Kakání u skoro 3 letého
Našemu malému budou za 3 měsíce 3 roky, a pořád kaká do plínky. Měli jsem i problém s čůráním,nesedne na nočník ani na záchod, čůrá tedy ve stoje i do nočníku. Plínku má tedy na noc, pač hodně pije, a vykaká se pouze právě do ní. viz koment
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 17 komentářů
Ivana Dolníčková (dolna10) ID 227747, mimibazar.cz/dolna10 (19.5.2012, 13:04)
Našemu Adámkovi bude v listopadu 3 roky.Od 20. měsíce jse přes den bez plín, na noc jí má a teď dost často jí más i suchou. Problém s kakáním má od té doby co chodí na nočník,jinak kadil téměř každý den. Teď? Tak 2x do týdne, třeba tento týden kadil v pondělí na návštěvě u kamarádky do ZÁCHODU!!! Dnes 2x do slipů. Bere medicínu Lactulosu, má problém se zácpou jinak. No ale stejně jednou je to do slipáčů a pak 3x třeba záchod nočník. Ale musím ho při tom jeho rytuálu kdy je na špičkách a tlačí chytit a posadit ho tam,jinak je to v kalhotech. Záhadným způsobem si neřekne. Ale říkám si chce to čas, on na to musí přijít sám, jinak to nevidím. Hodně sil Vám přeji a určo je to normální zdravé dítě.Kdo nechce pochopit nepochopí, je to jeho problém, né váš. Držte se (L)

ODPOVĚDĚT
Daniela M. (Mispulka2276) ID 327844, mimibazar.cz/mispulka2276 (19.5.2012, 9:05)
Dobrý den Leni, nečetla jsem všechny komentáře pode mnou, ale mohu Vám říci, že ještě před 14 dny jsme doma měli to samé a to malému byly v prosinci, den před vánocema tři roky (narodil se předčasně). Takže když to shrnu, tak mu teď jsou tři roky a 5 měsíců. Jasně, některé maminky si řeknou a odsoudí, že ještě v těchto letech měl plínku atd. Ty neposlouchám! Víte, malý mi od malička nechtěl vůbec na nočník, po dobrém ani po zlém...čůrat se naučil hned na wc, ale ne a ne chodit na velkou. Vždy čekal na noční plínu a nebo se někam zašil a vždy se vykadil ve stoje do spoďárků. Fakt už jsme byli zoufalí. No a teď před 14 dny měl problém s pindíkem, ambulantně mu to uvolňovali a od té doby jsem mu nedala plínku řval, že ji nechce, protože ho to bolelo a jako mávnutím kouzelného proutku chodil hned i na wc kakat! :-) a teď se všem chlubí! Hlavně ne násilím, chce to čas. Hodně zdaru!

ODPOVĚDĚT
Vladimíra T. (Adkapa) ID 260325, mimibazar.cz/adkapa (19.5.2012, 8:54)
Měli jsme stejný problém. Od prvního příkrmu malý trpěl zácpou. V srpnu mu budou 3 roky. Na čurání jsme od 2 let bez plenky, ale to kakání byl děs. Chtěl plenku a kakal tak jednou za 3-4 dny, tím způsobem, že pobíhal po pokojíčku a pak se vestoje vykakal. Slibovala jsem hory doly, nakonec i vyhrožovala. Všichni z rodiny jsme mu ukazovaly, jak se to dělá.... :-) Zhruba před 2 měsícema mi došla trpělivost. Plínu jsem prostě nedala, řekla jsem že není. 1 se po..do kalhot, podruhé jsem ho násilím usadila na nočník a seděli jsme. Asi po 3 hodinách se povedlo a on zjistil, že to není tak hrozný a už chodíme kakat normálně. Sice s ním musím sednout a trochu ho přemlouvat, ale jde to!! Přeju pevné nervy, ono to půjde :-)

ODPOVĚDĚT
Martina Š. (MartinaŠ) ID 5244 (19.5.2012, 8:54)
Tento problém jsem měla s (X) rok. Psala jsem i do poradny pediatrovi a ten se smál, že měl s dcerou ten samý problém a že o tom vůbec nemáme mluvit a mám jí tu plínu dát, že je důležité pravidelné vyprazdňování a kdybych plínu nedala, tak jí způsobím zácpu. No samozřejmě jsme nevydržela o tom nemluvit,protože okolí se tomu strašně divilo a radilo +o(, takže jsem jí vyprávěla pořád dokola příběh, že naše hovínka ,-) jsou šťastná,protože jezdí tobogánem,když je spláchnu,ale její hovínka jsou smutná,protože se vyhodí v plínce ,-) :-D :-D. Týden uběhl a ona šla tajně na nočník a najednou se začala strašně smát a volala mě,že se vykadila do nočníku a její hovínko bude konečně šťastné,protože se sveze tobogánem :-)

ODPOVĚDĚT
Růžena M. (*mecerka*) ID 297293 (19.5.2012, 8:58)
(clamp) (Y)

ODPOVĚDĚT
Růžena M. (*mecerka*) ID 297293 (19.5.2012, 8:48)
Tak to jsem ráááda, že nejsem sama kdo řeší tento problém, našim dvojčátkům (child5) (child6) jsou 2 roky a 3 měsíce. Asi tak měsíc jsme přes den bez plen, pěkně sami chodí na nočník, nebo za naší asistence na záchod. I venku na zahradě si vzpomenou a sami si sundají kalhoty a vyčůrají. Na noc ještě plenu dávám, ale holčička už je přes týden ráno suchá a klučík tak ob den. ALE to KAKÁNÍ :-( Kroutí se, zadružují to a když už je bobek skoro celý v kaťatech, tak začnou ječet a brečet. Tak ho rychle vyklopím do nočníčku, nebo venku na zem a říkám jim, že tam se dělá bobek. U nás teda nefunguje ani plínka na kakání, do té se jim už vůbec nechce. Říkám si, že jsou normálně na všechno takový šikovný, učenlivý a nejde mi do hlavy, že tohle nechápou. Ale když jsem zvládli čůrání, což byl prvních 14 dní taky očistec, zvládneme i bobek!!!!

ODPOVĚDĚT
Martina Š. (Martináček) ID 125457, mimibazar.cz/martinacek (19.5.2012, 1:07)
Můj syn to také dělala v necelých 3 letech.Já si řekla,že už mu plenku nedám a asi jsem mu sice způsobila krátkodobou zácpu,ale pomohlo to.Plenku nedostal,občas zadržel a občas se prostě po... ,-)Ale to mu hrozně vadilo,tak nakonec usoudil,že bude lepší na nočník.Od té doby jsme i bez plenky v noci,otázka 10 dnů a probiotika mu spravila zažívání.Každé dítě je ale jiné.Rozhodně si z toho nic nedělejte,nékdo umí dřív poznat barvy,jiné v 5 letech umí číst a jiné zase jezdí na kole už ve 3 letech.Do 15 plenky nosit nebude,tak na to prďte.

ODPOVĚDĚT
Ivana S. (ivula25) ID 418327 (18.5.2012, 23:03)
ahoj ...musim ti povedat ze mame domka ten isti problem ale stym rozdielom ze mojmu je 4roky a stale cura,uz nenosi plienku ale v noci stale cura,musime v noci ho davat 2x sa vycurat a cez denjednoducho si curkne a jemu to nevadi,on by v tom chodil aj cely den...ja si myslim ze je to z psichiky...(moja rada skuste zajist za psicholožkov...,ja sa chystam taktiez)inak drzim mocc palceky papa (noc)dobru noc

ODPOVĚDĚT
Jitka Š. (Ally McBeal) ID 262404 (18.5.2012, 22:56)
Lenco mame stejne stare deticky... (child5) (child5)ja jsem resila jak curani,tak kakani...zkouseli jsme vsechno,nic nezabiralo-pochopila jsem,ze vsechno ma zkratka svuj cas,,,jedno dite zvladne nocnik ve 2 letech,nektere drive a nekdo ma proste ve 3 letech plenu..no boooze +o( nas Marca zacal chodit na nocnicek pomerne pravidelne az ted a curat venku zacal taky az ted..docela pomohl vikend s bratrancem,ktery TOHLE vsechno zvlada..takze..nazory,jako ze 3 lety s plenou je extrem si neberte do hlavy a dejte tomu cas.....navic....ted v letze se casto tyhle problemy zlomi..mejte krasne leto! (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Klára V. (klafiar) ID 374316 (18.5.2012, 22:31)
Kamarádky dcera tohle vydržela dělat do 4,5 let.Ona tu plenu normálně už nenosila,ale na kakání ji vyžadovala a když jí nedostala,tak to v sobě prostě držela. Zlom pak nastal na dovolené,kde si našla kamarádku,chtělo a se jí kakat.Ta druhá holčička prý byla u nich na pokoji a týhle to prý před tou kámoškou do pleny bylo hloupý.Kámoška řikala,že kdyby to věděla,hlídala by už daleko dřív snad všechny děti v ulici. :-D

