Důchod
Mám sousedku, která je už 15 let nezaměstnaná, je vedená na pracáku. Do práce nijak nespěchá a žije v domění, že se jí doba, kdy je vedená na pracáku započítává do důchodu.Říká, není důvod chodit do práce, že je žena v domáctnosti. e e,
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 18 komentářů
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (6.10.2016, 19:14)
Započítává se pouze doba, kdy pobírá podporu v nezaměstnanosti. Alespoň tak to bývalo a ještě to bylo omezeno. Určitě se jí nezapočítá 15 let. Nevím, co tím myslí, že je v domácnosti...asi že se jí nechce jít makat??? :-D

ODPOVĚDĚT
DENISA C. (denca069) ID 479426 (6.10.2016, 9:54)
tak jak to tady bylo uz psane rok do 55 nad 55 tri roky ,nemluve ,ze sice nevim kolik ji je a jake typy uvazku mela driv v souvislosti se socialnim pojistenim,ale taky se ji muze stat ,ze nejen,ze nedosahne na starobni ,ale treba ani na invalidni duchod ,nebude mit potrebnou dobu pojisteni ,tenhle pripadu je hodne i u lidi co delali jen na dohody a nebo vubec anebo na cerno.doporucovala bych ji zajit na ceskou zpravu anechat si sjet sjetinu kolik doby pojisteni ma ,aby nebyla prekvapena .nebudu soudit jestli se flaka ci je nejaka situace at v rodine ci zdravotni stav cloveka co mu nedaji treba invalidni duchod a nebo pecuje o osobu postizenou ,sama vim ,ze sve ztzkusenosti ,ze poosuzovat nekoho co jen rika je blbost ,protoze muze situace byt jina a nechce sve pocity doopravdy ventilovat

ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kabaso) ID 123225, mimibazar.cz/kabaso (5.10.2016, 18:09)
pouze tři roky !!!!!!!! ............. všem bez výjimky - bílým - hnědým - žlutým a nebo jinak barevným .................... K.

ODPOVĚDĚT
Judita M. (katz) ID 108188, mimibazar.cz/katz (5.10.2016, 17:09)
třeba nic neumí..... a nikde jí nechtějí ,-)

ODPOVĚDĚT
mila m. (ukuk) ID 207372 (upraveno 11.10.2016, 16:16)
možná,že pracuje s myšlenkou,že má odpracovaných 35 let -pokud je paní 53 let ,tak to mohla klidně splnit i doplacenými roky a do práce už nemusí jen si počká na svá důchodová léta k přiznání důchodu a má zjištěno,že její příjem se násobil před x lety násobky a je klidně možné,že má výdělek na důchod vyšší než kdyby pracovala dneska s minimální mzdou.A nebo nepracovala vůbec ani hodinu a zná podrobně pravidla pro tyto lidi. A nebo zná zákon,že pokud nedosáhne minima přispívá jí stát ,nebo manžel nebo po rozvodu ex manžel. A na ex manžela si musí být jistá,že bude dlouho žít a že jeho nová rodina se o něj dobře stará a že je dost dobře situovaný.

ODPOVĚDĚT
milka d. (milka1m1) ID 489624 (5.10.2016, 13:04)
Tak ta musi byt chytra.Jak ji muze nekdo nechat 15 let doma,a co bere za davky.Mne na poracaku baba trenovala,kazdy tyden mne posilala od certa k dablu a musela jsem nosit vypisy,kam jsem vsude psala.A to jsem byla za cely zivot bez prace 2 mesice.Mozna,ze pani bude bez duchodu,urcite ji budou chybet odpracovana leta.

ODPOVĚDĚT
eva p. (evicela) ID 205626 (5.10.2016, 12:35)
pouze max 3 roky na pracáku a to za celou dobu (za celý život) jinak nic , žádný důchod, za co asi?

