| Jana M. (janina86) ID 193221, mimibazar.cz/janina86 (13.1.2012, 14:24) | 1. Odstoupení od smlouvy – vrácení zboží do 14 dnů od převzetí: Dle Občanského zákoníku §53 odst. 7. Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. odst. 8. Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv: na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění, na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele, na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání, na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, poruši
ODPOVĚDĚT |
| | Jana M. (janina86) ID 193221, mimibazar.cz/janina86 (13.1.2012, 14:25) |
na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal, na dodávku novin, periodik a časopisů, spočívajících ve hře nebo loterii Následkem odstoupení od smlouvy je ve smyslu ustanovení § 457 občanského zákoníku povinnost obou stran vydat si navzájem bezdůvodné obohacení, kterým je vše, co podle zrušené smlouvy dostaly. Spotřebitel je proto povinen vrátit poskytovateli služeb přijaté plnění, je-li to možné, tedy nejčastěji převzaté zboží. Prodávající je pak povinen spotřebiteli vrátit plnou výši zaplacené finanční částky. Uplatní-li spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení od smlouvy. Není-li spotřebitel již schopen zboží či jiné převzaté plnění vrátit, anebo jeho hodnota byla již snížena (došlo k částečnému spotřebo
ODPOVĚDĚT |
| | | Jana M. (janina86) ID 193221, mimibazar.cz/janina86 (13.1.2012, 14:26) |
(došlo k částečnému spotřebování či opotřebování zboží), je spotřebitel povinen chybějící hodnotu podle ustanovení § 458 odst. 1 občanského zákoníku prodávajícímu nahradit v penězích. Nadto mohou být spotřebiteli účtovány pouze skutečně vynaložené náklady spojené s vrácením zboží. Náklady spojené s vrácením zboží zpět k prodejci (poštovné) si hradí spotřebitel sám.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Jana M. (janina86) ID 193221, mimibazar.cz/janina86 (13.1.2012, 14:29) |
tedy výcuc - nemůže uplatnit 14 denní lhůtu - jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění, Doufám, že je to srozumitelné....
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Gabriela Šebestová (kamnakouri) ID 133344, mimibazar.cz/kamnakouri (13.1.2012, 14:31) |
Děkuji To je mi jasné to jsme si také vše dohledala. Jenže vůbec netuším jak a kolik si naúčtovat a jak to vyfakturovat, aby se paní nezdála částka přehnaná, ale na druhou stranu nechci ani na panence prodělat, když ji budu muset prodávat jako vybalenou či použitou. Bohužel s tím nemám doposud žádné zkušenosti
ODPOVĚDĚT |
| | | | | | Jana M. (janina86) ID 193221, mimibazar.cz/janina86 (13.1.2012, 14:37) |
no, asi bych dala 30% dolů, když budete chtít prodat dál, tak minimálně budete muset dát 30% ceny dolů, takže by se to mělo vykrýt. Samozřejmě veškeré poštovné platí paní, je to na její žádost.....
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
|
| Markéta N. (zey) ID 89033, mimibazar.cz/zey (13.1.2012, 14:19) | mám dojem, že se vrací zboží v nepoškozeném obalu - alespoň to všude je psané. Markéta
ODPOVĚDĚT |
| | Gabriela Šebestová (kamnakouri) ID 133344, mimibazar.cz/kamnakouri (13.1.2012, 14:26) |
Bohužel jsme zjistila, že ne, ale že mám nárok na snížení částky o opotřebování či poškození. Jenže vůbec netuším jak a kolik si naúčtovat, aby se paní nezdála částka přehnaná, ale na druhou stranu nechci ani na panence prodělat, když ji budu muset prodávat jako vybalenou či použitou
ODPOVĚDĚT |
| | Sabina V. (bluezuu) ID 317012 (13.1.2012, 21:02) |
zkuste to odhadnout... paní měla vrátit obal v pořádku
ODPOVĚDĚT |
|
| Gabriela Šebestová (kamnakouri) ID 133344, mimibazar.cz/kamnakouri (13.1.2012, 14:12) | Dobrý den. Mám problém se kterým si nevím rady. Jsem obchodnice s novým zbožím. Paní si u mě zakoupila zboží a jelikož se jí sešlo stejné pod stromečkem, chtěla zboží vyměnit. S tím jsme souhlasili, jelikož to není problém. Jen jsme počítali, že zboží nebude nerozbalené. Paní nám ho však vrátila v dosti poničené krabici, takže pro prodej jako nové zboží určitě není vhodné. Když jsem jí na to upozozornila s tím, že jí zboží vrátím a výměna se tak neuskuteční ohání se zákoníkem na vrácení zboží. Na to má samozřejmě nárok, ale nevím, jak to mám vyřešit, když obal je viditelně poškozený. Nevíte prosím někdo nějakou radu? Předem moc děkuji
ODPOVĚDĚT |
| | Adriana S. (Adry) ID 43966, mimibazar.cz/adry (13.1.2012, 15:27) |
A kdy to koupila a kdy Vám to vrátila ? Pokud to měla pod stromeček, tak 14 -ti denní lhůta je už pryč a neměnila bych.......ještě bych napsala pro inspiraci, že jsme kupovala v hračkách dřevěný domek, co stál přes 3000,- (možná 3500,- ) za 2000,- protože měl pomačkanou krabici
ODPOVĚDĚT |
|