JEHOVISTI
Jaké máte zkušenosti s Jehovistama?Je pravda,že se třeba vzdají svého majetku ve prospěch své víry?Je to vůbec možné?Já je ráda nemám,ale vždy když jsem řekla,že nemám zájem,tak mě neobtěžovali...Kamarádka je tam už 10 let,ani jsem to nepostřehla....
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 31 komentářů
Hana M. (Hají) ID 25204 (6.4.2014, 15:01)
Ať si věří každý čemu chce, ale opravdu tu jejich víru nechápu a hlavně v tom, že raději např. umřou, v horším případě nechají umřít svého blízkého, ač by se dal zachránit. Jsou tragédie, které člověk neovlivní, bohužel mluvím z vlastní zkušenosti,... a tato víra je v tomto ohledu "ujetá". O svém životě, ať si rozhodují sami, ale ostatní, ať nechají být. Kdo to chce, najde si to sám, ale bytostně už nesnáším, když se vnucují... a to je každý měsíc, kdy někdo z jehovistů zvoní u našich dveří. Také jim "necpu" mé názory, aby přestali věřit. Prostě je to každého věc, ale ať to nevnucují ostatním a neobtěžují až doma, na ulici, ...

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 99576 (3.4.2014, 14:30)
Mě Jehovisti nevadí, stejně jako mi nevadí Křesťani nebo Satanisti...pokud mě neobtěžují, což nedělají... (F)

ODPOVĚDĚT
Maria V. (Archeoložka) ID 324621 (3.4.2014, 12:35)
Jehovisty proboha neeeeeeeeeeeeeeeeeee ,-)

ODPOVĚDĚT
Dana P. (DanušaP) ID 238115 (3.4.2014, 10:18)
jednu rodinu máme u nás na vsi, s nikým se nebaví, skoro o nich nevíme, ale... jejich přátelé ve víře tady obcházeli a vnucovali se, dost nevybíraným způsobem, u nás měli smůlu... tehdy byl můj táta ještě junák a když na něj přes plot mleli ty svý blbosti, a na třetí odmítnutí pořád mleli a mleli, tak jim táta řekl, že na ně pustí psa a ještě po nich mrskne motykou, jestli okamžitě nepřestanou... od té doby máme klid
a v práci jsem měla také kolegyni, která u nich byla... řekla jsem jí, že se můžeme bavit o počasí, o dětech, receptech atd. ale s vírou ať ke mě nechodí.. jo, dala pokoj, jen mi bylo líto jejich dětí, ty vánoce slavili u babí a dědy, doma s rodiči ne

ODPOVĚDĚT
ILONA H. (ilonka72) ID 186165 (3.4.2014, 9:23)
měla jsem v práci kolegyni-kamarádku,povídalo se o ní že je rodina u jehovistů-nikdy o tom nemluvila a byla úplně normální......stavili barák,všechno jako jiní-jenom co vím neslavili vánoce.......

ODPOVĚDĚT
Růžena J. (endy77) ID 166766, mimibazar.cz/endy77 (3.4.2014, 8:56)
bydlím skoro vedle domu , kde se jehovisti scházejí , chodí tudy průvody lidí , nedávno na mě dokonce začali dvě zvonit každý čtvrtek , dali mi do schránky nějakou brožurku a za týden zvonili zas jestli jsem to četla, řekla jsem že ne , chtěli mi dát knížku , to jsem už zamítla s tím že to číst nebudu , zatím znovu nezvonili ,doufám že ani nebudou , neumím je poslat někam

ODPOVĚDĚT
Eva M. (yessica) ID 44205 (3.4.2014, 6:54)
Nevadí mi, je to jejich věc, jakým způsobem se rozhodli žít. Jediné co nechápu, že jedním šmahem odmítají jak potraty tak i transfúzi ... podle mě je to vražda jako vražda...

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.4.2014, 6:53)
Jedna naše bývalá rodinná známá je jehovistka, matka dvou dětí, manžel je všechny mlátil, hodně a často pil. Když se chtěla rozvést, musela mít souhlas nějaké Rady starších, nebo tak něco. Když jsem se jí zeptala na transfúzi, řekla mi, že by jí svému dítěti nedovolila dát, i kdyby mu to mělo zachránit život. Neví, jak by se zachovala v té situaci, ale když v ní není, odpověď zní NE.
Takže od tohoto rozhovoru se stala naší bývalou známou..........
Myslím, že víc toto komentovat nemusím - všichni lidé, co se nechají zmagořit jakoukoli vírou, jsou u mě chudáci bez vlastního názoru, co jen papouškují to, co jim nějaká jedna silná osobnost napovídá.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (3.4.2014, 6:36)
Ať si každý věří čemu chce, ale ať tím neblbne hlavy ostatním. Jestli chce tatík žít podle pravidel jehovistů, tak klidně ať tak žije. Ale proč tím blbne svoje děti a staví je tak do pozic, které si sami nevybrali (bez vánoc, bez antikoncepce...)
O transfúzích nemluvě, tam bych v případě dětí na nějaký nesouhlas jehovisty vůbec nebrala zřetel.

Když mě zastaví na ulici, slušně odmítnu. Jen 2x se snažili i přes odmítnutí a to pak nasazuji vražedný ksicht (H)

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (2.4.2014, 23:42)
Je u nich část rodiny mého manžela. Za dobu co je znám nám nikdy svou víru nevnucovali, ale s jejich názory nesouhlasím. O odmítání krve počínaje po náhledu na svět konče. Manžel v tom vyrůstal a má trochu jiný pohled na vše, ale kdybych měla já rozhodnout, tak krev dostane a on to ví, i když mi kdysi řekl, že by jí nechtěl. Není v téhle víře, ale přesto je tím trochu ovlivněný, když v tom od mala byl. Navíc chování jeho rodiny mě utvrzuje v tom, že na venek se spoustu věřících nechová tak za co se schovává. Samá víra a Bůh nebo Jehova ale chování nevycválaného burana +o( Je to ale ve všech vírách, lidi hlásají jak by se měli chovat dle své víry a skutek utek.

ODPOVĚDĚT
Veronika J. (veronika1979) ID 253559, mimibazar.cz/veronika1979 (2.4.2014, 23:27)
já jsem totální ateista, ale respektuji lidi s vírou, pokud se nevnucují a nejsou to totální fanatici,tak mě nevadí. Mám strýce a jeho celá rodina jsou jehovisté,jsou úplně romální a pokud nechceš nebaví se o tom,ale co neuznám a nepochopím v životě, jejich víra jim nedovolí tranfuzi krve, to raději zemřou asi, nechápu ...........jednou strýc řekl, že kdyby jeho dítě krev potřebovalo, jeho víra mu to nedovolí a nesvolil by (6), nechápu a pro mě absolutně nepochopitelné, já kvůli svému dítěti bych zemřela (F)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.4.2014, 12:33)
Právě z tohoto důvodu, že klidně vezmou život svému dítěti, mi taková víra není jedno a ani jako matce být nemůže. Ať si věří, čemu chtějí, ale pokud jsou schopni nechat zabít své vlastní dítě, taková víra je nebezpečná pro společnost a těmto rodičům by měla být odebrána rodičovská práva a zodpovědnost!!!!!!!!!!! Tahají do toho děti a těm je to životu nebezpečné.

ODPOVĚDĚT
Veronika J. (veronika1979) ID 253559, mimibazar.cz/veronika1979 (3.4.2014, 12:50)
TAKÉ TO NECHÁPU, setřenice i bratranec jsou moc slušní a super,prostě normální. Jen jako děcko si pamatuj, že neslavili narozeniny, svátky, Vánoce prostě nic,prý si dají dárky ,kdy chtějí oni a ne že musí,mě jaké dítěti to bylo líto a nedovedu si představit,žít v tom a ochudit se o to *-),ale každého věc (F) pro mě opravdu nepochopitelné toto všechno (F)

ODPOVĚDĚT
Karolína Š. (Kajda12) ID 6960, mimibazar.cz/kajda12 (3.4.2014, 17:49)
Souhlasím.
I když si myslím, že by lidi na sebe měli myslet celý rok a ne jen 24.12. Ale nedovedu si představit, že moje děti nebudou mít vánoce a stromek a dárky, stejně jako 99,99% jejich vrstevníků. Chudáci!!!!!!

ODPOVĚDĚT
Jitka D. (Ayra) ID 3251, mimibazar.cz/ayra (2.4.2014, 23:04)
Mám mezi známými tři osoby tohoto vyznání a jednu kamarádku, co od nich přešla ke katolíkům. Nevím ani, co k tomu říct. Jsou to prostě normální lidi, kteří mají své své touhy, své slabiny, své názory ..... jen na spoustu věcí jiné, než já. Nemám s tím problém - já respektuji je a to samé čekám od nich. Mám ráda diskuze s lidmi s úplně jiným názorem. Ale pokud by tam respekt nebyl, pak bychom se museli rozloučit a dál nestýkat.
Co se týče cizích, kteří vás chytnou na ulici apod., tak s těmi se už do diskuzí nepouštím, protože to nebývá diskuze.

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (2.4.2014, 22:52)
OBČAS NÁM V BARÁKU ZVONÍ A PTAJÍ SE JESTLI NÁM MŮŽOU POVĚDĚT NĚCO O JEJICH BOHU A TAK...ŘEKNOU TO SLUŠNĚ TAK JIM SLUŠNĚ ŘEKNU NEMÁM ZÁJEM A SNAŽÍM SE SLUŠNĚ ZAVŘÍT DVEŘE I KDYŽ SE MI S NIMA CHCE BOUCHNOUT (zip) .ALE JEDNA ZKUŠENOST MI DLOUHO NEDALA SPÁT-MÁM RAKOVINU A LONI JSEM S JEDNOU JEHOVISTKOU LEŽELA NA POKOJI NA DVOJÁKU-ŽENSKÁ CELKEM V POHODĚ,POVÍDALA SI ATD...A JEDNOU ZA NÍ PŘIŠEL PRIMÁŘ S JEJÍ OŠETŘUJÍCÍ LÉKAŘKOU Z ODDĚLENÍ A ŘEKLI JI ŽE JI MUSÍ-NEJLÉPE IHNED-DÁT KREV..A ONA TO OKAMŽITĚ ODMÍTLA ŽE JI TO VÍRA ZAKAZUJE...DOKTORKA Z TOHO BYLA HODNĚ ŠPATNÁ,BYLA MLADÁ A STRAŠNĚ TOUŽILA LIDEM POMÁHAT-TOHLE PRO NI BYLO VELKÝM ZKLAMÁNÍM..ALE NEPŘEMLOUVALI JI,RESPEKTOVALI TO..NO A TA PANÍ UŽ PAK NEMLUVILA,DALŠÍ 3 DNY NEŽ JSEM ŠLA DOMŮ UŽ JEN LISTOVALA V BIBLI *-)..PANÍ PROSTĚ RADĚJI UMŘE NEŽ BY PŘIJALA KREV...A BOHUŽEL MAJÍ PRÁVO ODMÍTNOUT TRANSFŮZI I U SVÝCH DĚTÍ :-(.TO NEPOCHOPÍM NIKDY

ODPOVĚDĚT
Lenka B. (LenicaB) ID 223468, mimibazar.cz/lenicab (3.4.2014, 18:37)
ano toto nepochopím ani já,moje babička byla u nich celý život co jsem já na světě,když jsem byla malá prošla jsem si tím po svém,nikdy bych se k nim nepřidala a nemusím je ale ve směs jsou to všichni slušní lidé,tedy ti co si na jehovisty jen nehrajou,ale na ty od srdce,ale s tou krví to nepřijmu v životě,moje babi ta jí nepřijala a bohužel s vírou zemřela a mi nezmohli nic,ale už jí bylo 91let tak jsme její přání museli přijmout,ale být to můj manžel asi bych umřela....
Nikdy nikdy tuto víru já nepřijmu i když ty lidi znám,prošla jsem si tím a dnes už nikdy nikdy více je nechci vidět.........

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Markytka76) ID 203192 (3.4.2014, 10:59)
Přesně tohle jsem zažila i já v nemocnici.Byla tam matka co nechá dítě radši umřít než aby dala souhlas k transfůzi *-) *-) *-).Pokud se zbaví majetku je to jejich věc.Občas u nás taky chodí ale zavřu popř. ani neotevřu dveře.

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (2.4.2014, 22:46)
Vedle mých rodičů bydleli manželé, co roky a roky patřili k zaníceným jehovistům, všechno, co vydělali, posílali církvi, nechávali si jen na zaplacení nájmu a jídlo. A po dlouhých letech se z nevím jakého důvodu rozhodli od jehovistů odejít. Jehovisté byli u nich furt, zkoušeli to nejdříve po dobrém, aby se k nim vrátili, pak už jim vyhrožovali, až dostali strach, kromě práce vůbec nevycházeli ven, nikomu neotevírali dveře, večer nesvítili... Byli úplně paranoidní, nevím, nakolik se to zakládá na pravdě, ale našim tvrdili, že jim jehovisti vyhrožují fyzickou likvidací. Po nějaké době to vzdali a ze dne na den - spíše ze dne na noc - doslova v noci se z ničeho nic odstěhovali někam do zahraničí. Měli z nich strašný strach.

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (ivkajel) ID 184396 (2.4.2014, 22:40)
Můj bratr je s celou rodinou u Jehovistů.Normálně se stýkáme, nebavíme se o tom ,jen naše mamka to nesla špatně.Dohodli se,že nám to nebudou vnucovat a pokud si do nich nerýpneme, tak to opravdu dodržují.Nechodí na rodinné sešlosti v rámci narozenin.Jejich děti už mají partnery jak jinak než z té jejich komunity,jinak by to ani nešlo.Já osobně nesouhlasím se žádným náboženstvím, myslím,že podle desatera se muže chovat každý a nemusí mi nikdo vymývat mozek jakoukoliv vírou. Nekradu, od 15-ti let mám jednoho partnera,vychováváme ke slušnosti naše dvě děti a nemusí mi to přikazovat ani Bůh ani Jehova.Trochu mě děsí některé jejich zásady,jako že nesmějí používat antikoncepci, nesmí na potrat a pokud jsem tomu dobře rozumněla, do tohoto světa nechtějí přivádět děti.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (2.4.2014, 22:45)
*-) co vás děsí na tom, že nesmějí používat antikoncepci a jít na potrat :^) nevidím na tom nic děsivého

ODPOVĚDĚT
Eva M. (yessica) ID 44205 (3.4.2014, 6:50)
Třeba na tom paní Ivanu děsí fakt, že se nemohou rozhodnout svobodně ... musí jednat na příkaz "někoho" ....

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (ivkajel) ID 184396 (2.4.2014, 22:56)
V kombinaci s tím,že nemají do tohoto špatného světa jak oni říkají přivádět děti.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (2.4.2014, 22:59)
No i v té kombinaci, tak zřejmě děti na svět nepřivádí a chrání se jinak. Pořád na tom nevidím nic děsivého.

ODPOVĚDĚT
Ivana J. (ivkajel) ID 184396 (2.4.2014, 23:17)
Vubec nerozumím proč a o čem se mnou polemizujete, napsala jsem svuj názor a ještě ne vám,ale paní,která se ptala.

ODPOVĚDĚT
Anna L. (Lanna1) ID 177468 (2.4.2014, 23:21)
Je přece jedno komu jste ho psala,klidně si svůj názor nechte já vám ho neberu, ale měla by jste ho umět taky nějak obhájit a vysvětlit, což zřejmě neumíte a jste jen vyděšená, z něčeho co není vůbec děsivé (zip)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (upraveno 2.4.2014, 22:52)
Co si myslím...každá zaslepenost je špatná. Ve vesnici, odkud pocházím, je rodina jehovistů, navenek krásná, spořádaná, ale chlap utýral svoji starou matku k smrti, resp. raději umřela, než aby ho snášela, manželku a obě dcery mlátí a vleze na kdejakou štětku. Ale každou neděli běží celá rodina vyoblíkaná a navoněná do sboru. Tím nechci říct, že jsou všichni stejní...nicméně mám za to, že jich je mezi nimi takových mnoho...podobně jako pedofilie u katolických hodnostářů...prostě to zlo jen bublá pod povrchem... k jakémukoliv druhu fanatismu mám silnou averzi. Velmi Vám doporučuji ke shlédnutí http://www.csfd.cz/film/246364-oddelene-svety/

ODPOVĚDĚT
marketa b. (margot224) ID 201366, mimibazar.cz/margot224 (2.4.2014, 22:31)
Zkoukněte film "Oddělené světy"
http://www.csfd.cz/film/246364-oddelene-svety/

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (2.4.2014, 22:35)
Byla jste rychlejší (H)

ODPOVĚDĚT
marketa b. (margot224) ID 201366, mimibazar.cz/margot224 (2.4.2014, 22:38)
:-$

ODPOVĚDĚT
Jana B. (hotelka) ID 458868 (2.4.2014, 22:18)
Snad toho nelitujete,že tam nejste s ní.Je to divné kamarádství,když se Vám s tím nesvěřila.Asi nemá to pravé přesvědčení.Nelitujte a pryč od nich. (hello) (hello)

ODPOVĚDĚT