ODPOVĚDĚT
Anna S. (Ela z Frelu) ID 1311, mimibazar.cz/ElazFrelu (5.10.2016, 16:35)
dnes jsem četla, že se započítává doba, kdy se bere podpora v nezaměstnanosti

ODPOVĚDĚT
Jana Z. (krap) ID 191628, mimibazar.cz/krap (5.10.2016, 12:24)
Jezis,to si nedovedu predstavit,ze by me pani na pracaku nechala takhle v klidu.Po prestehovani jsem nemohla najit praci a slecna ke ktere jsem na pracak chodila vyzadovala pri kazde navsteve vypsane kde vsude jsem se ptala na praci a to jsem tam byla asi 3 mesice a beda,jak bych nic nemela a neshanela.Se divim,ze vasi sousedku nechavaji takhle v klidu.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (5.10.2016, 12:40)
Záleží na úřednici..navíc na papír sesmolit si muzete co chcete, že jste byla tam či jinde se ucházet,nemají si to jak ověřit,není povinnost ničí někomu dávat razítko,ze dotyčný byl se ptát na místo.Mam bohate zkušenosti s ex,ktery je víc jak 5let na úp,maka na černo, chodí si pro hmotku a já se marně snažím dosáhnout zvýšení výživného a konec konců vlastně,aby vůbec platil, takže tak a dělat už ofiko nikdy nebude,v evidenci bude až do smrti, netají se tím nijak.

ODPOVĚDĚT
Jana Z. (krap) ID 191628, mimibazar.cz/krap (5.10.2016, 13:33)
Vas ex se hodne podoba tomu memu :-$

ODPOVĚDĚT
Renata F. (Viko) ID 233071 (5.10.2016, 11:42)
3roky se jí počítá pokud jí bylo 55let,jinak se počítá 1rok

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (5.10.2016, 11:25)
Mohlo by se započítávat..třeba v případě, že pečuje o osobu blízkou, která má určitý st.pnp, může pečovat, být zároveň v evidenci úp a doba se do důchodu počítá, jako náhradní doba.Jinak v případě obyčejné evidence, tak skutečně celá doba tedy 15let se jí nepočítá.

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (5.10.2016, 11:18)
Bane-jen tři roky...a i kdyby splnila odpracované roky-z čeho by ji ten důchod vypočetli když nepracovala??Chce se mi napsat flákala ale neznám ji (H)..Pokud někdo nepracuje 15let-asi není to nezaměstnaností ale leností si něco najít.Zřejmě ji takový život vyhovuje :-o

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (5.10.2016, 11:03)
pokud je žena v domácnosti,tak nemůže být na pracáku přece.A pokud tam je,tak je to teda fakt hodně divné,že by jí tam nechali 15 let bez jakékoliv práce.To bude nějaká blbost asi.....

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (5.10.2016, 11:29)
Ne, není to blbost, že je někdo roky na úp..doba není nijak omezena, naopak pokud lidi chtějí třeba HN a nepracují,je podmínkou právě ta evidence..úp už dávno není institucí, kdy lidem nabízel, hledal práci, posílal je k potenciálnímu zaměstnavateli...

ODPOVĚDĚT
Ivana P. (lakiara) ID 66214, mimibazar.cz/lakiara (5.10.2016, 11:48)
aha,no já se o to nezajímám,ale to tedy jako fakt lze někomu vyplácet HN několik let,aniž by ten člověk na pracáku ač by mohl, nepracoval?/určitě se vždy za čas dá něco sehnat/

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (5.10.2016, 12:15)
Ano, bohužel je to tak..žádné dávky nejsou časově omezeny,lide je mohou pobírat cely život.

ODPOVĚDĚT
Petra P. (avodoh) ID 241366, mimibazar.cz/avodoh (5.10.2016, 10:53)
Nechápu,jak stát může dopustit něčí 15ti leté flákání *-) . Nechceš pracovat ? OK , ale od státu ani cent a třeba si umři hlady .....ani žádné zdravotní ....prostě NIC !

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (5.10.2016, 10:37)
Započítává se to pouze naším snědým spoluobčanům kteří v životě neodpracovali ani jednu hodinu :-|

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (5.10.2016, 11:20)
Ale vždyť to není pravda....

ODPOVĚDĚT
JANA H. (FOXLÍK) ID 24185, mimibazar.cz/foxlik (5.10.2016, 19:25)
Bohužel je, paní na ÚP to potvrdila kamarádce..., napíšu to zjednodušeně:důchod se jim vypočítá z celostátního průměru, bohužel.Moje babička byla skoro celý život "ženou v domácnosti", za život odpracovala tolik, kolik by se dalo spočítat na prstech jedné ruky a důchod měla asi o 500,-menší, jak moje mamka a ta pracovala od školy, tj.cca od 20ti let do 58.Podotýkám, babička ani nikdo z rodiny, nejsme snědí spoluobčané.

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (6.10.2016, 12:08)
Jani přesně tak...do důchodu berou sociálku a potom se jim vypočítá důchod z průměrného platu....

ODPOVĚDĚT
Eva L. (eva567) ID 296603, mimibazar.cz/eva567 (5.10.2016, 13:54)
Leni pokuď za život neodpracují ani hodinu tak i tak mají nárok na důchod a to je bordel...žádné odpracované roky :-@

ODPOVĚDĚT
Kateřina Š. (kabaso) ID 123225, mimibazar.cz/kabaso (5.10.2016, 18:11)
žádnej cikám co Nikdy nepracoval NEBERE důchod................. !!!!!!!!!!!!!! .. berou sociální dávky ( součet více druhů) .... , který jsou "někdy" mnohem vyšší než je průměrný důchod

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 37256 (5.10.2016, 16:35)
to je mýtus. Pokud byli celý život na sociálních dávkách, berou je dál a nebo dostávají minimální penzi přes 3 tis. Kč. (F)

ODPOVĚDĚT
Nada B. (Nadys) ID 192716 (5.10.2016, 14:51)
Prosím vás , to má každý , je prostě základ , kdy se vypočítá důchod jako
hmotná nouze , a věřte že z toho jen tak vyžít nejde.
Ale je to pro všechny kdo nemají odpracované.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (5.10.2016, 10:25)
•po dobu, po kterou jim náleží podpora v nezaměstnanosti nebo podpora při rekvalifikaci ve smyslu příslušných ustanovení zákona o zaměstnanosti, a
•v rozsahu nejvýše 3 let též po dobu, po kterou jim tato podpora v nezaměstnanosti nebo podpora při rekvalifikaci nenáleží, s tím, že tato doba 3 let se zjišťuje zpětně ode dne vzniku nároku na důchod, a doba, po kterou podpora v nezaměstnanosti nebo podpora při rekvalifikaci nenáležela před dosažením věku 55 let, se do ní započítává v rozsahu nejvýše 1 roku a nezapočítává se do ní:
■jiná náhradní doba pojištění nebo doba pojištění, které se kryjí s dobou, po kterou je osoba vedena v evidenci uchazečů o zaměstnání; za dobu, po kterou náleží podpora v nezaměstnanosti, se přitom považuje též doba, po kterou se podpora v nezaměstnanosti neposkytuje z důvodu, že osobě vedené v evidenci uchazečů o zaměstnání přísluší odstupné, odbytné nebo odcho

ODPOVĚDĚT
Kateřina K. (kapinak) ID 41602 (5.10.2016, 10:00)
Přesně tak, pouze 3 roky evidence se započítávají (hello)

ODPOVĚDĚT
Vera N. (Vera N) ID 136348 (5.10.2016, 9:49)
Vyveďte ji z omylu. Do odpracovaných let se započítávají 3 roky na pracáku. :-) (Y)

ODPOVĚDĚT