Rodiče v neděli koupili lednici v kamenném obchodě, v pondělí jim ji dovezli, v úterý ji zapli a nechladí jim, mají tam 20 st. Chceme ji vrátit, vyměnit za jinou, vadná je od novoty. Máte prosím někdo zkušenost, co říct prodejci, aby nedělal problém?
| Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:26) | Takže Martino, přesně takhle: Vada se projevila do půl roku od koupě, tedy je dle zákona považována za vadu výrobní, můžete odstoupit od kupní smlouvy, lednici pokud možno naložit a odvézt k prodejci, tam vypíšete reklamační protokol a do kolonky návrh zákazníka napsat ZRUŠENÍ KUPNÍ SMLOUVY. Pokud to tam nenapíšete, má prodejce právo věc opravit nebo vyměnit. Do 30 dnů (bohužel) Vám musí dle zákona vrátit peníze.
ODPOVĚDĚT |
| | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 18:40) |
Táňo, moc děkuji za radu . Řeknu to tak, a samozřejmě napíšu. Dovezli ji oni, tak budeme chtít, aby si ji i odvezli, popř. jim ji o víkendu dovezem. Stačilo by nám, kdyby ji vyměnili za jinou, ale hlavně funkční. Uvidíme zítra, jak se k tomu postaví. Můžu se Vás ještě zeptat, kde je psáno, že můžu takto zrušit kupní smlouvu? Moc děkuji
ODPOVĚDĚT |
| | | Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:55) |
To je ze zákona...v obchodním zákoníku...bylo mi to takto doporučeno v právní poradně loni, když jsem reklamovala televizi, velkou plazmu, taky se mi nevlezla do auta, ale musela jsem si odvoz zajistit, to oni už nemusí, i přesto, že Vám ji dovezli...taky mě odkazovali od čerta k ďáblu, provolala jsem majlant do různých servisů, k výrobci atd...až jsem se fakt naštvala a tu obří bednu jim tam dotáhla. Pro příště už budu vědět.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (29.1.2015, 11:57) |
Táni, píšu jen, jak jsme dopadli. Byla jsem připravená, i konkrétní paragraf ohledně vrácení jsem si na netu našla. Přišli jsme a na můj dotaz, jak řeší to, že když si u nich koupím věc, která od prvního dne nefunguje - se prodavač zeptal o co jde... druhá věta jeho byla, tak Vám ji vyměníme . Byla jsem šťastná, že se nemusíme hádat. Dokonce tu samou sehnali v druhém obchodě v našem městě, dovezli, odvezi starou. Naši už mají novou a snad už bude funkční . Ale přístup skvělý, je to velká firma, čekala jsem problémy, ale chválím . Přesto moc díky za rady
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (29.1.2015, 12:00) |
Tak to je skvělé chválím přístup prodavače takhle by to mělo fungovat. Bohužel ne vždy to tak je, většinou ne Tak hlavně ať ta nová dobře šlape!!!
ODPOVĚDĚT |
| | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 19:06) |
Táni, super, jsem ráda, že jste mi napsala, děkuji. Když nebude zbytí, odvoz jim zajistíme. Budeme požadovat výměnu a když nebudou chtít, napíšeme to do protokolu, jak mi radíte. Je to neskutečné, peněz to stojí a ani jeden den to nefunguje, komu by se to líbilo...? Jinak máte šikovné ruce, moc hezké věcičky, už jsem párkrát k Vám nakoukla a věřím, že někdy něco vyberu
ODPOVĚDĚT |
|
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 24072 (28.1.2015, 17:30) | novou lednici a nefunguje? tak to bych jim to hned vrátila (ale bohužel se jedná o koupi v kamenné prodejně, tudíž asi klasicky reklamace), zkontaktujte ihned nějaký servis v okolí, aby se přijel na to podívat, rozhodně to naštve, nová věc za ne málo peněz a už nefunguje, já kupuju raději vše přes net, velký výběr, lepší ceny a pokud je nějaký problém, shop reaguje a řeší to příp. lze ve 14 ti denní lhůtě vrátit
ODPOVĚDĚT |
| | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 17:44) |
Evo, mám stejný názor...pak si něco kupte v kamenném obchodě . Navíc lednici je třeba, potřebovali ji hned, stará (po 3,5 letech jim odešla..) se jim pokazila. Tak a teď budou kdoví jak dlouho bez. Peněz to stojí a nešla ani jeden den . Taky bych ji nejraději vrátila hned, ale bojím se, že neuspějem...
ODPOVĚDĚT |
| | Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 24072 (28.1.2015, 17:48) |
tak prodejce si jí může vyreklamovat, ale je to pro něj práce a starosti navíc, jde o to jak je solidní a chápavý, je logický, že rodiče nemůžou být bez lednice, to by byl můj první argument a že jí vrátíte a vyberete si jinou bych navrhla, pokud vás odkáže na servis, tak bohužel, je to k vzteku, já jsem ráda, že jsem mojí mamču (starší ročník) naučila nakupovat na internetu a taky si to pochvaluje a to se taky bála, je fakt, že cokoliv si rodiče něco chtějí koupit, jdou vždy za mnou se poradit tak pak dejte sem vědět jak jste uspěli, budu držet palce
ODPOVĚDĚT |
| | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (29.1.2015, 11:59) |
Evi, píšu výš Táni, jak jsme dopadli... všechno ok, vyměnili lednici za druhou, dovezli, odvezli, úplně bez problémů... jsem ráda , děkuji i Vám za podporu
ODPOVĚDĚT |
| | | | Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 24072 (29.1.2015, 12:04) |
Marti, tak to je krásná zpráva, mám opravdu radost i za váš, že to takhle dobře dopadlo a majitel se v klidu domluvil
ODPOVĚDĚT |
| | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 18:10) |
Evi, děkuji, napíšu, obávám se, že ale neuspějem, je to velkááá firma
ODPOVĚDĚT |
|
| Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 15:40) | Většinou tam posílají technika, ať je to ta nebo ta značka.Že by si jí vzali zpět a dovezli novou, to asi ne.Zavolejte , co nejdřív na servis, může to být banalita.
ODPOVĚDĚT |
| | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 15:48) |
Radko, už jsem mluvila s 2 servisákama (jiní než z toho obchodu), jak mně slyšeli, řekli - vrátit. Kompresor už jede v kuse den a půl, ještě se nezastavil. Někde asi utíká freon, lednice prostě od začátku neplní svou funkci. Proto mně zajímá, jestli máme nějakou šanci ji vrátit, když nefungovala ani chvilku
ODPOVĚDĚT |
| | Jana K. (jones) ID 108447, mimibazar.cz/jones (28.1.2015, 20:32) |
Freon se snad už do lednic nepoužívá....
ODPOVĚDĚT |
| | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 20:37) |
Ok, tak chladivo, děkuji za upozornění
ODPOVĚDĚT |
| | | Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 15:58) |
A proč jste ještě nezavolala do obchodu, když máte v podstatě 2 vyjádření.tzn. že by to napsali jako neopravitelné a tím pádem vám ji stáhnou.Já bych teda osobně řešila hned.Záleží na servisákovi, ale na tom od té dané značky, jeho posudkem na celou věc se řídí prodejna.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 16:07) |
Prodejna a konkrétní značka lednice má své servisní opravny, ani jeden nebyl od nich (jsou to mí známí - opraváři). Mluvila jsem s nimi jen telefonem. Oni budou chtít poslat své servisáky, my osobně jdeme do prodejny zítra - sepsat, nahlásit. Naši už do prodejny volali, a ti jim řekli, že si mají sami zavolat do Pražského zákaznického centra té značky. Dle mně by to měla řešit prodejna - záruční opravu a zajištění servisu. Nelíbí se mi jejich jednání, proto chci být připravená i na možnost vrácení.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 18:33) |
Oni mají řízený republikový servis, ale co vím, jezdí po náhlášení v nejbližším termínu.Máte už termín stanovený?Nebo jak píše Táňa, naložte a odvezte.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | | Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:57) |
Radko ano, chápu, ono by to bylo ideální takto, jak píšete. Jenže s námi se třeba prodejce odmítal vůbec bavit...viz co píšu výše...to fakt dokáže vytočit.
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
| | | | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 18:45) |
Radko, takže jak píše Táňa, je možné zrušení kupní smlouvy?
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
| | | | | Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (28.1.2015, 18:28) |
V žádném případě nemusíte nikam volat, do žádného centra, Vy jedejte výhradně z prodejcem.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | | Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 18:42) |
Táňo, vidíte a já(prodejce) je odkazuji na servis a nám to tady funguje skvěle.Lidi si zavolají, přijede servisák, napíše papír a na základě toho si přijdou koupit novou nebo jim ji opraví....je to nejjednodušší cesta pro obě strany, ale chápu , že starší , rozlobení lidé, tohle podstupovat nechtějí a řeší to jinak.Pokud bychom u nás natrefili na takovéto lidi, tak naše obchodní zavolá obchoďákovi z Beko a doreší to jinak, řekněme rychlejc....ale ve většině případů je pro každého obchodníka je směrodatné vyjádření příslušného člověka, co a jak.
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
| | | | | Radka Š. (rsram) ID 151855, mimibazar.cz/rsram (28.1.2015, 16:40) |
Bohužel, prodejna v takovýchto případech(lednice, pračka, myčka) potřebuje vyjádření servisu, aby mohla učinit kroky dál.Pokud by se vám to stalo u fénu , to je jiná, tam to věsměs prodejny řeší vrácením , výměnou....Pokud je ale vyplněný záručák atd. je to na servisu a na jejich vajádření, na to jsou moc malý páni(prodejny), aby o všem rozhodovali sami....dělám v obchodě, takže tak. Dnes holt tak funguje,postupujou správně, taky to takhle řešíme.Prodejna řeší záruční opravu a zajištění servisu, tím že vás na něj odkáže, teda bavíme se o velkých kusech.Můžu se zeptat , co máte za značku, když vás odkazujou na Prahu?Beko?
ODPOVĚDĚT |
| | | | | | Martina V. (VMarťa) ID 235808, mimibazar.cz/vmarta (28.1.2015, 17:06) |
Radko, záručák nedostali, jen paragon a návod k použití. Kdyby rodičům dali přímo telefon na servisáka z okolí, s kterým se přímo domluví, dobře, ale proč mají telefonovat někde do Prahy oni? Navíc, kdy a kdo přijede se na to podívat, když na reklamaci je 30 dní - to budou celou dobu bez lednice? Ano, je to Beko, před tím měli Zanussi, šla jim 3 a půl roku, teď Beko a nejde ani jeden den. Jsou z toho už nešťastní, bezradní, lednici je třeba...
na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno |
|