Drogy
máte někdo zkušenost jak poznáte u puberťáka, jestli kouří trávu, jak se k němu chovat?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 36 komentářů
Jitka P. (Jitkaer) ID 11633, mimibazar.cz/jitkaer (9.11.2012, 23:11)
Paní Milado, dá se to poznat na očích (když je zrovna pod vlivem), pak také na změně chování (je vidět větśí sebevědomí, ale zároveň strach. Když není pod vlivem tak jsou časté problémy s komunikací, nervozita, nejistota a jiné postoje k životu.

Většinou se stýká s lidmi, kteří to taktéž kouří, takže bych si zjistila co jsou "kamarádi" zač :-$ ... Taky je časté, že má najednou kamarády nové (na které nedá dopustit - od těch to většinou shání). Dalšími příznaky je lenost, nezájem a nevidění si "do huby." 8o| ... Víc mě teď nenapadá :^)

ODPOVĚDĚT
Adela S. (brijita) ID 251597 (9.3.2012, 10:46)
Asi položím blbou otázku??Je možné,aby nekuřák(cigarety)kouřil marihuanu???Jinak velice zajímavé téma-děkuji za něj (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Nikola Ř. (Nikuska18) ID 279466 (9.3.2012, 12:26)
Ano, toto je možné, jelikož se do "brčka" z marihuany nemusí vůbec přidávat tabák a potom to jako cigareta nechutná. Nebo se tam dává ten tabák,ale jen málo, takže ani není cítit.

ODPOVĚDĚT
Gabriela B. (Drapak) ID 77529 (8.3.2012, 22:51)
Pokud si chcete přečíst dobře napsanou knížku, tak klikněte na "přiložené soubory"
http://www.zkola.cz/zkedu/rodiceaverejnost/socialnepatologickejevyajejichprevence/zavislosti/jakpredchazetvznikuzavislosti/15805.aspx
Trochu se v problematice závislostí zorientujete a navede vás to i jak mluvit s puberťákem. (F)

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (8.3.2012, 21:25)
Muj syn zacal s travou ve 13 letech.Z hodneho kluka se stal problematicky.Zaskolactvi pak nasledovali 3 ucnaky ani jeden nedodelal.Sel pracovatv 17 letech.Ve 20 letech jsme zjistili,ze neji,nespi a zacalo podezreni na tvrde drogy,utratil behem 14 dnu 11 tisic.Koupili jsme test a ten potvrdil pervitin.
Jsou to jiz 3 mesice a zatim zadne podezreni na pervitin.Mame doma test a on to vi.Dostal ultimatum,pokud se droga znova objevi ma jen dve cesty a to lecebna nebo odchod z bytu.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (upraveno 9.3.2012, 8:55)
Kupte si pár testů,jeden udělejte hned a další nechte doma aby syn věděl,že když budete mít podezření dáte mu ho (F)tak to dělám já.Náš 16,5 ví,že když bude pozitivní má domáka,zákaz pc atd...

ODPOVĚDĚT
Kateřina H. (Doess) ID 41709, mimibazar.cz/doess (8.3.2012, 21:13)
Nejlepší máte, když si v lékárně zakoupíte tester. Je buď na sliny nebo moč a je na různé typy drog.

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (8.3.2012, 21:19)
Vážně myslím, že testem při každém příchodu domů situaci může paní ještě zhoršit +o( 16ti letý puberťák se ještě víc šprajcne +o( ..... spíš bych fakt vyčkávala a pozorovala situaci.... 99% puberťáků to brzy přestane bavit +o(

ODPOVĚDĚT
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (9.3.2012, 7:26)
můj se nešprajcl. Čůral hezky na povel. A nejen on, i jehi nej kámoš ,-). Je jim 18, už nehulej

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (9.3.2012, 7:29)
........záleží i na kamarádech a společnosti.... ti mají právě veliký vliv

ODPOVĚDĚT
Kateřina H. (Doess) ID 41709, mimibazar.cz/doess (8.3.2012, 21:39)
Myslím si, že braní drog u dětí je velmi vážná věc. Neshazuji názory ostatních, ale zde by bylo nejlepší se poradit s odborníkem a nenechat to zajít daleko. Rozhodně poradí lépe než toto tlachání zde, kdy někteří ani neví o jak závažnou situaci jde a nedokáže si uvědomit důsledky.

