Strhávání ze mzdy
Všude na netu čtu, jak zaměstnavatel nemůže jen tak udělit pokutu zaměstnanci atd., když zaměstnanec dle zaměstnavatele způsobí škodu 300kč, ale zaměstnavatel mu dá pokutu 10tis., to může? Více v kometu...
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 5 komentářů
Jana M. (Any M.) ID 509338, mimibazar.cz/anym (20.7.2016, 13:50)
Tak zaměstnavatel Vám nemůže strhnout z platu nic, bez Vašeho tedy manželova souhlasu - to nejde, ať se manžel obrátí na inspektorát práce - případně to může nejprve nadhodit zaměstnavateli - že jeho postup je v rozporu s platnou legislativou a že pokud bude na tomto postupu trvat obrátí se na inspektorát práce k přešetření, navíc nemůže si vymyslet škodu - musí ji mít zaznamenanou a součástí záznamu o škodě způsobené zaměstnancem je i vyjádření zaměstnance - u nás když zaměstnanec nesouhlasil, tak tam připsal že nesouhlasí a s čím a pak se to dalo k přezkoumání znalci - protože se ale jednalo o škodu v řádech statisíců a řešilo se i s pojišťovnou kdo co zaplatí atd., ale nejde zaměstnanci dát pokutu - může se ke škodě přičíst i něco jako druhotná škoda například na ušlém zisku pokud ji dokáže vyčíslit (pokud kvůli tomu klient např. nepřebral zboží atd.)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (21.7.2016, 10:02)
tak nezaplatil mu všechny hodiny, nemá na výplatnici žádné příplatky a nic, má o cca 10tis.méně, než měl mít.....má píchačku s docházkou a veškeré papíry, v týdnu jde za právníkem a následně inspektorát *-) žádný strhnutí na výplatnici nemá, jen mu nezaplatil, co měl, tak jsem zvědavá, jak tohle dopadne

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.7.2016, 20:12)
inspektorát rozhodně, ti jsou k tomu kompetentní, doporučuju

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 20:52)
ano, ale jak třeba naložit s tím, když si zaměstnavatel doloží škodu(vymyslí) na 10tis., což není pravda, jak se může bránit zaměstnanec? Zaměstnavatelovi vznikla škoda 300kč a chce 10tis.pokutu, na pojistku to dát nechce, prej by to nebyl trest a když odchází, tak to údajně nejde *-) což je podle mě blbost, když pojistku má a platí ji :-$

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.7.2016, 20:58)
bránit se může jako proti jakémukoli jinému podvodu - tedy soudně. Někdy bohatě stačí zmínit před zaměstnavatelem inspektorát a žalobu, aby si to trochu rozmyslel.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 21:02)
teď nechce dělat zatím nic, protože tam musí ještě nějákou dobu být +o( a pak právě neví, jak postupovat, asi ten inspektorát a oni poradí snad *-) je to hrozný, tahle nejistota...
Ještě se Vás Hani zeptám, daňový přiznání bude dělat nový zaměstnavatel i za těch letošních 8měsíců nebo nynější od kterého odchází až příští rok v termínu? *-)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (19.7.2016, 21:09)
daně udělá poslední zaměstnavatel v roce, takže teď nový, a bude potřebovat potvrzení o zdanitelných příjmech z prvního zaměstnání. Spočte to za obě práce.

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (19.7.2016, 20:12)
Dohoda o hmotné odpovědnosti se pak vztahuje na hotovost, zboží, zásoby a jiné hodnoty, které jsou součástí obratu nebo oběhu. Přesné znění najdete i v § 252 zákoníku práce. Hmotná odpovědnost se tedy nevztahuje na služební mobil, služební auto, ale ani na výše vyjmenované součásti obratu a oběhu v případě, že došlo třeba pouze k jejich zničení, nikoliv k úplné ztrátě. V těchto ostatních případech se použije obecná odpovědnost za způsobenou škodu, která je ohraničena 4,5násobkem průměrného hrubého měsíčního příjmu a navíc se proti ní lze pojistit.

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (19.7.2016, 20:26)
Zaměstnavatel si nemůže dovolit jen tak "sáhnout" někomu na mzdu. Existuje pracovní smlouva, platový výměr... Vemte si, že i srážka ze mzdy - výživné - nemůže být v jakékoliv částce, kterou si někdo vycucal z prstu. Rozhodně o škodě, kterou zaměstnanec způsobil zaměstnavateli musí být sepsaný protokol. Pokud způsobil škodu za 500,- Kč, nemůže požadovat odškodnění 10 tis. ( i když by třeba rád učinil).

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 20:55)
ano, ale jak třeba naložit s tím, když si zaměstnavatel doloží škodu(vymyslí) na 10tis., což není pravda, jak se může bránit zaměstnanec? Zaměstnavatelovi vznikla škoda 300kč a chce 10tis.pokutu, na pojistku to dát nechce, prej by to nebyl trest a když odchází, tak to údajně nejde *-) což je podle mě blbost, když pojistku má a platí ji *-)
Nic mu písemně nedal, žádnou škodu a nic, chce mu kč strhnout z platu, jakým způsobem nevíme....odpočítá mu hodiny? Nezaplatí dovolenou? To nevíme a jsou to 3výplaty nejistoty, co bude 8o|

ODPOVĚDĚT
Ilona Č. (asadka) ID 86656 (19.7.2016, 21:05)
Pokud mu takto zaměstnavatel vyhrožuje, tak si je asi dost jistý, možná již dříve něco podobného takto řešil .... Tak to bych udělala raději první tah na šachovnici a jak píše Hanička, tak bych kontaktovala inspektorát. Určitě to chce mít u všeho svědka či jiné důkazy, jak to vše bylo či nebylo (F)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (21.7.2016, 10:02)
tak nezaplatil mu všechny hodiny, nemá na výplatnici žádné příplatky a nic, má o cca 10tis.méně, než měl mít.....má píchačku s docházkou a veškeré papíry, v týdnu jde za právníkem a následně inspektorát *-) žádný strhnutí na výplatnici nemá, jen mu nezaplatil, co měl, tak jsem zvědavá, jak tohle dopadne

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 21:15)
právě, že si jistý je a pokuty tam aplikuje na zaměstnancích běžně :^)

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (19.7.2016, 19:45)
Nemám zkušenost, ale pojistka na blbost, je přesně na tyto případy. Nahlásila bych pojišťovně. Možná budete platit jako první, ale zaměstnavatel vám musí dát potvrzení. Jen, ať je pojišťovna překontroluje (Y), zda částka odpovídá.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 20:53)
zaměstnavatel nic písemně nedal a chce z platu ztrhávat kč....co nahlásit na pojišťovnu, když v ruce žádný papír nemá |-)

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (20.7.2016, 11:56)
Tak ví, co zničil nebo poškodil...a žádat zaměstnavatele o potvrzení. Pokud nechce nic dělat, jak píšete výše, může si zaměstnavatel "dovolit" co chce. Když ví, že s tím člověk nic neudělá...

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (21.7.2016, 10:05)
tak nezaplatil mu všechny hodiny, nemá na výplatnici žádné příplatky a nic, má o cca 10tis.méně, než měl mít.....má píchačku s docházkou a veškeré papíry, v týdnu jde za právníkem a následně inspektorát *-) žádný strhnutí na výplatnici nemá, jen mu nezaplatil, co měl, tak jsem zvědavá, jak tohle dopadne

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (21.7.2016, 18:17)
Určitě bych udělala, co píšete. Držím (Y). Dejte vědět.

ODPOVĚDĚT
Petra V. (tegina) ID 155688, mimibazar.cz/tegina (20.7.2016, 11:57)
Teď dole čtu údajnou "škodu" ... taková blbost, která jde odepsat...zaměstnavatel chce prudit...

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 18:33)
Zaměstnanec má pojistku na blbost, je ochotný uhradit oněch 300kč nebo si to nechat dát na pojistku na blbost, zaměstnavatel mu nechce dát nic písemně a chce mu strhnout 10tis.pokutu, kterou střelil od oka z platu....zaměstnanec dál výpověď, končí k 31.8., údajně to na pojistku na blbost dát nemůže, když končí a řeč pana majitele: to by pro zaměstnance nebyl trest....kdyby zůstal, tak by to na pojistku na blbost dal....všichni radí kontaktovat v případě strhnutí z platu inspektorát práce....máte někdo zkušenost? *-) (L) To je tak, když někdo dělá 11let na firmě, taková je odměna :-|

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 37256 (19.7.2016, 19:58)
a jakou způsobila škodu a nebo čím jí způsobila nebo způsobil.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (19.7.2016, 20:50)
na zakázku místo 500kč napsal 200kč

ODPOVĚDĚT