ODPOVĚDĚT
lucie B. (78želva) ID 312039 (18.5.2012, 22:25)
Leni mi taky bojujem s kakáním do pleny ,-)synovi budou 3roky koncem září :-$vždy před spaním chce plenu na bobek a co?však se to jednou naučí :-p s čůráním jsme začali poměrně brzo,nejdříve na nočník a pak začal chodit sám na záchod ,-)s tím stylem že se svlékne a sám vyleze na záchod a vyčurá se a pak spláchne s toho má největší radost (Z)říkám udělej bobek skouší to ,ale nejde to nutit ho nebudu jednou to příjde samo jo a na noc spíme bez pleny díky mé zapomětlivosti jsem mu ji jednou zapoměla večer dát a ráno bylo překvapení byli jsme suchý tak další dny už jsem ji nedala vyčkejte nenutte ho do ničeho ono to příjde samo (L)

ODPOVĚDĚT
Michaela B. (bizi) ID 125081 (18.5.2012, 22:12)
Tak to znám velice dobře, náš starší kadil jen ve stoje a v klidu v koutě, jak jsem ho přistihla a posadila na nočník,tak zase nic a pokračoval až měl zase klid. 8o| 8o| 8o| Vždycky to zarazil. Problém byl hlavně ve školce, to jsem vždycky šla s hrůzou jestli se zase pokadil do slipů. Trvalo mu to do 5 let. a dodnes chodí pozdě na záchod, až když mu to leze ven !!!! 8o| 8o| Nepomohlo nic.
Mimochodem náš mladší má na noc taky plenu a už mu byly 3 roky v dubnu.
No a co? Já se v noci nevzbudim, nebo málokdy včas, abych ho dala vyčůrat.
Prostě to neřešim,každé dítě potřebuje svůj čas. (L) Jinak přes den si chodí sám v pohodě.
Poradila bych, co třeba zkusit hrací nočník? Aby si sám vybral,který se mu líbí. (Y)

ODPOVĚDĚT
Martina J. (mejny) ID 173548, mimibazar.cz/mejny (18.5.2012, 22:04)
Leni taky s tím pořád bojujeme. od března /to měl 3roky/chodí do školky, sem tam počura, i pokaká, ale pomáhá školka to teda jo doma už teď jde i sám čurat, ale kakání taky bojujeme.když ho"nelapnu" při činu tak to je ve slipech. on na to musí přijít sám, nemá smysl mu něco tlouct do hlavy. ze začátku jsem to řešila, teď ne....chce to čas. (Y)

ODPOVĚDĚT
Martina K. (Martitina) ID 210948, mimibazar.cz/martitina (upraveno 14.3.2013, 23:17)
.

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (Salinka) ID 22649, mimibazar.cz/lenkasalamonova (18.5.2012, 21:55)
Marti, díky moc za podporu.....raději bude mít dýl plínu a bez problému.....však on na to sám příjde, že jo :-)

ODPOVĚDĚT
Martina K. (Martitina) ID 210948, mimibazar.cz/martitina (upraveno 14.3.2013, 23:17)
.

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (Salinka) ID 22649, mimibazar.cz/lenkasalamonova (18.5.2012, 22:06)
přesně tak, nějaký blok.....my teda bojovali i s čůráním, od 2 let byl schopný rozpoznat že chce čůrat, alep rostě to nepustil "do prostoru", musela si vzít plínku.....hodně lidi mně za to odsuzovalo, že mu tu plínu dám, ale kdybyste ho viděla, začal se třást, brečet, prostě z klidného klučiny byl nerváček.....trvalo to skoro 3/4 roku, než se to naučil, a za to jsem ráda. Ale do dnes nesedne na nočník, čůrat jedině ve stoje, prostě na návštěvě kde není nočník(ale jak píšu leda ve stoje i do něj) se nevyčůrá, bude to v sobě stále držet.....

ODPOVĚDĚT
Martina K. (Martitina) ID 210948, mimibazar.cz/martitina (18.5.2012, 22:10)
Lenko...dělala bych to úplně stejně jako vy (F) (F) (F) A když malej čůrá jedině vestoje, tak to je dobře,ne? Kupte mu nějaký stupínek ať už čůrá do záchodu a časem si sedne i na záchod....uvidíte. Držím palce (flower)

ODPOVĚDĚT
Jana P. (pasky) ID 187986, mimibazar.cz/pasky (18.5.2012, 21:49)
Zkusila bych změnu prostředí - jakože třeba na dovolené se to zlomí, nebo jet s kamarádkou na chatu atd. a jako zapomenout plenky. Moje děti byly vysazovány na nočníček od 9 měsíce a to to prostě berou jako samozřejmost a vše jde snáz. Ale řešili jsme dudlíček. Jeden ho dal sestřičce, malá zase dala kamarádce pro miminko a nejmladší syn pověsil sáček s dudlíkem na plot k sousedům, když se jim narodila miminko.
Kdysi, když dávali chůva v akci, tak tam odnaučovali dítě předškolního věku, kakalo jen do vany s teplou vodou. Vždy museli hovínko lovit ve vodě 8-|, ale nepamatuji si, jak se jim to povedlo zlomit...

