Prospěch na gymnáziu
Ahoj holky, mohly byste mi napsat vaše zkušenosti s prospěchem dětí na víceletém gymnáziu. Dcera tam chodí druhým rokem, loni známky ještě šly, ale letos chytá jednu čtyřku a kouli za druhou. Nevím, jestli nemáme uvažovat o návratu zpět na ZŠ.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 33 komentářů
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 7:02)
děti zjistily,že se mohou zapojit do zodpovědnosti a mají právo slyšet co o nich učitelé říkají,prostě chodily se mnou na rodičovské schůzky,když chtěly a nebo když jsme šli za učitelem domlouvat ,co a proč nefunguje v učení,nechodila jsem sama za učiteli a pak to doma netlumočila,a oni se pomalu zapojovali do své zodpovědnosti,vysvětlila jsem jim,že je to jejich právo a mohou sklizet si ovoce na třídních schůzkách sami s mým doprovodem.Pomohlo to v učení se zlepšili a sami říkají dneska,že to byl dobrý tah jak je odměnit ,nenechávejte děti stát za dveřmi a říkat uč se ,uč se a nemít čas jim pomáhat,otevřete dveře a dejte jim zodpovědnost a pomáhejte jim se rozjet a sklidíte úsměv .Pamatujte,že na středních školách se musí učit stejně těžko a dnešní politika státu není nakloněná střením školám.tohle mám vyzkoušené na 3 mých dětech a nejtěžší bylo si s nima sednout a věnovat jim čas pár let

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (6.11.2012, 6:51)
tohle spíš vypadá na špatný pocit dcery,jde spíš o obyčejnou maličkost-sedněte si s ní ,věnujte jí čas a proberte s ní učení,prostě si uvědomte,že její práce je se učit a pokud pokulhává věnujte jí čas a rozjede se hlavně v pocitu,že nekulhá za spolužákama-gympl je náročný běh na dlouhou trať a pokud si vzpomenete v práci jste taky potřebovala třeba podržet od kamarádky a ukázat jak pracovat,umožněte toto dceři a dejte na druhou kolej vaše rodinné povinnosti strašně se vám to vyplatí a ona se rozjede.A pro vás to bude mít i odměnu v tom,že na rodičovském združení nebudete káraná .A navíc bonus-budete přesně vědět o čem máte mluvit s učiteli a co chtít za podporu od nich-my jsme dosáhli toho,že dcera počítala úkoly navíc a učitel jí je kontroloval nad rámec vyučování-prostě pamatujte na maličkost učitel je ve škole kvůli dětem a tak od něho vyžadujte jeho povinnosti,mě se to vyplatilo,děti zji

ODPOVĚDĚT
Romana B. (windriders) ID 210135, mimibazar.cz/windriders (5.11.2012, 19:47)
Luci, určitě vydržte!! přechody by nebyly dobré *-) já jsem teda na gymplu taky dost "zprasatěla" /ach ta puberta :-) /.chodila jsem na sedmiletý a měla jsem i čtyřky.... ted mám dva tituly ,-) ,-) tak hlavu nevěšte a hlavně klid (teda pokud by tam nebyly nějaké přidružené, vedlejší inhibitory zhoršování prospěchu) (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 20:32)
,-)já četla "zprsatěla" (smich)

ODPOVĚDĚT
Romana B. (windriders) ID 210135, mimibazar.cz/windriders (6.11.2012, 9:36)
no, to v podstatě taky ,-) ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Martin B. (mycare) ID 452993, mimibazar.cz/mycare (5.11.2012, 19:14)
Vydrže, dcera chodila na osmileté a taky to u nás probíhalo asi jako u vás. Na základně nadprůměrné výsledky, první rok na gymplu stejny a pak se zhorošovala. Nejméně ze všeho ji šla matika. Měla i čtyřku na vysvědčení. I pro ni to bylo těžké, nebyla zvyklá na takové známky. Letos uspěšně odmaturovala. Opravdu vydržte. Bude to dobré. (F)

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lucerm) ID 293080 (6.11.2012, 12:25)
Děkuji, snad. *-)

