Střešní okno
Prosím o radu. Řešíme v projektu střešní okna - zda ano či ne. V místnosti bude štítové okno, takže střešní není nutné, nicméně více světla by se hodilo. Jde mi o postřehy, zkušenost - výhody a nevýhody, jak velký je hluk při dešti,....
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 21 komentářů
Šárka W. (šarik3) ID 165278 (26.2.2015, 20:17)
Za mě taky do obytné místnosti ne! Máme na půdě a v koupelně, špatná údržba, když napadne sníh, tma.... když prší, hluk.... Ještě, že nemáme třeba v ložnici nebo v obýváku! +o(

ODPOVĚDĚT
Vendula S. (Vensam) ID 249332, mimibazar.cz/vensam (26.2.2015, 10:58)
Měli jsme je 15 let a při rekonstrukci druhé poloviny podkroví jsme je zrušili a udělali vikýře a je to daleko lepší. Nevýhody už tu všichni psali - v létě fungují jak skleník jsou-li na jižní stranu, špatně se myjí, je problém se sítěmi do oken, prudký déšť nebo kroupy jsou opravdu dost hlučné. Kolikrát to byl takový hukot, že nebyla slyšet ani televize. Ve 2 místnostech byla jen střešní okna a tam se těžko v zimě větralo, když napadlo hodně sněhu a přimrzlo. Když se mi podařilo okno trochu pootevřít, tak jsem ho musela něčím založit, protože jinak ho váha sněhu zavírala. Navíc bylo kvůli sněhu v místnosti dost šero.

ODPOVĚDĚT
Vendula S. (Vensam) ID 249332, mimibazar.cz/vensam (26.2.2015, 11:02)
S rosením jsme problém neměli, pod oknem bylo topení. Pokud je to možné, volila bych raději vikýř, okna se lépe myjí, snadno se větrá, není problém se sítěmi proti hmyzu a navíc se místnost opticky zvětší. Střešní okno nám zůstalo jen jedno na schodišti, neotvíratelné, takže ho myje déšť nebo musíme jednou za čas k sousedům se žebříkem. Světla dává dost a hlučnost při dešti tam nevadí, protože je to chodba. V místnosti na spaní mi to vadilo. Tak ať se dobře rozhodnete (F)

ODPOVĚDĚT
Vendula S. (Vensam) ID 249332, mimibazar.cz/vensam (26.2.2015, 11:09)
Ještě jsem zapomněla napsat, že jsme měli žaluzie, zvenku markýzy a stejně to nestačilo, horko bylo pořád. Pak jsme dali ještě před žaluzie vnitřní rolety, trošku to pomohlo, asi tak o 1-2 stupně se teplota snížila, ale zase byla úplně tma. V létě jsme běžně mívali 30 stupňů, jednou dokonce i 34. Od té doby co máme vikýře, teplota nepřesáhla třicítku ani v těch největších vedrech. Většinou máme do 27 stupňů, večer větráme dokořán, pěkně se zchladí a je příjemně.

ODPOVĚDĚT
Michaela Š. (*mandy*) ID 241867, mimibazar.cz/mandy (25.2.2015, 12:19)
Tak za mě ano.. (Y) V místnosti by dle mého bylo jinak šero... Problémy, jaké tady maminky popisují nemáme.. nerosí se, voda z nich neteče, topení pod nima máme, netáhne.. V létě zatáhnu žaluzie.. Máme je na východní i západní stranu Jsou dřevěné, v koupelně samo plastové to vlhka...
Jediný můj problém je, že když fakt "leje", tak je to rámus a mně to vadí ,-) Ale to je můj problém *-) (hello)

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:52)
U nás by bylo také na západ ... bojím se, aby se tam syn v létě neupekl (i přes zastínění) a také toho hluku z deště - já vím, že bych se nevyspala...
Děkuji za postřehy (F)

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (katkajohny) ID 56774, mimibazar.cz/katkajohny (25.2.2015, 12:00)
Máme půdní vestavbu - bydlíme 4,5 roku. Komentáře typu - teče nám z oken voda,atd........ k tomu můžu jen říct špatně udělaná práce (N).
Ve štítu pod střechou máme pracovnu a ložnici a topení tam nezapínáme.Okna/máme Veluxy/ se nám nerosí a ani z nich neteče voda. Orosily se nám jednou,když bylo mínus 24 stupňů.
Jinak máme venkovní celozatemňovací rolety - ty používáme v létě,ale jinak máme klimu.
Okno střešní které je vedle komína bývá v topné sezóně od sazí,ale je to na druhé straně než máme pracovnu a ložnici,takže mi to nevadí.
Hluk při dešti mi nevadí - mám to ráda, v létě to tlumí ta zatemňovací roleta.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:53)
Děkuji za zkušenosti (hello)

ODPOVĚDĚT
veronika t. (veja1) ID 248979, mimibazar.cz/veja1 (25.2.2015, 12:13)
Tak přesně s tímto souhlasím i já. Máme okna velux (ta poplastovaná v místnosti) v dětském pokoji a jsou super, že je ráno po vytažení rolety okno dole lehce orosené? No spaly, nevětralo se, dýchaly, prostě vezmu hadr a setřu to. Netáhne, nefouká, nezatéká. Déšť i holky mají rádi. Ano, krup se bojím, aby okna nepopraskala, jinak nám to nevadí. V ložnici (ještě neprošla rekonstrukcí) a jsou původní 15-ti letá dřevěná okna a táhne, to jo, ale jinak také žádný problém. Ložnici čeká rekonstrukce, takže už to nějak neřeším, alespoň máme mikroventilaci :-) :-)

ODPOVĚDĚT
Žaneta T. (Tomek) ID 16768, mimibazar.cz/tomek (25.2.2015, 11:26)
já už bych tedy nikdy střešní okna nedávala na jižní stranu,je tam na padnutí i když máme předokení žaluzie je to 8-| 8-| 8-| 8-| 8-|.Hluk při dešti to asi ano ale na to asi nic nepomůže.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:54)
Děkuji za zkušenosti (F)

ODPOVĚDĚT
Iveta B. (Iveta21) ID 96930 (25.2.2015, 11:01)
máme velux 3 roky a super jsme spokojeni,v koupelně plastové jinde dřevěné, máme roletky a nemáme žádné problémy o kterých se píše níže...
radiátory pod okny nemáme, za nás jednoznačně ano (Y)

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:55)
Děkuji za rady (F)

ODPOVĚDĚT
Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (25.2.2015, 10:58)
Bez střešních oken je šero.
Máme a proti dešti aby nebyl takový hluk a proti letnímu vedru máme venkovní markýzu.
Neměnila bych v létě i když tam slunce praží Je okno studené nebot markýza odráží teplo.
Zde su: http://www.velux.cz/zakaznici/vyrobky/rolety-a-zaluzie/venkovni-markyza
Mrkněte na montáž manžel namontoval sám. (F)

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:55)
Děkuji (hello)

ODPOVĚDĚT
mila v. (toja) ID 43122 (25.2.2015, 10:12)
My máme střešní okna,dnes už se dělají opravdu kvalitní,v domě bydlíme od února 2011 a nic negativního z toho co píší maminky nemáme

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:56)
Děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Jana P. (projani) ID 221034 (25.2.2015, 9:29)
za mě také ne, pokud by byla jiná možnost už bych střešní nechtěla, souhlasím s tím co je napsáno dole od holek - hluk, srážení vody, špatná údržba... (F)

ODPOVĚDĚT
Michaela J. (jami) ID 4821 (upraveno 2.1.2016, 17:00)
...

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:51)
Děkuji za zkušenosti (F)

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (25.2.2015, 9:01)
Máme celý byt v podkroví a bez střešních oken by tam bylo šero (v 1 místnosti je jen štítové a není to ono).proti hmyzu si tam může člověk nechat dát síťku (rolovací), proti slunci roletu nebo proti hluku z deště a proti slunci předokenní rolety.Rosit se nerosí-pokud ho nemáte v koupelně.
V novém děcáku máme už to bílé plastové a na údržbu mi p¨řijde lepší než ty dřevěné. Za mně určitě střešní okno ano.Ale vybrat kvalitní.

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (25.2.2015, 9:03)
Asi jsem to napsala nepřesně, ve všech místnostech je štítové okno a střešní, jen v té jedné je jen štítové a přijde mi tam šero.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:50)
U nás by to štítové bylo francouzské 1500x2400mm a orientované na jih ... ale stejně o tom střešním uvažuji ... už z toho důvodu, že by bylo do zahrady, ale zas by bylo orientované na západ, což v létě není nic moc...

ODPOVĚDĚT
Lucie V. (Zmolda) ID 187052, mimibazar.cz/zmolda (25.2.2015, 8:55)
Za mě ne, v létě je tam horko, jak se sráží vlhkost, tak to kape dolů. Špatně se umývá, při větrání vám tam lítají v létě mouchy a komáři. Sníh tam v zimě drží, záleží teda na sklonu okna. Měla jsem jednou podnájem se střešním oknama a děs....

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:48)
Děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Soňa P. (aknos) ID 89357 (25.2.2015, 8:23)
Taky řešíme na novostavbě. My máme okno ve štítu na severní stranu a ještě k tomu tam mají sousedi ohromný ořech. Teď je to v pohodě (máme hrubou stavbu) ale čekáme jak to bude vypadat, až se ten strom olistí, jestli tam nebude moc tma,když tak by jsme udělali 1 okno ještě střešní, které bude směřovat na východ, takže by neměl být problém s přehříváním pokoje. Teď bydlíme v rodiném domě u mých rodičů. bydlíme v podkroví, takže s těmi okny máme bohaté zkušenosti. Déšť nám nevadí, mě se při dešti a tom pravidelném ťukání příjemně spí. Spíš jde o to, dát si tam kvalitní okna. Máme plastová od německé F. ROTO. Jsou celé otáčecí, tak když je potřebuji umýt přetočím je směrem do pokoje. ale moc často to nedělám, je to celkem zbytečné. Strašně rychle se zase zapráší. Bydlíme u hl. silnice. Já bych nešla do vikýře, mají známí a mají strašně málo světla v pokojích

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:48)
Děkuji za postřehy.
V tom pokoji, co máme vikýř, se mála světla nebojím. Je to velký vikýř a budou tam dvě francouzská okna 870x1150mm a směrovaná na západ. Spíš se bojím, aby stačilo v druhém pokoji světlo ze štítového fr.okna 1500x2400mm.

ODPOVĚDĚT
Věra M. (lacoste66) ID 463814 (25.2.2015, 7:21)
Pokud to aspoň trošku jde vyřešit jinak tak určitě NEEEE (N) hezký den (hello)

ODPOVĚDĚT
Lucie H. (xstol04) ID 420709, mimibazar.cz/xstol04 (25.2.2015, 7:15)
My střešní okna máme a já jsem z nich neštastná! :-( Táhne jima - už jsme to asi 5x reklamovali, udělali, co se dalo a táhne dál. Pod okny musí být topení, jinak se sráží vlhkost, my ho tam máme, takže v tomhle dobrý. Při dešti je to opravdu rachot, vždy nás to vzbudí... (N) Světlo je potřeba, ale víc než střešní okno bych brala ten vikýř...

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:46)
Děkuji za postřehy (hello)

ODPOVĚDĚT
Jaroslava K. (Slávíček) ID 24703, mimibazar.cz/slavicek (25.2.2015, 6:40)
Já už bych je taky nechtěla. Máme v dětském pokoji (Velux) - v létě musíme přes den zatemňovat roletou (máme tedy vnitřní roletu), pokoj se střešním oknem hodně přehřívá. K když prší (nebo ještě hůř, když třeba padají kroupy), je to hrozně hlučné. Přes zimu se na něm pořád sráží vlhkost, takže po 10 letech jsou okna zralá na výměnu (musím říct, že v obývacím pokoji, kde se nespí, je okno celkem v pořádku). Na druhé straně střechy jsme udělali lichoběžníkový vikýř s klasickými okny a lituji, že jsme ho neudělali i na této straně.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:45)
Děkuji za postřehy (hello)

ODPOVĚDĚT
Martina K. (karma75) ID 64457 (25.2.2015, 6:33)
Už bych nedala. Na okně se nám srážela vlhkost, ne mnoho, ale za noc se prostě nějaká vysrážela,
a pak samovolně stékala dolů, jak je okno šikmé :-S.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:45)
Děkuji ... bojíme se také, abychom později nelitovali...

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (24.2.2015, 23:48)
Tak my jsme měli v jednom pokoji střešní okno, a v pohodě, ve druhém pokoji byl vikýř, ale bohužel je umístěn na konci konci, takže v půlce pokoje zrovna kde je psací stůl, byla furt tma. Chtěli jsme původně druhý vikýř, ale finančně to vycházelo příliš moc, tak jsme nakonec nechali jen střešní okno, a nelitujeme. Déšť je slyšet, samozřejmě, ale řekla bych, že je ho více slyšet na tom plechu na vikýři než na tom střešním okně.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:44)
Děkuji. V jednom pokoji máme vikýř na západ a v něm dvě francouzská okna 870x1150mm, tak to snad bude stačit ... ve druhém je štítové fr. okno 150x240 na jih, ale zvažujeme ještě to střešní...

ODPOVĚDĚT
Alena M. (a74) ID 400427 (24.2.2015, 23:47)
Mame stitove balkonove dvere a k tomu stresni okno.
Ano: vice svetla, kdyz prsi je to v pohode, krasne se pri tom usina, v zime slunicko vyhreje pokoj
Ne: v lete desne vedro, na spani zase hodne svetla, v zime je pod oknem zima (pokud je pod nim postel).
Zaver: za me stresni okno ano, mam rada svetlo a musim mit vyhled ven, ale s oknem doporucuji nainstalovat venkovni roletu - v lete proti slunku, v zime kvuli izolaci, v noci pro tmu. A to tak 6tis navic.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (25.2.2015, 17:41)
Děkuji za doporučení ... když se rozhodneme pro, šetřit nebudeme (hello)

ODPOVĚDĚT
Vladimíra K. (Vladkka) ID 391546 (24.2.2015, 23:04)
Nemám osobní zkušenost, ale zkušenost kamarádky a ta říkala, že lituje toho, že je nechali dělat. Rozhodovali se zda neudělat vikýř, ale kvůli rychlosti a jednoduchosti nakonec zvolili střešní okno a že je to hrozná chyba.

ODPOVĚDĚT
Alena V. (Aja&Paja) ID 14797, mimibazar.cz/AjaaPaja (24.2.2015, 23:12)
Děkuji. My jeden pokojík budeme mít s vikýřem, ale právě řešíme, co s tím druhým (hello)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 21 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>