jídlo
milé maminky, prosím o radu, zda jste některá měla stejný problém. Můj hošíček (3 roky) začal chodil do školky. Není však zvyklý na stravu, kterou tam dostává. Ráno jedl kaši nebo lipánka, k obědu polévku s nudlemi a večer třeba jen suchá kolínka. My
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 24 komentářů
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (10.9.2015, 17:31)
On na to sám přijde, že ve školce nic jiného nedostane, tak bud něco málo sní, nebo bude čekat, až odpoledne pro něj přijde máma a něco dobrého mu donese. Noste mu každý den při vyzvedávání ze školky něco, co jí (banán, rohlík, tyčinku) a doma vařte to, co jí rád. Myslím si, že se do dospělosti naučí jíst jen málo dalších jídel. Můj děda jedl jen asi 5 jídel celý život, žádné ovoce a zeleninu a byl stokrát zdravější než ti, co jedli všechno.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 7:54)
Děkuji, uvidíme, jaká jídla ještě přidá :-$

ODPOVĚDĚT
Barbora K. (5kocicaci) ID 394902, mimibazar.cz/5kocicaci (10.9.2015, 13:21)
Dobrý den,pročítám si Vaše komentáře,opravdu musím říct,kdo nezažil,tak neví.Mám synka 8 let,baští vše,pak mám holky dvojčata,Eli ta baští také super,ale Štěpánka už od narození,je to očistec.Holkám je 5 let a Štěpánka má 12,5kg,bojujeme o každý gram.Takže v jídle také nabízím a podbízím,jen aby se najedla,i jí dokrmím.Holky chodí teď druhým rokem do školky a musím říct,že je to mnohem lepší i si začala přidávat.Tím Vám chci říct,jen vydržte,určitě to bude dobré a synek se také zapojí.Je ještě maličký,určitě to bude dobré.Bára

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 7:53)
Báro děkuji za povzbuzení, snad tam také něco okoukne a začne jíst. (F)

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (10.9.2015, 6:36)
No třeba ho "donutí" ostatní děti, když uvidí, že oni to jí taky.
Jinak nevím, takový problém jsem neměla, naopak naše děti jsou ochotné ochutnat kdykoliv cokoliv a jí všechno

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:41)
V to doufáme také, že alespoň něco uvidí a dostane chuť to zkusit :-)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (10.9.2015, 0:09)
Na to, že se ve školce rozjí, na to bych nespolíhala, můj syn chodí do školky už tři roky a nejí tam NIC..a že jsem ho nenaučila jíst? denně vařím teplé jídlo, máme další dvě normálně jedící děti, ten prostřední je prostě jiný..s přehledem vydrží týden bez jídla jen o vodě, nic ho nezlomí..absolvovali jsme snad všechna vyšetření co šla, v Motole nám při diagnostické hospitalizaci primář gastra poradil, že to prostě nemáme hrotit, že takových dětí potkal za život hodně, časem i když málo, začaly jíst všechny a že to nejhorší, co mu můžu udělat je, že ho budu nutit..fakt málokdo ví, že i dítě školkového věku tím násilným nucením může trpět poruchou příjmu potravy..

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (10.9.2015, 0:10)
Ještě teda doplním, že syn je hoodně aktivní a i když prolyžuje půl dne, stejně nemá hlad..nemá ho nikdy..co já bych za to dala +o( ,-) a ještě bych k diskuzi dodala maminkám, co ihned odsoudí ty, kterým děti nejedí, že to dělaly špatně : To, že něco funguje u Vás doma, neznamená, že by to fungovalo na jiném dítěti, každé je totiž originál a někdy je to holt unikát..trochu respektu by neuškodilo, věřte, že mít doma dítě, s kterým nemyslíte denně na nic jinýho než na jídlo a on Vám na to stejně kašle Vám nepřidá a pak je fakt supr věc slyšet, jak jste totálně neschopná matka, to člověka opravdu dokáže nakopnout..

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:39)
Moc Vám Veroniko děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Sylvie P. (pevna) ID 36376, mimibazar.cz/pevna (9.9.2015, 21:59)
Vydržte, to přejde. Já byla ve školce " na koberečku" že nejí snad každý týden, že odmítá cokoliv jíst, že se po něm opičí ostatní děti. Dokázal vydržet až do odpoledne o půlce rohlíku. Jakmile začal sportovat, tak se to začalo lepšit, teď v deseti sice některé věci nejí, ale stále díky tomu že má po hokeji hlad přidáváme nové a nové věci, co by mi před rokem ani nevzal do pusy. Hlavně ať Vám ho tam nekrmí násilím, nebo se zašprajcuje a nebude chtít do školky chodit.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:42)
Děkuji Vám Sylvo, doufáme také že to přejde (F)

ODPOVĚDĚT
Romana K. (1romca11) ID 78276, mimibazar.cz/1romca11 (9.9.2015, 20:26)
Souhlasím že kdo nezažil nepochopí - ale v opačném smyslu. Já měla 2 "nežravce", patřili mezi hubené až vychrtlé děti, dostat do nich jídlo byl nadlidský výkon. Pokud dítě nechce, nepřinutíte ho....moji byli schopni opravdu nejíst a když vidíte, jak jsou hubení, ještě rádi jim uvaříte co jedí.....Jinak se to u většiny změní s věkem, starší od puberty dohání co v dětství zameškal a už pár let pro změnu doslova "žere" ,-)...mladší se taky už hodně zlepšil. Rozhodně bych se ale domluvila ve školce, aby maého nenutili....pamatuju jak nutili kdysi mě (N)

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:43)
Děkuji Vám za slova pochopení a povzbuzení (F)

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (9.9.2015, 17:45)
(F) souhlasím s názorem, že kdo nezažil - nepochopí.. my máme opačný problém, holky by jedly pořád a úplně vše - ovoce, zelenina, luštěniny, veškeré pečivo, sýry, salámy, jogurty, veškeré přílohy a vařené jídlo (až na špenát) každou hodinu by něco zase jedly (i když mají různé aktivity, není to z nudy), ze školky chodí vyhládlé, děsím se, kdy to na nich začne být vidět.. a k nejezení : také jsem radila v rodině, ať nechají chlapečka, který odmítal od 2-4let pozřít COKOLIV jiného než co by mělo čokoládovou příchuť či přímo čokoládu , aby ho nechali třeba dva dny hladného a pak přece rohlík sní - omyl, byl radši hladný, přešlo to postupně samo a dnes je to zdravý puberťák, doktor jim tenkrát taky radil nenutit... (hello)

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:44)
Lucie děkuji Vám, doufám,že to také doženeme (F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (9.9.2015, 17:38)
Oni ho ve školce už naučí, taky bude fungovat příklad ostatních dětí, které jedí všechno. Pokud není autista, tak to neřešte a nechte tomu volný průběh. Hlady jistě neumře.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 7:56)
máte pravdu, je ještě brzy, chodí tam druhý týden, tak se necháme překvapit, děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Jana b. (fehofka) ID 93304 (9.9.2015, 16:15)
Zajímalo by mě,jak byl dlouho kojený a v jakém věku jste mu začali nabízet pevnou stravu..Obecně mi přijde,že dnes většina maminek začíná s tuhou stravou dost pozdě a pak ten problém nastane,protože dítě prostě není zvyklé žvýkat.Ono naplnit bříško kaší a mlékem je jednodušší :-$

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (9.9.2015, 17:01)
Nemyslím si, že by to bylo tím, že maminky dlouho kojí, ale spíš jak je "rozmazlí" v jídle. Když maminka vaří doma jen to, co dítěti chutná, tak je něco špatně. Já vařím všechno, ať to děti mají rády, nebo ne ,-) Aby strava byla prostě pestrá. (nenutím věci, které prostě nemohou polknout - př. (Z) nepolkne vejce na tvrdo apod.) ale musí sníst aspoň trošku. Většinou přijdou na to, že je to také dobré, i když nad tím ohrnovali nos. Nechápu maminky, co dětem, které teď nechtějí tohle, hned utíkají a nesou něco jiného... 8-| jen aby dítě jedlo. Nemá hlad? Nejí. Ve školce se to změní ať chceme nebo ne. Vidí nešvary jiných dětí a pak to zkouší i doma +o(

ODPOVĚDĚT
Romana K. (1romca11) ID 78276, mimibazar.cz/1romca11 (9.9.2015, 20:29)
Dano nic ve zlém ale přála bych vám mého staršího - v roce 7,5 kg, ve 12 letech 27 kg a jíst nechce a nechce, od všeho dvě tři sousta a dost - to jste pak ráda že sní vůbec něco a ještě ráda podbízíte. Kdo tohle nezažil, bohužel asi nepochopí...

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 7:58)
Máte pravdu, Romano, kdo to nezažil tak to nepochopí. Kdybych to neměla doma, tak bych také uměla "poradit"

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (9.9.2015, 16:38)
Třeba já jsem kojila do jednoho roku,od půl roku jsme začínaly s příkrmy,ikdyž mlíčko stačilo.Malá jedla krásně a téměř vše do roku a půl.Pak se to zlomilo,dva roky jen něco a vesměs málo,aniž by dostávala něco jiného(snědla občas jogurt,nějaké ovoce a zeleninu,a v hlavním jídle se jen nimrala,sníst pro ni chléb s něčím byl nadlidský výkon).Násilím jsem nenutila,jen občas nadávala a pak už jen sebrala jídlo ze stolu a konec.Ale jak píši dole,mě to netrápí,ve školce toho také moc nesní,ale hladem netrpí,tak to prostě některé děti mají |:o)

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 8:02)
mě trápí, že bude třeba celý den o hladu, ráno se nají doma a pak třeba až do 15 hod. nic :-$

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (11.9.2015, 11:00)
Tak mě nejvíc trápilo to že nebude mít dostatek vitamínů a táák,vyřešila jsem to tím že jsem ji podávala Sanostol (vitamíny) (F),ale po roce a půl už se to přijímání potravy zlepšilo.

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (9.9.2015, 15:32)
To chce čas a vařte to co mají ve školce.
Hlavně vařit vše, nemám jedno stejné jídlo dřív jak za 3 měsíce a to vařím doma co druhý den na dva dny.
Já vařila dceři vše a jedla vše.
Snídaně jak se patří, oběd pol. a druhé a na večeři na co měla chut. (pl) (Z)

ODPOVĚDĚT
Lucie Z. (Lucy33) ID 221460, mimibazar.cz/lucy33 (9.9.2015, 17:48)
smekám - za tři měsíce !!!???????? taky dost vaříme, ale opakovačka některého z oblíbenějších jídel je klidně už po měsíci... (pl) (hello)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (9.9.2015, 18:22)
No já ráda experimentují (smich) No kdybych měla vařit jídla všechny tak bych musela mít na to půl roku.
Ono je těch jídel moc hodně....... o víkendu jsme měli řízky z kotlety a bramborový salát bašta ,-) (flower)

ODPOVĚDĚT
Jana M. (Jana53) ID 347645 (9.9.2015, 14:54)
No moc bohatý jídelníček teda nemá ,-), ale myslím, že se ve školce aspoň některé věci jíst naučí. Můj syn se naučil jíst třeba chleba s pažitkou, který dřív odmítal, ale musíte mu to nabízet i doma.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 8:00)
já nabízím stále, ale on prostě nechce ani ochutnat a násilím mu to cpát nechci :-$

ODPOVĚDĚT
Pavlína J. (everysmile) ID 303094, mimibazar.cz/everysmile (upraveno 9.9.2015, 15:05)
Klid,chce to čas.Syn měl od mala problémy se žvýkáním,chodili jsem kvůli tomu na speciální cvičení od 2,5 let.Pevné jídlo a větší kousky prostě odmítal,dávil se,postupem času jsme se cvičením dopracovali alespoň ke chlebu na menší kousky.U něj nám školka strašně moc pomohla,viděl,že ostatní děti jedí,takže alespoň ochutnal.S pečivem to samé,začal ho jíst až v 4,5 letech ve školce a konečně začal brát rohlíky,housky ,koláče jako normální součást jídelníčku i doma,což bylo do té doby nemyslitelné.Je pořád vybíravej,ale je to mnohem lepší.Na něj hodně funguje,když vidí,že něco někdo jí,tak chce ochutnat.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:46)
Pavlíno moc Vám děkuji za povzbuzení, snad se také dočkáme (F)