ODPOVĚDĚT
Jita R. (koblizecek) ID 56433 (8.3.2012, 21:27)
To bych netvrdila,ze je to prestane bavit.... *-)

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (8.3.2012, 21:34)
Neříkám všechny.... ale 99% z nich. Čtu Váš příběh výš..... to už je složitější, ale snad to u Vás dobře dopadne.

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (8.3.2012, 20:45)
Trávu hulí kde který puberťák +o( Spíš bych se zajímala v jaké společnosti ji kouří, zda sám nebo s kamarády.... a jací ti kamarádi jsou. Vyzkouší to fakt kde kdo, já bych úplně nevyšilovala a zachovala klid. Nějakým vyšilováním můžete vše spíš zhoršit.....

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (LENNNA3) ID 109156, mimibazar.cz/lennna3 (8.3.2012, 20:49)
Souhlasím. Dokonce myslím, že většina to minimálně zkusí a rodiče to ani nepoznají.

ODPOVĚDĚT
Diana K. (laurinka2008) ID 218299 (8.3.2012, 20:46)
souhlasím

ODPOVĚDĚT
Pavlína B. (missunn) ID 198296, mimibazar.cz/missunn (8.3.2012, 19:47)
Dobrý večer,
.Není jednoduché poznat,že váš syn kouří trávu.Ale přeci jen nějaké příznaky se dají rozpoznat,červené oči jak když nespí několik dní,nervozita,když přijde domů sní na co přijde a pak je to dost cítit z oblečení,když kouří pravidelně.Test na moč si můžete zakoupit v jaké koliv lékárně,jen je potřeba aby močil pod dozorem.A test udělat před ním,pak bud hledat centrum kde vám pomohou jak dál.Nebo Detox pro mladistvé,tam by se mohl z toho mohl vyléčit.Nejhorší je,že trávou vše začíná a tvrdýma drogama končí.Asi bych se snažila najít problém proč vůbec tu trávu kouří a co ho k tomu vede.
Budu držet palce.Hlavně se nedejde,že to vše jen kamarádi *-)

ODPOVĚDĚT
Lada B. (-ladulka-) ID 390118 (8.3.2012, 19:54)
mám zase zkušenost,že dotyčný vůbec nejedl a test moči nic neukázal...ani tvrdé drogy

ODPOVĚDĚT
Sabina V. (bluezuu) ID 317012 (8.3.2012, 19:46)
Je to složitej věk, chovat se k němu tak, aby se vám nezabejčil...někomu domluvit pomůže, jinej dělá přesnej opak a ještě na truc dělá blbostí víc. Myslím, že byste to poznala podle smradu, protože to smrad je.. plus ty oči zarudlý, rozjetý. Na testy bych ho nebrala, pokud by byl čistej, tak to z vaši strany vezme jako velikou nedůvěru. Nevím, jakej mezi sebou máte vztah...jestli umí lhát nebo ne. Zkuste si s ním nějak nenásilně promluvit

ODPOVĚDĚT
Pavla P. (Pavlusa) ID 128874 (8.3.2012, 19:38)
Červené oči maskují těsně před příchodem dom VIZINKAMA, dřív jsem také kouřila marihuanu, a zkusila kde co. Ale je to o člověku, prostě když bude chtít tak si stejně zakouří, nebo si udělají třeba buchtu, to asi neovlivníte. Já být Váma, tak si s ním a spolu s manželem sednu, a promluvím mu do duše, jak si představuje život, čeho chce dosáhnout. A jak mu to hlavně ovlivní myšlení, spoustě lidem to docela dost zasáhne krátkodobou pamět, já jsem toho důkazem. Taky to spouští různé psychické nemoci. Kamarádka třeba kouřila několik let, ale škola v pohodě atd. Pak najednou přestala, ze dne na den, protože už to pro ni nemělo kladný užitek ale spíš záporný. Ze začátku je to sranda, ale když člověk který si zakouří nedokáže potlačit druhé já, spíš má stavy hodné schizofrenii a může si tuto nemoc i vyvolat. Prostě nastudujte si na netu takový ty špatnosti a snažte se mu to nějak s klidem vysvětlit.

