Jak do dítěte dostat vitamíny z čerstvého ovoce?
Už jsem zoufalá, mé dítě naprosto bojkotuje veškeré ovoce a zeleninu. Co sní je max přesnídávka a mléčný banánový koktejl. Nějaký fígl? Nerada bych aby jsme skončili na vitamínových sirupech z lékárny. V srpnu má tři roky. :-(
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 21 komentářů
Petra L. (Marmil) ID 153155, mimibazar.cz/marmil (15.5.2013, 11:35)
Každý den odšťavňuju každé dcerce 0,5 l fresh džusu...z jablek, mrkve, citronu, mandarinky,pomeranče, kiwi, hrušky, hroznů atd........a různě to kombinuju.....podle toho co je zrovna v obchodě..... ,-) ,-) ,-) A zeleninu bohužel jen vařenou.... :-(

ODPOVĚDĚT
Vladimíra K. (vladka1plz) ID 383654, mimibazar.cz/vladka1plz (14.5.2013, 19:57)
u nás funguje fresh džus - domácí (Y)

ODPOVĚDĚT
Hana S. (Simetka) ID 283567, mimibazar.cz/simetka (14.5.2013, 19:24)
Dcerce budou 4 v červnu a ze zeleniny mi nesní nic (pouze vařenou třeba v polívce) a z ovoce jen jabko a banán a to jednou za uherák. Nechtěla to ani jako malá. Zkoušela jsem vše možné a prostě to odmítá. Už jí ani nenutím. Nabídnu, ale nenutím, doufám, že až půjde od září do školky, tak se snad něco naučí. Zato její bráška 14. měsíců zblajzne všechno.

ODPOVĚDĚT
Ivana T. (ITruny) ID 10935, mimibazar.cz/ITruny (14.5.2013, 18:06)
Děkuji za ohlasy. Nikolas je z dvojčat a opravdu je každý úplně jiný. malá může ovoce v jakékoliv podobě a je doslova žravá a její brácha ani ťuk. Když na to příjde tak opravdu odšťavuji a přidávám do pití. Taky souhlasím s názorem, že násilím to do něj nedostanu, ale je mi divné, že ničemu nepřišel na chuť. A svačinky typu panáčků? Je to nádhera se na to dívat, ale můj Niki by je tak akorát rád sestavoval, ale to je vše. Jednu věc teda miluje a to je jablková bábovka, ale to je opět tepelná úprava. Nechápu z čeho nám to dítko roste.

Docela mě uklidnilo, že je takových dětí víc. Možná to je jenom období a časem se to zlepší.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (janikk) ID 5619 (14.5.2013, 16:00)
Náš 7letý taky nejí ovoce ani zeleninu, jediná forma, jak do něho dostat, je čerstvá šťáva z odšťavňovače - ředěná s vodou (bez ředění se mi z ní poblil) :-o . Tak snad se to bude časem lepšit. Nutit je nemá význam, zaseknou se ještě víc. Vždycky nabídnu, chvilku přemlouvám, ať jen zkusí kousek a když nechce, nechám být. Loni jsme se dopracovali k 2 jahodám a asi 3 malinám u dědy na zahradě ,-) . Takže u nás platí pomalinku a postupně (L)

ODPOVĚDĚT
Eva F. (kapulet) ID 56368, mimibazar.cz/kapulet (14.5.2013, 13:44)
tak zeleninu povařím a rozmixuji do hladka (někdy přidám trojúhelníček taveného sýra na dochucení) a mám krémovou polévku s kostičky housky a ovoce taky mixuji a dávám místo přesnidávky. Dofám ale, že až na zahrádce narostou jahody, rybíz atd. začne je už konečně ďobat sám ,-)

ODPOVĚDĚT
Lenka V. (vlkajda) ID 72403, mimibazar.cz/vlkajda (14.5.2013, 13:26)
jakobych ten dotaz psala já, náš sní teda z ovoce jen jablko a ze zeleniny teda do něj nic nedostanu :-(

ODPOVĚDĚT
lenka h. (lenka3) ID 29834, mimibazar.cz/lenkahruzova (14.5.2013, 13:13)
Koupit odšťavňovač a dělat šťávy..

ODPOVĚDĚT
Jana V. (Janinka.v) ID 146205, mimibazar.cz/janinkav (14.5.2013, 12:57)
My děláme ovocný salát-ovoce nakrájím na kousky, trošku pokapu citron. šťávou, přidám trochu medu a dle chuti zakys. smetanu. U nás zatím zbaštilo každé dítko (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Franzovka) ID 280269, mimibazar.cz/franzovka (14.5.2013, 12:30)
naštěstí tenhle problém neřeším, ale napadlo mě ovoce rozmixovat a např. s tvarohem zamrazit jako nanuky

ODPOVĚDĚT
Martina Č. (Kujeba) ID 277217, mimibazar.cz/kujeba (14.5.2013, 12:25)
Syn 8. let ze zeleniny a ovoce sní jen jablko, občas banán. Dcera 3 roky nejí žádné ovoce a ze zeleniny jenom okurku a občas papriku. Nikdy jsem jim žádné vytamínové sirupy nekupovala a zdraví jsou oba dva.

ODPOVĚDĚT
Alena J. (Aaalenkaaa) ID 3645 (14.5.2013, 11:24)
můj syn bude mít v červenci 3 a nikdy v životě nepozřel kousek jakéhokoli čerstvého ovoce nebo zeleniny :-$
a to ani borůvku, jahodu, nic. Dáví se u toho, nechutná mu to.
A to někdy vidí, že jím já nebo jeho ségra něco a přijde, že chce kousnout - do jablka, mrkve, tak opatrně ukousne milimetrové soustečko, oklepe se, hodí hrozný ksicht a vyplivne.

Takže zeleninu má jen v tepelné formě, především v polívce.
A ovoce - dopoledne mu dávám přesnídávku a do té přimixuju ovoce (banán, kivi, hroz. víno, šťávu z pomeranče, meruňku, broskev,borůvky....) - to je jediné ovoce co sní - neviditelné jako přesnídávka (H)..ale že by si na tom pochutnával, to ne, ale sní to

ještě můžete zkusit mixovat do jogurtu,pokud vám jí jogurt, tak do bílého přimixovat jakodu, borůvky, event. osladit

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (LucieZ) ID 131565, mimibazar.cz/lucieze (14.5.2013, 11:23)
Moje dcera jednu dobu nechtěla vůbec žádnou zeleninu, když jsem jí ale udělala ze zeleniny panáčka (salátová okurka, mrkev, paprika,apod.) tak pak chtěla vyzkoušet. Akorát to bylo teda pro mě pracnější, vykrajovala jsem jí k té panence i kytičky ,-) ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana Š. (Janyse) ID 206386, mimibazar.cz/janyse (14.5.2013, 11:15)
tak ten samý problém mám ale již se 7letou :-( a odmítá zeleninu a ovoce už prvních příkrmů. Jsem z toho také zoufalá. Nesní mě to ani rozmixované. Když jí nějaké ovoce donutím, tak se úplně dáví a skoro z toho zvrací. Snad se to někdy prolomí

ODPOVĚDĚT
Jana P. (JanaPas) ID 433039 (14.5.2013, 11:13)
A co třeba mu udělat nějaké "mlsoty" do skleničky, např. puding,piškot a na malé kousíčky nakrájené ovoce. Nebo něco na způsob tiramisu, ale přidat opět ovoce.
Nebo kdysi tady kolovaly fotky upravených svačinek. Např. lodička - zelenina, hcleba. Nebo palma - kiwi,pomeranč,banán... Musela byste to prohledat, jako insiprace dobré. A třeba by to malému chutnalo, kdyby jedl auto nebo loď.

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (14.5.2013, 11:10)
Smoothie,odšťavňovač..nebo nastrouhanou mrkev s jablkem a piškotama..tomu odolá málokdo :-)
Když Vám vypije banánový koktejl,tak zkuste víc verzí..přidat i jablko..jahody..kiwi..v létě meloun třeba..
Nebo dát ovoce ke svačině,když má třeba chleba..na netu je spoustu fotek jak si pohrát s jídlem..
Můj syn je teda malý,ale ovoce mi sní buď když si dám já a dělám,že mu nechci dát ,-) nebo když si sám řekne a připraví ho,takže třeba vezme jablko,pomůžu mu ho nakrájet kráječem,pak si to odnese na stůl,to ho pak baví a chutná mu,stejně tak s běžným jídlem,pomáhá mi vařit.. (hello)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (14.5.2013, 11:01)
udělat z toho domácí přesnídávky nebo rozmixovat, odšťavnit a dávat pít šťávu (L)

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (14.5.2013, 10:57)
Syrová zelenina je vhodná jen jako doplněk ,v malém množství.Důležitá je zelenina tepelně upravená a ovoce v syrovém stavu taktéž jen jako doplněk,
mléčný banánový koktejl ,taky nevidím jako velké plus ,nebo jen v občas ,v letním počasí.

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (14.5.2013, 11:02)
Tepelně upravená zelenina ztrácí většinu vitamínů a všeho, co je pro tělo důležité (vařená nebo dušená je jen stravitelnější, ale ne zdravější), takže je hloupost psát, že je to "důležitější" než v syrovém stavu... Člověk je všežravec, takže i se syrovou zeleninou a ovocem si náš žaludek poradí. Myslím, že je lepší do dítěte dostal alespoň banánový koktejl, protože je ovoce čerstvé...

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (14.5.2013, 11:24)
Velký omyl , hlavní řada důležitých vitaminů je rozpustná v tucích ,a nejen proto potřebujeme zeleninu aspon lehce tepelně opracovat.
Co se trávení týká-nejsme a nemáme uzpůsobený systém na trávení syrové zeleniny,ve střevech se tvoří plísně ,zelenina je nejpřijatelnější bud v jak píši tepelně opracovaném stavu ,anebo kvašená zelenina.
Syrová zelenina příliš ochlazuje organismus ,přževážně v zimním počasí.. , je dobré konzumovat ji jako doplněk ,také v syrovém stavu příliš namáhá a zatěžuje slinivku.
Co se týká ovoce-také jako doplněk-a co se týká vyloženě banánů-je to bohužel jedno z nejvíc chemií zatíženého ovoce a jelikož je to ovoce tropické ,nemělo by ve stravě převažovat ,např.v Čínské medicině se používá ,používalo převážně k ochlazení střevního traktu ,takže i jeho ochlazující účinek a převaha cukrů ,které ve střevech způsobují plísně ,je zřejmá.

