PENÍZE JAKO DÁREK PRO DĚTI
Měla bych takový dotaz, spíš ze zvědavosti. V naší rodině babičky a dědečkové i přes můj výslovný nesouhlas dávají vnoučatům k narozeninám, vánocům, svátku, dni dětí apod. peníze. A musím bohužel konstatovat, že ne málo. Já to synovi (8) ukládám do
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 36 komentářů
Lenka H. (lososak1) ID 92466 (21.11.2014, 16:12)
Peníze tomu, kdo s nimi umí zacházet a zná jejich hodnotu. Dítě se postupně učí, jak s penězi nakládat - je to základní investice do života, naučit se hospodařit (moderně řečeno naučit se finanční gramotnosti).
S 8-mi letým dítětem bych to probrala, vysvětlila kolik je to peněz, část mu dala (dle jeho zralosti) k rozhodování, co s nimi a část bych investovala nebo uložila dle svého uvážení.

ODPOVĚDĚT
Jana M. (Any M.) ID 509338, mimibazar.cz/anym (21.11.2014, 12:16)
No u nás se to řešilo tak, že když mi bylo pod osumnáct peníze dostala máma a něco koupila (co jsem chtěla nebo co potřebovala) . Myslím, že by bylo lepší pokud by na to přistoupily aby vždy Váš syn dostal jeden dárek (ideálně předschválený, vyhnou se pak prarodiče řadě trapasů) a peníze mu buď rovnou ukládaly (třeba na životko) nebo jste je ukládala vy. Děti si s většímu částkami peněz stejně neumí poradit - musí se to nejprve naučit na malých v podobě kapesného.

A je zajímavé, že u nás peněžité dary dávala méně oblíbená babička - myslím že si tím chtěla a bohužel stále chce kupovat "návštěvy" a ono to kupodivu ani po 20 letech nefunguje čím to asi bude ...

ODPOVĚDĚT
Katka F. (Bronn) ID 54675, mimibazar.cz/bronn (21.11.2014, 12:41)
paní Jano, děkuji Vám za názor. Víte docela mě překvapilo, že některé maminky označily syna za chudáka nebo v podobném duchu. Možná jsem špatně vyjádřila svůj dotaz. Ale nedokážu si představit, dát 8letému dítěti třeba dva tisíce, 14 poté, co dostane dárků hromadu, aby si šel koupit další hračku. Pravdou je, že mi nikdy neřekl, že by si za ty penízky chtěl koupit třeba tablet (po kterém strašně touží, ale já ho nechci dovolit). Těžko říct, sama nevím, jak bych reagovala.

ODPOVĚDĚT
Alena T. (Smaiilicek) ID 143278 (21.11.2014, 13:46)
Katko, a co byste dělala, pokud by chlapec řekl, abyste mu ty korunky dala, že si chce koupit ten tablet, který mu ale nechcete dovolit... Dovolila byste mu to nebo ne?

ODPOVĚDĚT
Katka F. (Bronn) ID 54675, mimibazar.cz/bronn (21.11.2014, 13:50)
Paní Alenko, no to je to co píšu, těžko říci, sama opravdu nevím. Snažila bych se mu určitě vysvětlit, že s ohledem na to, že máme doma 4 počítače (ale 2 jsou služební), tak se mi zdá tablet zbytečný. Že až se pokazí malý notebook, pak se může místo něj koupit tablet.

ODPOVĚDĚT
Katka F. (Bronn) ID 54675, mimibazar.cz/bronn (21.11.2014, 7:03)
ano už jsem napsala několikrát, že tchyně mi dá peníze, já mu koupím dárek pod stromeček, ale zbylé peníze už mu šetřím

ODPOVĚDĚT
Pavlína K. (pavla123) ID 140826 (20.11.2014, 22:07)
Ježíšek nosí dárky, ne peníze. Babička at dá peníze matce dítěte, ta za ně koupí dárek pod stromeček - ví nejlíp, co dítěti udělá radost. Blbosti si dítě kupuje z kapesného a na větší sladkost si taky musí našetřit.

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (20.11.2014, 21:15)
Tak zrovna dneska jsem to řešila.Dceři (7 let) jsem dlouho říkala,že si má penízky schovat na něco většího nebo počkat na období mezi Vánocemi,narozkami.Minulý týden se ale rozhodla, že si chce koupit panenku.Chlap s ní tu panenku šel koupit.Doma jsem se trochu zlobila,proč utrácet za panenku před Vánocemi?Ale skousla jsem to.Jenže dnes si vzala do města peníze a chtěla další hračku.

ODPOVĚDĚT
Michaela P. (Jezecek2007) ID 194019 (20.11.2014, 21:15)
Říkala,že jsou to její peníze a proč,když jí taťka dovolí je utratit, tak já ne.Nakonec jsem řekla,ať si koupí,co chce,ale další peníze už nebude dostávat,pokud nepochopí,že je nemůže utratit za kraviny (s panenkou si hrála týden!!!).Nevím,jak to řešit.

ODPOVĚDĚT
Katka F. (Bronn) ID 54675, mimibazar.cz/bronn (21.11.2014, 7:02)
ano toto je to co tady řeším. Nešlo mi o to, že dostávají peníze. Za to jsem ráda, to ano. Šlo mi spíš o to, že když dostane kopu dárků, o týden později k narozeninám znova kopu dárků, tak jak se postavit k tomu, že má SVÉ peníze a che je utratit. Já jsem to se synem nezažila a penízky mu šetřím. Faktem je, že se mi nestalo, že by mi řekl, že jsou jeho a chce je utratit. Ví, že je má, sám si je dává do pokladničky. Ale právě bych se stavěla jednoznačně proti, kdyby mi třeba zítra řekl, že si chce jet koupit hračky. Proto mě zajímalo, jak to chodí jinde

ODPOVĚDĚT
natália l. (rebuska) ID 291191, mimibazar.cz/rebuska (20.11.2014, 21:08)
co bych zato dala :´( od tchánovců dostane malá tu nejlevnější chujovinu z výprodeje tesca,ještě s cenou po slevě,no a já silonky vel.XS ,to asi abych zhubla!!!manžel sprchový gel...trapárna,hlavně že my tam vezem za tisíce +o( (zip) buďte ráda a nechte děti ať si vyberou co opravdu chtějí (L)

ODPOVĚDĚT
Zuzana M. (ZuzaM) ID 37334, mimibazar.cz/zuzam (20.11.2014, 20:43)
Dcera (7 let) občas dostane od babiček nějakou tu padesátikorunu, tyhle peníze si šetří a pak si za ně něco může koupit (pod naším dohledem)nebo na výletě se školou. Pak dostává větší částky (narozeniny, Vánoce) a ty jí šetříme spolu s našimi příspěvky na stavebku.

ODPOVĚDĚT
Katka F. (Bronn) ID 54675, mimibazar.cz/bronn (20.11.2014, 19:46)
Dobrý večer, děkuji všem za názor. Z každého jsem si vzala něco. Opravdu je to tak jak jsem psala dole, že babička chce každému vnoučeti za 2000, takže kupujeme lego, které si přeje, ale my tak drahé nekoupíme, a zbytek dostane do obálky. Na narozeniny také dostane zbytek do hodnoty, kterou je babička ochotna dát. Za to jsem vděčná, to ne že ne. Ale o tom ta otázka nebyla. Spíš mě zajímalo, jak to chodí v jiných rodinách. Ale opravdu si stojím za tím, že když na vánoce třeba dostane dárky, které si přál dlouho, dostane vše co si přál (v rámci rozumné míry), tak se mi zdá zbytečné, aby hned 28. prosince běžel utrácet za nesmysly. Ano je pravdou, že je vhodné s ním probrat, o čem je spoření atp., a za co penízky utratit, aby z toho měl radost dlouho. Dítě, o kterém jsem psala je sice ještě trochu o něčem jiném, a vztah k penězům je opravdu hrozný (měří kupříkladu lásku k prarodičům částkou, kteoru od k

