Maminka, poraďte, jak vyjít s penězi - uvítám Vaše
šikovné rady, systém, jak hospodaříte, tipy. Nějak jsme během dvou měsíců 13 tis. v mínusu oproti příjmům. Příjmy na 4 člennou rodinu máme do 25 ti.., výdaje za byt 6.600, za dojíždění do 4000 kč. Nějak nám to tu zafičelo a peníze byly pryč.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 55 komentářů
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (29.10.2012, 0:27)
Holky prosím prominte, jsem také pro nějaké to šetření, ale to co tady čtu je pro mě dost otřesné. Nejde s tím něco dělat jakože změna zaměstnání, dodělání vzdělání, více zaměstnání, nebo nějaká slušná brigáda ještě k práci ? já osobně si nedovedu představit třeba žít takto do konce života, chápu, že se někdo může ocitnout v nějaké krizi, ale takto žít na nějakou dlouhou dobu by mě osobně zničilo. Nechci se nikoho dotknout, ale vzala bych to z jiného soudku, asi jak to změnit, než jak si na to zvyknout a šetřit po miničástkách, to než na něco našetříte, odejde vám všechno ostatní a pak asi čl. neví co koupit dříve. *-)

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (29.10.2012, 7:12)
EVO,tohle je výborná myšlenka, a tvrdě jsem na ní pracovala při výchově dětí a vyplatilo se ,ale je to pouze pro lidi,co ví,že bez práce nejsou koláče a mají kolem sebe ochotní pomocníčci v pohlídání dětí ,prostě musí fungovat v první řadě vztahy mezi rodinou a ten komu se pomáhá si nesmí dovolit na toto zapomínat a pak už je volná cesta k tomu jak nastavit lepší rozpočet rodiny za pár let , |:o) (F) (child1) a

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (29.10.2012, 11:19)
Nechci se fakt nikoho dotknout, jelikož je to tenký led a beru to jako diskusi, ale moc s Vámi nesouhlasím, jelikož já jsem přímo příklad. Zůstala jsem sama s malým děckem a s mateřsku 3 ,5 tis. Bez práce, bez školky, bez přátel, kamarádů, bez rodičů, bez rodiny, v bytě který stál 10 tis/měs a já měla na účtě 2tis. Sáhla jsem si na dno, ale odrazila se. Běhemže chvíle jsem to zvládla a vydělávala jsem tolik, že jsme si mohli dovolit téměř vše i nepodstatné. Vždy je něco za něco, je pravda, že jsem malou viděla jen pár hodin denně, což se ale na pár měsíců dalo vydržet.Myslím, že sedět doma a plakat že nemám a škudlit mrňavé částky je prostě na nic. Myslím, že to chce se zamyslet a něco začít dělat, protože plakat nad tím že nemám, můžete vždycky a každý večer, ale rozhejbat se a zkoušet nové věci je to pravé. Každý strůjcem svého štěstí.. :-$

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (28.10.2012, 19:58)
Ja mam plat 8 tisic od pritele dostanu 7 tisic( plati alimenty).Deti vyletli z hnizda takze zijeme sami.Poplatky jsou 6 tisic.Kazdy mesic se snazime usetrit kazdy 1000 kc.
Co se tyce vareni tak varim denne.2X V tydnu varim polevky z veprovych zebirek.Takze hrnec polevky vyjce na 25 kc.Ze zebirek delam treba franfurskou,gulasovou polevku nebo rizoto.Maso kupuji s 50% slevou v den kdy prochazi tak se u nas zlevnuje.Jogurty,tvaroh take kupuji s 50% slevou.Uzeninu kupuji maximalne po 10 dky balicek,protoze vetsi baleni se u nas nesnedlo ani,kdyz byli deti.Co se tyce uzenin kupuji kvalitnejsi uzeninu jako je sunka od kosti tak treba jen 3 platky nebo farmarskou sunku.Mleko kupujeme v akci trvanlive nebo cerstve take ve sleve.Jo a nakupuji denne.

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 20:40)
p.Jitko,já nevim,ale koupit maso v den procházení dat.spúotřeby,to bych nesnědla!to samé u mléčných výrobků...jako chápu,že je to levnější,ale v životě jsem to nekoupila,ani bych nemohla...asi mi budete říkat,že tomu nic není,ale nevim,nevim *-) v tomhle si zase připlatím...a koupit 3 plátky nějaké šunky *-) *-) kupuji hodně v Lídlu,mají 95% a nevyjde draze,nebo kupuji dušenou,tady mají v masně 85% 10dkg za 14.90kč,což si myslím,že je taky slušné...

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (29.10.2012, 10:05)
Né že bych radila kupovat prošlé výrobky... ale! Jogurtu kterému končí expirace rozhodně nic není. A to ani ten den ani třeba týden po expiraci. To že je uvedena minimální doba spotřeby 31.10 fakt neznamená, že 1.11 v něm začnou mít plísně a bakterie mejdan. Je to POUZE doporučená spotřeba. Stejně tak sušenky, marmeláda, drogerka atd.
(F)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (29.10.2012, 10:15)
já vím,že je to doba MINIMÁLNÍ PLATNOSTI A NE MAXIMÁLNÍ,ale já prostě pro pocit,nevim,mám v tomhle prostě "blok"

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (28.10.2012, 21:15)
Ja vim rikala jsem to same pred lety,kdyz me tohle rikala znama,ze jako prodavacka si to zlevnene maso kupovali.Ted prodavam ja a mezi prodavackama se o to doslova pereme. ,-)
Nez to maso koupim,vzdy si balicek nacnu,jestli maso nesmrdi,abych ho zbytecne nekupovala.....ale usetrit se na tom da teda dost.

ODPOVĚDĚT
Monika E. (monika611) ID 327583, mimibazar.cz/monika611 (28.10.2012, 19:54)
U nás jsme už zrušili obdarovávání vánoce, svátky, narozeniny mezi příbuznými (švagrová, brácha atd). Letos jsme se se švagrovou domluvily, že ani nebudeme navzájem kupovat dětem, za stovku by to stejně byla nesmyslná ptákovina....To to tady pěkně vedeme, přijdemi, že za chvíli to bude jak před 100 lety....brambory s mlíkem k večři, maso a káva jen v neděli....

ODPOVĚDĚT
Dada H. (quadka) ID 318533, mimibazar.cz/quadka (28.10.2012, 17:56)
predevsim mne pobavila hlaska v televizi ze doufaji ze lidi pochopi soucasnou situaci a zacnou utracet a podporovat ekonomiku. tak to bych rada, kdyby bylo z ceho. Jidlo stoji dvojnasobek a plat mame 10let stejny. no a od doby co jsme na materske vlastne uplne tretinovy takze neni divu ze malo kdo vyjde. Resim otazk uutraty kazdy mesic a uz to cloveka unavuje. An koruna navic.Co jsem si nenesetrila nez jsem sla na materskou tak bych nevysla zadny mesic.

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (29.10.2012, 9:40)
Ano, je to tak. Tak jsem před mateřskou šetřila jak blázen a kdyby ne, tak se dneska zblázním asi.

ODPOVĚDĚT
Vladimíra K. (Vladkka) ID 391546 (28.10.2012, 17:13)
Já mám radu trošku z jiného soudku.....
Každý měsíc dostanu + - nějakou částku do ruky a nepřišla jsem na lepší věc než je OBÁLKOVÁ METODA. Prostě mám obálku na věci, které se každý měsíc opakují a MUSÍM je prostě zaplatit...., pak jsou takové obálky, které jsou výjimečné....jako obálka.....dárky. Nebo mám i obálku na to co je v domácnosti prostě občas nutně koupit....a nekupuji to každý rok. Dost potřebujeme počítač a tak si dávám nějakou částku stranou i na tento náklad....., protože vím, že ho prostě budeme muset znovu koupit....a tak to mám prostě se vším.

ODPOVĚDĚT
Andrea V. (Andýsek V.) ID 140188 (28.10.2012, 16:23)
Základní pravidlo, kterým by se měl řídit každý člověk zní: ,, nesmím utratit víc než vydělám"..... ,-)

ODPOVĚDĚT
Miluše Š. (mili111) ID 115880, mimibazar.cz/mili111 (28.10.2012, 20:02)
souhlas !!!! Dneska je trend na všechno si brát půjčku a kupovat na splátky, mladí musí mít všechno hned ( přestože na to nemají ), televize, super lednice nejlépe americká, mikrovlnku, super sporák, ale všechno na splátky, bez ničeho se neobejdou a pak se diví, že jim třeba nevychází penízky. Neříkám, že je to případ této paní, mluvím obecně, tak mě nekamenujte !!!!

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (29.10.2012, 9:38)
Tak to s vámi úplně souhlasím. Je moderní trend žít na dluh a proto jsme tam, kde jsme. Každej musí mít "placatou " televizi přes půl stěny nejlépe v každé místnosti, pak mají dluhy a pomalu nemají co jíst.

ODPOVĚDĚT
Petra C. (Petulka11) ID 196798, mimibazar.cz/petulka11 (28.10.2012, 20:25)
No jestli to spíš není tak, že mladí potřebují ledničku, pračku a i sporák a dobře si spočítají, že když nakoupí věci 20 let staré z bazaru, tak se jim to hooodně promítne na spotřebě elektřiny. A v dnešní době by člověk jen na tyhle tři věci šetřil třeba 5 let a to dost dobře nejde.

ODPOVĚDĚT
Miluše Š. (mili111) ID 115880, mimibazar.cz/mili111 (28.10.2012, 21:20)
Nikde jsem nepsala o tom, že by kupovali věci cca 20 let staré z bazaru, myslela jsem, že jim nestačí obyčejná lednice třídy AAA, ale musí mít třeba americkou, která není zrovna z těch nejlevnějších a s ostatním je to stejné.

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 20:35)
ano,máte pravdu!!!s tím souhlasím

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (28.10.2012, 16:15)
Chce si to měsíc, dva vést pečlivé účetnictví a pak uvidíte, co se dá stáhnout.
Zároveň ovšem znamená - zaplatit méně v obchodě znamená někde přidat času při domácí přípravě toho, co nekoupím. Ovšem zrovna u jídla to sebou může nést vyváženější a zdravější způsob stravování.

Obecně se hodí hodně popřemýšlet nad jídlem - kupovat základní suroviny a z nich vařit, ne předpřipravené věci z mrazáku, sterilované, pytlíku či konzerv. Bez uzenin a lahůdkářského zboží se člověk zcela obejde.Zejména ty levné jsou vlastně jen extrémně předražený nekvalitní tuk a soja.

Maso kupovat v celku a ne naporcované a zabalené - z kuřete co stojí pod 50 korun kilo máte dvoje prsa, dvoje stehna, dvě paličky, dvě křídla a ještě skelet na vývar.

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (28.10.2012, 16:16)
Bezmasé pokrmy bývají levnější než masité - je ovšem potřeba se naučit vařit s luštěninami tak, aby to chutnalo. Pokud máte tendenci hodně zapékat se sýrem, tak to se dá zcela vypustit.

Velmi vhodným jídlem, zejména na podzim a v zimě jsou husté, hrstkové polévky, které vystačí s pečivem za plnohodnotou večeři a dají se velmi snadno obměnovat základní chuti, aby člověk neměl pocit, že pořád jí to samé.

Bez použití speciálních muk vychází lépe i domácí chléb, zejména v pekárně, která má lepší energetickou spotřebu, než trouba.

Jogurty, kefír, žervé, lučina, tvaroh - to vše jde vyrábět doma za cenu mléka a pořízení kultury mléčného kefíru. http://www.akrodif.com/Kefir/KefirMliko.aspx

Sladkosti a slané pamlsky vyjdou lépe pečené doma, než kupované.

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (28.10.2012, 16:16)
Dlouhodobě se vyplatí v létě zavařovat, kysat, uskladňovat a konzervovat co je zrovna v sezóně a nebo se ideálně dá nasbírat v lese a nebo opuštěných sadech a alejích (a že jich ČR je plné a to nejen v sudetech)

Hodně pomáhá plánovat jídelníček třeba na týden a jet na velký nákup s přesným nákupním lístkem a pak dokupovat jen věci co jsou potřeba čerstvé. Nenechat se nalákat marketingovými akcemi - nekupovat nic, co není na nákupním seznamu.

Kdo má zlozvyky typu alkohol a kouření může ušetřit a ještě pomoci svému zdraví. Velké množství kosmetických přípravků se dá řešit domácí výrobou. U energií to je většinou spojeno s nákupem úspornějších spotřebičů a počítáním spotřeby a poměrů úspory.

ODPOVĚDĚT
Marketa D. (clarice) ID 298829 (28.10.2012, 16:09)
my ušetříme jen tím,že máme vlastní vejce,králičí,kuřecí a vepřové maso(zvířátka cosi zbaští,ale krmení pro ně máme z větší části zadara) a ze zahrádky nějaká ta zelenina a ovoce.

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanca1978) ID 285195 (28.10.2012, 18:01)
I my to máme tak: plný sklep vlastních brambor, na dvoře králíky, slepice, na zahradě zeleninu, ovoce. Vše co jde zavařuju a mrazím a v zimě s radostí vytahuju. Jednou za delší dobu kupujeme s rodiči na půlku prase (dřív jsme měli i prasata svoje, ale už jsme od toho upustili). Dost nakupovat v akci a u nás se tedy dost utratí za mléko - děti pijí hodně mléko a ujedly by se jakýchkoli mléčných výrobků. Jogurty kupujeme jenom občas - v akci, nebo dostanou od babiček. Kupuji tvaroh a dělám jim domácí pribiňáček.

ODPOVĚDĚT
Jitka Š. (Ally McBeal) ID 262404 (28.10.2012, 22:10)
Jogurty kupujete jen obcas,protoze by se jich deti ujedly?? *-) *-)

ODPOVĚDĚT
Hana K. (Hanca1978) ID 285195 (29.10.2012, 6:14)
Myslela jsem to tak, že je nekupujeme každý den, ale jen když jsou někde v akci, mléčné výrobky jim nahradím třeba tím domácím pribiňákem - z jednoho tvarohu mají pribiňáčka všichni tři. Snědli by každý např.Lipánek maxi, který tady u nás stojí 19,90. Ono to někdy opravdu jinak nejde, my jsme teď od začátku šk. roku platili všechny třídní fondy, kroužky, plavání atd, do toho pojistky auto+dům. Já hledám už 3.měsíc práci, bohužel zatím vůbec nic. Takže i když to někdo třeba nepochopí, taky jsme občas v mínusu.

ODPOVĚDĚT
Renata P. (PtackovaRenata) ID 32065 (28.10.2012, 16:50)
My taky tak (Y) jen místo králíčího a vepřového máme skopové. Na jídle se dá opravdu nejvíc ušetřit. Další zásadu máme, nekupovat nic na co nemám peníze - žádné půjčky, žádné kontokorenty, zbytečně se tak člověk zadluží.

ODPOVĚDĚT
Petra Č. (Calinda) ID 5342, mimibazar.cz/calinda (28.10.2012, 20:26)
Na jídle se dá možná ušetřit jen v případě, že máte možnost mít vlastní slepice, králíky, zeleninu atd., bohužel takovou možnost všichni nemají, takže pak jídlo je ta největší položka a ošidit se nedá, alespoň u nás.

ODPOVĚDĚT
Iveta J. (Ivetka55) ID 53766, mimibazar.cz/ivetka55 (28.10.2012, 16:09)
U nás jen za dojíždění do Práce do Prahy dáme 6tis./měs. to jsou obrovské výdaje...ale bohužel jinde práce není... ,-)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (28.10.2012, 16:01)
Jak se dá jít 13 000 do mínusu? Když mám určitou sumu tak přece musím vyjít s tou sumou. Nebo kde vezmu těch 13tis?
Tohle je základní matematika. Vezměte příjmy, zaplaťte poplatky, odložte na nutné výdaje a zbytek vydělte počtem dní do výplaty. Vyjde Vám kolik máte na den.
Záleží potom na Vás jak budete hospodařit. Jestli budete nakupovat každý den, nebo 1x týdně, 3x týdně. Zda vyčerpáte celý denní limit nebo se povede něco maličko ušetřit.
(F)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (29.10.2012, 9:34)
Tak já to chápu, sama jsem poslední dva měsíce dost přešvihla výdaje oproti příjmům, prostě si to nehlídám, ale budu muset začít. Samozřejmě to šlo z uspořených peněz, nemám žádné půjčky. Ale tak to víte, nejde o to, kolik mám na den, porouchá se mi bojler, musím zaplatit technickou na auto, mutně si musím koupit do sbírky nějaký starý krám, nebo si potřebuji udělat radost a koupit parfém ,-) a je to hned

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (29.10.2012, 10:02)
Pokud má člověk úspory a jde si udělat radost - proč ne. Ale mít nula nula prd a někde si půjčit jen abych si koupila co někde vidím - to ani náhodou.
Dokážu pochopit že se rozbije lednice, pračka, nebo třeba i ten bojler - a člověk pokud úspory nemá si onu věc vezme na splátky. Ale chce to hooooodně počítat aby to nezatížilo rozpočet.
Jinak když budu protiva (H) o technické vím 2 roky předem takže si na ní můžu našetřit. Ale jasně - když mi auto klekne a potřebuji ho tak prostě splátky jsou jasné. (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (29.10.2012, 10:08)
Tak jasně, že o tom vím dva roky, proto mám rezervu, abych měla kam sáhnout, ale to byl blbý příklad, i jinak jsem musela investovat do opravy auta, to je fuk...Víte, já jsem člověk, co snad i plánuje a myslí na zadní vrátka. Ale neplánovala jsem, že zůstanu sama s dvěma dětmi, bez možnosti obrátit se o pomoc k rodině, že budu muset platit soukromou školku a podobně. Ale nestěžuji si.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (29.10.2012, 10:16)
Veru, klobouk dolů, že dokážete nefňukat (F)
My rodiče nemáme, není kam se obrátit s nataženou rukou. Asi díky tomu jsme se museli naučit vyjít s tím co máme. Drsná škola života (H)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (29.10.2012, 10:46)
Tak tak, také nemám nikoho, kromě dětí. Nikdo se o mě nestaral a nic mi nedal, tak proto nefňukám a vážím si toho, co mám.Stejně se má člověk spoléhat sám na sebe. Můžu říct, že mě fascinuje, jak i dospělí lidi pořád natahují ruku ke starým rodičům. A ta drsná škola? Ta z nás právě udělala silnějšího a lepšího člověka (H) (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Martina M. (vasinkam) ID 304810, mimibazar.cz/vasinkam (28.10.2012, 16:32)
Mohla mít třeba paní kontokorent,který jí 13tis z fleku peníze vydal nebo mohla mít něco našetřeno z jiných let a ted bohužel brala a brala až zjistila, že je prostě nemá jen takto mohla být 13tis v mínusu.

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (29.10.2012, 16:41)
Nemám kontokorent, ale zmizelo mi to z úspor a ty se povážlivě tenčí. Koupila jsem něco na Vánoce, nějaké oblečení pro nás a děti - něco málo nové - zimní věci, něco ze sekáčů a najednou koukám, peníze jsou pryč. něco také spolyká ten začátek roku - kroužky a pod.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (28.10.2012, 16:38)
Pochopím našetřené úspory. Nepochopím kontokorent - to je klasická půjčka - půjčím si - musím vrátit. Potom mi ty peníze zase chybí. Začarovaný kruh, ze kterého se špatně vystupuje. (F)

ODPOVĚDĚT
Marta K. (marslavkar) ID 133904 (28.10.2012, 16:07)
To je perfektní rada, lépe to nejde ani napsat (Y). Plně s vámi souhlasím, nevím, jak může jít někdo do mínusu (hello)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 20:28)
v dnešní době je to si myslím lehké dostat se do mínusu

ODPOVĚDĚT
Bronislava S. (finecigars) ID 421330 (28.10.2012, 15:58)
No to já s penězma vyjdu.....a vrátím se bez nich :-)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (29.10.2012, 10:06)
,-) ,-) ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (29.10.2012, 9:26)
,-) :-D (Y)

ODPOVĚDĚT
Dagmar F. (Lavanda) ID 32691 (28.10.2012, 18:52)
:-D :-D :-D

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (28.10.2012, 18:19)
:-D :-D :-D :-D :-D :-Dsmíchy tady brečím ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (28.10.2012, 18:16)
(Y) ,-)

ODPOVĚDĚT
Anita B. (Ema4) ID 242608 (28.10.2012, 17:55)
já velmi často taky :-D

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (28.10.2012, 17:35)
já taky.

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (lucasilek) ID 320877, mimibazar.cz/lucasilek (28.10.2012, 16:21)
,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Martina M. (vasinkam) ID 304810, mimibazar.cz/vasinkam (28.10.2012, 15:53)
Holky jsme na tom úplně stejně mám každý měsíc 10tis od přítele na jídlo a poplatky jako jsou poplenice, voda, internet, elektrika a bohužel nedokážu ušetřit vůbec nic oblečení kupuji zaítm z rodičáku ze kterého si platím půjčku co jsme si vzala na zařízení bytu a také oblečení pro sebe a syna a zaplacení telfonu. Bohužel nedokážu pochopit jak někdo může říct že by ještě ušetřil já to prostě nedokážu a to nekupuji žádné hlouposti (6) všechny potraviny se jen zdražují a to já kupuji opravdu jen v akcích teda se snažím ale týdení nákup mě vždycky na 1200,- vyjde, maso je také drahé denně vařím, hygienické a čistící prostředky také nejsou nic levného. Každý měsíc jsou nějaké narozeniny nebo svátek od rodinky a to se fakt zdá já si poctivě každý měsíc ukládám účty a vše odečítám od 10tis ale někdy se stane že prostě nevyjdu a to je pak hrůza jíst se prostě musí a to pečivo i když ku

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 15:59)
také to nechápu...jak píši dole,kdo nemá 60tisíc měsíčně,nemá šanci,bohužel,tak to je :-|

ODPOVĚDĚT
Martina K. (woofer) ID 166052 (28.10.2012, 15:40)
Ono se taky každý měsíc nenápadně zdražují potraviny.Pokud tedy nejsou v akci :-$

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (28.10.2012, 15:41)
No, přijde mi, že jsem dřív docela za jídlo ušetřila, kupuju v Lidlu a pod., teď to víc skáče - od ledna. Asi moc jíme, budem se muset krotit.

ODPOVĚDĚT
Martina K. (woofer) ID 166052 (28.10.2012, 15:44)
Je pravdou,že na jídle se dá asi nejvíc ušetřit,ale můj mužskej jak nemá aspoń 3krát týdně flákotu masa,už brblá ,-)
Ale na druhou stranu má recht,chodí do práce,živí rodinu a ještě aby se pořádně nenajedl...nevím,kam to spěje.
Oba pracujeme,dcera studuje vysokou,syn končí střední a chce jít taky dál.Jsem zvědavámjak na tom budeme příští rok i my (hello)

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (28.10.2012, 15:35)
Náklady na školu a školku necelé 3000, jídlo a pod. do 8000, zbytek oblečení, boty na zimu a pod. Hledám, kde udělali soudruzi chybu, ale nějak se nemůžu dopátrat.

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 15:32)
Taky by mě zajímalo,kdo ušetřit..chjo,poplatky se zaplatit musejí,oblečení se koupit taky musí,boty taky,jíst se musí též... (child12) (child12) (child12) koukám,že je to asi všude stejné,pokud nemá rodina 60tisíc měsíčně 8-|...ikdyž vím,že peníze nejsou vše,nejdůležitější je zdraví! (kocka) :-$

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (28.10.2012, 18:21)
niki,obě víme o čem píšeš vid (L) (L)zítra máš emailík |:o)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 20:24)
(L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Martina K. (ošla) ID 159697, mimibazar.cz/osla (28.10.2012, 16:12)
60.000 měsíčně? ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 20:24)
čemu se smějete??nemám snad pravdu??

ODPOVĚDĚT
Martina K. (ošla) ID 159697, mimibazar.cz/osla (28.10.2012, 20:54)
Ne ,-) Jako opravdu mi stačí mnohem, mnohem míň než 60.000 měsíčně, abychom bez problémů vyšli a nemusela brečet, jak vy v příspěvku (F)
Ale každý to má jinak, to chápu...

ODPOVĚDĚT
Jan B. (bozekjan) ID 426909 (28.10.2012, 21:00)
Martí,tak jako dobrý,já vím,že stačí i méně než 60...ale nesmíte to brát tak doslova...ale něco na těhc 60ti bude ne? ,-) :-$

ODPOVĚDĚT
Martina K. (ošla) ID 159697, mimibazar.cz/osla (28.10.2012, 21:05)
Tak když tam byla ta konkrétní cifra, tak mě to právě rozesmálo ,-) Proto jsem ji vzala doslova...jakože to máte tak konkrétně spočítáno, že potřebujete zrovna tolik.
No nepopírám, že s 60ti bych si taky uměla poradit (plaz)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Zuzana K. (lucasilek) ID 320877, mimibazar.cz/lucasilek (28.10.2012, 16:23)
holky, to jste mně teda pobavili.... to já nemám ani ROČNĚ ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Lenka E. (lenina) ID 1050, mimibazar.cz/elenka (28.10.2012, 17:00)
Nemáte ročně 60 000 ?

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (lucasilek) ID 320877, mimibazar.cz/lucasilek (28.10.2012, 17:44)
Jako rodina ano, ale určitě ne měsíčně, já osobně jako výplatu ne, půl roku jsem byla na podpoře - podpora po mateřské je asi 3500 a pak míň a míň a pak půl roku na pracáku bez podpory 8-| :-D a znám bohužel více maminek. Ale zase se mě manžel může uplatnit v daňovém přiznání.....

ODPOVĚDĚT
Lenka E. (lenina) ID 1050, mimibazar.cz/elenka (28.10.2012, 18:11)
Však já nepsala měsíčně, ale ročně a ročně má snad každá rodina víc jak 60 000.vy jste psala, že to nemáte ani ročně (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Martina K. (ošla) ID 159697, mimibazar.cz/osla (28.10.2012, 16:43)
Mě to právě taky pobavilo ,-)

ODPOVĚDĚT
Jitka Ř. (rezacovaji) ID 127714 (28.10.2012, 15:36)
Máte pravdu. Dokud jsem byla s dětmi doma, tak náklady na jídlo ve škole a školce byly minimální, vařila jsem doma, dojíždění tak poloviční. Já nějak nevím, jsem z toho smutná, asi budu muset zase začít psát a počítat každnou korunu a hodně to hlídat. Děkuju za účast.

ODPOVĚDĚT