ODPOVĚDĚT
Dasa H. (bamida) ID 129370, mimibazar.cz/bamida (5.11.2012, 18:35)
Syn měl na víceletém gymplu dvě 4-musel se učit a tak po 4 letech raděj přešel na průmyslovku-tam má také dvě 4 a musí se učit-hodně. Moc si nepomohl. Ještě dodám,že byl problém se tam dostat-psala jsem dvě odvolání. Holt měl zaručeně nejhorší průměr-a byl tam jedinej z gymplu. Do dnešního dne ,opustilo jeho třídu 5dětí a syn si také stěžuje,že je to opravdu těžké. Tak nevím ,nevím jak dopadnem.
(N) Mám kamarádku-která dala holku také na gympl,měla jen 4a5 sem tam lepší známku. Po 4letech odešla ,ale bohužel nikde ji s takovým prospěchem nechtěli-šla na aranžerku.
Možná bych už po těchto zkušenostech dala dítko na základku. *-)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 19:14)
tak samozřejmě víceletá gymnázia by měla sloužit jen nadaným dětem, není to pro každýho..Rodiče i děti by měli pořádně zvážit, jestli je víceletý gymnázium pro dítě to pravý...
Zas není pravda, že tamkaždý dítě trpí a každý dítě má čtyřky a pětky ,-)

ODPOVĚDĚT
Dasa H. (bamida) ID 129370, mimibazar.cz/bamida (5.11.2012, 20:10)
Náš mladej i kamarádky dcera meli v 5 tř. samé jedničky.Příjmačky udělali oba-prostě jim to, ale dál nešlo tak dobře. Druhej syn je v 7tř. na gympl jsem ho po zkušenostech nedala a ouha má samé jedničky-sem tam se ukáže dvojka. A pak babo rad.........gympl nebo základka
(F)

ODPOVĚDĚT
Magda O. (saskie77) ID 168101 (6.11.2012, 13:11)
Dášo, nelze srovnávat gympl se ZŠ. Úroveň na základkách je mnohem horší, takže učitel hodnotí v rámci třídy. Není potom problém mít samé 111. Na gympl se dostanou vybraní studenti a z nich se zase automaticky rozdělí děti na 1, 2, 3. Je to vždy o složení třídy. Nároky jsou samozřejmě vyšší. Ve srovnávacích testech jsou děti z gymnázií vždy na prvních příčkách, i když mají horší známky. Děti ze ZŠ jsou daleko za nimi. Věřte mi, že vím, o čem mluvím, učím tam a je to radost, když vidíte jejich chuť se učit a vstřebávat vědomosti. Učila jsem 13let na ZŠ a tam je to opravdu někde jinde. Je mi líto šikovných dětí, které na ZŠ musí zůstat. Pokud dojde ke zhoršení prospěchu, má na tom podíl více faktorů. Ale to je na delší povídaní...

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 20:32)
jo, já vím, to rozhodování není lehký..Taky jsem si dala syna otestovat, přestože měl bez jakéhokoli učení samý jedničky...A navíc může přijít puberta a začnou blbnout, třebaže jsou nadaní..
jen si myslím,že často může bejt víceletej gympl pro děti i osvobozením a výzvou, úroveň výuky na základkách , na druhých stupních, j e mnohdy hodně špatná.

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lucerm) ID 293080 (6.11.2012, 12:30)
No právě, holka je příšerka s ADHD od malička, a když se nudí, to je teprve záhul pro okolí. Takže ta výuka na ZŠ by pro ní byla zřejmě nedostačující. :-(

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Bakulča) ID 71109, mimibazar.cz/bakulca (5.11.2012, 18:07)
8o| tak tohle řeším právě doma! Syn 14 let na konci sekundy jedna trojka z angliny a teď nejčastější známky 3,4,5 a to i z hudebky. :-o Nevím co s ním,nebyl s ním problém-učil se zodpovědně a z hodiny na hodinu-teď tvrdí,že je to těžké. Zkoušet ho??? To dělám u mladšího sedmákajinak by se flákal a neučil se. K tomu mám doma ještě 6 letou-která musí cvičit mluvení na logopedii a tříletou holčinu. Manža až do 18h v práci každý den. Potřebovala bych přidat pár hodin a vyztužit nervybrzy mě klepne. Má 14.listopadu(tento den mám narozky a budou asi mé poslední) rodičák a máme obavy a strach tam jít a pomalu si házíme mincí,KDO tam půjde :´(

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lucerm) ID 293080 (6.11.2012, 12:26)
Tak na rodičák i na zavolání do školy chodím raději jen já. Manžel by jí asi zabil. :-p

ODPOVĚDĚT
Lenka D. (Lencika) ID 284124 (5.11.2012, 18:11)
Máte narozeniny 14.11.? Já taky (D)

ODPOVĚDĚT
Hana M. (Bakulča) ID 71109, mimibazar.cz/bakulca (5.11.2012, 18:12)
jj (sampus) (D)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (5.11.2012, 17:37)
Zase nemá smysl se trápit. Dnes se na střední školy nastupuje hlavně podle průměru ze základní, takže by dcera mohla být časem znevýhodněná. Stejně tak na vysoké se přihlíží k průměru.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 17:40)
*-)tomu moc nerozumím..na většinu dobrých vysokých škol se dělají přijímačky a tam jsou samozřejmě zvýhodnění ti z dobrých gymplů.
Maximálně by mohla být znevýhodněná kdyby se z víceletého gymnázia hlásila na jinou střední školu, víceleté gymnázium by nedodělala...

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (5.11.2012, 18:32)
S tím přijímáním na střední se bude muset něco udělat, opravdu to není nejšťastnější řešení. Já si to ani nedokážu představit, že nemám v 15ti sen, co chci dělat :). Co jste nakonec na vysoké studovala?

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 18:37)
,-)já jsem vycházela ještě ve 13, až za 3 měsíce mi bylo 14..A věděla jsem,že něco s jazykama,ale nevěděla jsem přesně co.V okolí žádný dobrý školy nebyly, prostě bylo mi jasný,že chci na gympl..A studovala jsem pak FF UK, translatologiii.
Můj starší syn je na víceletým gymnáziu a šel tam proto, že na základce nedělal nic a měl bez hnutí prstem samý jedničky. navíc vyloženě technickej typ není, zatímsi nedovedu představit, že by dělal jinou školu. Ale on je tam spokojenej-ačkoli nějakou tu kuli taky občas slízne ,-) Malej je ve třetí a ten asi taky půjde na víceletý. A nejmenší nepůjde nikam, ta bude princezna (smich)

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (5.11.2012, 17:55)
Věřte mi, že nestuduji špatnou vysokou školu, ale přijímačky jsem nedělala (do určitého průměru brali bez přijímaček).
Nedělají se při postupu z nižšího gymplu na vyšší nějaké postupové zkoušky?

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 18:05)
Jano, čtyřletý gympl je něco jinýho ,ti z nižšího gymnázia nejdou na čtyřletý , ti si jedou svůj osmiletý nebo šestiletý až do maturity..A taky jsou většinou kvalitnější než čtyřletý...

ODPOVĚDĚT
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (5.11.2012, 18:18)
Marcelo dole mě to nepustí odpovědět, ano průměr z gymplu ho znevýhodnil. Na školu co chtěl ho nevzali. Nebrali v potaz vědomosti ale jen průměr a ten by ze základky měl 100% lepší +o( a to se nám dušovali jak se zaručeně dostane

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 18:23)
já vím, tohle jsem psala,že znevýhodnění vidím tam,kde se přechází z víceletýho gymlu na jinou střední školu.. To se ale zas tak často neděje, u syna na gymplu třeba vůbec,ale vím,že to jde-a pak to žádná výhoda není, jedině snad pokud je dítě přijato,že je napřed...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (5.11.2012, 18:14)
Moje chyba, zjistila jsem si teď, že dnes už se postupové zkoušky nedělají. To bylo ještě když jsem studovala já. V roce 2007 to ale zrušili.
Studuji stavební inženýrství a ze stavební průmyslovky jsem mnohem lépe připravená, než mí spolužáci z gymplu. Samozřejmě pokud bych chtěla studovat některý filozofický obor, gympl by mi jistě pomohl víc.

Na klasické střední školy se dne už skoro nedělají přijímačky, udělají pouze pořadí podle průměru. To je opět důsledek špatného školství, kde jsou děti protekční, tam dostávají lepší známky a i když nejsou tak chytří, mají to u přijímacího řízení "na háku".

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 18:29)
jasně, pokud je člověk už vyhraněnej a ví, že bude chtít dělat nějakej technickej obor, tak jsou jiný školy i vhodnější..je ale jen pár vysokých škol, kde je střední odborná škola zvýhodněná, jinak mají všude větší šanci gympláci..
A většina dětí je bohužel dost dlouho nevyhraněná, i já jsem byla-nevyhraněná ,-), gympl jsem brala jako prodloužení rozhodování..
Postupové zkoušky by dneska neměly smysl, ti z víceletých gymnázií jsou o hodně dál, než děti ze základek..
A přijímání podle průměru, fakt nevím, myslím, že jsou u nás velký rozdíly mezi jednotlivýma základkama, to asi nebude zrovna nejspravedlivější *-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (5.11.2012, 17:52)
odpovím já jestli neva ,-)ano na střední školu je to při přestupu hodně problém to nás teda udivilo a je to pak znát rozdíly mezi základkou. Litovali jsme že jsme gympl dali

ODPOVĚDĚT
Jana N. (Aaurinko) ID 346587 (5.11.2012, 18:01)
To je určitě problém u většiny dětí, které opouští základku a začínají na střední (ať už té normální, nebo gymplu). Ze začátku to je vše hrozně rychlé, ale děti se pak srovnají. Vlastně už to jsou studenti :). Na základce nám říkali, že se s námi na střední nikdo mazlit nebude a my se o tom opravdu přesvědčili. A jakmile si na střední zvyknete, už je tu zase další fofr na vysoké. Ale jsou to ta nejkrásnější léta.

ODPOVĚDĚT
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (5.11.2012, 18:09)
No ale u nás je to právě přestup z gymplu, i průměr kluka znevýhodnil a teď je na střední moc napřed. Ale to je chyba školství to nám bylo řečeno na gympl se nepřihlíží protože nejsou přijímačky.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 18:12)
průměr ho znevýhodnil, ale teď je na tom líp..Syn dělala loni přijímačky z osmiletýho na šestiletej,bilingvní,všichni ze základek měli 1000 bodů k dobru za známky, ti z osmiletýho neměli skoro nic, přesto se umístili na předních místech a dostali se všichni, zatímco ze základek vždycky jen minimální procento nebo nikdo.Důležitější jsou znalosti než známky..

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jana P. (projani) ID 221034 (5.11.2012, 17:32)
vydržte, ono se to zlepší!!!! (Y)

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (5.11.2012, 17:31)
Dcera je nyní v tercii a přesně jak píšete.... na zš také premiantka, přijímačky v pohodě zvládla, v primě začala dvojky trojky, od začátku říkala, že je na gymplu snad omylem, mezi dětmi je tam velká rivalita, každý chce být nejlepší a dcera je tichá a neprůbojná.... začátek sekundy hrůza, začala školní rok pětkama, a pak to těžko vylepšovala, ale domluvili jsme se na 1 hod. denně se poctivě učit - i o víkendu, anglinu má už 2 roky jednou týdně doučování od starší spolužačky, protože sama nezvládá, zabralo to a funguje to dodnes, není už jedničkářka a ani už nikdy nebude jako na zš, s tím se musíme všichni smířit, ale nosí docela přijatelné známky, zvykla si celkově na jiný přístup, změnila se, není už taková puťka, má své názory a na základku by se už vrátit rozhodně nechtěla. Je samostatnější ve všem, takže za nás, pokud není vaše dcera vyloženě nešťasná a na gympl chodit chce

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lucerm) ID 293080 (6.11.2012, 12:39)
ona není nešťastná, je naprosto v pohodě. Nám trojky stačej, za pár let bude jedno, jaké známky měla, jen mě zajímalo před třídníma schůzkama, jestli není nějaký extrém a jaké zkušenosti mají jiní. Na základce nade všemi vyčnívala, tady samozřejmě ne, ale zvykla si. Jen občas nevíme kudy kam. Jak jsem psala, pořád má nafučenou tlamičku a pohrdavý pohled. +o(

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (6.11.2012, 13:03)
Lucko, jestli jde fakt o trojky, tak bych to nijak zvlášť neřešila..Já šla v primě řešit hrozící trojku z dějáku, s tím,že mi david dopředu říkal,že trojka z dějku je "dobrá" známka... ,-)
A profesorka mi s úsměvem oznámila,že ano,trojka u ní je fakt dobrá známka. ,-)
Já to nakonec se synem uhrála tak,že "jak on,tak my"...když neuvidím snahu , snažit se taky nebudu,když jo,bude všechno klapat i z naší strany,žádný zákazy, kapesný, kamarádi, přespávávní, počítač..
Jakmile by se začalo objevovat víc čtyřek,tak má smůlu...

ODPOVĚDĚT
Anna S. (Ela z Frelu) ID 1311, mimibazar.cz/ElazFrelu (5.11.2012, 17:03)
my dali po dvou letech na gymplu syna zpět na základku a byl tam spokojený až moc a vycházel se samýma 1

ODPOVĚDĚT
Monika S. (Mončičák 27) ID 22502 (5.11.2012, 16:41)
Dobrý den,dcera je také v sekundě a máme to obdobné...trojky, čtyřky, už i nějaká pětka...Na základce byla od první třídy premiantka, pořád samé jedničky, prakticky bez práce..nikdy se neučila, ani se nijak nepřipravovala. Přijímačky udělala jako 5. ze 30, takže jsem si říkala, že na ten gympl asi opravdu patří. Loni měla v pololetí i na konci jednu 3 (i když pokaždé z něčeho jiného). Letos musela přestoupit na jiný gympl z důvodu stěhování, takže možná to zhoršení bude i tím, jiné prostředí atd...ale určitě je to na gymplu o dost náročnější naž na základce (mám srovnání na obou gymplech). Někdy toho lituji, že jsem jí nenechala na ZŠ, ale už to měnit nechci, říkám si, že když se teď naučí samostatně pracovat, věnovat se škole, bude jí to v budoucnu jedině k dobru..hlavně jí nijak nestresuji, že musí mít vyznamenání, nějakou tu trojku na vysvědčení asi budu muset tolerovat, čtyřku už ted

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lucerm) ID 293080 (5.11.2012, 16:50)
Loni měla na konci 2 trojky, přestože ještě týden před koncem šk. roku jí vycházelo vyznamenání. Pak dostala vzápětí několik kulí a bylo po tom. Já taky jedničky ani dvojky nechci, trojky jsou pro mě naprosto přijatelné, ale čtyřku z hudebky, zeměpisu, fyziky a chemie néééé. :-S

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 16:38)
,-)tak je běžný, že známky klesají..Zkuste si zjistit,jak se pohybují obecně, třeba u syna není možný z některých předmětů chytit lepší známku na vysvědčení než trojku..Je ale fakt,že už v sekundě čtyřky na vysvědčení není zrovna to pravý, nároky se zvyšujou.V tý primě je ještě malinko šetří, sekunda byla fakt tvrdší.
jestli jí nehrozí na vysvědčení čtyřky, jen prostě tu a tam padne nějaká kule nebo čtyřka,tak bychc to nehrotila..

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lucerm) ID 293080 (5.11.2012, 16:46)
Poslední dobou ty koule a čtyřky převažují nad vším ostatním. Vím, že na tu školu naprosto kašle. My jsme byli s mužem proti tomu, aby na gympl šla, ikdyž se na základce nikdy učit nemusela a samý jedničky měla. Učitelky i psycholog nám to pro ní doporučovali. Holka je hyperaktivní a na základce se nudila a vymýšlela samé blbosti. Loni jsem se s ní občas učila, ale teď už je jí třináct, věčně natažené ústa, nejblbější rodiče na světě. Druhý týden školního roku dostala ředitelskou, teď ty známky. Už na to přestávám mít nervy.

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (5.11.2012, 17:46)
a není to spíš pubertou? jestli by to na základce nebylo totéž. mám dceru v kvartě (15 let), doteď měla 5 dvojek a letos je to hrůza. nosí samé blbé známky, kašle na to. prostě to s ní cloumá.

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (5.11.2012, 16:52)
Můj syn byl v sekundě loni..Taky jsem měla pocit,že na to pěkně kašle, občas jsem udělala nějaká "opatření" ,-), kapesný, počítač, kamarádi...Má ADHD, takže jsem pár věcí řešila i se školní psycholožkou.
Letos se mi zdá, že je to lepší. Ne,že by nikdy neschytal horší známku, nosil vždycky úkoly a tak ,-), třídní důtku má taky,ale mám pocit,že nějak víc chápe že to dělá pro sebe, horší známka ho mrzí,snaží se ji opravit, dělá si všechno sám, zjišťuje si učivo i z jných zdrojů,p rostě-zlepšilo se to..
Neházela bych flintu do žita, zkuste si s ní prmoluvit,zkste i tu psycholožku, určitě máte nějakou školní...
A těch 13 let, to je prostě blbej věk, většina blbne... ,-)

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (5.11.2012, 16:35)
neco podobneho resi ma kamaradka, jeji (Z) je uz "jako" v devitce a prospech hruza 8-| S cestinarkou ma jeden konflikt za druhym, odmita se ucit, pry ze jsou to sr@cky +o( Ani v jinych predmetech to neni o nic lepsi +o( +o( pritom, kdyz sel na gymnazium, byl premiant tridy, hrozne na gympl chtel, ucil se, byl tam spokojeny, protoze na klasicke zakladce se nudil, ale ted +o( Znamky desny, chovani taky, takze kamoska rikala, ze asi pujde na normalni stredni skolu, udela si maturu, nebo aspon vyucni list, ze tohle na vysokou rozhodne neni :-|

ODPOVĚDĚT
Petra S. (koki01) ID 33277, mimibazar.cz/koki01 (5.11.2012, 16:31)
Luci syn chodil, hodně se tam prospěch zhoupne. Řekli nám rovnou že z 1 na 3 je normál.Nechtěli jsme ho tam dát ale na ZŠ nám to uč. navrhla přijímačky klaply tak šel. Je tam určitě rozdíl proti základce v přístupu, v náročnosti.atd.
Odešel jinam na střední nevíme co je lepší (L)

ODPOVĚDĚT