Časový harmonogram v MŠ
Maminky, prosím, pracujete některá jako učitelka MŠ? Potřebovala bych poradit, jak máte časově rozdělen den tak, aby jste naplnily RVP a vše, co musíme udělat? Příp.pokud přijde inspekce, na co se nesmí zapoměnout. Děkuji za všechny postřehy.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 3 komentáře
Monika Ž. (ZabkaZacka) ID 159695, mimibazar.cz/zabkazacka (22.1.2012, 16:28)
za jeden den (co bude inspektorka u vás na náslechu ) stejně nedokážete naplnit všechny oblasti tolika aktivitami. RVP je v tom fajn, že vlastně nemusíte ani nic plnit záměrně, spoustu chvilek a činností (i spontánních) se propojují všechny oblasti, takže vám inspekce nemůže vytknout, že jste např. nesplnila žádný denní úkol v environmentální oblasti - ono už jen obyčejný pobyt venkupatří do env. obl.
Já myslím, že by vám konkrétně měla poradit ředitelka (popř. vedoucí učitelka), jak ten den skloubit, pokud si úplně nejste jistá. Totiž záleží na každé MŠ, jaký má záměr (třeba já dělám ve školce pro zrakově postižené, tak máme jiný harmonogram činností, než třeba ve "Zdravé škole" ), tak musíte vycházet ze školního vzděl. programu, jak ho máte nastaven konkrétně na vaši školku.
Vás čeká inspekce?
Písněte mi klidně do vzkazů... (L)

ODPOVĚDĚT
Alena G. (babitwins) ID 219317 (21.1.2012, 19:42)
pracovala jsem několik let v programu Začít spolu, kdy se veškeré činnosti plní během celého dne v centrech aktivit. Náročná je příprava pro učitelku, ale když si děti naučíte "pravidlům", kde už pak všechno lehčeji. Nemusí se pracovat přímo touto metodou, ale vzít si jen některé prvky. Tak jsme byly na RVP připraveni zcela skvěle. Stačí?

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (VeryTýna) ID 310350 (21.1.2012, 18:20)
Tak já jsem při ranní vždycky ráno nechala děti pohrát,popř.kdo chtěl,dodělával si třeba výkres druhého dne.V osm jsme sklízeli,aby jsme si zacvičili v půl devátý a pak byla sváča.veškerou oraganizovanou činnost a všechny výchovy i rozumovky jsem dělala po svačince.Pokud byl tělák,tak jsme vynechali to ranní cvičení.Pak jsme si zahráli nějaké hry na koberci a šupajdili jsme ven .( při normálním počasí)Pak už jen oběd a odpočinek.A když jsem měla odpolední,tak jsme kolikát odpoledne dodělávali třeba výrobky,co se ráno nestihli,kdo teda chtěl,když se nešlo ven na zahradu.Jinak jsem taky při ranní ještě měla dopolko rozdělený tak,že jsem zvlášť pracovala s mladšími dětmi a zvlášť s těmi staršími,každý měl jinou náročnost,jiné zadání nebo prostě jiný obsah celé náplně RVP.Tak jestli takhle to stačí,kdyžtak písněte do vzkazů. (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT