Pas do Egypta -platnost ?
prosím o radu,3.8.odlétáme do Egypta a zjistili jsme,že máme pasy platné do ledna 2016.Myslíte,že nás tam pustí?Prý musí být pas platný 6měsíců? Co s tím?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 13 komentářů
Petra M. (Pindruse) ID 10664, mimibazar.cz/pindruse (24.7.2015, 13:55)
No,tak aby jste věděli, jak jsme dopadli. Zájezd jsme vystornovali...cena byla původně 65 tis a my dostali 18 zpet a pak jsme koupili vedle u Eximu zájezd za 56 tis do Turecka,kam nám pasy stačí....nejdražší dovolená v životě a příští rok nepojedeme nikam ;-). Ale co, stanou se horší věci. Za blbost se platí....já vím (hello)

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 20487 (24.7.2015, 22:15)
Nám jednou vlastní blblostí uletělo letadlo +o( Takže jsme museli znovu zaplatit letenky a odletět o tři dny později..Ale užili jsme si to a jak píšete,za blbost se hold platí..Taky si to užijte..budete to mít zasloužený (F)

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (24.7.2015, 16:19)
Péto,tak to je teda pěkně drahá dovča,ale jak píšete,za blbost se platí (H)tak hlavně si to za ty prachy užijte v klídku a pohodě,jsou horší věci,když nejde o život jde o ho@no. (plaz) (drink) (dance) (child1) (plavec) (hello)

ODPOVĚDĚT
Růžena Š. (sparky) ID 31844 (24.7.2015, 13:34)
Co se třeba kouknout na stránky MZV a zjistit si informace pro vstup do dané země ??????
Egyptská strana striktně kontroluje platnost cestovních dokladů, které musí být platné ještě nejméně šest měsíců po předpokládaném datu odjezdu z území Egypta. Některé letecké společnosti nevezmou cestovatele na palubu letadla, pokud je platnost pasu kratší třeba jen o několik dní. Nelze tedy využít tzv. rychlopasy, které mají platnost pouze na 6 měsíců. Egyptské vízum lze zakoupit přímo po příletu na mezinárodním letišti za poplatek 25 USD. *-)

ODPOVĚDĚT
Lucie M. (KleopatraV) ID 192686 (24.7.2015, 10:57)
To je šílený, co si kde nevymyslej, aby lidem otrávili život a dovolenou.... 8o|

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (24.7.2015, 8:53)
Určitě bych to neriskovala v Egyptě jsme byli několikrát a letos jsme tam ze stejného důvodu neletěli. Copak tam vás možná i pustí nevím jestli to kontrolují na letišti v ČR , ale zpátky vás nepustí. A rychlopas není vůbec řešení jeho platnost je 6 měsíců od vydání a vy potřebujete , aby byl platný 6 měsíců po návratu . A opravdu v Egyptě hlídají každý den.

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (24.7.2015, 9:09)
ŽANET,ZROVNA JSEM TO CHTĚLA napsat-měli jsme stejný problém před 2roky a na poslední chvíli měnili za Tunis tam to může být rychlopas.

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (24.7.2015, 10:55)
díky i Vám hezké prázdniny (drink) (plaz)

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (24.7.2015, 9:20)
Jani já vím, ale po tom co se teď děje jsem letos zavrhla i Turecko a Tunis. Pak se stalo to v Albánii , kde zastřelili moji spolužačku. A tím jsem letos dovolenou u moře uzavřela a rozhodla , že v týhle situaci nikam nejedu ani bych si to neužila.

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (24.7.2015, 9:28)
Máte Žanet pravdu,letos jsme zvolili Slovensko koliba Pacho a můžu říct,že mě žádné moře nechybělo (Y)byla to jedna z nejlepších dovolených za poslední roky.Miluji moře,ale nemohla bych si to užít v klidu,pořád bych měla strach,že náký magor se samopalem vlítne do rezortu 8-|já potřebuji mít dovolenou v klídku a tato byla supééééér.

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (24.7.2015, 9:34)
Přesně a (X) stejně nechtěla kvůli (&), že se jí bude zase stýskat jako každý rok. Takže jsme řekli holce ať si napíše výlety kam chce a objedeme to . Takže letošní dovolená je Milovice Mirakulum, Lidice památník, Koněpruské jeskyně, zábav.park v německu, aquapark Čestlice, Křivoklátské stezky, Dvůr králové Safari, Adršpaš.skály apod. no máme co dělat celé prázdniny občas někde přespíme a bude po prázdninách.