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (20.11.2014, 21:04)
No, a klíčové právě je to "běžel by utrácet za nesmysly". Je to stejně důležitá část výchovy jako naučit dítě smrkat, pozdravit, pomáhat doma - naučit ho hospodařit s penězi. Trochu mu věřte, hodně s ním o tom mluvte a možná vás překvapí, že bude schopen se rozhodovat dobře.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (20.11.2014, 19:39)
No mě to jako pitomý nápad nepřipadá, lepší než koupit nějaké blbosti, kterých mají vaše děti určitě plný pokoj. Penízky uložte, jednou jako když najdete. Mému dítěti nemá kdo co dát a je to znát. Co mu neušetřím, nemám.

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (20.11.2014, 19:17)
Mně je ho teda docela líto, on teda nedostane od babiček ani dárek, ani peníze? Mám stejně starého syna a určitě bych s ním dokázala mluvit o tom, co by si tak asi přál, co by si za peníze mohl koupit - naplánovali bychom to společně tak, aby nějakou rozumnou částku (třeba 300 Kč) mohl utratit opravdu sám, zajeli bychom do nákupáku a tam by si vybral buď v hračkářství, knihkupectví, papírnictví apod., a zbytek bychom asi utratili za něco, co si přeje a co bychom mu stejně museli koupit - kolo, lyže, batoh na skauta apod.

ODPOVĚDĚT
Dana P. (dana.praha) ID 318287 (20.11.2014, 18:34)
Co ja bych za to dala, aby tchyne vecne nekupovala nesmyslne darky (napriklad tenhle tyden synovi koupila prosivanou vestu, ktera je mu tip top, takze ji logicky nema sanci unosit, kdyz za chvili bude mrznout a navic ma od lonska jednu velmi podobnou jen v mnohem lepsi kvalite od nas a ta mu bude velikostne urcite i pristi rok, pak ma jeste jednu do skolky a na hriste) 8o|
To stejne je s darky k Vanocum, narozeninam apod. a nejen pro nej, ale i pro nas. Neco vymysli a vubec nebere ohledy na to, co syna bavi a co uz doma ma. Ja pak veci musim poprodavat za par korun, protoze pro ne proste neni vyuziti. Manzel dostal k naroz. poukazku za 3000 do Sport Directs, ac tam nikdy nenakupoval a nakupovat nehodla, protoze si radsi koupime jednu vec kvalitni nez 3 nekvalitni.

ODPOVĚDĚT
Lenka D. (Lencika) ID 284124 (21.11.2014, 14:08)
naše nedává pro jistotu nikomu nic, ani malým vnoučatům (hello)

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (andina75) ID 235622, mimibazar.cz/andina75 (20.11.2014, 18:55)
:-D :-D :-D
To moje tchýně mi koupila 3. župan a povídám ji: už mám od tebe 2 župany a ona: no tak budeš mít 3 :-D :^) +o( A to jsem měla i před těma dvouma svůj milovaný, kvalitní, krásný ,-) *-) A také mi kupuje fajn svetýrky a trika vel. 52 a já mám 42 8-| (6) :-@ 8o| Tak jsem už nevydržela a řekla, ať nám radši nic nekupují a od té doby dávají peníze :-)
Kamarádce kupovala tchýně zásadně pěnu do koupele a oni měli jen sprchový kout :-D :-D (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Dana P. (dana.praha) ID 318287 (20.11.2014, 19:20)
Taky dobry ,-)
Ja uz nekolikrat rekla, ze jestli nam (a obzvlaste mne) chce neco koupit, at se poradi a my rekneme presne tohle a tohle nebo idealne dojdeme koupit s ni nebo si koupime a ona proplati, je to ale k nicemu. Vcera ji rikam (mam pristi tyden narozeniny, tak opet cekam problem), jestli si muzu rict, co k narozeninam chci a ona, ze ne, ze uz ma nakoupeno :-@ +o(

