Z města na vesnici
Pohráváme si s myšlenkou jít z města(bydlíme úplně na kraji, ale do města to i tak máme 10-15minut) na vesnici....více v komentu
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 16 komentářů
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (26.5.2015, 10:40)
Ve vašem případě bych koupila byt na hypo poblíž nynějšího bytu. Třeba přízemní s malou zahrádkou. Klidně malý, když doma jen přespáváte. Myslím, že skoro všichni 40 letí muži platí hypo a platí až skoro do důchodu.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (26.5.2015, 14:04)
a vy by jste trávila v bytě odpoledne? Nebo víkend, když je venku pěkně? ,-) jsem stále venku....rozhodně nebudeme zavření doma....nicméně za stejnou cenu co tu je byt ej o 15km dál dům, takže je to o tom, co člověk upřednostní :-$ děkuji

ODPOVĚDĚT
Slávka J. (babička jedlička) ID 536035, mimibazar.cz/babickajedlicka (25.5.2015, 20:37)
Je tu spousta názorů, Já jsem šla v 18letech z města na vesnici, a nemohla jsem si zvyknout, ale teď už bych z vesnice zpět do města nešla, máme zahrádku atd.Záleží samozřejmě na tom, co vše na vesnici je,(škola, obchod, atd.)Nebo jít na vesnici blízko města.,Mýt vlastní domeček je asi lepší než byt v paneláku, Ale každý má jiný názor..Držím vám palce v rozhodování.. (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (26.5.2015, 7:22)
(Y) přesně moje slova.
Do obou měst at jedu na levo či na pravo to mám 5-6 km z vesnice. (F)

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (25.5.2015, 12:01)
Máte tam oba práci? (dojíždědní je neskutečně otravné)

Jste zvyklí na to, že na domě se neustále musí pracovat? Dokážete základní práce typu vyčistit ucpaný odpad u pračky a tušíte jak funguje elektřina a nebo na každou věc je třeba volat opraváře?

Jste schopní si rychle vytvořit přátelské vztahy se sousedy, i když jsou zcela odlišní, než vy? Umí si manžel sednout s chlapama v hospodě a bavit se s nima?

Pokud chcete kupovat starší barák, který si dostavíte - počítáte s tím, že několik let budete žít ve špinavém provizoriu? Máte dostatečné peníze a máte dostatečné peníze abyste případnou hypotéku utáhli i kdyby vám z důvodů nepřízně osudu vypadl hlavní zdroj příjmu?

ODPOVĚDĚT
Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (25.5.2015, 17:53)
hypotéka, s tím souhlasím, ale o tom odpadu u pračky jsem se musela zamyslet - volám si na podobné věci opraváře tady na samotě, kde bydlím, a dělala jsem to i dřív v paneláku - v čem je rozdíl? :^) ,-)

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (25.5.2015, 12:02)
Máte nějakého známého statika, který vám upřímně zhodnotí objekt, který budete chtít kupovat, abyste pak nezjistitli překvapvení, která vám neskutečně náklady na obyvatelnost (ne, opravdu nemůžete věřit realitce či majitelům)

Děti si zvykají snadno, maximálně chvilku mrmlají a pak se přizpůsobí. Pro partnerství dospělých taková změna bývá daleko tvrdší a ne vždy to ustojí.

Hádejte proč se lidi s z vesnic stěhují do měst - protože je tam jednodušší žít a méně dřiny a třeba snáze si najdete přátle podobné krevní skupiny. Romantické snění o permanentních prázdninách na samotě u lesa nemívá s realitou nic společného.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (25.5.2015, 21:09)
takže podle vás pokud chlap nesedí v hospodě s chlapama, tak nemá na vesnici co dělat? Pokud si někdo neumí opravit odpad, nemá na vesnici co dělat? Ano ve městě je méně dřiny, ok....ale s tím u domu počítá asi každý, ne? Záleží na každém, zda bude jen sekat trávu nebo bude mít jen terasu a tím to končí a nebo pole, které bude orat volama....je na každým, zda si nechá spadnout barák na hlavu a nebo si ho udržovat, to už je i na zdravém rozumu a věřte, že kdybych měla chlapa, co na nic nesáhne, tak .....no, vlastně bych do toho šla i tak, protože odpad u pračky si opravím, zahradu poseču, v hospodě posedím :-D
Nicméně, ano, s financema a nemožností splácet hypotéku....myslíte, že když nezaplatím nyní 11tis.inkaso, že mě tu nechají bydlet zadarmo? To asi ne....

ODPOVĚDĚT
Pavlína M. (Pavla26) ID 161628, mimibazar.cz/pavla26 (25.5.2015, 14:37)
Amando, zvláštně Vámi napsáno ,-). Myslíte, že ve městech lidé nedojíždějí? Hodinu? Dvě? nebo 10min? Dojíždějí také. Myslíte, že ve městech není třeba volat opraváře nebo že na dědině nějak více? Vždy je to o tom, zda je někdo manuálně zručný či nikoliv...prostě umím X neumím. Je jedno jestli město nebo dědina. Vesnice už dávno není o chování prasat, slepic či kopání brambor...je to o tom, že pokud člověk na to má buňky a náladu, tak si to pořídí a pokud nemá a nechce, tak nepořídí....A myslíte, že je nutné abych chlap seděl v hospodě na vsi? Proboha, proč? Děti si zvyknou...dřív či později. Souhlasím. A časem budou mít svůj život...bude na nich, zda půjdou do města či zůstatou někde na vesnici, ne? A proč se lidé stěhují z vesnic do měst a naopak? Protože jednomu vyhovuje víc tohle, druhému onohle. A tak to je správné, ne? ,-)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.5.2015, 13:57)
Panebože co jste to napsala za hovadiny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak jste na to přišla že se mladí stěhují do města není to spíš naopak?!
Proč by měl chlap chodit do hospody a kecat tam s chlapama?!
Žádná dřina na baráčku není pokat si to zařídíte tak aby byla práce minimální.
Nikde není psané že musím něco chovat, mít zahrádku,ovocné stromy starat se o dřevo atd. :-o :^)
Nějaká prácička se vždy najde třeba posíct zahradu ale to musí každý a kdo je lenivý at zůstane v panéláku nebo ve velkoměstě. ,-) :-D

ODPOVĚDĚT
Amanda P. (amandapalm) ID 424205 (25.5.2015, 14:05)
zkuste se někdy podívat na nějaká demografická data.

A pokud jste superžena se zcela bezúdrbžovým domem (zejména když pořizujete dům aby byl levnější než výkub obecního bytu) co nemusí vycházet se sousedy, tak je vaše bublina báječná, ale zbytek světa v ní nežije.

Možná je lepší občas zkontrolovat realitu, nemusíte pak trousit hory vykřičníků a domluvíte se jako dospělá osoba, bez ilustrací.

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.5.2015, 14:12)
Mě nezajímá statistika ty lži at si někam strči mě stačí jak to vidím kolem sebe to je realita.
Mám jen jednu susedku a s ní vycházím dobře vlastně moc dobře a to je o 5 let mladší.
Super-žena nejsem a řidičák také nemám jezdím busem a přesto jsem spokojená.
Žije se mi na vsi báječně jako v pohádce
žila jsem ve městě i velkoměstě a ten městský kravál jsem slyšela ještě půlroku co už jsem bydlela na vsi.
Městský chaos už není nic pro mě tu jsem našla oázu klidu. (kytara)

ODPOVĚDĚT
Alena K. (AlenaKa) ID 149160, mimibazar.cz/alenaka (25.5.2015, 10:33)
Vesnice nemá takový komfort jako město. Musíte hodně spoléhat na auto. Mně to vyhovuje, je tu klid a jsem tu svým pánem, mám zahradu, kde si vypěstuji zeleninu, máme tu ovoce. Vnoučata bazén. Děti dcera vozí před prací do školy a do školy. S vyzvedáváním se střídáme, podle potřeby. Kamarády mají jen ve škole. My bydlíme na osadě. U vás záleží také na tom, o jakou se jedná vesnici.
Bydleli jsme v paneláku a už nikdy více!!!