ODPOVĚDĚT
Pavla P. (Pavlusa) ID 128874 (8.3.2012, 19:45)
Je už v 9. třídě, to už s tím moc nenaděláte, ale když si sednete vklidu a nebudete hned vyšilovat, zakazovat atd. Vicítí, že se ho snažíte pochopit (mládí), tak to bude mít větší efekt. Hlavně mu zdůraznite, že je to jeho život, a jaký si ho udělá, takový ho bude mít. No a trávit s ním více času, o víkendech výlety, nebo něco co by ho bavilo, aby cítil víc zájem rodiny. A zároveň aby vy jste ho měli pod částečnou kontrolou,...

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (myšák) ID 4704, mimibazar.cz/mysak (8.3.2012, 19:55)
Omlouvám se, ale docela jste mě pobavila - už vidím, jak si můj 16 letý syn se mnou chce promluvit ,-), to by spíš byla z mé strany samomluva a akorát by mě vytočil, tím, jak znuděně by čučel a na obličeji bych viděla co si o mně myslí :-D .Kort, pokud má problémy (a to asi má pokud hulí), tak si určitě nebude chtít o ničem promluvit, všechno bude mít na háku všechno bude v pohodě, určitě nebude zvědavý na můj proslov

ODPOVĚDĚT
Jana D. (drinja) ID 132765 (9.3.2012, 9:06)
Málokterej puberťák by se asi tvářil jinak, než popisujete, sama mám taky dva kluky už dopělejší puberťáky a když si je představím ve věku, který popisujete, prostě to k tomu patří. A´t se ale tváří jakkoliv, je pro něj důležitý vědomí, že rodičům na něm záleží a chtějí ho chránit. I když to většina mladých bere jako něco normálního, zahulit si. My jsme potajnu kouřili, oni hulí. Nevím, jak je to odnaučit, ale vím, že ty děti, ačkoliv se staví na zadní, potřebují vědět, že nám na nich záleží. Vytáčejí nás, ale křikem nic nespravíme.

ODPOVĚDĚT
Pavla P. (Pavlusa) ID 128874 (8.3.2012, 22:27)
Není za co se omlouvat,....

ODPOVĚDĚT
Pavla P. (Pavlusa) ID 128874 (8.3.2012, 22:26)
Je mi jedno jak jste to řešila se svým synem, ale Vaši smajlíci nejsou podle mě na místě, nemyslela jsem, že berete na lehkou Váhu trable svého syna, ale to, že Vám přijde k pobavení myslet si, že je přece marné zkoušet si se synem vklidu popovídat,.....facka sem, facka tam, ze syna je elegán,....dovolit si smým, a když Vás to rozpaluje, že se na Vaše názory vyjadřuje někdo nesouhlasně, tak je to Váš problém,......ale jak jste napsala máte svou pravdu a to je hlavní, dobrou |-)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (upraveno 10.3.2012, 18:04)
. ,-)

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (myšák) ID 4704, mimibazar.cz/mysak (8.3.2012, 21:48)
No psala jsem o svém synovi, takže si myslím, že svou pravdu mám i já, nelze to říct takhle kategoricky .....ale vy máte fajn syna (Y), dobře jste ho vychovala .

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 201155 (upraveno 10.3.2012, 18:02)
(L)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Miroslava R. (mirka233) ID 252815 (8.3.2012, 20:56)
*-)možná se budeš divit,ale protože uklízím ve škole a každý 3-tí den mám od rána službu na vrátnici,můžu po 6-ti letých zkušenostech říct,že ty děti si chtějí povídat,potřebují se vypivídat a při tom vidět,že si na ně někdo udělí čas..kolikrát mě z nich bolí hlava,co všechno semelou..a o některých vím určitě víc,než jejich učitelky-a bohužel i než jejich mámy.. :-S +o(

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (myšák) ID 4704, mimibazar.cz/mysak (8.3.2012, 21:43)
Jasně, určitě si chtějí povídat, ale ne s rodiči, na to potřebují nějakou "třetí" nestranou osobu ...

ODPOVĚDĚT
Pavla P. (Pavlusa) ID 128874 (8.3.2012, 21:08)
Paní to bere na lehkou váhu, zkusit si promluvit v klidu, je to první co bych udělala,....kouří spousta vpodstatě dětí, ale už nemyslí na následky, no a rodiče jsou od toho, když mají podezření, aby jim ty následky připomněli,.....

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (myšák) ID 4704, mimibazar.cz/mysak (8.3.2012, 21:46)
Ok, takže jsem napsala svůj názor z vlastní zkušenosti a hned to beru na lehkou váhu? Jak si vůbec můžete dovolit o mně napsat, že problém hulení mého syna beru na lehkou váhu?Myslíte si, že se nesnažím s ním mluvit ?

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Radka P. (RadoušP) ID 237793, mimibazar.cz/radousp (8.3.2012, 19:15)
V lékárně se dá koupit orientační test na THC, testuje se moč. Máme to v práci (dělám v diagnostic. ústavu pro kluky 15-18 let), takže víme, jak to chlapci dokážou "očůrat" na záchod chodí jen v prádle a s někým z vychovatelů - jsou schopni nám k tertování nosit čaj, studenou vodu i moč někoho jiného... Pokud budete chtít testovat, určitě tedy tak, aby neměl šanci se na to připravit a pod dozorem. Vysvětlete mu, že o něj máte strach a prostě potřebujete důkaz. Jinak takové testování se dá vyprovokovat i přes školu - tenkrát na naše avizo vyšla pozitivní na THC celá třída... Otázka je, co dál, když zjistíte, že je test pozitivní...to byste měla mít taky promyšlené předem...

ODPOVĚDĚT
Šárka K. (kalisar) ID 171542 (8.3.2012, 19:10)
No já předpokládám, že pokud si zakouří tak nejde hned domů, takže si někde nějaký čas počká až to vyprchá, ale marjána smrdí zvláštním " smradem " jinej smrad než cigára takže já bych vsadila na tohle.

ODPOVĚDĚT
Michaela B. (barvice) ID 146869, mimibazar.cz/barvice (8.3.2012, 19:34)
No pokud se nemýlím tak možná trávou po nějaké době nepůjde cítit, ale v moči ji bude mít ještě určitě minimálně 14 dní.

ODPOVĚDĚT
Milada G. (misch) ID 20953, mimibazar.cz/damila (8.3.2012, 19:08)
Moc vám všem děkuji za příspěvky, určitě si je několikrát přečtu a budu to řešit, nejhorší je, že chlap to neřeší, protože se synovi musí věřit, ale mám problémy ve škole, oči červený jak morče a nyní i volali, že prostě v té škole nebyl.....je v 9. tř., co pak střední? děsím se toho. přesto moc děkuji a cením si toho. každý mail mi otevírá cestu dál. :-( :-( :-(

ODPOVĚDĚT
Iva H. (Ywushka) ID 142431 (8.3.2012, 19:06)
Cervene oci,i kdyz oni to resi prokavanim Visinem,potom jsou zmenene zornicky (tusim ze jsou rozsirene) a takove privrene vicka-tvar jako vietnamske oci :-D jak ja tomu rikam! Vite co,me to pripada jako dnesni trend huleni travy,kolem me se pohybuje tolik mladych lidi (i starsich nez ja),co proste huli a huli pravidelne. Neni to zase az tak tezka droga,i kdyz si myslim ze pravidelnym uzivanim vznika zavislost stejne jako u alkoholu, cigaret a tezkych drog. Sice tady tito hulicmani jak ja je nazvyvam,vam budou rikat neco jineho,ze to neni nic nezdraveho,nic co by skodilo....!! ALe ja na to mam opacny nazor. Mam vedle sebe muze, manzela, ktery je jedenact let abstinent,byl zavysly 3,5 roku na heroinu a k tomu se dostal jen pres travu, nekdy proste ti lidi zacnou z travou a chteji vic a vic....az muzou dopadnout hodne spatne! Bylo by dobre s vasim pubertakem o tom mluvit,otevrene si s nim o tom popovidat a upozornit ho na vsechny mozne rizika. Ne ho vystrasit,rvat na nej,ale proste v klid

ODPOVĚDĚT
Kristýna S. (kristýnečka) ID 104978 (8.3.2012, 19:01)
Já teda když někdo třeba ze spolužáku na střední kouřil, tak se to pozná tak,že má červené oči a dost i tou trávou smrděli a byli takový jiný. Takové divné chování měli.

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (myšák) ID 4704, mimibazar.cz/mysak (8.3.2012, 19:01)
Nedávno jsem tohle řešila u syna 16 let 8o| , chodil domů a byl mimo, jako kdyby byl mírně přiopilý, ale alkohol z něj nebyl cítit, pletl se mu jazyk, byl zpomalený, oči jakoby skleněné 8o| 8o| 8o| ........ pak u něj v pokoji něco divně smrdělo, jakoby zkažený bylinkový čaj (takové to spařené seno), tak jsem šla po čuchu a našla v báglu trávu (N) .... nechala jsem si ho nastoupit i s jeho kámošema, dostal nejdřív držkovou, pak to musel přede mnou spálit, pohrozila jsem mu, že to řeknu všem matkám jeho (je mi jasný, že v tom jel s nima) - všichni čučeli a blekotali, slibovali ...... od manžela pak dost (už v soukromí) pár facek ...... dvěma matkám jsem to teda řekla, ale s tím, jak to proběhlo, aby o tom věděly a m
ohly zasáhnout, ale aby mne neshodily, že to vědí ode mne (znám se s nima, takže to bylo v poho)

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (myšák) ID 4704, mimibazar.cz/mysak (8.3.2012, 19:03)
...pak jsem ho pořád sledovala, byl pod drobnohledem a asi jsem na to přišla hned v začátcích, protože od té doby OK ....jo ještě jsem mu vyhrožovala testem z moči u Dr.a psychiatrem - fakt netušil kdy a jestli ho tam vezmu nebo ne.

Držím palce, ať to zvládnete.

ODPOVĚDĚT
Lada B. (-ladulka-) ID 390118 (8.3.2012, 20:03)
dobře jste to vyřešila...já nějak podobně...byli jsme u psychiatra,dělali testy ,pohrozila jsem i pastákem a asi zalekla se a je klid

ODPOVĚDĚT
Radka S. (Amiska) ID 7377, mimibazar.cz/amiska (8.3.2012, 19:00)
rozhodne to poznate podle oci, byvaji takove pekne cervene

ODPOVĚDĚT
Dája O. (dajka1) ID 11736, mimibazar.cz/dajka1 (8.3.2012, 19:00)
Měl by zčervenalé oči, zpomalené vnímání, přiblblí úsměv. Jindy podrážděnost, vzteklost.....Chut na jídlo-říká se, že po trávě člověk vybílí ledničku. Určitě si sním promluvte, zatlačte na něj, že se může svěřit, že máte o něj strach...V nejhoršim případě prohledat věci. Řešte to rychle.... my to nestihli, stále ho omlouvali, věřili že se vzpamatuje...Dnes nepracuje, jen se potlouká,pije.... :´(

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (LENNNA3) ID 109156, mimibazar.cz/lennna3 (8.3.2012, 18:57)
Já mám pocit, že v dnešní době zkusí trávu snad všichni. Jako jsme zkoušeli cigára a alkohol, tak stejně to je dnes s trávou.

ODPOVĚDĚT
Dasa H. (bamida) ID 129370, mimibazar.cz/bamida (8.3.2012, 18:55)
Pokud se ho zeptáte-řekne ,že nekouří a vy chcete mít jistotu-vem te ho,a šup k lékaři. Tam budete vědět na čem jste. Nestydte se -je to normální,jen se za to platí nějaký poplatek. (L)

ODPOVĚDĚT
Markéta Hladíková (kazdice) ID 194654, mimibazar.cz/kazdice (8.3.2012, 19:00)
k lékaři bych ho nebrala..jsou různé testy na drogy..jde o to,že zlomítě v dítěti určitou autoritu k rodičům...pokud kouří trávu¨,tak jí kouří většino tak,aby domů nepřišel na kaši ...tak že,pokud vymete lednici,nebo je malátý,blbě se uculuje atd...,ale hlavně,ruce a hadry prostě smrdí hulením..to pozná i lajk..dělala jsem v restauraci a na diskotékách,sama jsme vyzkoušela jako mladá kde co.. no a co...ale u dítěte bych to taky řešila..k mudr ne..udělá scénu a klesneme u dětí..

ODPOVĚDĚT
Kristýna S. (kristýnečka) ID 104978 (8.3.2012, 19:00)
Není to trochu drsné?Tak snad tohle v dnešní době zkusil každý ne

ODPOVĚDĚT
Celkem: 22 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>