kurz asistent pedagoga
prosím dělal jste někdo tento kurz, jak je to náročné, mám 2 malé děti, tak abych zvládala...a uplatnění po studiu? děkuji
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 7 komentářů
Mirka M. (Bludimíra27) ID 523535 (22.2.2016, 20:51)
http://www.sssbrno.cz/docu/vzdelavani/Studium%20AP%202016.pdf

ODPOVĚDĚT
Mirka M. (Bludimíra27) ID 523535 (22.2.2016, 20:48)
tenhle ,,kurz,, lze také vystudovat ve středisku služeb školám v Brně. Záleží odkud jste...
mrkněte na sssbrno.cz

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (22.2.2016, 16:24)
Já bych to až tak černě neviděla s tou budoucností. Kurz určitě uděláte a určitě pro Vás bude moc zajímavý - pro mě byl. Pokud budete mít práci a určitě to nejsou jen ,,pomocné,, práce, tak než bude nějaká změna legislativy, tak budete mít už nějaké místo a praxi a určitě to nebude k ničemu. Navíc Vás to třeba nastartuje k něčemu dál. :-$Uplatnění máte v sociálních zařízeních, školách, školkách, speciálních zařízeních a je toho ještě spousta. V naší škole nejsou asistenti určitě něco méně, jsou to úžasné holky a určitě se u nás nestaví učitel víc a asistent méně - jsou to prostě partneři a doplňují se ve všem i když jejich povinnosti nebo náplň je trochu jiná. Věřte tedy, že pokud najdete člověka s kterým si sednete, tak je to úžasná práce i když psychicky a fyzicky někdy náročná. Pokud chcete vědět víc, klidně písněte. (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)Určitě do toho jděte.

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (22.2.2016, 17:19)
Krásně napsáno,plně s Vámi souhlasím,chtěla jsem se rozepsat,ale odjížděli jsme akorát pryč.Prauji jako AP,takže klidně také poskytnu info.Máme to u nás to samé,nemám pocit,že bych byla něco méně než pedagog,opravuji písemky,pomáhám řešit jakékoliv problémy atd.Je to hodně o přístupu k práci a souznění mezi Vámi a pedagogem

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (23.2.2016, 8:23)
... opravujete písemky? To jako děti i známkujete? *-)

ODPOVĚDĚT
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (23.2.2016, 16:23)
Ano.Známkuji pouze písemky bez chyb,opravený zbytek dávám učitelce

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (24.2.2016, 7:53)
Podle mě už děláte práci, na kterou vůbec nemáte kvalifikaci - jak víte, že to co zkontrolujete, je doopravdy správně? V jakém ročníku působíte? Vážně bych nebyla nadšená, kdyby děti známkoval a opravoval jim písemky někdo, z nějakého rychlokursu - však když třeba družinářka, která má střední pedagogickou školu, suplovala za nemocného učitele, tak nemohla známkovat - ano, napsat diktát nebo desetiminutovku ano, ale známkovat ne. Připadá mi, že to školství jde do kelu o to rychleji, o kolik víc nekvalifikovaných pracovníků stále nabírají. Na jednu stranu musí učitel mít Bc. jinak není plnohodnotný a na druhou stranu "rychlokvašky" z půlročních kurzů mohou známkovat a pomalu i učit děti *-) *-)

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (25.2.2016, 19:40)
Také mi nejde nereagovat. Házíte do jednoho pytle kurzy a kurzy. Autoškola je také kurz, celoživotko je také kurz, kde co je kurz a nemyslím, že by to vždycky byli rychlokvašky i když se samozřejmě najdou ty, co prostě stojí za prd. To se ale dá říct i o kdejaké škole nebo kdečemu jinému. Navíc si myslím, že do těchto kurzů se nehlásí člověk, aby něco chtěl ošulit. Tyto kurzy jsou dost drahé a většinou si to absolventi hradí sami. Další věc je, že z mého pohledu kolikrát asistent z určitých stránek zná dítě lépe než učitel a to třeba i proto, že je s dítětem víc. Učitel má přímou pracovní dobu třeba 5 hodin, ale asistent s ním je i 8. To je docela rozdíl. Sama mám asistentu naprosto úžasnou, spolehlivou a precizní a jediné, co mě mrzí, že je tak málo placená. Vše je o lidech a vztahu k tomu, co dělají. A nebojte, od září inkluze opravdu nebude, na to nejsou peníze.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (25.2.2016, 8:26)
Nejde reagovat pod váš příspěvek - Katko, ano máte pravdu, nejsem zastánce absolventů nějakých těch rychlokurzů, protože už teď bude naše školství v rozkladu, až nastane od září inkluze dětí do škole, ve kterých opravdu nemají co pohledávat... a do toho ještě nesprávně a urychleně vyškolení asistenti *-) Jako je mi líto dětí, které to všechno budou mít ve třídách (naštěstí dcera je už v 7. třídě, tak my s tím už bojovat nebudeme - tedy doufám, že asistenti jsou jen na prvním stupni). To je jako když si dejme tomu kadeřnice vzpomene, že chce být zdr.sestra, udělá si rychlokurs a nastoupí do nemocnice - *-) :-o +o( (zip) Popravdě, nechtěla bych někoho takového, aby se staral o moje zdraví.... Stejné je to s rychlo-asistenty...

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (24.2.2016, 16:15)
Nezlobte se na mě,ale oznámkovat čj ve druhé třídě by jste snad zvládla také.Přijde mi,že jste zásadně proti asistentům,kteří mají kurz.Ono také hodně záleží na člověku,který tu práci dělá.Znám asistentku,která k této práci nemá vztah a neudělá nic navíc.Já se snažím učitelce pomoci,jak to jen jde,funguje nám to a ano,když je potřeba,tak i suplujeme.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Katka K. (katka78) ID 42810, mimibazar.cz/katka78 (22.2.2016, 14:40)
Zvládnete to úplně v pohodě,nebojte a práci si myslím seženete

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (22.2.2016, 10:49)
Já bych asi kurz nenazvala studiem - uplatnění po absolvování kurzu je pouze pomocná výchovná práce a s tím, jak postupně přibývají opravdu kvalifikovaní asistenti, možná bude pole uplatnění čím dál menší.
Jinak celkově tato profese je poměrně náročná psychicky a často i fyzicky, a taky řekla bych organizačně pro osobu, která má doma sama malé děti. Upřímně, když to napíšu z pozice matky integrovaných dětí, tak ženy na pozici asistenta s malými dětmi, pro které nemají hlídání, jsou černou můrou pro mě i učitelku.

ODPOVĚDĚT
Jana A. (Jana_Adamova) ID 468089 (22.2.2016, 10:47)
je to kurzu nás na 5 měsíců, 120 hodin teorie, 40 hodin praxe, jste "jen" asistent pedagoga, tzn. pomáháte při výuce dítěti se specif. potřebami, jinak samozřejmě vyučuje pedagog s VˇV a vy jen "asistujete", jsou tam podmínky pro přijetí, které musíte splnit, ale není to pedagogické vzdělání pro samostatnou práci pedagoga

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (upraveno 22.2.2016, 10:51)
Co znamená kurz? Nemyslím, že by někdo po ukončení dejme tomu půlročního kursu měl ty správné znalosti a schopnosti pracovat s dětmi, které mají zdravotní, výchovné a jiné problémy. Je na to přímo střední škola - Pedagogika pro asistenty ve školství - 4 letá s maturitou a tito lidé, jsou podle mě kvalifikovaní vykonávat práci asistenta pedagoga.
Jsem na nějaké krátkodobé kursy ohledně čehokoliv trochu skeptická - mám v okolí jednu známou, která je vyučená prodavačka, ale rozumu zrovna moc nemá, ale udělala si kurs na finanční poradenství a teď pracuje jako finanční poradce :-( Jako někdo, kdo půl roku "studoval" - to si nějak nedovedu představit, svěřit mu do rukou svoje finance, spoření atd. a spoléhat se na její rady :-(

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (22.2.2016, 20:26)
Píšete o škole, která je v Čr pouze jedna a rozhodně nepojme počet potřebných asistentů. Navíc jak přesně píšou i z této čtyřleté školy s maturitou ,,Je připraven vykonávat pod přímým metodickým vedením pedagoga pomocné práce zaměřené na podporu dětí při adaptaci na školní prostředí a začleňování se do společnosti a pomáhat pedagogickým pracovníkům školy při výchovně vzdělávací činnosti, komunikaci s dětmi, jejich rodiči a komunitou.,, Já jako učitel bych si do praxe rozhodně vybrala radši maminu s dvěma dětmi a nějakým vztahem k nim, než mladé kuře bez dětí. To je ale věc názoru. Uznávám, že u financí bych asi volila opačně.

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (23.2.2016, 8:20)
Já si zase nemyslím, že když má někdo dítě nebo děti, tak je tak nějak víc vhodný "vychovávat" ostatní děti a zvláště ty, které mají nějakou poruchu a tím pádem potřebují pomoc - že by tím, že má děti, měl nějaký "patent na rozum" :-$ Je to těžké - stejně si tak nějak nedovedu představit, že by při vyučování byl ve třídě jeden nebo dokonce i víc asistentů a pomáhal některým dětem - copak neruší ty ostatní? Nejsem zastánce integrace, bude to jen zmatek, zpomalení všech a doplatí na to jen ty obyčejné a chytré děti, protože se budou muset automaticky přizpůsobovat těm s poruchami učení nebo chování *-)

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (tomsim) ID 10435, mimibazar.cz/tomsim (24.2.2016, 8:11)
u syna ve třídě je asistentka pro 2 žáky (3.tř.), syn si tedy nikdy nestěžoval,že by je při výuce rušili, neznámkuje, neučí za učitelku, takže je to asi jak kde si to nastaví škola

ODPOVĚDĚT
Markéta J. (01jesterka) ID 322058 (22.2.2016, 21:05)
Souhlasim :-) zrovna tento kurz absolvuji v Opavě.Trochu spoléhám na to že pokud opravdu budou rusit speciální školy a deti s poruchami se budou integrovat do základních škol bude těchto asistentů potreba vic a tudíž bude větší možnost práci sehnat. A to ze jsem nyní na mateřské dovolené a mám dvě deti v tomto případe hodlám u pohovoru vyzvednout jak me plus :-)
Omlouvám se za diakritiku,mobil semnou moc nespolupracuje :-)

ODPOVĚDĚT
Gabriela B. (Gabu) ID 81923, mimibazar.cz/gabu (25.2.2016, 14:06)
Markéto kurz je možný pouze v návaznosti na maturitu ? [A] děkuji za odpověď

ODPOVĚDĚT
Katka B. (kremilek) ID 2451, mimibazar.cz/katkab (25.2.2016, 19:16)
Ano, pouze na maturitu.

ODPOVĚDĚT
Gabriela B. (Gabu) ID 81923, mimibazar.cz/gabu (25.2.2016, 19:18)
děkuji [A] (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Markéta J. (01jesterka) ID 322058 (25.2.2016, 16:24)
Pro prijeti do kurzu chtěli ofoceny doklad o nejvyšším ukoncenem vzdělání.Já maturitu mám i když ne z oboru pedagogiky ale jestli jim stačil i výuční list netuším.

ODPOVĚDĚT