Mimibazar prochází velkými změnami a tato stránka se do nové podoby teprve připravuje.
Zavřít 

VTÍPKY - Zdravotní sestry-krutá realita

Michaela H. (MajklaM) ID 30256
mimibazar.cz/majklam
Oblast: Mladá Boleslav
+PŘIDAT K OBLÍBENÝM (přihlášení)
Registrace: 7.11.2006
Naposledy: 3.3.2018 12:12
Aktualizace: 21.12.2017 7:46
INZERTNÍ FOTOGRAFIE 0
prodám | koupím
vyměním | věnuji | půjčím
zdarma k objednávce
slevy | akce | vzkazy
odkazy na aukce
PROBÍHAJÍCÍ AUKCE
PODMÍNKY PRODEJE
76463877
HODNOCENÍ 526
VŠECHNY FOTOGRAFIE 8
Rodinné fotky
Scrapbook
Módní show
Spokojení zákazníčci
Moje hobby
Zahrada
Naše bydlení
Dekorace
Poradna
Domácí mazlíčci
Sběratelství
Naše úlovky
KOMENTÁŘE
VTÍPKY 6
RECEPTY 2
NÁVODY 1
IČO 76463877
OSTATNÍ
Zdravotní sestry-krutá realita
Přišlo mi mailem,omlouvám se neupravuji : Co si o tom myslíte?

