Nevíte některá, jestli jde nějak zjistit jestli má člověk alergii na kočku? více koment.
| Martina V. (Aliga) ID 10256, mimibazar.cz/aliga (7.2.2013, 21:22) | ja mam nejakou divnou alergii nevadi mi, kdyz se s kocourem mazlim, hladim nic... ale jak se me dotkne cumakem treba na predlokti... tak se mi v tom miste naskoci "pupen" jak od kousnuti komarem a svedi to mrcha
ODPOVĚDĚT |
|
| Renáta K. (Kudrnka) ID 440249 (7.2.2013, 20:09) | Zajdete si na alergologii a budete vedet hned z ceho to mate.Kamoska mela 5 let kocku a po peti letech zacala mit na srst alergii a reknu vam trpela jako zvire kdyz musela dat kocku pryc jeste ze zustala v rodine ale ne u ni ale dala ji mamce na baracek.
ODPOVĚDĚT |
|
| Miroslava R. (pakobylka) ID 230051 (7.2.2013, 18:43) | Jsem od malička alergická na kočku a stačí mi návštěva u někoho, kdo ji má v bytě a do hodiny mám jasno. Nemůžu dýchat. Tolik moje zkušenost.
ODPOVĚDĚT |
|
Martina F. (martinafe) ID 390481, mimibazar.cz/martinafe (7.2.2013, 18:27) | zajděte si na alergologii a nechte si udělat vyšetření, udělají vám nejen na kočku ale i další všeobacné a pak když se něco projeví tak třeba i konkrétnější.
ODPOVĚDĚT |
|
| Jana B. (mil4a) ID 103957 (7.2.2013, 16:08) | U vnučky to zjistili z krve.Pokaždé když u nás byla na víkend,tak hned onemocněla.Právě proto jí dělali testy.A naše Mája musela z domu do sklepa.
ODPOVĚDĚT |
|
| Kateřina M. (3boys) ID 49148 (7.2.2013, 15:37) | Alergie na kočku se dá zjistit z kožních testů a nebo z krve. Na kočku se dá zvyknout. Mám alergii na kočku, ale doma máme 3. Tělo si na alergen zvykne. Ale když jdu na návštěvu nebo se narodily koťata, tak mívám problémy, než si zase zvyknu. Takže si dám antihistaminikum a přežiju to. naštěstí nemám žádné hrozné stavy, spíše se mi jen trošku hůře dýchá a všechno mne lechtá.
ODPOVĚDĚT |
|
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 15:33) | Babička má kočku, ale takovou polodomácí. Chodí ven, domů se přijde jen nažrat. Není to ten případ, že je stále v bytě přítomná. Ale když tam byli kluci týden na prázdninách, tak žádnou reakci neměli. Tak nevím, jestli ten týden stačí na potvrzení, že nejsou alergičtí.
ODPOVĚDĚT |
|
| Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (7.2.2013, 15:05) | Jako dítěti mi dělali všechny testy na alergii(ty na kůži,předloktí)reakci jsem měla na všechny,některé víc,některé méně.Kočku jsem měla skoro vždy,od malička a teď i když mám syna..Máme kamaráda veterináře a řekl nám,že když chceme kočku,tak co nejdřív,aby se tělo s tím alergenem seznámilo co nejdřív a zvyklo si na něj,ani mě ani synovi kočka nevadí,na alergii jsem chodívala na nějaké drahé injekce,trochu pomohly. Jestli chcete zjistit jak to bude u Vás,můžete jít na ty testy(můj otec ale tvrdí,že tímto mi alergie vznikla,že je do mě napíchali a kdybych tam bývala nešla,tak bych alergii neměla,těžko říct,jestli má pravdu)a nebo jděte někam kde mají kočku,ať je s ní v kontaktu,nechá se i olíznout,hladí jí a uvidíte..pokud bude v pohodě i zbytek dne tak si kotě pořiďte..samozřejmě alergie se mu může objevit i později.. U mě v dospělosti začali potravinové..každé léto jsem jedla pěkně me
ODPOVĚDĚT |
|
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 14:59) | Jak mi tu radíte, že máme jít na návštěvu k lidem co mají doma kočky, tak to problém není. Nikdy žádná reakce, ale alergoložka mi říkala, že pokud je člověk alergický jen trochu tak na návštěvě žádnou reakci mít nebude, ale když bude mít kočku doma a bude s ní v kontaktu denně, tak může zareagovat. Jenže to není nějak proveditelné půjčit si na čas kočku. Tak vůbec nevím, nechtěla bych aby si kotě oblíbili a pak jsme ho museli vracet nebo někomu dát.
ODPOVĚDĚT |
| | Jarka S. (pupuša) ID 91897 (7.2.2013, 15:09) |
Alergologové trpí deformací z povolání. Mají amok už jenom z plyšáků natož ze živého zvířete - vlastní zkušenost Jinak taky vlastní zkušenost: dcera má prokázanou alergii - mimo jiné na kočku. Doktorka padala do mdlob, s okamžitou platností trvala na odstranění zvířat. Tak jsem na další návštěvě nahlásila, že zvířata už jsou u babičky. Doktorka dceru poslechla, nechala zafunět spirometrii a chválila nás jak je hned vidět ta obrovská úleva jak se dceři hned líp dýchá........... nemusím asi psát, že kocour s dcerou chrápe dodnes (už je plnoletá) a papoušek s námi byl 13 let. Časem jsme zjistili co dceři vadí a umí s tím velice dobře žít (prach, sena, kvetoucí řepka, pampelišky atd.)
ODPOVĚDĚT |
| | | Petra O. (HunchiBunchi) ID 228714 (7.2.2013, 17:18) |
máme stejnou zkušenost. Jinak mi vytkvěl v paměti tento vtip http://www.mimibazar.cz/vtip.php?id=43974&user=228714
ODPOVĚDĚT |
| | Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (7.2.2013, 15:06) |
A co kdyby jste zkusili od známých si vzít kočku třeba na víkend,týden?jako na hlídání?třeba když pojedou na dovolenou?To by šlo ne?
ODPOVĚDĚT |
| | | Jarka S. (pupuša) ID 91897 (7.2.2013, 15:13) |
Míšo, nikdo kdo má kočku jako miláčka ji tomuhle nevystaví. Neumím si představit, že bych našeho kočičáka sbalila a odvezla do cizího prostředí, aby někdo zjistil jestli má na něj alergii. On by z toho byl hotovej - předpokládám, že by se alergie nestihla ani projevit, protože by cizí lidskou smečku "sežral". A to nemluvě o tom, že trpím utkvělou představou, že nejlíp se má Jeho Výsost právě u mě a nikde jinde by mu tak nerozuměli
ODPOVĚDĚT |
| | | | Michaela Š. (Misanera) ID 437536 (7.2.2013, 15:57) |
Přesně jak píše Libuše,když rodina chce jet na dovolenou a nemůže vzít kočku co mají udělat?Dát jí radši do nějakýho hotelu nebo k vetovi než k příbuzným?Jako ano,dá se říct,že "Tak nepojedu nikam,kam nemůže se mnou zvíře" ale ruku na srdce..kdo to nikdy neudělal?Než trápit kočku a cestovat s ní hodiny,tak jí dám k někomu.Zrovna za měsíc nás to čeká,dáme naší kočku k mojí mámě na cca týden a my jdeme pryč,ona má svojí kočku,tak se nebudou nudit a nemusim kočku "zbytečně" čipovat,zavírat do přepravky a vozit v autě. Proto jsem poradila tuto možnost,když mají známé co mají kočku,určitě někam jezdí a to je pro ně příležitost jak si to i vyzkoušet.Kočka si zvykne pomalu všude,hlavně že se jí člověk věnuje,dá jí najíst a má vše co potřebuje.
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Jarka S. (pupuša) ID 91897 (7.2.2013, 17:40) |
Kdokoli ze sousedů jede pryč a my jsme ti "vyvolení" k opečovávání, tak zvířectvo zůstává ve svém a my chodíme krmit, mazlit, kontrolovat.... Trošku jiný to je s domácím psem, ten chce kontakt. Ale kočka chce být ve svém, pokud možno tak ať člověčina moc neprudí, nasype krmení, vyklidí záchod a zase vypadne Ale třeba to jinde funguje jinak, proč ne. Pokud budu psát za sebe - NIKDY bych Jeho Výsost k cizím nestrčila. Kočka v cizím prostředí může reagovat všelijak. A tuplem když tam jsou děti, které budou z kočičky u vytržení. Ale ať jsem spravedlivá - já bych toho našeho prostě nikam nedala, ale pokud někdo ano, proč to nevyužít. Jen by mě zajímalo jak by se řešilo, když majitel dá číču na hlídání, odletí na dovču a u dětí se za 2 dny objeví alergie. Kam s kočkou? Nechají si ji dalších 10-12 dní doma?
ODPOVĚDĚT |
| | | | | Petra k. (petulisek) ID 125836 (7.2.2013, 17:04) |
No sousedi jezdívali na 14 dnů k moři a já jim chodila kočku krmit a dlachnit. Měla jsem klíče od bytu, číču nakrmila (ručně, po soustech, madam tak byla zvyklá) vyčistila záchod, odpoledne mazlení a hraní, kočena ve svým prostředí byla spokojená. Žádný převozy a hotely ale každý asi nemá tu možnost.
ODPOVĚDĚT |
| | | Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 15:34) |
No švagrová když jedou na dovolenou ,tak dává kočku k rodičům a nikdy žádnou újmu z toho neměla. Ba právě naopak, vždycky říkala, že jde na prázdniny, že ji tam rozmazlují.
ODPOVĚDĚT |
|
| Vladimíra N. (wladka) ID 140634 (7.2.2013, 14:48) | kožními testy na alergologii
ODPOVĚDĚT |
|
| Veronika M. (venezia) ID 224056 (7.2.2013, 14:43) | Taky když jsem byla malá, tak jsme měli kočky, né přímo v domě, ale na dvoře a vůbec nic mi nebylo, mohla jsem si je hladit a mazlit se s nima, ale teď mi stačí pár minut v místnosti, kde byla kočka a hned rýma, červené oči a vše mě svědí. Takže věřím, že může vzniknout i časem.
ODPOVĚDĚT |
|
Šárka F. (šári) ID 62781, mimibazar.cz/sarifischerova (7.2.2013, 14:33) | Ano dá se to zjistit z krve. Zrovna dnes jsem volala na alergologii kvůli synovi a nepotvrdila se. Šárka
ODPOVĚDĚT |
| Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 14:42) |
Šárko a jak to synovi zjištovali?
ODPOVĚDĚT |
| | Šárka F. (šári) ID 62781, mimibazar.cz/sarifischerova (7.2.2013, 14:51) |
Léčí se na alerg. a přijde do styku s kočkama tak jsem chtěla mít jistotu že to bude ok. Jednou otekl, ale to asi nebylo z koček, když se alerg.nepotvrdila. Šárka
ODPOVĚDĚT |
| | | Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 14:56) |
Sárko, já jen chtěla vědět, jestli tu alergii synovi vyloučili těmi testy na předloktí nebo mu dělali nějaké jiné přesnější testy? Já znám jen tyhle.
ODPOVĚDĚT |
| | | | Šárka F. (šári) ID 62781, mimibazar.cz/sarifischerova (7.2.2013, 15:17) |
Ne, vzali mu krev a z krve mu to zjistili prý je to přesnější. Z krve nám zjistili i alergii na bílek .
ODPOVĚDĚT |
|
| Sylvie B. (SylvinkaB) ID 4633, mimibazar.cz/sylvinka (7.2.2013, 14:31) | Jako dítě, puberťačka jsem doma kočku vždy měla. vše bylo o.k. Bohužel od cca 24 let jsem začala pociťovat alergii. Své dcerce jsem před 4 roky pořídila koťátko Sphynx a doufala,že mám alergii pouze na srst, omyl, po měsíci muselo koťátko zpět k mamince Já skončila na pohotovosti, nemohla jsem doma popadnout dech. Ještě i po měsíci, kdy v bytě kočička nebyla, se alergeny držely. Dle zjištění dr. na alergologii je několik faktorů, né pouze srst, ale výkaly, sliny...dalších 7 věcí. Za další 2 roky jsme si pořídili štěňátko Ridgebacka Mám potvrzenou alergii pouze u koček Máme doma tedy pejska, křečka, želvu a reakce žádná.
ODPOVĚDĚT |
| Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 14:42) |
Sylvo a jak vám tu alergii potvrdili? Tím napícháním na předloktí nebo nějakým jiným přesnějším vyšetřením.
ODPOVĚDĚT |
| | | Sylvie B. (SylvinkaB) ID 4633, mimibazar.cz/sylvinka (7.2.2013, 14:49) |
Ano, přesně tak, tímto vyšetřením. A u návštěv, kde mají kočky, vydržím max. hodinu, potom pociťuji příznaky, svědění očí, rýma, dušnost atd.. takže si ihned beru Zyrtec.
ODPOVĚDĚT |
|
| Kristýna N. (legally blonde) ID 139909, mimibazar.cz/legallyblonde (7.2.2013, 14:25) | Běžte na návštěvu někam kde kočky chovají, u nás alergická návštěva hned zobe pilule. Kočku máme už 10 let a žádná alergie se neobjevila.
ODPOVĚDĚT |
|
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 14:23) | Ještě možná upřesním, může se alergie vyvinout časem, když budete s kočkou každý den v kontaktu? Slyšela jsem, že některé alergie člověk získá až v průběhu života.
ODPOVĚDĚT |
| | Petra k. (petulisek) ID 125836 (7.2.2013, 16:56) |
Alergie se objevují v průběhu života a mohou být na cokoliv. Vaše Dr. má sice pravdu, ale zvíře děti obohatí a obohatí i jejich imunitní systém právě stykem s tím zvířetem, špínou atd. Pokud není v rodinné anamnéze alergie, na cokoliv, astma atd. pak bych zvíře pořídila. Sama jsem silný astmatik, alergik, syn to zdědil, ale máme 10 let psa, na něj alergii nemáme. Bez zvířete jsme měli čistěji, já všechno desinfikovala...a možná právě to prý byla chyba.
ODPOVĚDĚT |
| | Sylvie B. (SylvinkaB) ID 4633, mimibazar.cz/sylvinka (7.2.2013, 14:32) |
Ano přesně tak, já jako dítě alergii na neměla, vše začalo až někdy okolo mých 24 let.
ODPOVĚDĚT |
|
| Martina K. (woofer) ID 166052 (7.2.2013, 14:20) | Mám od malička alergii na kočky.Stačí si kočku jen pohladit a hned mě začnou svědit ruce,pak obličej,natečou mi oči a nemohu dýchat
ODPOVĚDĚT |
|
Libuše H. (libusHlad) ID 350942 (7.2.2013, 14:17) | Děti by chtěli kotě, na kočky je prý hodně lidí alergických. Nechtěla bych aby byli často nemocní. Ptala jsem se doktorky na ty testy na předloktí, ale řekla mi, že i když budou negativní, tak při dlouhodobém kontaktu může kočka alergii vyvolat. Prý je nejlepší nemít žádné zvíře, děti by ale chtěli nějakého mazlíčka.
ODPOVĚDĚT |
| | Nada B. (Nadys) ID 192716 (7.2.2013, 14:47) |
ano ,vaše mudr má pravdu,ale pokud chcete ,testy vám zjistí hned i mírnou zátěž.. Jinak kočka je bohužel jeden z největších alergenů-tedy její srst a i v bytě její alergeny jsou prakticky neodstranitelné dlouhá léta i když tam už kočka není.. Osobně -nechala bych si zjistit zátěž,pokud by byla i minimální ,nešla bych do kočky rozhodně a pokud by nebyla žádná zátěž ,tak snad ,možná,záleží i na ostatních věcech ,jak jste zdraví ,jaká je nemocnost ,sama za sebe bych ale radila kočce přímo v bytě se vyhnout.
ODPOVĚDĚT |
|