ODPOVĚDĚT
Jana P. (sindyy) ID 80594 (9.9.2015, 14:34)
Já myslím, že má šanci naučit se jíst to, co jedí ostatní děti ve školce. Třeba naše malá miluje luštěniny, čočku, hrách a ve školce dle paní učitelky nad tím děti ofrňují nos. Prostě na to nejsou zvyklé. A naše malá to zblajzne na to tata. Luštětiny je zvyklá jíst z domu. Taky ledasco nejí a ve školce se naučila. Teď jí jsou 4 roky, chodila půl roku do jeslí, a teĎ začala druhý rok ve školce. Je hubená, nejsou všechny děti stejné, naštěstí. Hlady vám neumře, jen se nebojte. Taky se chutě mění s věkem, mám už dospělého syna a když byl malý, tak nejedl maso a teď je masožravec. Nebojte, on se to naučí.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:48)
Doufáme, že to dožene, chtěla jsem znát názor ostatních maminek, děkuji Vám. (F)

ODPOVĚDĚT
pavla zelenková (londra) ID 182997 (9.9.2015, 14:32)
upřímně,dcera má dnes 17 let a sní všchno !!! přišlo to pomalu a nedávno !!! na střední škole měli hodinu o potravinách, jak jsou zdravé a ták
jako malá nejedla snad nic, jen svíčkovou....dnes měří 180cm a váží 64kg
jestli je syn vyšetřen a je v pořádku nechala bych to být, hlady neumře.................
ve školce je vždy ke svačině ještě ovoce nebo zelenina, tak si dá tu.......
Další dvě děti jedí téměř cokoli.............
je to o povaze dítěte.............
spíš bych ho naučila jídlo na návštěvě nebo ve školce slušně odmítat (děkuji nemám to rád- a né je to hnusné)

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (11.9.2015, 8:03)
Pavlo, tak se toho snad tak dočkáme, ,-) odmítnout umí opravdu slušně-prostě řekne-neci :-$

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (9.9.2015, 15:01)
nevím, jak u vás, ale u nás je ke svačině např 3 kuličky hroznového vína, půlka jablka nebo pomeranče, toho s emoc nenají

ODPOVĚDĚT
pavla zelenková (londra) ID 182997 (9.9.2015, 19:53)
u nás se děti obsluhují sami ze společné misky.....takže celkem zbyde , protože některé děti ovoce a zeleninu nejedí...........
ale moje děti jedí dobře, lososový tatarák, zapečený lilek, kuskus s cuketou, pohankový "buřtguláš"..............ale je to o celkové povaze, zajímájí je nová jídla, nové děti, nové sporty-extroverti
začněte doma vařit podle školky at si zvyká................

ODPOVĚDĚT
Zdena K. (zdenakucerova) ID 17869 (9.9.2015, 14:26)
Hanko a co se třeba inspirovat ve školce jídelníčkem, zkusit tak vařit nebo dělat svačina aj doma? Že by pak synkovi to jídlo bylo povědomé, znal by jej a jedl i v MŠ? Že by si postupně zvykl?

ODPOVĚDĚT
Michal R. (Iveta R.) ID 42882 (9.9.2015, 14:17)
Také jsem měla názor,že když dítě nejí můžou za to rodiče,že ho to nenaučili.Než jsem měla doma nežravce.Synovi je 5 let,nejí od 1 roka.Vyzkoušeli jsme již vše,do školky chodí od 3 let a také nic.Má pár oblíbených jídel a nic jiného nejí,ve školce musí pouze ochutnat.Dle doktora to nemáme moc řešit,hlady neumře,nutit ho nemáme...tak stále doufám,že se to změní...někdy.Kdo nemá doma nepochopí.

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:50)
Děkuji Vám za názor, opravdu, kdo to nezažil, tak to nepochopí. Také doufáme,že se to zlepší a ve školce trošku zlepší. Už máme úspěch, dle příkladu ostatních dětí začal jíst jablíčko (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Romana K. (1romca11) ID 78276, mimibazar.cz/1romca11 (9.9.2015, 20:32)
Míšo plně chápu,mám to za sebou hned 2x a opravdu to není rozmazlováním. A nebojte, počkejte v pubertě, budete zadělávat v rokli ,-)...nevěřila jsem tomu ale je to tak :-$ (L)

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:51)
Romčo, už aby to bylo, děkuji Vám :-) :-)

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (9.9.2015, 14:06)
A doteď jste ho třeba pečivo vůbec jíst neučili? Nikdy jste nezkoušeli dávat brambory, bramborovou kaši? Přece jste nezjistili až teď, že nejí běžné věci. Je to odmala problém, nebo jste si prostě jen nedělali násilí a nechali ho jíst jen to, co mu chutnalo - to je asi to, na co je důležité si odpovědět a taky to napoví, co tedy dál.
Já mám dvě děti s autismem, takže mám v tomto směru bohaté zkušenosti a tudíž vám taky nebudu radit, abyste dítě nechala vyhladovět - ono totiž některé děti úplně klidně vyhladoví a skončí na infuzích (osobní zkušenost). Jestli má odmala vážný problém, zkonzultujte s lékařem a psychologem a případně ve školce nastavíte vhodný individuální režim (není to problém, ale musí jít skutečně o lékařsky podložené potíže) - víc to nebudu rozebírat, protože to je opravdu vysoce individuální problém, který nemá jednoduché řešení.

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (9.9.2015, 14:06)
Pokud je chlapeček prostě jen nezvyklý, tak si zkrátka bude muset zvykat - ze začátku bych mu ráno dala jíst, co je zvyklý, ve školce ať jí nebo nejí, k večeři taky podle zvyklostí, a pak postupně zařazovala běžná jídla i do domácích chodů. Samozřejmě k tomu nějakou pozitivní motivaci - to už byste měla vědět vy nejlépe, co na něj platí. A asi nečekat, že to bude hned, nebo že se naučí jíst úplně všechno - některé věci se nedají naučit ani vynutit.

ODPOVĚDĚT
Marcela Burešová (Marselus) ID 361783, mimibazar.cz/marselus (9.9.2015, 14:04)
Já už doma jídlo nenutím(mám nežravce),ixkrát jsem přesvědčovala,někdy i nadávala a všechno marný,rok jí vydrželo jíst jen něco.Ve školce mě to netrápí vůbec-co sní,to sní,zatím ještě hlady neumřela ,-),sama se jen těším na to,až za mnou jednou přijde se slovy "mám hlad",to pak asi oslavíme :-D

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (hanelle) ID 64854 (10.9.2015, 7:54)
Marcelo děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (brouk1975) ID 297884 (9.9.2015, 14:01)
Promiňte, ale jakou chcete radu? Upřímně? Že jste ho doma nenaučili jíst všechna jídla? Nebo když je doma odmítal, dostal hned něco,co jedl? Málokdy si my maminky uvědomujeme,jak svým dětem v dobré víře ,,ubližujeme.. Ve školce není na výběr.Uvidíte,že se časem naučí jíst všechno.Je tam teprve pár dní..to bude dobrý

ODPOVĚDĚT
Jitka M. (mikitka5) ID 160484 (9.9.2015, 13:58)
Já mám podobný problém... dcera mi doma jídala skoro všecko, ale jakmile nastoupila do školky, tak se tam sekla a nejí tam a teď už skoro ani doma. Není to o tom, jak píšou maminky níž, že jste vy udělala nějakou chybu, když jste ho na jídla nenavykla před tím - naše navyknutá byla a stejně mi to bylo houby platné. Nechávám ji tam proto jen dopoledne (naštěstí si to můžu dovolit, protože jsem doma s mladším dítětem). Naopak třeba starší dcera, ta se mi doma nimrala skoro ve všem, a jakmile přišla do školky, tak ji síla davu strhla tak, že začala jíst jako nezavřená ,-) . Dala bych tomu čas, přece jen je ve školce teprve pár dní a má co dělat, aby se tam nějak rozkoukal a zařadil... (F)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 24 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>