Vážená paní

Ministryně zdravotnictví ČR


V Brně dne 12. února 2010

Vážená paní ministryně,

obracím se na Vás se žádostí, abyste se zabývala situací
nelékařských
zdravotnických povolání. Jedná se zejména o problém registrace.
Nevím, která další profese se může pyšnit tou výsadou, že
si za svůj titul píše
„registrovaná“. Vím, že to ukládá zákon 96/2004 Sb., který
upravuje podmínky
získávání a uznávání způsobilosti k výkonu nelékařských
povolání a k výkonu
činnosti souvisejících s poskytováním zdravotní péče. Zároveň
upravuje podmínky
celoživotního vzdělávání.
Aby sestra získala titul registrovaná, je povinna doložit
příslušné
doklady,
výpis z rejstříku trestů a zaplatit poplatek 500 Kč.
Když loni kolegyně z Opavy napsaly petici a nasbíralo se 9 000
podpisů,
Ministerstvo zdravotnictví uznalo, že je to 10% zdravotnických
pracovníků.
Je
nás tedy 90 000.
90 000 x 500 Kč = 45 milionů Kč. Ty peníze přijdou do státní
správy.
Pokud se podívám na internetu na srovnání platů např. společnosti
MERCES, dozvím
se, že jsme na úrovni pracovníků administrativy, soustružníků,
dopravců,
mechaniků, instalatérů, dřevorubců apod. /Pokud uvažuji, že
průměrný plat sestry
je asi 17-20 000 Kč/. 24 000 Kč, jak se uvádí, je podle
rozumného
soudu zcela
jistě nesmysl. Jenže u všech těchto profesí stačí učební obor,
maximálně s
maturitou. Ale sestry mají střední odborné, vyšší odborné
vzdělání,
mnohé
vysokoškolské s titulem Bc., event. Mgr. Nevím o žádné ze
srovnávaných
profesí,
že by si platili registraci. Prostě si nanejvýš pořídí
živnostenský
list, a to
na celý život. Proč naše registrace platí pouhých 6 let?
Nestudují
sestry tedy
jen pro zvýšení svého sebevědomí? Mnohde za své vzdělání
nedostanou patřičné
ohodnocení a někde jim není vzdělání ani uznáno.
Pokud si sestra, i třeba s 30 lety praxe, nebo s titulem Bc. nebo
Mgr. nepožádá
o prodloužení registrace, stává se od dalšího dne sestrou pod
dohledem. Zdá se
to k neuvěření, ale je to prozatím tak. A proč má
sestra
znova platit 500 Kč? Vím, že se připravuje jednání
o snížení
tohoto poplatku. Byť by to bylo jen 100 Kč, proč???
Nepřispěly bychom do státní pokladny 45 miliony Kč, ale jen 9
miliony Kč.
A kolikrát za život si sestra bude platit nějakou registraci?
Zkrátka tolikrát, kolikrát bude třeba, protože se bojí, že by
třeba přišla o
práci.
A celoživotní vzdělávání? Je to opravdu celoživotní vzdělávání?
Podle mne je to vlastně jen honba za kredity. A navíc sestry,
které
jsou na
mateřské dovolené se dvěma dětmi, třeba 4-5 let, a nesnížily
se k tomu, aby
„získávaly kredity„ během mateřské, třeba tím stylem, že
babička jezdí kolem s
kočárkem, sestra se účastní kongresu a mezitím si skočí nakojit,
prostě teď
kredity nemají. Zbývá jim na to jen pár měsíců.
A sestry pracující v ambulancích a na obvodech? Mohou využít ke
vzdělání třeba
víkendy nebo si vzít dovolenou, pokud to provoz dovolí.
Vím, že je spousta možností.
Jedna z nich je využít akcí, které pořádá NCO NZO. Sice kvalitní,
ale za
nehorázné ceny /1000 – 1500 Kč/, přednáší jeden, maximálně
dva lektoři v
prostorách NCO NZO.
Dva dny, 6 – 8 kreditů, dejme tomu pro 30 účastníků. Komu tady
přijdou ty
peníze?
30 x 1500 Kč = 45 000 Kč. Je velký zájem? Tak se prostě jde jen
do větší
učebny.
60 x 1500 Kč =….A to si ještě „přespolní“ musí zajistit
ubytování. Vše ze svého
volna, za své peníze s tím, že si ještě zajistí hlídání dětí.
Myslela jsem si,
že ústavy, jako je NCO NZO, by měly být sestrám více nakloněny.
Bolí mě, když mi sestra oznámí, že na ty „hepatitidy„ nemůže
jít, protože
Kačenka zrovna potřebuje rovnátka. Jsme totiž většinou ženy
a matky. Z toho
ovšem také vyplývá, že ji ty hepatitidy až tak nezajímají,
že vlastně potřebuje
spíš ty kredity.
Dalším neštěstím, které způsobila honba za kredity je, že dříve
vynikající akce
ztrácí na úrovni, právě díky účasti sester, které téma až
tak nezajímá, jen to
berou jako únik z práce.
Mimochodem, v ostatních profesích, pokud zaměstnavatel požaduje
doplnění
vzdělání, umožní to většinou v pracovní době, plně hradí
výdaje za dopravu a
ubytování.
My sestry jsme na tom bohužel zase jinak. Po nás to nepožaduje
zaměstnavatel,
po
nás to požaduje zákon.
Pokud si otevřete Zdravotnické noviny, Sestru, internetové
stránky
ošetřovatelství nebo Medical tribune, všude zjistíte
nespokojenost
sester.
Bohužel i články, že se zdravotníci bojí mluvit o svých platech.
Ne všude se
loni přidalo, v mnoha nemocnicích se zase vzalo osobní
ohodnocení.
Letos naopak
spadneme do skupiny, které se platy sníží o 4 %. Z těchto
periodik
vím, že se
sama snažíte sestrám, kterým se nepřidalo, pomoci.
Kolegyně z Opavy Vám loni v petici napsaly, že sestry nemohou
stávkovat,
protože
si nemohou jako rukojmí vzít pacienty. Samozřejmě. Ale zajímalo
snad učitele, že
si berou jako rukojmí děti a zároveň i jejich rodiče, kteří
si kvůli stávce
museli vzít dovolenou?
Zajímá snad dopravce, kdo všechno se kvůli jejich stávce
nedostane
do práce?
Třeba i ti učitelé a zdravotníci?
Problém, proč nemůžeme stávkovat je jinde. Je to v naší
nejednotnosti.
Dalším
problémem je, že např. za dopravci stojí silné odbory.
Zastane se snad někdo sester? Vrchní sestra? Hlavní sestra?
Schválí
stávku
vedení nemocnice?
Lékaři? Ti jsou přece jiná profese.
Česká asociace sester? Odbory v podstatě také ne.
Sestry moc dobře vědí, že by se jich nezastal NIKDO. Mohlo by se
stát jedině to,
že už tak nízká společenská prestiž by ještě klesla.
Původně jste také zdravotní sestra. Nyní jste na postu
ministryně.
Prosím,
abyste laskavě uvážila, zda tímto systémem nejsou sestry
diskriminovány
a
snažila se situaci řešit.
1. Snížit poplatek za registraci a stanovit jej jako jednorázový.
2. Upravit poplatky za vzdělávací akce.
3. Upravit celý systém celoživotního vzdělávání, zrušit “honbu
za kredity“.
Pracuji ve zdravotnictví téměř 30 let, celou dobu na CKTCH v
Brně,
posledních 15
let jako staniční sestra na transplantační JIP.

Děkuji
<< ze života | Zdravotní sestry-krutá realita | Ze života >>
(upozornit administrátory na porušení pravidel)
VTÍPKY MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Hanka B. (*amálka*) ID 53922, mimibazar.cz/dedraamalka (4.4.2013, 12:26)
Souhlasím.
Všichni to víme,myslím...my, co se nás to bezprostředně týká.
Jsme naštvaní a nelíbí se nám to :-@ :-@ :-@ :-@
Ale nikdo z nás obyčejných sester s tím nic neudělá :-( :-(
Je to kocourkov (@) (@) (@) (@)Sestra skoro stejné vzdělání jako doktor....
jen 4x menší plat a 4x menší oprávnění ke všem úkonům....
ODPOVĚDĚT
Alexxa K. (Alexxa) ID 58083 (27.5.2010, 11:18)
Je to svatá pravda..ted jsem si obnovovala registraci, další 500Kč kolek..minule jsem nasbíral 45 kreditů, stálo me to 5 dní dovolené a 4500kč.. samozřejmě platba ze svého..ve zdravotnictví pracuji 23 let..
ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (3boys) ID 49148 (27.5.2010, 10:43)
(N) (N)
(N)Když se neteř nedávno rozhodovala jaké si zvolí povolání, uvažovala o zdravotní sestře. Pak se ale zamyslela a když zjistila, že bude muset stejně na VŠ + kredity a jiné věci. Rozhodla se jít raději na doktora.
Naprosto některé věci nechápu, proč třeba sestra s letitou praxí nemůže píchat injekce (některé) . Vždyť to umí lépe než doktor.
Určitě jsou sestčičky nedoceněné a nároky jsou na ně nyní nehorázné. +o(
ODPOVĚDĚT
Gabriela K. (gabinkaka) ID 18411, mimibazar.cz/gabinkaka (26.5.2010, 22:14)
nezbyva nez souhlasit... a kdo se nechce vzdelavat tak stejne prednasky prokeca, a kdo se vzdelavat chce tak by tam sel sam dobrovolne stejne jako to bylo driv nebo by si sehnal informace jinde- kurnik to me stve!!!

jsem farm.lab. a mame to stejne..
ODPOVĚDĚT
Eva Č. (linaevelina) ID 140149 (26.5.2010, 22:03)
Taky mě to vzteká :-|v osobním volnu,za vlastní prachy :-@ a k čemu?
ODPOVĚDĚT
Gabriela T. (teska) ID 40079 (26.5.2010, 22:10)
K čemu?
To se ptám také ...plat zůstává stejně mizerný dál a vše začíná pro mne o prázdninách na novo, začít sbírat kredity ( možná absolvovat i stejné semináře,protože jich moc na různá témata NENÍ) .. ....a jelikož jsem u soukromníka , kterému nezáleží jestli si registraci udržím , je to jen vlastně moje záležitost ale protože se chci tak do dvou let vracet do nemocnice , bude to pro mne moc důležité si registraci udržet abych mohla sloužit noční služby ( bez odborného dohledu) a mohla si tak vydělat více ...je to začárovný kruh :-( G.
ODPOVĚDĚT
Gabriela T. (teska) ID 40079 (upraveno 26.5.2010, 22:20)
(L)Děkuji za ten článek, jsem zdravotní laborantka s praxí i v nemocnici , ale momentálně u soukromé zdrav. firmy (N) v laboratoři. Práce mě baví a vzdělávat se chci dál v oboru ...Registrace mi ale končila letos o prázdninách a musela jsem ze svého na semináře brát i dovolenou a platiti si většinu seminářů sama , abych žádost o prodloužení stihla...co dodat, semináře mě stály 3000Kč (i s kolkem) , sehnat hlídání pro dítě (N) a + dovolenou (N). :´(
ODPOVĚDĚT
Petra N. (vevon) ID 262660 (26.5.2010, 21:42)
K tomu bohužel není co dodat, jen nevím, kde to skončí *-) Jsem fyzioterapeut a máme to totéž v bleděmodrém... :-@
ODPOVĚDĚT
Martina R. (Kejko) ID 43889, mimibazar.cz/kejko (26.5.2010, 20:34)
Je to pravdivé a stejně jsou na tom i ostatní zdravotníci.Laborantky,lékaři-poplatky za školící akce jsou nehorázné,v tom se točí opravdu obrovské peníze +o(.Nejhorší je,že vůbec nejde o vzdělávání a zkvalitnění péče o pacienta,ale jen o ty peníze :-|
ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (malinka 25) ID 161487, mimibazar.cz/malinka25 (26.5.2010, 20:31)
Jj,svatá pravda,na MD sbírání kreditů-placení seminářů,doprava,pokud je to víkendové tak ubytování,jídlo..... +o(,K čemu?
Dělala jsem tu samou práci i když ještě registrace nebyla.
Zdravotní sestřičkou jsem chtěla být už od základky,mamka mi říkala-rozmysli se...Dokonce jsem nastoupila na částečný úvazek k MD.
Baví mě to,mám tu práci ráda,ale čím dál víc nám hazí klacky pod nohy a to mě vadí :^)
ODPOVĚDĚT
Andrea V. (Andravas) ID 71176 (26.5.2010, 20:25)
(N)Taky bych byla ráda,kdyby ten celý výmysl zrušili...pracovala jsem jako zdr.sestra,v té době to ještě nebylo,pak jsem šla na md se třemi dětmi a u posledního jsem měla snahu chodit na přednášky,abych si aspoň uhnala pár bodů k dobru,než mě skončí md.Jenže za každou předn.se platí 400,je to tak jednou za 3 měsíce a manžel musel přijet z práce dřív,abych mohla jít.Dopadlo to tak,že vlastním 8 kreditů,což je po roce žalostně málo,další přednášky v nedohlednu.... 8-|.Za půl roku chci nastoupit někam do práce,ale nevím,kam.Ráda bych se do zdravotnictví vrátila,práce mě bavila a upřímně si nedovedu představit,že bych dělala jinou práci.Ale máme 3 děti,manžel podprůměrný plat,závazky a těch mých 10 hrubého by nám nepomohlo. :-( (N) (F)
ODPOVĚDĚT
Renáta P. (kvitko77) ID 1382, mimibazar.cz/kvitko77 (26.5.2010, 20:13)
Tak, tak, toť jeden z důvodů, proč jsem ze zdravotnictví odešla, tenhle systém si odhání spousty sester, málo která kamarádka - spolupracovnice se po mateřské vrátila zpátky a pokud vrátila, tak max. na půl roku a rychle utíkala pryč....už i tak fyzikcy a psychicky náročné práci hážou klacky pod nohy. A je to škoda. Určitě jsem zastánce sebevzdělávání, ale touto formou to nevidím moc přízniě :-(.
ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (26.5.2010, 20:08)
Opravdu krutá realita.
Je to jeden z hlavních důvodů, proč jsem po MD zavrhla návrat do své původní profese :-(
ODPOVĚDĚT
Hana V. (hanule72) ID 76815, mimibazar.cz/hanule72 (26.5.2010, 19:54)
(Y) (Y) (Y) (Y)jsem sice farmaceutický asistent,ale máme to stejné,byla jsem na MD a chybí mi stále 35 kreditů.Registrace mi končí v březnu 2011.Ve Varech a okolí školení nejsou a do Prahy jezdit opravdu nemůžu.Měli by to celé zrušit (6)
ODPOVĚDĚT
Jana L. (Jaňulal.) ID 131706 (26.5.2010, 20:19)
nějaká jsou,ale je jich opravdu pomálu-taky jsem z Varů (6) (6) (6)
ODPOVĚDĚT
Hana V. (hanule72) ID 76815, mimibazar.cz/hanule72 (26.5.2010, 20:48)
Jani zítra je jedno,ale snad z 1 kredit :-|.Byla jsem na homeopatii,ta byla také za 1,ale asponˇ to bylo zajímavé.Jinak všechno Plzenˇ,Praha,Fr.lázně.Není na to čas.Zkusím dodělat kredity na internetu :-|
ODPOVĚDĚT
Radka O. (*minimax*) ID 47962, mimibazar.cz/radkaoa (26.5.2010, 21:48)
jo, jo, alespoň, že zavedli možnost těch internet.lekcí, během mateřské jsem sbírala kredity jen tam..... |-)
ODPOVĚDĚT
Jana L. (Jaňulal.) ID 131706 (26.5.2010, 19:20)
naprostý souhlas-jsem momentálně na MD a těsně před ní jsem si musela prodloužit registraci,abych pak vůbec mohla pracovat-myslim si,že si na nás někdo dobře mastí kapsy +o( +o( +o(
ODPOVĚDĚT
Petra L. (Pepunice) ID 137982, mimibazar.cz/pepunice (26.5.2010, 19:03)
I já se musím přidat a jedině souhlasit...teď jsem sice na MD,ale jinak pracuji jako zdr.sestra...Přesně sedí to,že i během MD musím sbírat nesmyslné body,tedy i zajišťovat hlídání u babiček,které ještě pracují.Takže to není až tak jednoduché... A za většinu kolegyň můžu říct,že semináře nikoho nezajímají a většina si to odsedí jen z nutnosti sbírat body +o(
ODPOVĚDĚT
LENKA F. (REMDA) ID 11420, mimibazar.cz/remda (26.5.2010, 18:38)
(Y)je to buzerace,souhlasím....mám nasbíráno asi 100 +- kreditů,během 3 let,a jsou mi nanic,protože nemám atestaci,tak mi je neuznají,nepošlu to,ušetřím za dopis... :-S.ty kurzy jsem chtěla dělat,tak mi to tak nevadí,nejdem sběratelka kreditů pro kredity,ale chci se vzdělávat,a stejně jsem zaměstnanec +o(debilní výmysl,ta kredity
ODPOVĚDĚT
Michaela H. (MajklaM) ID 30256, mimibazar.cz/majklam (26.5.2010, 17:36)
dnes se u nás konal seminář..zdarma (Y)a já na něj nemohla neb mám nemocné dítě a nemám hlídání (N)každopádně je to šílený,jenže tady to bude se zdravotnictvím na.. dokud nebude hromadný odchod(jako že ne a když ano tak jsou i levnější síly že?) tak se nic nestane (N)a přitom nás každý potřebuje,potřeboval nebo potřebovat bude (N) (N)
ODPOVĚDĚT
Radka O. (*minimax*) ID 47962, mimibazar.cz/radkaoa (26.5.2010, 17:27)
pod to se podepíšu....jako farmac.asistent spadám pod Asociaci sester, tedy stejná honba za kredity :-S , je to pouze byznys pro firmy, které školení organizují....
ODPOVĚDĚT
Michaela H. (MajklaM) ID 30256, mimibazar.cz/majklam (26.5.2010, 17:19)
je to dlouhý a až bolestně pravdivé (N)
ODPOVĚDĚT
Reklama | Podmínky serveru | Desatero | Ochrana kupujících | Logo Ověřený obchodník | Dobrý prodejce | Ceník členství | Návod pro inzerci | Osobní údaje | Kontakt | Redakce
Jednotná kontaktní místa | Autorská práva k publikovaným materiálům | Podmínky pro užívání služby informační společnosti | Informace o zpracování osobních údajů
Informace o fungování interního systému | Cookies | Nastavení soukromí | Vlastnická struktura

© 2001–2024 Copyright CZECH NEWS CENTER a.s.
se sídlem náměstí Marie Schmolkové 3493/1, 100 00 Praha 10, IČO: 02346826, zapsaná v OR, sp.zn. B 19490 a dodavatelé obsahu