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (24.7.2015, 9:57)
Tak to budete mít supéééér (Y)hlavně si to užijte |:o)pěkný zbytek léta (dance)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Dana J. (Dana Jel.) ID 466344 (24.7.2015, 8:43)
Jedině honem zažádat o rychlopas o 3 nů ale bue dražší

ODPOVĚDĚT
Dana J. (Dana Jel.) ID 466344 (24.7.2015, 11:57)
Aha to mi nedocvaklo že 6měs.od návratu tak to máte blby jeině zkusit jinam pokud to cestovka vymění.

ODPOVĚDĚT
Žaneta Č. (Zazinka) ID 33128, mimibazar.cz/zazinka (24.7.2015, 8:53)
rychlopas je v tomto případě nesmysl. Egypt žádá o platnost pasu 6 měsíců ode dne návratu . Kdežto rychlopas platí 6 měsíců od vydání pasu.

ODPOVĚDĚT
Dana J. (Dana Jel.) ID 466344 (24.7.2015, 8:43)
Jedině honem zažádat o rychlopas o 3 nů ale bue dražší

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (caira1) ID 62071, mimibazar.cz/caira1 (24.7.2015, 1:53)
Loni jsem klientům den před odletem musela měnit destinací právě kvůli platnosti pasu, do Egypta by je nepustili. Jiní klienti si krátké platnosti všimli až ráno před odletem, nechali si udělat rychlopas a odpoledne opravdu odletěli - Emiráty, ale měli šílené nervy, aby to nějak prošlo, byl to zájezd za cca 180 000,- Kč... A to jsme poctivě všechny klienty na to upozorňovali, ať se doma podívají. :-o

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 12:19)
Nevím kdy a nevím jestli Emiráty, ale do Egypta není možné vycestovat na rychlopas, i samozřejmě platný

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (caira1) ID 62071, mimibazar.cz/caira1 (24.7.2015, 14:59)
SAE i Egypt mají stejné podmínky, klienti to riskli a pustili je, asi záleží, na koho na letišti narazili...

ODPOVĚDĚT
Vladimíra N. (caira1) ID 62071, mimibazar.cz/caira1 (24.7.2015, 14:59)
SAE i Egypt mají stejné podmínky, klienti to riskli a pustili je, asi záleží, na koho na letišti narazili...

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (23.7.2015, 23:40)
Ano, musíte, jinak budete mít obrovský potíže..

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (23.7.2015, 21:57)
Milá Petro, takto jsme vyhodili 50 tis. my to pro jistotu nevěděli vůbec a cestovali na rychlopas. Nikdo nám nic neřekl, bylo to nově. Je to nařízení ČR, né destinace. Došli jsme tak daleko, že nás vrátili domů od odbavení. Rok jsme se věnovali vrácení aspoň nějaké kačky od cestovky. Právníci nám řekli, že je to absolutně neprůchozí. Nedostali jsme ani halíř!!!! 50 tis. v čudu. Prý neznalost neomlouvá. Tehdy to měli malinkatým písmem ve smlouvě. =Ustně nás nikdo neupozornil (plavec)Ani náhodou !!!! vás neodbaví !!!!! nepostí vás

ODPOVĚDĚT
Lucie K. (goldenka) ID 367158 (24.7.2015, 8:03)
Ano, byla to vaše chyba, že jste si nezkontrolovala doklady, ale zase se vás musím zastat. Letěli jsme letos poprvé a jak to člověk nezná, nic o tom neví. Proto jsme letěli s cestovkou aby nás vedla za ručičku, řekla co a jak. Neměli jsme tucha ani jak se dostat do letadla. Hoooodně jsem si to studovala na netu-co je vše potřeba k vycestování, aby jsem nebyla nemile překvapena. Každopádně by nebylo od věci aby při podepisování smlouvy na ty doklady v cestovce upozornili. Člověk který necestuje to prostě neví a může se stát, že na to ani nikde nenarazí a pak se diví jako vy. Já jsem se v cestovce paní zase ptala jak máme řešit doklady pro děti, že jsem na netu četla, že musí mít svoje. Paní mě řekla, že NEVÍ!!!!! Prý to není v její kompetenci a snad máme děti napsaná v občance a to stačí ne? Nikdy neslyšela, že lze dětem vyřídit občanský průkaz na cestování po EU.
Takže co si člověk sám nezjistí, to neví

ODPOVĚDĚT
Lucie K. (goldenka) ID 367158 (24.7.2015, 8:07)
To samé pojištění, podepsali jsme smlouvu a manžel se ptá a nějaký to pojištění to je v tom? ano to je v tom, pojištění proti úpadku. No, ale já myslel to zdravotní? Tak to v tom není a vy ho chcete jo? :-o
Jako bychom byli jediní co chceme pojistit před dovolenou v zahraničí. Měli jsme sebou 2 malinký děti, tak to je snad samozřejmý. Paní z cestovky to vůbec nepřišlo divný, že nám k tomu nenabídla pojištění. Takže jsme si ho hned ještě douzavírali.
Přitom jsem teda očekávala, že nám to cestovka automaticky sama navrhne.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (23.7.2015, 23:42)
Evo, ač je to nemilé, tak to jednoznačně chyba cestovky nebyla, je Vaše povinnost si zjistit vše potřebné ohledně cesty.. (F) Neznalost opravdu neomlouvá..

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (23.7.2015, 23:43)
A smlouvu jste si měli přečíst, je jedno jakým písmem kde co bylo..

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 11:57)
zřejmě jsme se špatně vyjádřila, my jsme paní v cestovce říkali, že máme rychlopasy a paní nám řekla, že pasy musí být samozřejmě platné, což byli. Snad se v této chvíli mohla zmínit, že na rychlopas nelze vycestovat. Nicméně když jsme si pasy zřizovali nové, normální, tak i na pasovém se DIVILI , že nás nenechali vycestovat, ani tam to nevěděli. Nevím jestli dámy čtou pozorně, ale letěli jsme měsíc po tom, co toto nařízení vzniklo. Píši v textu / krátce před touto změnou / pro ty, kteří si myslí, že jsme asi úplní blbci.. :-p

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (24.7.2015, 12:39)
Evo, no náhodička to není..jen to přesně vystihuje to, že lidi tady podepíšou cokoliv aniž by to četli, to se netýká jen dovolených, ale obecně..Nic proti Vám nemám, tak to prosím neberte osobně..Jen já bych se na Vašem místě rozhodně nehandrkovala s cestovkou, ale vyčítala to sama sobě..

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 12:51)
já si to taky vyčítala,je to ponaučení.. jenže čtěte 10 stránek drobným písmem před paní z cestovky . I kdybych to četla doma, za 3 dny nevyřeším pas, ani zájezd nikomu neprodám, nedám. Bylo last , za 3 dny odlet. Dopadlo by to stejně blbě. pracuji také ve službách, za dobu 7 let, jsem neviděla jediného klienta, který by si četl všeobecné informace od naší společnosti. Hlavně na všechny neduhy je upozorńuji předem, abych se vyhla případným reklamacím, které pak musím sáhodlouze sepisovat. Né všude to ale bohužel takto funguje. Člověk totiž když to bere u sebe za samozřejmost, až tak nepočítá s tím, že by to mohlo fungovat jinde jinak. Jinak to neberu osobně, to rozhodně , nebojte (L) (L) (L) (L)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (24.7.2015, 12:25)
Evo, ale tak napsala jste, že ve smlouvě to bylo, než něco podepíšete, je vaše právo a vlastní zájem si vše přečíst..my teda cestujeme hodně, ale zjišťuju vždy na stránkách ministerstva, neb cestovky a jejich zaměstnanci nemají vždy správnou informaci a není to ani jejich povinnost..

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 12:32)
to jistě, to byla naše chyba, proto nám nevrátili ani kačku. Ale když letíte 3 den od podepsání a zaplacení , nebyl čas číst 10 stránek... Nicméně toto bylo napsané v polovině textu.. Teď už je to jinak, píšou to tučnými písmeny hned na první stranu. S námi neodletěli další 2 rodiny, které to kupovali ve stejný den na stejném místě v Praze. To byla náhodička, co ?? :-(

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Dana D. (Dan.ka) ID 201849 (23.7.2015, 23:26)
Nad tím se musím pozastavit. Fakt jste žalovali cestovku za to,že vám nezkontrolovali platnost dokladů? :^)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 12:05)
Danuško, žalovali jsme cestovku za to, že jsme jasně paní v cestovce řekli, že máme nové rychlopasy a paní ani nemrkla okem a pověděla nám, že pasy musí být hlavně PLATNÉ.. o tom, že na rychlopas nelze vycestovat, nám paní neřekla půl slova. Později se ukázalo, že to byla brigádnice. Toto nařízení bylo platné měsíc z ČR.. dříve to nebylo. Nenapadlo nás se na to zeptat. Nikdo se nesoudil pro platnost dokladů. Doklady platné byli !!! (L)