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (14.5.2013, 11:38)
Souhlasím s tím, že tropické ovoce bychom my, jako středoevropané neměli jíst moc často, ale ovoce a zelenina, která roste v našem klimatu (mrkev, brambory, červená řepa, jablka, hrušky, třešně atd.) je našemu tělu "bezpečná" (neberu chemické ošetření, to fakt není nic zdravého ,-)). Nejsem žádný zastánce nějaké děsně zdravé výživy - myslím si, že pokud si něco i byť "nezdravého" dáme jen občas a nepřeháníme, tak jsme prostě všežravci :-$ (maso, mléko, vejce, ovoce, zelenina...)
Ohledně rady, jak dostat do dítěte ovoce a zeleninu - odšťavňovač a pít jako džusy, nebo rozmixovat a přidávat do jogurtu, na puding atd. Jak může někde odolat např. misce plné čerstvých jahod se šlehačkou, nakrájenému melounu a nebo klidně i salátku s křupavou okurkou a rajčetem? [A]

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (14.5.2013, 11:45)
No jasně ,jahody ,i ovoce co roste u nás ,obzvlášt když je konzumováno v sezoně..je v pohodě ,pokud nepřevažuje a nedáme si půl kila salátu třikrát denně..Anebo se neládujeme v zimě jahodama či melounem místo kyselého zelí..
Jediné co z vašeho výčtu není ok jsou brambory.
A pak ještě nesouhlasím s džusy atd..Do dítěte bych to opatrně dostala jinou formou ,zelenina ,dušená a třeba rozmixovaná na omáčku.. (F)

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (14.5.2013, 14:03)
Proč ne džusy???? Myslela jsem doma z odšťavňovače, takže vlastně 100% šťáva... Na tom nevidím nic špatného a pokud by se např. jablečná nebo pomerančová zředila vodou, aby nebyla tak silná, přidal se led a máta, je to osvěžující pití i pro dospělého.... Okurková šťáva z oďšťavňovače je taky moc dobrá...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Helena Kovářová (Helouš) ID 40966 (14.5.2013, 10:42)
Můj 7 letý kluk nejí vůbec ovoce a zeleninu v syrovém stavu. Jednou jsem ho přemluvila a ten obličej a dávení, co u toho předvedl mě přesvědčilo o tom, že to nemá cenu ,-) ,-). Dostává přesnídávky, z vařené zeleniny jí špenát, hráškovou polévku, čočku. Má rád oříšky. Nemá rád ani zavařeninu domácí do jogurtu. Snad se to jednou prolomí ,-) ,-). Přidávám vymačkaný pomeranč jako džus to dá....

ODPOVĚDĚT
Gabriela N. (gabisv) ID 43435 (upraveno 14.5.2013, 13:14)
jsme na tom stejně :-D (Z) 7let tak nevezme zeleninu a ovoce vůbec do pusy ale má rád hodně zeleninové polívky a špenátovou a rajskou třeba úplně miluje ,-) a ještě ke všemu bojujeme s mléčnými výrobky :/ do pusy nevezme lautr nic od sýra po jogurt nebo kysané mléko, jediný na co si potrpí je ráno a večer cca 300ml plnotuč. mléka s ovocným grankem :D

ODPOVĚDĚT
Marcela M. (JOBPROTECTstore) ID 172878, mimibazar.cz/JOBPROTECTstore (14.5.2013, 11:13)
hlásím se do klubu nejedlíků ovoce a zeleniny :-D
kluk 8 let a nic-max. borůvky a lesní jahody a pak jen vařená zelenina (flower) (jidlo)

ODPOVĚDĚT
Hana O. (hadeva) ID 357276, mimibazar.cz/hadeva (14.5.2013, 10:41)
Jedině vše mixovat-tedy dělat přesnídávku,nebo nápoje z ovoce.Řešíme teď to samé-holkám je 2,5roku.Například mandarinky apod.nesní,ale šťávičku z nich vypijou rády.Sem tam mi sní namačkaný banán s najemno nastrouhaným jablíčkem a sýrem nebo jogurtem.A to už krásně papali celá jablíčka a teď nic nechtějí. 8o| (H)

ODPOVĚDĚT
Hana O. (hadeva) ID 357276, mimibazar.cz/hadeva (14.5.2013, 10:44)
Ten pikovit,jak píše pani pode mnou,jsme měli také,také,aby podpořil i chuť k jídlu,když byly holky nemocné a jedna skoro nejedla.

ODPOVĚDĚT
Květa K. (KáKá) ID 157858, mimibazar.cz/KaKaa (14.5.2013, 12:31)
(L)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 21 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>