle ustanovení tohoto zákona, která upravují lhůtu pro stanovení daně, okamžik počátku běhu této lhůty určený podle dosavadních právních předpisů zůstává zachován. Účinky právních skutečností, které mají vliv na běh této lhůty a které nastaly přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona, se posuzují podle dosavadních právních předpisů....

ODPOVĚDĚT
Jana P. (pasky) ID 187986, mimibazar.cz/pasky (6.12.2013, 13:45)
ANO, můžete podat daňové přiznání zpětně za 3 roky a dostanete vyplaceny penízky myslím v květnu nebo začátkem června.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (lenkapataki) ID 56138, mimibazar.cz/lenkaatobiasek (6.12.2013, 13:49)
Zpětně za tři roky - to znamená za rok 2011 i za rok 2010? Za rok 2012 jsme podávali v řádném termínu.

ODPOVĚDĚT
Jana P. (pasky) ID 187986, mimibazar.cz/pasky (6.12.2013, 14:18)
Já myslím, že do konce března i rok 2010 (Y)

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.12.2013, 13:33)
Tak tomu neroztumím *-) Vy jste měli společně nějaké příjmy, které jste nepřiznali na finančáku?

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (lenkapataki) ID 56138, mimibazar.cz/lenkaatobiasek (6.12.2013, 13:35)
Já jsem měla rodičovský příspěvek a manžel příjem ze zaměstnání. Daňová přiznání jsme nepodávali.

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.12.2013, 13:37)
A manželovi ale podává daňové přiznání zaměstnavatel. On tam nepodepisoval ten růžový papír?

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (lenkapataki) ID 56138, mimibazar.cz/lenkaatobiasek (6.12.2013, 13:42)
Tehdejší manželův zaměstnavatel takové věci vůbec neřešil ... A není ten růžový papír jen roční zúčtování daně?

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.12.2013, 14:28)
Jestli podepisoval ten růžový papír, tak by mu měla daně dělat účetní u zaměstnavatele automaticky. Ale divím se, že se nevyplňoval ty děti. Řekněte si té účetní o přehled příjmů za ty dva roky a jestli tam nebudou odpočty na děti, tak to manželovi podejte sama.

ODPOVĚDĚT
Petra K. (petromila2) ID 248669, mimibazar.cz/petromila2 (6.12.2013, 13:49)
ano, ten růžový papír je žádost na udělání ročního zůčtování daně - navíc manžel musel doložit rodné listy dětí, popř. vaše čestné prohlášení, že vy neuplatňujete slevu na děti.

To se divím, že ani váš manžel, neřekl při podepsání "toho růžového papíru", že má děti, které se tam vyplňují do kolonek.

ale jde to udělat zpětně - udělá se opravné přiznání.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (lenkapataki) ID 56138, mimibazar.cz/lenkaatobiasek (6.12.2013, 14:11)
Nedivím se, že se divíte ... Pokud si dobře pamatuji, manžel žádné rodné listy dětí ani mé čestné prohlášení nedokládal. Ale ten růžový papír pravděpodobně podepisoval.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (6.12.2013, 13:47)
No ale to je ono. Jestli máte nějaké manželovy pásky, tak se na ni podívejte, na ten růžový papír se právě píše, kolik a jak starých dětí dotyčný má a podle toho by měla účetní zaměstnavatele udělat vyúčtování daní.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (lenkapataki) ID 56138, mimibazar.cz/lenkaatobiasek (6.12.2013, 14:12)
A nedělá účetní to roční zúčtování daně jen na žádost zaměstnance?

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Lenka P. (lenkapataki) ID 56138, mimibazar.cz/lenkaatobiasek (6.12.2013, 13:51)
Manželovy pásky bohužel nemáme žádné, žádné nedostával. A děti nikdy nikam nepsal.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno