Maminka se třemi dětmi v krizové situaci
viz komentář - prosím o radu
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 25 komentářů
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (21.2.2013, 0:40)
Obrátila bych se na zřizovatele školky a to osobně a nejlíp bych si s sebou vzala nějakého chlapa. Nikdy mně nenaštvalo nic víc, než situace se školkou, kdy malou nevzali (písnu do vzkazu). Manžel šel cosi vyřizovat na městský úřad a jen se zastavil na odboru školství se přeptat, jak to je a hrozně se tam divily, že v té druhé školce volná místa měli :-@, právěže je drží pro přistěhované děti. I kdyby je neměli, trvejte na uvolnění nějakého dítka, které má matku na MD, nebo chodí na půl dne. V takovéto situaci to normální člověk pochopí, tlačte klidně i na sociálce, ať s tím něco udělají, kdyby se jim nechtělo, řekněte, že se obrátíte výš... Buďte neodbytní a klidně proste (F). Zburcujte známé známých, třeba se najde někdo, kdo se bude znát s ředitelkou, soc. pracovnicí (F). Snad se někomu rozsvítí (I) a pomůže...

ODPOVĚDĚT
Eva F. (kapulet) ID 56368, mimibazar.cz/kapulet (20.2.2013, 16:30)
nevím jak je to přesně, ale nám nechali doma dcerku ze školky, právě proto, že se objevilo dítě předškolního věku a naše byla nejvíce nemocná, navíc jsem byla ještě na mateřské s druhou. Už při podepisování, jsme věděli, že pokud není předškolák, může se stát, že bude muset uvolnit místo

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 17:20)
To je zajímavé. Zeptá se. Děkuji!

ODPOVĚDĚT
Irena K. (harlequin) ID 184291 (20.2.2013, 14:38)
co třeba ruční práce? Nemá kamarádka koníček pletení, háčkování, šití, nebo jiné ruční práce, které by se dali prodávat? ... jinak mne nenapadají jiné, než níže zmíněné rady .

v odkazu je sociální poradce, který by měl, po uvedení údajů vypsat, na jaké dávky máte nárok!
http://portal.mpsv.cz/soc/poradce

ODPOVĚDĚT
Helena T. (panenkářka) ID 184339, mimibazar.cz/panenkarka (20.2.2013, 18:09)
No já nevím, ale ručními pracemi se paní asi neuživí *-)

ODPOVĚDĚT
Irena K. (harlequin) ID 184291 (20.2.2013, 18:24)
je mi to jasné, myslela jsem do doby, než si najde práci, ...Každá koruna se hodí a pokud je paní zručná, proč toho nevyužít i tímto směrem? A co by jste paní poradila Vy, aby přišla k nějaké koruně na víc ?

ODPOVĚDĚT
Helena T. (panenkářka) ID 184339, mimibazar.cz/panenkarka (20.2.2013, 19:03)
Tak se na mne nezlobte, nemyslela jsem to zle nebo jízlivě. Spíš jen jako vlastní postřeh, že tudy cesta nevede - pro trvalou obživu. Jako přivýdělek ano, ale sehnat odbyt není jednoduché. Kdysi jsem tohle také řešila, chtěla jsem to zkusit, ale ženské, které tohle dělaly mě od toho odradily. Vydělávaly jen na daně a bez dalšího příjmu to většinou nejde.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (21.2.2013, 0:14)
Přesně tak! A hlavně by musela zainvestovat materiál...

ODPOVĚDĚT
Irena K. (harlequin) ID 184291 (20.2.2013, 19:43)
Souhlasím s Vámi! Není to vůbec jednoduché ! Snad paní bude mít nárok na nějaké dávky a možná se jí poštěstí i sehnat práci !( já nejsem nazlobená ! není důvod!Možná přes písmenka to tak vyznělo, ale není tomu tak ! ) Mějte krásný zbytek dne ! (F)

ODPOVĚDĚT
jana b. (maršmeloun) ID 406290 (20.2.2013, 14:09)
Zuzko,měla by mít nárok na bydlení,ale musí tam mít trvalé bydliště :´(potom určitě přídavky na děti,napadlo mě co třeba náký ůklid v domácnosti,dneska je to celkem žádané a i dobře placené,at se zkusí kamarádka,nebo vy pozeptat já osobně bych klidně spolehlivou paní na ůklid brala,ale jsem 25km od Liberce.Uklízí se většinou dopolko tak by si mohla prcka brát sebou,Liberec je veliký,tak si myslím,že by se něco našlo.hodně sil a štěstí. (F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 15:55)
Dobrý den, moc děkuji. Uklízení nás už také napadlo. Asi nejprve zkontaktujeme úklidové firmy a pokud nic, zkusí to sama.

ODPOVĚDĚT
Šárka P. (Ssara) ID 203308, mimibazar.cz/ssara (20.2.2013, 21:38)
take zehleni, to muze delat doma (F)

ODPOVĚDĚT
Staňa W. (StanaW) ID 349897 (20.2.2013, 19:08)
úklidové firmy ji budou odrbávat. Ať do to jde sama a načerno!!!! Aspoň zatím. Kdyby se jí super dařilo, může to pak dělat oficiálně. Do 20tis ročně si může vydělat bez zdanění.

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (20.2.2013, 13:32)
Počkat, ještě mě něco napadlo, klukovi je 5, je předškolák, možná by ho vzali do přípravky.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 21:07)
Děkuji, tohle nevím jak funguje. ZŠ zřizují nějaké spešl třídy pro předškoláky? Máte s tím někdo zkušenost?

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (20.2.2013, 21:47)
Ano, syn chodil do přípravné třídy a dcery mojí kamarádky teď také chodí.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 12:33)
A ještě další věc. Ona nemá trvalé bydliště v těch Vratislavicích - to dostane, až za 3 měsíce, pokud bude s placením nájmu vše ok. Začarovaný kruh...

ODPOVĚDĚT
Martina K. (máculka 01) ID 135491 (21.2.2013, 9:30)
To ale není pravda. Pokud má nájemní - podnájemní - smlouvu má ze zákona nárok na trvalé bydliště a majitel to neovlivní. ( leda že by vypověděl smlouvu). Vím to od paní na úřadě, když mě moji podnájemníci prosili o trvalý pobyt. Mě jejich trvalý pobyt v mém bytě nevadí, protože mi paí také řekla, že po ukončení nájem´í smlouvy stačí zajít na úřad a trv.pobyt se zruší.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (21.2.2013, 0:12)
A kde ho má? Mohla by mít na tu dobu trvalé bydliště na obecním úřadě, ne?

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (upraveno 20.2.2013, 21:00)
Já moc děkuji! V zákoně stojí, že školka má povinnost najít místo ve školce jiné - ale nepíší, že v průběhu roku. Nevím, kam se na tohle dotazovat. Byla jsem na úřadě v Liberci i ve Vratislavicích. Nic se prý nedá dělat. Pouze čekat, až se místo někde uvolní. Což je tedy, pokud je to pravda, docela děs. Maminka pochází z hrozných poměrů a má pouze základní vzdělání (je to dost chytrá "holka", co neměla šanci studovat... a teď by ráda, ale zase práce je prioritou) - práci bere jakoukoli. Moje známá, která dělá na úřadě a vyzná se, s ní vyběhávala před rokem všechno a zjistili, že má "nárok" na směšné necelé dva tisíce. No, napadá mě toho hodně, ale nevím... Je to zoufalá situace. Kdyby tu byl náhodou někdo z Liberce, kdo by třeba věděl o nějaké lepší práci (kdyby mohla chodiz poze na odpolední nebo no

ODPOVĚDĚT
Petra S. (petula.s) ID 31907, mimibazar.cz/hnizdecko (upraveno 20.2.2013, 21:43)
(F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 21:01)
Díky! Smazáno :-)

ODPOVĚDĚT
Zuzana K. (lucasilek) ID 320877, mimibazar.cz/lucasilek (20.2.2013, 12:40)
jen mně napadá - kdo jí bude hlídat děti, když bude chodit na odpolední? *-) U nás v menší obci je bitka o místo ve školce už asi 3 roky. Jedině kontaktovat někoho, kdo bývá hodně často nemocný a doporučí jim doktorka, aby tento rok do školky nechodil. Ale museli by se domluvit rodiče, takto na výměnu místa se dostal jeden chlapeček do školky. Ředitelka prskala, ale nemohla dělat nic jiného.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 12:49)
Za ta léta už jsou kluci bohužel zvyklí. Ten čtrnáctiletý je jak dospělý chlap, musí se starat, když je potřeba. To že to není ideální... ale nedá se nic dělat. Takže po příchodu ze školy by "hlídali" bráchové. Ta domluva se zdá jako možnost, ale zatím tam nikoho nezná. Uvidíme. Děkuji moc

ODPOVĚDĚT
Jaroslava V. (koubeska) ID 51136, mimibazar.cz/koubeska (21.2.2013, 0:11)
Tak já si myslím, že ti starší mladšího v pohodě obstarají (F).

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (20.2.2013, 12:07)
A co byste potřebovala poradit? Tenhle systém je opravdu na pytel a samoživitelky jsou nejohroženější skupinou. Sama jsem samoživitelka se děma dětmi a žádnou rodinu nemáme, malou jsem musela dát do soukromé školky, abych mohla jít pracovat.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 12:56)
Děkuji! Na soukromou školku bohužel nezbydou peníze :( Jste dobrá, že to zvládáte. Na co se ptám... Asi jestli jsme přecijen něco nepřehlédly, jestli jsou nějaké další možnosti, kde hledat pomoc. Kde všude se ozvat a dupnout si. :)

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (20.2.2013, 13:09)
Zatím to zvládám, ale klidně můžu přijít o práci a jsem namydlená. Mám z toho obavy. Když jsem já řešila školku, podala jsem odvolání, byla jsem odhodlaná jít za primátorem, řešila jsem to na sociálce.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 13:24)
A stejně jste musela nakonec do soukromé?

ODPOVĚDĚT
Veronika K. (Engalore) ID 374788, mimibazar.cz/engalore (20.2.2013, 13:30)
Víte, já jsem ale byla v jiné situaci, dceři byly teprve dva roky. Nakonec mi ji na odvolání vzali do školky, ale já jí přesto dávám do té soukromé. Je to složitější.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 11:58)
Milé maminky, obracím se na vás s dotazem. Moje kamarádka je maminkou tří dětí (5,9,14) a je samoživitelka. Před měsícem se přistěhovala z Německa (kde byla za svou sestrou, která jí měla pomoci, ale nepomohla). Ve Vratislavicích, kde sehnalal byt není místo ve školce pro předškoláka. Obvolaly jsme všechno, stejně tak celý Liberec. Sehnala si práci, kde má ale pouze ranní - tzn. od 6 v práci. Synka jsem jí hlídala, ale bydlím docela daleko a dlouhodobě to není možné. Nemá babičky, nikoho. Co v takové situaci má matka dělat? Jsem z toho systému zde docela znechucená. Je to holka co dělá všechno co může a stejně se nedaří a pomoc žádná (sociálka ji "pomáhala" pře odjezdem do Německa. Dost směšné a paní pracovnice opravdu ženy na pravém místě...). BUdu vám vděčná za jakoukoli radu nebo postřeh. Klidně do vzkazů. Podrobnosti nerozepisuji, abych vás neodradila od čtení ,-) Moc moc děkuji! Z.

ODPOVĚDĚT
Adéla R. (bolk) ID 140005 (20.2.2013, 12:25)
Určitě at podá odvolání, my jsme takhle dostali dceru do školky, odvolání jsme pak stáhli(školka to nechtěla posílat výše, byl tam náznak pochybení). Obecně to nemají ve školkách rádi, každé podané odvolání se řeší nadřízeným orgánem a to by mohla být pro kamarádku šance. Klidně a´t tam napíše vše, tj, že je samoživitelka, že se našla práci. (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Daniela M. (Mispulka2276) ID 327844, mimibazar.cz/mispulka2276 (20.2.2013, 12:10)
Můj názor je, že předškoláka vzít musí! Je to přece dáno zákonem o školství. Tady to bylo tak, že nechtěli vzít menší děti a to jenom proto, že museli mít "volná" místa právě pro předškoláky. Nevím, jak je to nyní v průběhu roku, ale zdá se mi to divné. Co třeba se obrátit še žádostí o umístění syna do předškolního zařízení na Školní inspektorát? Je samoživitelka a z něčeho žít a živit rodinu přece musí! Možná jsem neporadila, je to jen můj nápad, ale třeba by to za zkoušku stálo. (F)

ODPOVĚDĚT
Pavlína O. (nicci) ID 117660 (20.2.2013, 17:33)
ano,předškoláka vzít musí,ale přihlášeného v řádném termínu....to jsou slova naší učitelky...

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 21:06)
Ano, tak jsem to pochopila i já. Ale přistěhovat se není zase něco tak hrozně neobvykleho. Musí být (mělo by, podle mě) nějaké místo i pro přistěhované v průběhu roku. *-) Jak se zatím zdá, není.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (20.2.2013, 12:04)
Dítě jako předškolák má přednost při umístění do školky,konkrétní školka nemusí mít volné místo,ale měla by sehnat místo ve školce jiné,jinde.Pokud nepochodila ve školce v místě bydliště,ať se obrát na zřizovatele školky,většinou to je město,kraj...Jinak nevím jakou pomoc konkrétně má na mysli,pokud finanční,pak má možnost žádat o přídavky na děti,příspěvek na bydlení,o hmotnou nouzi-doplatek na bydlení,na živobytí,pak jsou i jednorázové dávky.

ODPOVĚDĚT
Zuzana B. (BrandikZ) ID 115054, mimibazar.cz/brandikz (20.2.2013, 13:02)
Děkuji. Ano, jde hlavně o finance a o to, kam s dítětem, když musí pracovat a nemá hlídání. Já se právě v dávkách se moc nevyznám. Vím, že známá, co se vyzná s ní běhala po úřadech a vysledek byl špatný.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 30149 (20.2.2013, 13:08)
Jak jsem psala,ať se obrátí na zřizovatele školky,nějaké místo vždycky školka nemá,nikde není zaplněná kapacita na těch 100%právě z důvodu,že se někdo přistěhuje apod..ale pokud školka to místo nemá,najde místo v jiné,třeba na druhým konci města,ve vedlejší vesnici apod...to je poměrně běžná praxe.Ohledně dávek,žádná hitparáda to není,příspěvek na bydlení-musí doložit buď že je vlastníkem nebo nájemníkem,vše co hradí-energie,plyn...pak ty přídavky..jinak žádné jiné dávky SSP už nejsou,pak hmotná nouze-vše žádá na příslušném ÚP,pokud je opravdu ve špatné fin.situaci je možný žádat o mimořádný příspěvek,jednorázovou finanční pomoc..Jinak než vyřeší školku,ať se nebojí ozvat u zřizovatele,tak zkusit někoho ze známých,sousedy,zkusit dát nějakou kačku sousedce...Ta situace je špatná,nebo hledat práci na odpolední,noční..protože ty dávky skutečně jsou minimální.Co výživný na

ODPOVĚDĚT