Kdy ji u vašeho dítěte diagnostikovali? Jak je to se studiem na střední škole? Je dítě známkováno z matematiky nebo jen má třeba delší čas na počítání nebo mírnější známkování?
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (5.3.2020, 19:28) | syn má "jen" dysortografii a ted v 7.třídě na vyšetření nám paní psycholožka řekla, že pokud by šel na střední tak tam se např. při maturitě nebo přijímačkách dává pouze delší čas - cca 25% času navíc oproti ostatním. Pro nás to není vhodné, protože čím víc času syn má, tím víc chyb dělá. Počítám, že podobné nebo stejné to bude i při problémech v matice.
ODPOVĚDĚT |
|
| Michaela K. (Cidos86) ID 79228 (5.3.2020, 11:16) | dokončení...ne každé dítě, co má potíže v matice, je dyskalkulik, jen se to v té matice třeba víc projeví, že je zkrátka slabší...Ale chce to určitě nechat udělat to vyšetření, aby se zjistilo, co a jak, s čím počítat dále...
ODPOVĚDĚT |
|
| Michaela K. (Cidos86) ID 79228 (5.3.2020, 11:04) | Diagnózu dyskalkulie určí v poradně na základě speciálního vyšetření, ze kterého vyplyne, které matematické oblasti jsou oslabeny a doporučí nějakou nápravnou péči. Tu by měla realizovat škola (spec. pedagog) v rámci doporučených hodin spec. ped. péče, což taky doporučuje poradna. Tam by s dítětem měli procvičovat,co mu nejde. Měl by vědět i rodič, co a jak s dítětem dělat. Co se týče hodnocení, žádné umělé zlepšování známek být nemá, natož, že by nebylo klasifikováno vůbec. Je pouze doporučeno, zda bude mít čas navíc, bude počítat méně příkladů, případně bude moct používat kalkulačku, tabulky apod. Záleží na doporučeních z PPP. A ještě k diagnóze-ta by jistě neměla být určena dříve, než ve 2. třídě...Vyšetření samozřejmě může být realizováno i dříve, ale tam se spíše mluví o percepční nebo jiné nevyzrálosti, diagnóza samotná se určuje později. Jinak-ne každé dítě, co
ODPOVĚDĚT |
|
| Šárka W. (šarik3) ID 165278 (5.3.2020, 9:27) | Můj syn má už třicet let a dyskalkulii nám diagnostikovali ve druhé třídě. Naštěstí byl odmalička výtvarně nadaný a po základní škole se dostal na uměleckou školu, kde byla matematika jen v prvním ročníku. Ostatní předměty mu šly, jen z fyziky měl ještě dvojku. Jinak mohl počítat na kalkulačce, místo třeba pěti příkladů na prověrce počítal tři.... vždycky to nějak na tu dvojku dotáhl, až do páté třídy nepoznal na hodiny,...... ale teď, co už dávno pracuje, mi připadá, že si neumí spočítat ani výplatu....
ODPOVĚDĚT |
|
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (5.3.2020, 8:47) | A na to je nějaký oficiální předpis, jak má být dítě známkováno? Nebo si to stanoví škola? Nebo to stanoví v pedagogické poradně? Jitka píše, že dcera je hodnocena slovně? Radomíra, že dcera má o stupeň lepší známku než by si zasloužila. Navíc dyskalkulie co jsem četla je hodně typů. My to teda nemáme zatím stanoveno oficiálně ale máme na to podezření sami. Synovi nedělá problém počítání, kde jde o konkrétní skutečná čísla a skutečné počítání něčeho co je "hmatatelné" Ale začal mu dělat problém počítání takové té "abstrakní" matiky. Kde si pod čísly a počítáním nic nepředstaví. Vyjde "nesmyslené nicneříkající" číslo nebo výraz.
ODPOVĚDĚT |
|
| Jita R. (koblizecek) ID 56433 (4.3.2020, 20:40) | Dyskalkulie u me dcery byla poznat hned prvni tyden v prvni tride.Vubec od sebe nedokazala rozeznat cislo 3 a 5.Pritom ve skolce umela spoustu basnicek ktere ji nedelali problem si zapamatovat.
ODPOVĚDĚT |
|
| Jita R. (koblizecek) ID 56433 (4.3.2020, 20:37) | Moje dcera je dyskalkulik,na zakladce mohla pocitat na kakulacce,nemusela delat slovni ulohy.Mela slovni hodnoceni to znamenalo,ze byla hodnocena trojkou.Vyucila se kucharkou.
ODPOVĚDĚT |
|
Radomíra R. (Brůs) ID 146328, mimibazar.cz/Rakuska (4.3.2020, 19:12) | Dcera. Krom jinych dys. Znamkovana byla na zakladce, i ted na stredni. Ma o stupen lepsi znamku, nez si zaslouzi. Nastesti bude mit matiku jen tri roky, maturovat z ni nebude. Plete si cisla 6 a 9, pise zrcadlovite, nasobilka je sproste slovo.
ODPOVĚDĚT |
|