Platí u vašich dětí všechny známky?
Už několikrát přišel syn ze školy s tím, že psali test a učitelka ho opravila a jelikož třeba půlka třídy ho napsala špatně, tak známku prý nebude nikomu počítat. dále koment.
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 14 komentářů
Marcela K. (marcela) ID 278, mimibazar.cz/marcela1 (16.6.2015, 13:29)
na prvním stupni se to občas děje,dělo. Učitelka to vzala víceméně jako sovu chybu, pokud naprostá většina dětí selhala, mohlo to být nedostatečně vysvětleno.
Starší syn je na víceletým gymplu, tam se tohle nedělo nikdy zato testy, při kterých dostane většina kule a čtyřky, tam ničím výjimečným nejsou ,-)

ODPOVĚDĚT
Zdenka O. (slalomka) ID 388109 (16.6.2015, 13:22)
Každá učitelka zná své žáky velice dobře. Proto když se jedničkářovi náhodou něco nepovede, nebere na to zřetel. Žádná učitelka nechce svému žákovi ublížit. V současné době se všeobecně zhoršila vědomostní úroveň žáků, ale i studentů. Každá škola si může rozhodovat o způsobu výuky a bohužel dnes hraje roli i počet žáků/studentů. Proto je někdy laťka nasazena hodně nízko. Potom vidíme výsledky - víc než polovina studentů neudělá maturitu.

ODPOVĚDĚT
Dáda M. (myyš) ID 531147 (16.6.2015, 9:25)
U nás to tak dělal fyzikář - písemka za 5 a když se naučíš a opravíš jí za 1 , tak se 5 vymaže a je už jen 1. Děti se naučily, že se vlastně učit nemusí, zkusí písemku napsat a ono to nějak dopadne a když ne, tak teprve pak se naučí (N)

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (zonoro) ID 244070 (16.6.2015, 6:46)
Podle mě je to hloupost, možná se to tak dělá na prvním stupni, ale na druhém už vůbec....
Já osobně jsem spíš zastáncem toho napsat a pak opravit, ale známky nerušit, proč? Neuměl, tak neuměl...Paní učitelka by mohla napřed pořádně procvičit různé typy příkladů nebo cvičení, aby viděla, že to děti umí, když nechce dávat pětky

ODPOVĚDĚT
Lenka H. (Latimeriepodivna) ID 189623, mimibazar.cz/latimeriepodivna (15.6.2015, 20:29)
Každá normální učitelka si pamatuje, kdo písemku napsal dobře.....i kdyby známku jak píšete "nepočítala", tak určitě moc dobře ví, že se Vašemu dítěti povedla. Třeba už má u něj známku uzavřenou, jen chce dát ještě ostatním další šanci si vytáhnout známku na lepší, prostě dát jim ještě šanci "máknout" a dokázat, že jim na tom záleží, že jim známka není fuk..... (F) berte to s nadhledem (F)

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 20:30)
Tady nejde teď o nějakou poslední známku, to se stávalo několikrát v průběhu celého roku.

ODPOVĚDĚT
Lenka H. (Latimeriepodivna) ID 189623, mimibazar.cz/latimeriepodivna (15.6.2015, 20:37)
Věřte tomu, že to dobré se počítá..... (F) učitelé si pamatují, kde děti chybují a co umí, zvlášť u menších dětí (C), do známky se připočítávají i jiné věci, jako třeba snaha, zájem, to také v žákovské nemáte zapsáno, ale není to zanedbatelné

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (15.6.2015, 17:04)
Respektuji to, co učitelka dělá.... každý má jiný styl vyučování.
Beru to tak, že paní učitelka (pokud je v pohodě) ví dobře, co dělá............

ODPOVĚDĚT
Jitka K. (kalafunka3) ID 119508 (15.6.2015, 19:45)
Taky se snažím učitele respektovat, ale dnes jsem se totálně naštvala. Učitelka která ani není řádně vystudovaná, klukovy v osmičce dá z matematiky dvojku, jen proto, že se mu nepovedla závěrečná práce. Jezdí reprezentovat školu na olympiády a je úspěšným řešitelem. To jsem se neudržela a nahlas řekla, že je to kráva (zip) Kdyby nebyl v osmičce tak je mi to jedno.

ODPOVĚDĚT
Veronika F. (frini) ID 280377, mimibazar.cz/frini (15.6.2015, 16:37)
U mladšího syna ve škole (7. třída) to občas učitelé dělají. Pokud písemka dopadne hodně špatně, známky z ní se občas nepočítají. Ovšem těch, kterým písemka dopadla dobře, se ptá, zda chtějí známku započítat. Přijde mi to fér :-$

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 20:31)
ANO tohle je FÉR!!!!!

ODPOVĚDĚT
Dana S. (Dana Stankova) ID 19655 (15.6.2015, 16:07)
Tak předně upozornění - pracuji jako učitelka. Dětem na vysvědčení průměr ze známek nepočítám. A známky by měly být v souladu s klasifikačním řádem Vaší školy. v případě, že je tam toto psáno, smí paní učitelka konat jak píšete.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 20:38)
To jako že si stanoví do řádu co chtějí???? :-o
To by tam třeba mohli stanovit, že jedničku na vysvětčení bude mít jen ten kdo má práměr 1,0 a všichni ostatní by museli mít horší známku???? Jen proto,že si to ředitel vymyslel? Je to samozřejmně přitaženo za vlasy, ale nemůže si přece vymyslet cokoli. Navíc u nás na průměr hrají. A taky se s tím "čaruje" jednou má čtvtletní práce váhu 10 a podruhé váhu 4. A pořád je to vedené jako čtvrtletní práce. Takže to žádný řád nemá. Taky už rodiče několikrát na schůzkách upozorňovali, že chtějí alespoň větší práce vidět. A učitelka mnohdy ani neukáže dětem. Jen jim řekne známky. Když někdo napsal špatně ani neví, kde udělal chybu. Taky u nás je běžné přepisování známek. Učitelka opraví písemku dá nějakou známku a pak opravuje další a když zjistí, že je jich třeba hodně špatných nebo naopak hodně dobrých, tak změní známkov

ODPOVĚDĚT
Martina K. (ošla) ID 159697, mimibazar.cz/osla (16.6.2015, 17:17)
Jééé, takhle na mě na rodičák přiběhl tatínek s div ne napřaženou pěstí ... že Pepíček říkal, že jim napíšu jen známku do žákovské a písemku nerozdám, takže neví, kde udělaly chybu (rozdávám všechny, dokonce většinu společně opravujeme) ... byl velice překvapen, že dítě má od začátku školního roku sešit na písemky, kde je všechny má ... ony to přece říkaly všechny děti.
A Pepíček taky říkal, že neberete ohled na papír z poradny ... tatínek byl strašně překvapený, když viděl, že Pepíček měl narozdíl od ostatních doplňovačku místo diktátu, úkoly v mluvnické části doplňoval také do papíru narozdíl od ostatních.
A ptám se, proč Pepíček nechodí do DYS kroužku? Tatínek mi tvrdí, že přece každou středu od začátku školního roku zůstává ve škole o hodinu déle, protože do toho kroužku chodí - byl tam jednou za tři čtvrtletí...

To jen pohled z druhé strany (F)

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 20:38)
známkování a už opravené testy zabělí a známku přepíše. Prostě neuvěřitelné.

ODPOVĚDĚT
Dana S. (Dana Stankova) ID 19655 (15.6.2015, 20:55)
za mě osobně - divné poměry, samozřejmě je přitažené za vlasy, že tam bude konkrétně napsáno - při 10 pětkách se písemka nepočítá. Čtvrtletky, pololetky u nás rodiče dokonce podepisují, navíc se archivují v archivu školy několik let (přesně nevím, ale nejméně 5 let do určitě bude). Jinak je to doopravdy dle klasifikačního řádu školy - tam může být napsáno, že dítě musí být třeba 2 x za pololetí ústně zkoušeno, čemu odpovídají jednotlivé hodnoty známek atd. Zkuste problém konzultovat s učitelkou. Kdysi kdesi jsem četla krásnou větu: Nevěřte dětem vše co vám říkají, že se ve škole děje, my nevěříme všemu co nám povídá dítě o vaší rodině. Může to být všelijak. Pevné nervy.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 20:58)
Jasně, že děti můžou lecos říct jinak. Ale když vím, že písemku psali a pak se za pár dní zeptám jestli už má známku a on mi řekne,že ano, ale že jim ji nepočítá, tak asi nelže. Obzvlášť když ji opravdu nemá v žákovské ani na bakalářích. Navíc proč by lhal o dobré známce. tou se přece spíš každý pochlubí.

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (15.6.2015, 15:32)
co vím jednou ve třetí třídě

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (15.6.2015, 14:36)
Pokud je paní učitelka tááááák benevolentní, neměla by když tak známku počítat jen těm, kterým se to nepovedlo a další test psát jen ti, co tedy známku nemají. Jinak je to nespravedlivé.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:49)
Přesně to si myslím. Navíc to syna pak mrzí, když ví, že se připravoval, měl radost z jedničky pak mu učitelka řekne, že mu ji nebude počítat. Dítě nepochopí, že se učí pro život, známka je pro něj odměna za práci. Je to jako by jste v zaměstnání nedostali zaplaceno za dobře odvedenou práci.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:53)
S tím nesouhlasím, dětí se učí pro známky proto, že jsme je to tak naučili..začíná to už od malička, jsou zvyklí dělat věci za odměny...ovšem málokdo si přizná, jak velkou to má logiku..jak jsem psala, nejsem zastáncem známkování, slovní hodnocení mnohem líp vyjadřuje, co to dítě opravdu umí a čemu skutečně rozumí..

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 15:23)
Já si taky myslím, že slovní hodnocení je lepší, ale bohužel se používá jen na ojedinělých školách. Jinak jsou všude známky.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:49)
Přesně to si myslím. Navíc to syna pak mrzí, když ví, že se připravoval, měl radost z jedničky pak mu učitelka řekne, že mu ji nebude počítat. Dítě nepochopí, že se učí pro život, známka je pro něj odměna za práci. Je to jako by jste v zaměstnání nedostali zaplaceno za dobře odvedenou práci.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:26)
Jen pro informaci jak se tu někdo ptal kolik je dětí ve třídě tak 17. Rozhodně ne hodně, že by nemohla individuálně pracovat.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:15)
Já myslím, že je to asi proto, že když to napíše většina špatně, tak ta látka prostě není dostatečně probraná a dětmi pochopená, je to pro učitelku zpětná vazba..já tedy nejsem zastánce známek vůbec, ale takhle bych to chápala..

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (15.6.2015, 14:19)
Z toho vyplývá, že mají učitelku, která neumí učit, když už se to stalo po několikáté ,-)

ODPOVĚDĚT
Martina K. (ošla) ID 159697, mimibazar.cz/osla (15.6.2015, 18:35)
Myslíte? ... a já třeba píšu kolikrát ty samé písemky v 5., 6. i 7. třídě ... v 5. třídě je polovina jedniček, dalších 30% dvojek atd. ... v 7. třídě polovina pětky, stejná písemka, stejné bodování. Takže pokud bych měla jen je a držela se vaší teorie, tak by byla chyba ve mně?

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:46)
Danielo, už mi to pod ten Váš poslední příspěvek nejde napsat..ale já mám tři děti celkem a kdybych s každým měla dohánět to, co mělo být naučeno ve škole, tak nebudu moct jít ani do práce..něco jiného je procvičit probranou látku a něco jiného je doučovat co se ve škole nestihlo, to pak může být dítě rovnou v domácí škole..nicméně já teda právě proto, že mám mnoho výhrad volím alternativní školu (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:23)
Danielo, tak to já nevím..ono taky hodně záleží na složení třídy, dětí je dneska ve třídách fakt hodně a můžou tam být děti, co nemají matematiku zrovna jako silnou stránku, děti s různými problémy, to složení neznáme, tak já bych zase šmahem učitelku neodsuzovala, když nevím, co tam má za materál..Samozřejmě to ale může být i jak píšete, nicméně nedělala bych ukvapený závěr (F)

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (15.6.2015, 14:28)
Nás bylo před dvaceti lety ve třídě přes 30. Pokud někdo nezvládal učivo, docházel na doučování nebo měl holt blbý známky.
Na žádné DIS se nehrálo, i když i tenkrát pár adeptů bylo.
Dneska se na můj vkus všechno moc řeší, jen aby se někomu neublížilo.
Dcera je teď ve třetí třídě. Má učitelku "psa". Musím přiznat, že zpočátku jsem z toho byla vykolejená, dcera ještě víc. Ale člověk si zvykne. Zvykne si, že nestačí slyšet látku jen ve škole, ale že pokud mu něco nejde, musí zabrat a doučit se.
Samozřejmě učitel by neměl nechávat všechno na rodičích, ovšem nějaká iniciativa ze jejich strany je myslím taky vhodná.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:35)
no právě, já si třeba zvykat odmítám..taky jsem byla v ZŠ před dvaceti rokama a už tehdy jsem měli ve třídě oficiálně dyslektiky..taky nás bylo ve třídě třicet..a i když já sama jsem měla vždycky samé jedničky, tak si nemyslím, že 30 dětí ve třídě je dobře..Děti by se mohly učit úplně jinak..a to jak děti, které třeba mají nějaké potíže v učení, tak i ty děti, které jsou naopak hodně napřed a málokde s nima umí pracovat...

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (15.6.2015, 14:42)
Neříkám, že systém výuky je správný. Naopak, mám spoustu výhrad. Ale vidím to tak, že prostě současné osnovy nezměním, takže je na nás, jestli se jim přizpůsobíme.
Nemyslete si, s dcerou nad učením kolikrát sedíme do večera, v té třetí třídě je toho fakt hodně. A zvládly jsme to, i když nějaká dvojka na vysvědčení bude.
Dcera aspoň ví, že nic není zadarmo.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:19)
já si to teda pamatuju z doby, kdy jsem na ZŠ chodila já, že učitelka matematiky to taky tak občas udělala..

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:19)
Taky bych to chápala, tak že to není dostatečně probraná látka. Jenže výsledek je ten, že děti se to mají doučit doma a budou psát znovu. Ale to nic nemění na tom, že nepočítá známku ani těm co látku pochopili a mají jedničku. Pak třeba takové dítě jednou za pololetí zkazí jiný test, ale protože mu tam chybí několik jedniček z jiných testů, tak mu to může hodně pokazit průměr. Prostě měl jen smůlu na to, že pokazil zrovna ten, který počítá a napsal dobře ten, který nepočítá.

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (15.6.2015, 14:22)
Proberte to s učitelkou. Prostě jí řekněte, že byste chtěla započítávat všechny známky. Když je Vaše dítě schopné se látku naučit, i když ostatní ne, je to buď chybou výuky nebo nedostatečnou přípravou ostatních doma. Ale za to Vy přece nemůžete.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:21)
Ale tak zas jestli má vaše dítko jedničku, tak tomu asi rozumí a pak napíše dobře i ten druhý test, který bude ze stejného učiva..nicméně pokud většina třídy látce nerozumí, tak by se tomu měli věnovat hlavně ve škole, ne že to budou dělat rodiče doma..

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:24)
Bohužel to dělají rodiče doma. A jak jsem psala, že pokazí jiný test, tak jsem myslela třeba z jiného učiva. Nebo ho pokazí z "hlouposti". Syn třeba občas dostane dvojku, protože nějak zazmatkuje a třeba ve slovní úloze má dobrý výpočet a jen špatně naformuluje odpověď.

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (15.6.2015, 14:24)
Na druhou stranu toho učiva je někdy tolik, že je domácí příprava prostě nutná. A ti, co se učí, píšou písemky navíc jen kvůli těm, kteří to mají na háku.

ODPOVĚDĚT
Veronika B. (Veverečka) ID 63101, mimibazar.cz/alwine2007 (15.6.2015, 14:38)
no ale oni to nemusí mít na háku, pokud to má většina třídy tragicky špatně, nemyslím si, že by to bylo tím, že jsou to všichni lajdáci..

ODPOVĚDĚT
Daniela B. (Dallien) ID 65006, mimibazar.cz/danielabasna (15.6.2015, 14:11)
To musíte řešit s učitelkou.

U nás platí všechny známky.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:13)
Já vím, že vy tady problém nevyřešíte. Jen chci vědět jestli je to běžná praxe i na jiných školách nebo je to jen u nás.

ODPOVĚDĚT
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (15.6.2015, 14:08)
Ale bohužel známku nepočítá ani těm, kteří test napsali na jedničku. Jak k tomu pak přijdou, když jim několikrát nezapočítá dobrou známku jen kvůli tomu, že to další pokazili a pak když se jim třeba občas nezadaří, tak jim ji započátá, jen proto, že se zrovna zadařilo většině. Chápala bych, kdyby dala těm co to pokazili druhou šanci si to opravit, ale proč nepočítá známky nikomu. Je to už poněkolikáté.

ODPOVĚDĚT