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (25.5.2015, 13:20)
děkuji za zkušenost (L)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (24.5.2015, 21:17)
Taky jsme na vesnici. Školu a školku máme cca 7 km i já práci. Musíme ale všichni jezdit autem. Máme každý auto - já, manžel i dospělý syn, který jezdí do práce. Autobus tu jezdí do toho městečka jen 2x denně. Takže - ráno vyjedeme z domova v 6.45 a vracíme se nejdříve v 17.00, někdy, když čekám na děti, protože mají kroužky - tak i v 19.00 hodin. Je tu sice krásně, lidi výborný, o víkendu se děti vyblbnou s kamarády, žádnej hluk, pohoda, ale to ježdění je fakt strašný. Třeba ve škole od 5.třídy není družina a tudíž děti nemají kde být. Autobus jim jede až v 15:10 a škola končí ve 12:30 - takže skoro 2 hodiny v zimě musí někde čekat. Tak jim platím všechny kroužky, které u školy jsou, aby nějak překlenuly ten čas do autobusu. A když mají každý konec kroužku nějak jinak, tak tam s ostatními čekám, prostě - jsem z toho strašně unavená. Manžel pracuje do večera, takže taxikaření je na mě.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 21:37)
to je šílenost, to bych nedala....no, dala, kdybych musela, ale je to otročina :-( držte se (L)

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (24.5.2015, 21:54)
Stěhovali jsme se před 10ti lety do většího, ale vůbec mi tohle nedošlo. 7 km mi přišlo pohodička - ale ono už je jedno, jestli to je 5 km nebo 15 - prostě musíte sednout do auta a jet. O víkendu už nechci auto ani vidět. Normálně odmítám řídit a sedim doma ,-).

ODPOVĚDĚT
Petra M. (Berušánci) ID 164875, mimibazar.cz/berusanci (24.5.2015, 20:39)
My se v červenci stěhujeme z města na vesnici na statek,děti dvojčata tam nastoupí do 3 třídy a malá do 1.ted chodíme koukat do školy,a nevadí jim to. Koupili jsme si koně,budem v přírodě kde jsou celý den venku... ale máme tam vše,školu do 9, školku,dr,obchody (F)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 20:49)
děkuji, ať se vám líbí (L)

ODPOVĚDĚT
Dagmar L. (LazeckaDagmar) ID 524090 (24.5.2015, 20:34)
Z města jsme se přestěhovali před 10 lety, žádné zápory jsem dosud nenašla. Je to asi i tím, že byla podmínka první vesnice od města. Od nás až do města vede i cyklostezka , autem od domu do středu města za 5 minut, zastávka hned u domu. Manžel dojížděl do práce i z města. Škola tu je, ale syn stejně od první třídy chodí do města, do školky chodil na vesnici. Děti žádný problém neměly a nemají. Pročetla jsem si příspěvky, co tu psaly negativní zkušenosti, nic z toho tady neznám. Za mě ano.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 20:38)
děkuji za zkušenost (L)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (24.5.2015, 19:51)
Ono se to různí každá vesnice je jiná záleží nabízí.
U nás je školka-škola až do 9vítky-,
zdravotní středisko kde je ženská,dětská,obvodní, zubař i lékárna
obec kde se dá vyřítit vše od občanky po pas i se tu páry oddávají,pošta,
kulturní středisko,2 krát jednota ,1 potraviny Hruška, Delikates, pekárnička Lešnanka s cukrárnou,
Mini market atd. prostě ten základ že nemusíte jezdit do města.
Prostě záleží do jaké vesnice jdete bydlet.
Já sama jsem bydlela ve městě i velkoměstě ale až na vsi jsem našla oázu klidu
a než čumět na TV celý rok mezi čtyřmi stěnami co jiného zbývá
pořád vás nebaví se toulat městěm denně mě vyhovuje příroda-zahrada.
Za práci jezdíme všeci i Ti co bydlí ve městě.
Co se týče dětí těžce to nenesou umí si rychle zvyknout.
Dcera samy vyměnila 3ti školu a v pohodě.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:56)
moc děkuji, napsala jste to pěkně, záleží opravdu na vybavenosti vesnice....určitě bychom hledaly, aby byla školka, škola do 9.třídy, obchod, lékař, pošta a prostě to základní....daleko od města třeba 30km se nám rozhodně nechce, u mladší ani tak strach nemám, spíš u starší, která je nyní v 1.třídě :-$ jinak my v bytě jen spíme ,-) vyzvednu holky, starší napíše úkoly a pelášíme ven, doma bych se zbláznila, nejsem typ, co by seděl doma u tv ,-) zahrada mě baví....s tím problémy nemám (F) no, uvidíme, každopádně moc děkuji (L)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (24.5.2015, 20:00)
Každý tíhne tam co mu vyhovuje a ještě lepší je to když jsou na to dva. (kytara) (pusa) (X) (F)