ODPOVĚDĚT
Radka V. (radule03) ID 70124 (20.11.2014, 16:47)
Naši samozřejmě taky dostávají od babiček peníze a můžou si s tím udělat ,co chtějí, je to jejich, ne moje. Podle mě se navíc naučí zacházet s penězi. Ze začátku to hned "rozfrcali", ale teď už dokáží šetřit a dva nejstarší si našetřili na tablet... :-)

ODPOVĚDĚT
Vlaďka P. (plha2) ID 507107 (20.11.2014, 16:45)
Tohle byl problém i u nás,Navíc když babičky daly pod větve obálku tak se holky dívaly kde je dárek.Takže jakmile to šlo holky dostaly keždá své konto kam si penízky ukládají a potom si koupí třeba nové brusle,přidají na tablet a pod.Holky pod větev dostanou maličkost,někdy lístky do divadla kam chodí o každých vánocích a obálku,cestou od babi si peníze rovnou vloží na konto a jsou spokojené. (Y)

ODPOVĚDĚT
Michaela Z. (miska810) ID 95812, mimibazar.cz/miska810 (20.11.2014, 15:59)
U nás také děti dostávají peníze, párkrát jsem zkusili je nechat, ať si tedy za ně koupí, z čeho by měly radost a jak jsme zjistili, byla to velká chyba, rozfrcaly je za kravinky, se kterýma si stejně za chvíli nehrály a pak byly napučený, jak rychle jsou peníze pryč. Děti neznají hodnotu peněz a je potřeba, aby se s nima naučily zacházet. Teď jim je ukládám do kasičky a když se jede na dovču, lyže, výlet, jak jsou rádi, že se můžou z ušetřených peněz rozšoupnout, takže u nás tedy volně nedisponují a naučily se šetřit. (F)

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (20.11.2014, 15:28)
Ano, patří! Je to dar prarodičů vnukovi a to bych plně respektovala. Nesnáším omezování darů, kladení podmínek, podsouvání co komu koupit/dát.
Proč by měl děda dát klukovi peníze "na lyže" když mu chce dát peníze, aby si za ně koupil co on chce? A proč by máti do toho měla mluvit? Jestli si kluk koupí auto na vysílačku, mobil nebo plnou vanu lentilek, je snad jeho věc. Je to jeho dárek. Taky mu prarodiče mohli koupit jednu blbinu - taky by to byl dárek. Každý volí dle sebe.
Ano, děcko si může šetřit - když samo chce. Ale pokud si bude chtít koupit sebevětší koninu za peníze které dostalo, pak ať si to koupí.
Nikdy jsem dětem nemluvila do toho co s penězma udělají. Šla jsem s nima, aby peníze neztratili, aby je nikde neošidili, ale co si koupí jsem nechávala na nich.

Mimochodem, dostat od babči prašule, které mi máti sbalí a "uloží" no to bych měla fááákt radost ,-) ,-) Dar-nedar

ODPOVĚDĚT
Soňa N. (fearold) ID 136975 (21.11.2014, 11:20)
Já souhlasím naprosto s Jarkou. Když se s dětmi mluví o penězích, dostávají kapesné, tak jsou schopné sami rozlišit, co by potřebovali a co ne. A mě se to nemusí vůbec líbit. Nikdy bych nestahla dítěti peníze od prarodičů, maximálně bych s nima probrala, co s nimi plánují udělat a kdyby se mi jejich plán zdál kravina - jakože fakt vyhozené prachy - tak bych jim to řekla - stylem - mě to připadá jako blbost. Pokud by na tom trvaly, nechala bych je. Jsou to jejich prachy, jejich volba. Asi by mě to mrzelo, co za to mohlo být rozumnějšího, ale to by tak asi bylo všechno, co bych v tom podnikla. Moje babička taky nechápala, že si chci místo "cejchy" na kterou mi dala koupit řetízek.

ODPOVĚDĚT
Lucie H. (Lulumac) ID 320275, mimibazar.cz/lulumac (20.11.2014, 19:41)
Dobrý večer, neberte si to nějak osobně, ale už se vidím, jak mé dítě dostane např. k Vánocům 5 tis (podle mě dost vysoká částka) a koupí si za to naprostou blbost, kterou prostě zrovna náhodou chce (prostě dočasný rozmar) a já ho to nechám koupit.. Když vidím, co chtějí stejně staré neteře k Vánocům, jsou to prostě kraviny a rozmary, drahé kraviny, které beztak budou někde ležet v koutě...

ODPOVĚDĚT
Sylva V. (GSylva) ID 5548, mimibazar.cz/gsylva (20.11.2014, 16:57)
souhlasím (Y) (Y) (Y)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (20.11.2014, 15:20)
Nevím co je ,,nemálo,, to je pro každého jiná částka :-$ my taky dostáváme pro děti peníze, ale je to tak akorát abych jim za to vybrala nějaký dárek ze seznamu co si přejí. Ale dát dítěti v tak nízkém věku peníze by se mi taky nelíbilo, a určitě bych ho nenechala částku v řádu tisíce rozcrcat, za nic, určitě bych mu ji taky schovala, ale to není pro dítě dárek, nic z toho nemá *-)

ODPOVĚDĚT
Šárka B. (Brblalka) ID 248206 (20.11.2014, 15:18)
Nevidím na tom nic zlého, ale... Tchýně mi dává pro dceru peníze a k tomu jí koupí drobnost - knížku či něco jiného. Od mé mamky také dostane peníze k svátku atd., ale ví, že se dají do kasičky a když bude chtít něco koupit, tak jen s naším souhlasem. Takže v 8 letech nevidím nic divného, když se děti s penězi naučí zacházet, že si nemají koupit každou blbost, která se jim líbí a šetřit na něco... Já si třeba takhle našetřila na kolo, naši neměli na rozhazování a já si ho přála....

ODPOVĚDĚT
Irena H. (irik) ID 4999 (20.11.2014, 15:17)
ja bych penize nebrala, spise bych zkusila ovlivnit "za co utrati" (F)

ODPOVĚDĚT
PAvlína V. (Nota) ID 9600 (20.11.2014, 15:06)
A proč ne,já nejsem proti.Lepší když si dítě pak koupí co chce samo nebo mu na dražší věc přidáme ,než mít doma plno krámů,které jsou na nic.NAše děti jsou poměrně spořivé.Každý má svůj účet a tam si peníze vkládají(něco si nechají doma v pokladničce) a když pak chtějí peníze si vyberou,jsou to jejich peníze.Samozřejmě,že dohlídneme co kupují.

ODPOVĚDĚT
Michaela H. (Amynka31) ID 123299, mimibazar.cz/amynka31 (20.11.2014, 15:01)
Syn taky vždycky dostává peníze od babiček,ale přiznám se,že by mě nikdy nenapadlo mu je ,,vzít,,a dat je do kasičky.Na to má spoření.Tohle jsou jeho korunky a tak má právo koupit si za ně co mu udělá radost nebo se mu líbí.

ODPOVĚDĚT
Katka F. (Bronn) ID 54675, mimibazar.cz/bronn (20.11.2014, 15:03)
fakt? tak to jsem asi blázen. A mohu se zeptat, jak je starý a o jaký obnos se jedná? Já jsem na to prostě asi přísná, mě se zdá šílené, aby dostal dejme tomu 3 hračky (třeba 3 kabice lega) které si přeje a další den jsme šli koupit další krabici...ale třeba to beru za špatný konec.

ODPOVĚDĚT
Eva D. (Evík28) ID 89452, mimibazar.cz/evik28 (20.11.2014, 15:29)
A proč se vám to zdá tak divné? A nešlo by domluvit, že byste dárek vybrala vy a prarodiče by obdarovali dárkem a ne penězi? Holky taky dostávají od babi peníze, ale pak jdou a něco si prostě koupí....dárek, který opravdu chtějí, vyberou si ho a pak ho babičce ukážou. Dcery teď 16 a 11..... peníze kromě pod stromeček dostávají několik let (F)

ODPOVĚDĚT
Celkem: 24 (zobrazuje se 1-20)1, 2 další >>