ODPOVĚDĚT
Dana D. (Dan.ka) ID 201849 (24.7.2015, 12:16)
Takhle to na začátku popsané nebylo. To potom chápu vaše rozhořčení. To by mě taky rozzlobilo. I když já bych nespoléhala na to,co mi řekne slečna v cestovce a informovala bych se někde,kde mi dají informace přesné,přeci jenom jde o hodně peněz. (F)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 12:37)
...Jsem zvyklá mluvit a psát v kostce, nerada rozebírám drobnosti, ale v prvotním znění to tak napsané bylo. ,-)

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 12:27)
Zájezd se kupoval 3 dny před odletem. Nikdy žádný problém s rychlopasy nebyl. Toto nařízení vzniklo měsíc před naším odletem. Nenapadne se Vás zeptat na něco, co Vám před rokem bylo normální. A pokud se zmíním v cestovce že mám platné rychlopasy, snad normální reakcí paní co vám zájezd prodává BY MĚLA BÝT okamžitá odpověď , ŽE NA RYCHLOPAS VYCESTOVAT NELZE.. *-)

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petrasafr) ID 146547, mimibazar.cz/petrasafr (24.7.2015, 7:45)
ještěže ne za zmačkaný oblečení v kufru ,-) ... fakt člověk už se nemůže divit ničemu, co jsou lidi schopný vymyšlet *-), ale tohle mě fakt zase udivilo

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (petrasafr) ID 146547, mimibazar.cz/petrasafr (23.7.2015, 22:20)
Evi, a podle vás to byla chyba cestovky? Proč by vás na to měli upozorňovat, vy si to snad musíte hlídat sami, tak jako vás nebudou upozorňovat, že máte mít body do vody, že máte mít cestovní pojištění atd atd ... nemyslím to zle, jen by mě v životě nenapadlo házet moji chybu na cestovku.

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Sofiny) ID 167269, mimibazar.cz/sofiny (24.7.2015, 11:58)
zřejmě jsme se špatně vyjádřila, my jsme paní v cestovce říkali, že máme rychlopasy a paní nám řekla, že pasy musí být samozřejmě platné, což byli. Snad se v této chvíli mohla zmínit, že na rychlopas nelze vycestovat. Nicméně když jsme si pasy zřizovali nové, normální, tak i na pasovém se DIVILI , že nás nenechali vycestovat, ani tam to nevěděli. Nevím jestli dámy čtou pozorně, ale letěli jsme měsíc po tom, co toto nařízení vzniklo. Píši v textu / krátce před touto změnou / pro ty, kteří si myslí, že jsme asi úplní blbci.. :-p

ODPOVĚDĚT
Štěpánka M. (pušta) ID 139312 (23.7.2015, 21:47)
Nepustí vás. Bohužel to skutečně dodržují a počítají na dny. Vyměnila bych destinaci, i kdybych musla něco doplatit.

ODPOVĚDĚT
Dana D. (Dan.ka) ID 201849 (23.7.2015, 21:05)
No tak to bych neriskovala. Možná jedině se v cestovce domluvit na výměně destinace. Např do Turecka je to tuším pět měsíců,to by mohlo vyjít. Nebo Řecko,tam platnost nevím *-)

ODPOVĚDĚT
Jana Ch. (koniprd) ID 242621 (23.7.2015, 19:52)
Obávám se,že nepustí,teď vraceli už našeho kamaráda v Ruzyni,taky mu končil pas během 6 měsíců,nedosáhl na tu lhůtu *-) zkuste zavolat do cestovky co s tím,třeba vám vymění termín

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (23.7.2015, 19:49)
ano,je nutné mít doklad platný minimálně 6měs.po vstupu do země,takže co s tím..mno nic,páč rychlopasem si nepomůžete...přesunout termín,stornovat..

ODPOVĚDĚT
Petra M. (Pindruse) ID 10664, mimibazar.cz/pindruse (23.7.2015, 20:03)
A myslíte,že by nám nabídli třeba jinou destinaci?

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (23.7.2015, 20:20)
to já netuším,záleží na tom jaká je to cestovka a jakou máte smlouvu,pročtěte to a domluvte se přímo s nimi.

ODPOVĚDĚT