ODPOVĚDĚT
Sandra F. (Carcullca) ID 342099 (24.5.2015, 19:21)
Já jsem tedy z města a šla jsem na vesnici,vubec netušíc do čeho jdu.Syn to nesl celkem těžce nastup do první třídy,dojíždění cca 5 km.Tedy ted už jsme si zvykli ale už bych to znovu neudělala.Do práce 25 km tam a 25 km zpět protože tady práce není.Zase tu je krásná příroda,mužeme mít psa na velké zahradě,ale.. Jsem holt z města a tak na mě i koukají,no nevím ja byt vámi tak neměním..max nějakou chaloupku ..

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:30)
no, rozhodně bych hledala, aby v místě byla školka a škola do 9.třídy, tzn.nějáká větší vesnice, co obnáší dům vím, toho se nebojím, spíš toho, jak to ponesou děti a celkově, nevím, hodně nad tím přemýšlím a přesně, jak píšete, manžel dojíždí i tak autem, takže z toho strach nemám, ale až budu i já....musíme to pořádně promyslet, moc děkuji za zkušenost (L)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (24.5.2015, 19:57)
u nás ve vsi je devítitřídka a školka, to je důležité plus, zatím děti vozím cestou do práce i z práce, ale počítám, že až syn půjde do školy, budou jaro-podzim chodit domů pěšky, necelé 2 km z kopečka, krásná procházka

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 20:00)
tak ta škola a školka si myslím, že je základ :-$

ODPOVĚDĚT
Miroslava Ch. (Mirka Ch) ID 78903 (24.5.2015, 19:13)
Dojíždění do práce a do školy je náročné, často vyjedeme v 6.00 a vrátíme se domů v 19.00. Někdy v práci končím ve 13.00 a čekám na děti do 17.00 ,protože by se domů nedostaly. U nás není dospupnost MHD ani vlaku. (1autobus a 1 vlak vzdálený 2km od vesnice ráno do města a jeden odpoledne domů) Jsme závislí na autě. V naší vesnici má běžně 1 rodina 2 auta,protože ne vždy se s manželem sejdeme na stejnou směnu v práci. Dojíždění něco stojí. Akce pro děti u nás nejsou žádné, hřiště také ne. Děti mají kamarády ve městě a neustále řešíme, jak by s nimi mohli být i po vyučování. Podotýkám, že nejsme až tak malá vesnice. Já osobně jsem pro domeček ve městě nebo vesnice do 10km od města. (F)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:31)
no, domeček ve městě bych brala hned, ale ty ceny tu nejsou zrovna nějak dostupné ,-) každopádně mám strach z dětí, jak to ponesou, u té menší ani ne, ale u starší co je na škole ano....moc děkuji za zkušenost (L)

ODPOVĚDĚT
Sandra F. (Carcullca) ID 342099 (24.5.2015, 19:30)
tedy klobouk dolu-že to zvladate...

ODPOVĚDĚT
Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (24.5.2015, 18:47)
no ona je vesnice každá jiná, to soužití někde funguje a někde vůbec *-)
já bydlím na samotě u lesa, což byl můj životní sen po 30ti letech po sídlištích, teď to máme do vsi asi 2 km a do města (městečka spíš) 10 km, dojíždění mi nevadí, v Praze jsem se přesouvala do práce denně 2x hodinu, to bylo horší
a děti si s kamarády ze vsi vyhrají odpoledne nebo se navštěvujeme o víkendu

ale jestli vás to odříznutí od města děsí, tak bych to hodně zvážila, podle toho, co píšete, teď bydlíte na pěkném a klidném místě, tak proč ta vesnice?

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:55)
ano, klid tu je, ale stále to není to co bychom chtěly a tím je vlastní bydlení....jsme v obecním bytě....nikdy náš nebude a když tak privatizace bude za tržní ceny bytů, do čehož rozhodně nepůjdeme, to raději oželíme vše co máme u nosu a vrazíme ty peníze do domečku třeba 20km za městem s dojížděním....já na vesnici bydlela a byly tam jen pomluvy, každej se zajímal o druhýho a sám na sebe ne, každej bych dokonalej a druhej jen debil, tohle mě děsí,a le je to opravdu o lidech a o konkrétní vesnici :-(já i manžel máme auto, mě dojíždění neděsí, ale nechci, aby mi děti jednou vyčetly dojíždění do škol, já jako dítě trávila přes hodinu ráno a i odpoledne dojížděním a do dneška na to nemůžu zapomenout, druzí lítaly po venku a já dojela domů zralá, tak do postele, ale je to asi i o konkrétní vesnici a spojení do města, já to měla s přestupy a nedej bože, když vlak ujel :-( nicméne chceme vlastní bydlen

ODPOVĚDĚT
Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (24.5.2015, 18:59)
no takhle to je asi na každé vsi, menší okruh lidí, tak se víc řeší, co kdo s kým - já to moc nevnímám, jak bydlím mimo ves a jsem i po deseti letech náplava, tak mě ty drby a vzájemně nepřátelské sekce nějak míjejí - myslím, že divný jsme tu furt pro všechny ,-), nejlepší kamarády jsme našli v okolních vsích, ne přímo u nás

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:33)
tak hlavně, že jste kamarády našly, to si myslím, že je dost důležité (L) jinak ano, drby jsou a budou, ale kde nejsou, no, asi je to i o zvyku :-$

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:55)
nicméne chceme vlastní bydlení, vesnice se nebojím, baví mě hnípat se v zahradě, veškeré práce kolem domečku, což vidím u rodičů....takové slepice na vajíčka, kuřata vlastně vykrmené, hned bych do toho šla i s tím vším co to obnáší, práce se nebojím, spíš kvůli holkám mám strach :-$

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (PetraSilhava) ID 271003 (27.5.2015, 15:21)
Já bych na vesnici šla. Děti Vám vyrostou a stejně z domova odejdou. A jestli Vás baví zahrádka, tak to využijte, dokud můžete (myslím tím, věk versus hypotéka).
Asi bych měla starost o starší dítě, to bude trošku boj, ale myslím, že si kamarády najde. :)
Mladší to určitě zmákne v pohodě. :)
Jako malá jsem bydlela na vesnici, bylo to skvělé. Škola byla v místě a na střední jsem už holt jezdila jinam. Ale zase ve vlaku byla sranda. :)
Později jsem bydlela ve městě cca 10 tis.obyvatel v bytě. Město skvělé, byt malý a žádná zahrada.
Teď ve vlastním domečku v mini městě cca 3500 obyvatel. Je to taková větší vesnice. :) :) Ale je tu vše, škola, školka, lékaři, obchody, pošta..
Drbárna je i tady. :) Ale to je všude. Já to beru se srandou.
S dětma se potkáváme na hřišti, v cukrárně nebo třeba přijdou k nám na zahradu.
Berte to tak, že děti s Vámi budou tak ještě 15 let. Ale potom si b

ODPOVĚDĚT
Petra Š. (PetraSilhava) ID 271003 (27.5.2015, 15:22)
Ale potom si budete užívat zahrádku a pohodičku na terase s kávičkou. No nádhera. :) :)
Jo a až jednou budete mít vnoučata. Tak to u babi na vesnici budou mít přece dokonalé. :)

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (24.5.2015, 18:38)
pořiďte si chatu (F)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:48)
nemáme ani vlastní bydlení, jsme v obecním bytě, takže přednější je pro nás stálé bydlení než obecní byt a chata k tomu, ale nejraději bych to řešila bytem a chatou, bohužel.....no, máme co zvažovat, spíš mě zajímají zkušenosti druhých, ohledně dětí a samotných rodičů..... (L)

ODPOVĚDĚT
Iveta L. (johnynka) ID 58604 (24.5.2015, 19:09)
jsem na vesnici, 10km k hranici prahy. A můžu vám říct, že 7 let dělám "taxikáře" a už mě to opravdu, ale opravdu nebaví. Představa, že takhle jezdím ještě dalších min. 13let je šílená. Do práce a školy to mám z domova 22km jednu cestu. Obchod ve vsi nemáme, školu-školku- dr taky ne. Na baráku je pořád spousta práce. Baráku nelituju, ale už bych si potřebovala od taxikaření odpočinout

ODPOVĚDĚT
Hana V. (Medeia) ID 6304, mimibazar.cz/lahvickycz (24.5.2015, 21:25)
tak tohle fakt není moc ideální, naše spádová vesnice má nějakých 500 obyv. a máme tu, jak píšu výš, 9l školu a školku, obchod, poštu, dobrou hospodu, dobré autobusové spojení ze vsi do menšího města cca 10 km, kde je všechna vybavenost včetně středních škol, skvělé knihovny, ZUŠ, obchody, nemocnice... takže se tady dá prožít z tohoto pohledu nekomplikovaný život a přitom je to krásné místo

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:33)
chápu, držte se.... (L)

ODPOVĚDĚT
Veronika O. (volahova) ID 151402, mimibazar.cz/volahova (24.5.2015, 18:26)
Je to různé, nesouhlasím, že na vesnici je každý na svém dvorečku, naopak, naše dětí jsou v kontaktu s ostatními dětmi jak chtějí a potřebují, třeba celé odpoledne, u nás máme spoustu akcí, pořád se tu něco děje, různé akce, výlety, zábavy, alr není to takové komerční jako ve městě, kde i u čarodejnic prodávají plyšáky ! Tady jenom párek, limo, pivo a to je podle v pořádku. Proto k nám velmi rádi jezdí známí z města,kde právě jsou jenom za tím vysokým plotem. Ale podle toho jak píšete, tak jste skoro na vesnici, tak bych neměnila. Na na samotu někam k lesu nešla.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:46)
No, rádi bychom třeba jen do první vesnici za městem, ale finančně jsou pro nás tyhle nemovistosti dosažitelné, ceny jsou tu šílený :-( kdybychom měly dostatek financí, tak si koupíme domeček tady....jinak akcí pro děti tu máme dost, právě díky starostovi, žádné plyšáky a tak....zabíjačkové hody, závody na kolečkových bruslích, akce pro děti....na tohle si nestěžuju, školu, školku, obchod, poštu, lékaře a vše kousek....jediné co mě děsí je, jak to ponesou děti, hlavně ta starší, protože už je ve škole :-( a to dojíždění, ale asi záleží jakou zvolíme vesnici, jak bude jezdit bus a vše tohle....no, zkusíme obejít banky, kolik by nám daly hypotéku a pak bude dle toho zvažovat ,-)

ODPOVĚDĚT
Miluše Ž. (mildík) ID 15565 (24.5.2015, 18:21)
Tak ja vidim zapor pouze v dojizdeni MHD, pokud nemate treba auto.....jinak same klady..zelen, klidek, ticho,....proste pohoda....ja ale vseobecne nevyhledavam mumaj velkomesta....ale co vyhovuje jednomu, nevyhovuje druhemu no.

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:40)
jak jsem psala, bydlíme na kraji, takže žádný mumraj, přírodu máme kousek, je tu klid, ale když vyrazíme na hřiště, víme, že vždy někoho potkáme.... ,-)

ODPOVĚDĚT
sarka s. (koruniholka) ID 544743 (24.5.2015, 18:15)
Simonko, to musíte sama, jsem z vesnice klídeček pohodička ale někdy děs v 6.00 sousedovi bečí berani děti které mají sotva 10 let , jezdí na vracích motorek ...., Ale zase to kafíčko ráno v pižámku na zahradě , (C) (D) *-)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:41)
Já vím, spíš mě zajímají zkušenosti druhých, rozhodnutí je jen na nás :-$