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (18.5.2012, 21:42)
A zkoušeli jste pozitivní motivaci? Odměnu za bobek? Něco co si opravdu moc přeje?

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (Salinka) ID 22649, mimibazar.cz/lenkasalamonova (18.5.2012, 21:46)
prostě to v sobě drží, ani odměny nefungujou.... :-(

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (18.5.2012, 21:42)
prvně jsme myslela, že špatně čtu,a el jsou mu tři roky, rozhodně bych plinky nekoupila, jednou jít na záchod musí a jinak bych mu vysvětlila, že děti co nekakají, nečůrají chodí do nemocnice nebo něco, ale ve třech letech plína, to je fakt extrém, nezlobte se, ale je to můj názor (L)

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (18.5.2012, 22:31)
no to je tedy názor, akorát na vypěstování hrůzy z nemocnice, a co když do ní bude muset jít, ve třech letech plínka extrem není, jsou děti které v tomto dozrávají později, nejde o život.

ODPOVĚDĚT
Klára V. (klafiar) ID 374316 (18.5.2012, 22:24)
Když by jste dítěti vyhrožovala nemocnicí,jak by jste mu pak vysvětlila,že do ní musí jít,kdyby se nedej bože něco stalo? S Vaším názorem nesouhlasím a rodiče,kteří svým dětem vyhrožují nemocnicemi a injekcemi,si z nich akorát pěstují nerváčky... :^)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.5.2012, 8:49)
neřekla jsme vyhrožovat, ale vysvětlit, že prostě kakat musí a proč atd., že pak by byl nemocný atd., dětem bych nikdy nevyhrožovala, jsou to citlivý bytosti, nemyslela jsme to zle, ale prostě i dítěti říct, jak to je..........je to můj názor, já vždy malévysvětlím co jak je....

ODPOVĚDĚT
Jana P. (pasky) ID 187986, mimibazar.cz/pasky (18.5.2012, 21:51)
No v dnešní době se rozhlédněte kolem sebe, kolik 3 letých dětí nosí plínu (6) Extrém to rozhodně není, i když s tím taky nesouhlasím (Y)

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (Salinka) ID 22649, mimibazar.cz/lenkasalamonova (18.5.2012, 21:49)
jenže já mu musím dávat plínku na noc, hrozně moc pije, takže na noc nevydrží bez plíny....přes den chce taky plínu na kakání, pokud mu jí nedám, tak to drží až do večera, a pak se vakadí....on se bojí sednout na nočník, i na wc....ono se to řekne lehce, prostě mu nedát plínku, ale když se vám dítko třese, že chce kakat...no nic hezkého to není....a mám i zkušenost že holka také něchtěla kadit na nočníku, a držela to v sobě, a tím si způsobila zácpu.....je to těžké, ale zase si myslím že to až takový extrém není...teda aspoň doufám.....

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (18.5.2012, 22:45)
Moje první dvě už před druhým rokem spávaly v noci bez plíny, ale ráno ji musely dostat, aby se mohly vykakat. U první jsem zkoušela ji nedat, ale pak ty problémy se zácpou ....takže u druhé ani u třetí už to raději nelámu. První se to odnaučila ve 2.5 letech. Začala diskutovat, že plínku nečebuje, kakat nebude a pokadila se, rozšlapala, rozmazala....dostala na zadek a od té doby zkrátka plínku nechtěla, sama radši záchod. Nedostala za to pokadění, ale za to, že nechtěla plínu, když viděla, že bude kadit...tenkrát to byl stres, koberec, hrací stan, pračka...všechno od stolice a já musela odjet na kontrolu na gyndu těhotná...teď už se směji. Nebojte, dojde na to sám. Druhá ukazovala u babi na dvoře pejskovi asi 3x jak kadí do nočníku a pak to šlo.

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (Salinka) ID 22649, mimibazar.cz/lenkasalamonova (18.5.2012, 21:39)
pokud mu nedám plínku drží to v sobě, což také není dobře. Zkoušela jsem různé situace, jako že u nás byli popeláři, že nechtějí už pokakaná plínky, ale pořád nic. Jak ho to odnaučit? čekat až to přejde samo? nějaké tipy, či rady?

ODPOVĚDĚT