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 18:01)
já žila na vesnici jako dítě, zažila jsem dojíždění do školy a dost mě to zmáhalo, rodiče taktéž, ale hlavně po stránce finanční, když už oni dojížděly do práce a já na školu :-$ nyní si s manželem pohráváme s myšlenkou jít na baráček cca 20km za Brno, jedna dcera je v první třídě a druhá první rok ve školce(mám obavu i z toho, jak to ponesou děti, starší nechce do jiné školy a ani nové kamarády), jak snáší změnu vaše děti, ale i vy? Zvykly jste si na život na vesnici? Tady jsme každý den venku celé odpoledne, já s maminkama, holky s kamarádkama....co tak sleduji, tak na vesnicích je každý na svým dvorečku a na hřišti nikdo(rodiče bydlí za vesnici) a docela mě děsí být odříznutá od světa, i když touha po zahradě a vlastním domku je, co to obnáší víme(opravy, udržování zahrady,.....) jak to máte vy, napište mi klady i zápory, děkuji (L)

ODPOVĚDĚT
dana n. (danca60) ID 403468 (24.5.2015, 19:26)
Přesně jak píšete - Jsme na vesnici, akce pro děti žádné, hřiště prázdné... děti zná (Z) pouze ze školky, jinak na vsi je nepotká - žije si každý na svém "píšečku" :-S a pokud děti nechtějí jinou školu, kamarády,... máte tam kamarádky, kam můžete kdykoli zaběhnout - to je k nezaplacení - já když potřebuju pokecat, musít sednout do auta a dojet za kámoškou na (C) ve vsi máme mrtvo +o( Pokud chcete na vesnici,koupila bych spíš chatu, domeček na víkendy, abyste si odpočinuly, přišli na jiné myšlenky,... ale nestěhovala bych se...

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:37)
my jsme v obecním bytě, takže koupit chatu nám nevyřeší stálé bydlení :-( jinak by to bylo ideální řešení, ale bohužel, musíme koupit něco na stálo a kupovat byt za ty ceny co tu jsou se mi moc nechce....navíc není nad zahradu, na domeček zde mít nikdy nebudeme, proto řešíme co dál, asi to bude chtít jít buď třeba do 10km od místa nebo nějáké menší městečko, či větší vesnici, kde je vše, hlavně škola, školka, obchod, pošta, doktor, jinak nevím.....stále nad tím přemýšlím ,-)

ODPOVĚDĚT
Jana Ch. (koniprd) ID 242621 (24.5.2015, 18:53)
Mně by vadilo dojíždění,nechtěla bych děti přesazovat do jiné školy,školky...,takže za mně ee :-S nemůžete si koupit někde chaloupku na samotě nebo chatu v lese? (Y) (L)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:39)
chata nám nevyřeší stálé bydlení....kdybychom měly vlastní byt, tak to takhle uděláme :-$ jdeme mi hlavně o tu starší, co už chodí do školy, u té mladší až tak obavu nemám....no, vše má svoje klady i zápory

ODPOVĚDĚT
Jana Ch. (koniprd) ID 242621 (24.5.2015, 19:44)
Tak můžete ještě počkat,časem ,třeba se to nějak samo vyvrbí (L)

ODPOVĚDĚT
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 20:01)
níže nejde už odpovědět, každopádně vše má svoje pro i proti, obě holky tu žijí od malička, jsou tu zvyklé, takže neví co by je čekalo....určitě bychom nešly 30km odsud, ale max.těch 20km a dobře dojízdné busem do města, až budou chodit holky na škole, uvidíme, děkuji za názor (L)

ODPOVĚDĚT
Jana Ch. (koniprd) ID 242621 (24.5.2015, 20:03)
(L) mějte se krásně

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Simona H. (simonakl) ID 196494, mimibazar.cz/simonakl (24.5.2015, 19:53)
manželovi je 40let, není na co čekat....hypotéka není na chvíli :-( děkuji (L)

ODPOVĚDĚT
Jana Ch. (koniprd) ID 242621 (24.5.2015, 19:57)
My si jí brali přesně v tomhle věku,manželovi bylo 40,držím palce,ať se rozhodnete co nejlépe,ale pokud by mi doma dcera brečela,tak bych do toho nešla :´( (L)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno