ŠIKANÁ VE ŠKOLE 5.ROČNÍK
MAMINKY PROSÍM PORADTE JAK POSTUPOVAT DÁLE PŘI ŠIKANÉ JESTLI ŽE ŠKOLA STÁLE NIC NEŘEŠÍ ,STÁLE TO PŘETRVÁVÁ A BEZE ZMĚNY MNOHOKRÁT DĚKUJI ....ZA RADY JAK DÁLE .
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 44 komentářů
Mirka V. (miruchka) ID 375770 (31.1.2013, 10:37)
kamarádce šikanovali syna v 8třídě škola nic řešit nechtěla tak si zajeli na školský úřad a na policii a pomohlo to.Mě šikanovali syna vloni na jarních prázdninách vyřešilo se to otec přišel s jedním z těch dětí se nám omluvit a kupodivu to byl ten stejný kluk co šikanoval i kamarádčinýho syna ve škole .takže jsem dospěla k závěru že ten kluk šikanuje všude kam se dostane

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (31.1.2013, 16:47)
TO JE OPRAVDU SMUTNÉ KDE SE TA AGRESE V DĚTECH BERE PŘEJI KRÁSNÝ VÍKEND (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (30.1.2013, 21:09)
DÁT NA JINOU ŠKOLU!!! něco podobného jsem řešila u synovce, šikana vyvrcholila tím, že ho kluci zbili na záchodě a doktoři téměř půl roku nevěděli jestli bude vůbec chodit. Řešila jsem s ředitelkou a nic ... u nich šikana není. Řešila jsem se školským úřadem a nic, sice našli nějaká pochybení, ale bohužel ředitelku neodvolají a řešení pochybení je na škole. Mojí sestru to stálo rok nervů, škola se bránila útokem, chodila k ní sociálka, museli lítat po psychiatrech, nechat dělat posudky, a nic . Byly jsme se sestrou zoufalé. Kluka dala na jinou školu a je klid ...

ODPOVĚDĚT
Markéta Š. (Auško) ID 323262 (30.1.2013, 21:12)
pokračování: agresoři sice dostali dvojku z chování, ale to bylo vše. Opravdu to nestojí za to, aby Vaše dítě neslo následky po zbytek života. Vím, že byste chtěla agresory potrestat (já musela hlídat sestru, aby je nepřizabila ped školou), ale z pohledu všech, včetně policie, jsou to jen děti ... pozor na fyzický útok nebo vyhrožování Vámi a manželem, velmi rychle se to může obrátit proti Vám, sociálka u rodičů nic nezmohla, neb agresoři pocházeli ze spořádánch rodin, jejich synové by nikdy nikomu nic neudělali, jen se kočkovali :( .... držím palce ...

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (30.1.2013, 21:52)
Měli vyhledat opravdu odbornou pomoc - zašlete jí stránky níže napsané,klidně bych se ozvala zpětně,aby se to řešilo.
ŠKOLA,KDE ŘEDITEL TVRDÍ : MY NEMÁME,TADY NENÍ ŠIKANA - EVIDENTNĚ LŽE!!!! I seriozní školy řeší šikany,tak to prostě je!!! To vám potvrdí právě odbrníci. I vám držím (Y)

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (30.1.2013, 18:31)
ZDE JSOU STRÁNKY,URČITĚ SI JE ULOŽTE DO OBLÍBENÝCH!!!!!

http://www.minimalizacesikany.cz/

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 18:56)
mnohokrát vám děkuji (F) (F) (F) (F) [A] [A] [A] [A] [A]

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (30.1.2013, 21:49)
Není vůbec zač (L) Sama jsem se účastnila 2 přednášek a kurzů o šikaně, bylo to hodně zajímavé,... Jsem z HK a je zde diagnostický ústav,ti řeší mimo jiné i šikany,jak po školách,tak i když přijdou klienti,kteří potřebují pomoci.Určitě se na ně obraťte,pomohou vám,ale myslím,že by zašli i do školy.Zde v HK dělali seminář pro učitele z naší ZŠ,dělali to komplexně.
Opravdu doporučuji (Y)

ODPOVĚDĚT
Marie S. (sesemka) ID 278823 (30.1.2013, 18:30)
U nás to paní učitelka na ZŠ vyřešila elegantně : dělejte si pořádek děti mezi sebou samy. Náš kluk, který se zastával holek, do kterých bušil (fyzicky a dooost) jeden nezbeda, nakonec skončil s X poznámkami v ŽK. Učitelka neřešila nic, nebyla přece svědek. TRAPNĚ to museli řešit starší žáci : na nezbedu si počkali a řádně mu naložili ... chvíli byl klid, náš kluk vyšel a jsem ráda, že školu měnit nemusel, protože byla naprosto PRÍMOVNÍ, až na pár starých učitelek. Nic nezmohli rodiče ....

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 20:38)
děkuji za informace (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Markéta K. (Mmargarita) ID 4829, mimibazar.cz/mmargarita (30.1.2013, 18:28)
Najděte si stránky minimalizace šikany - tam najdete profesionály i rady,držím pěsti!!!!!A určitě to nenechte být!!!!!!Ať je viník potrestán !!!

ODPOVĚDĚT
Dana Z. (Danafrance) ID 400918 (30.1.2013, 17:36)
Holky u nás taky,náš malej je trouba a nechá si vše líbit.Písemně na ředitelství,osobně třídní i ředitel,propíráno na rodičáku.Dokonce když se nic nedělo,tak i na školský úřad,jenže tatínek toho "hajzlíka"podniká a sponzoruje tak se nedělo pořád nic.Až jsem se naštvala,a myslete si co chcete,můj chlap si na toho syčáka počkal..Přibouchnul ho ke zdi,zpohlavkoval a vysvětlil mu,že jestli ještě jednou náš kluk doma jeho jméno vysloví že se něco zase dělo,že ho vyfackuje.Taky jsme si pak pohovořili docela rázně s rodiči toho darebája,a máme klid.

ODPOVĚDĚT
Dagmar Eltschknerová (dasík16) ID 44420, mimibazar.cz/dasik16 (13.11.2013, 8:21)
Váš manžel to vyřešil na 1. Jinak to zřejmě nejde. Hlavně, že máte klid. Píši, protože přesně takto to udělal muj manžel Také s jedním rebelem. A to si představte, že chudáček doma plakal, že ho manžel napadl. Samozřejmě, že jeho maminka to manželovi vytmavila, že to bude řešit dál. Nic se nedělo, myslím, že by stejně neuspěla, protože ve škole je to obr rebel a problému má víc než dost. A také je od té doby klid. Ach jo, člověk aby pořád něco řešil, (F) (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Michaela Č. (Čutice) ID 228043, mimibazar.cz/cutice (31.1.2013, 12:30)
Výborné řešení a účinné! (F)

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 18:55)
děkuji za rady obavám se toho,že jestli se nic nezmění dopadne to u nás také takto (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (30.1.2013, 17:20)
Není asi správné uhnout a dát syna jinam, těm agresorům ani lhostejnému řediteli se nic nestane, jen budou mít dobrý pocit. Ale pokud budete dělat jen to, co je správné, váš syn bude mít doživotní psychické následky. Já bych to sama za sebe udělala tak, že bych syna okamžitě dala do jiné školy, ale té staré škole bych to nedarovala. Už jen kvůli tomu, že pokud vy dáte svého syna pryč, ti hajzlíci si najdou jinou oběť a jiné dítě bude zase trpět a škola s tím zase nic neudělá. Takže už jen proto, aby netrpěl nikdo jiný a aby si agresoři nemysleli, že jim všechno beztrestně projde, tak bych to stejně řešila tak, jak vám radily maminky pode mnou, a syna bych přemístila. Hodně štěstí a nervů a ať to dobře dopadne (L)

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 17:24)
MÁTE PRAVDU ALE SYN SI MOC PŘEJE JÍT JINAM ALE SAMOZDŘEJMNĚ NENECHÁM TO JEN TAK ...AT JSOU AGRESOŘI POTRESTÁNI (6) (6) (6) (6)

ODPOVĚDĚT
Petra C. (petrusha) ID 106155 (30.1.2013, 15:28)
Aleno, můžu vám nabídnout dva pohledy - jak to vidím jako máma a jako učitelka. Z pohledu učitelky a všech směrnic, jak se má postupovat, se věci mají tak, že odejít ze školy by měl VŽDY agresor. Pokud nepomáhají opatření, které se udělají po tom, co se na šikanu přijde, má se donutit agresor, aby odešel na jinou školu. Toliko směrnice..... Můj syn měl podobný problém, chodil do jiné školy než kde já učím. Ačkoliv znám všechny správné postupy, udělala jsem to, co se mi zdálo jako nejefektivnější a nejrychlejší řešení - dala jsem ho okamžitě na jinou školu. Syn se bez problémů zařadil a překvapivě se stal vůdčí osobností třídy. Takže tak... moje rada zní: promluvte se synem, jak to cítí....pokud souhlasí s přechodem jinam, neváhejte a urychleně ho přendejte - je pololetí, ono se to i "hodí". Pokud chce zůstat na škole, musíte být tvrdá - žádejte okamžité řešení a z každého sezení cht

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:43)
MNOHOKRÁT DĚKUJI -SYN SI PŘEJE JÍT NA JINOU ŠKOLU (F) (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Petra C. (petrusha) ID 106155 (30.1.2013, 15:30)
chtějte zápis! Požadujte tvrdé kázeňské postihy pro agresory a nebojte se kontaktovat policii, pokud se tak děje mimo půdu školy. Není od věci se zmínit, že pokud se situace nebude řešit adekvátně, podáte podnět na školní inspekci - nebojte se to udělat. Pokud bych vám mohla být jakkoliv nápomocná, pokud byste se třeba chtěla na něco zeptat, klidně mi napište do vzkazů, ráda pomohu, pokud to bude v mých silách. Držte se (F)

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 14:53)
MNOHOKRÁT VÁM VŠEM DĚKUJI ZA RADY NA TŘÍD.SCHŮZKÁCH JSME TO ŘEŠILO MNOHOKRÁT ALE BOHUŽEL ANI MANŽEL NA DĚTI NEZABRAL BA NAOPAK SYNOVI PO ODCHODU OTCE OPĚT VYHROŽOVALI .DNES ŠLI ZA NÍM AŽ NA ZASTÁVKU KDE MU OPĚT VYHROŽOVALI SLOVNĚ HO URÁŽÍ A NAPADAJÍ NADÁVKAMA ZÍTRA JDU OPET DO ŠKOLY A ZA ŘIDITELKOU UVAŽUJEME O ZMĚNĚ ŠKOLY A JEŠTĚ PRÁVĚ O POLICII V PONDĚLÍ MÁME OPĚT SCHŮZKU S RODIČI ALE STEJNĚ SE NIC NEZMĚNÍ TOTO JIŽ TRVÁ OD ČTVRTÉHO ROČNÍKU MNOHOKRÁT DĚKUJI VÁM VŠEM

ODPOVĚDĚT
petra m. (petra95) ID 64316, mimibazar.cz/petra95 (30.1.2013, 14:42)
JÍT NA POLICII U NÁS TO TAKÉ BYLO S NETEŘÍ ONA TO PAK MUŽE ŘEŠIT U TĚCH GRÁZLŮ I SOCIÁLKA, ZA JEHO RODIČEMA BYCH NECHODILA ONI SI STEJNĚ BUDOU HÁJIT SVOJE DÍTĚ A VY PAK BUDETE TA ŠPATNÁ :´( :´( :´(

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:16)
MNOHOKRÁT DĚKUJI JE TO TAK SYN JE SÁM A ONI JSOU TŘI :-@ :-@ :-@ :-@

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (30.1.2013, 14:21)
Předně: vše písemně. Adresovat oznámení šikany písemně řediteli. Nechat si od třídní učitelky podepsat, že jste ji o problému šikany informovala.
Dále se písemně obrátit na zřizovatele školy a žádat nápravu. Klidně upozorněte na to, že s celou situací obeznámíte tisk a jmenovitě poukážete na učitele, kteří o tom ví a nic neřeší.
Dojít s dítětem k psychologovi nebo k pediatrovi a vylíčit o co se jedná.

V žádném případě nedoporučuji počkat si na výtečníky a a dát jim co proto. Mohlo by se to celé otočit proti Vám.
Držím palce, aby se vše vyřešilo (F)

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:14)
MNOHOKRÁT DĚKUJI (F) (F) (F)TOTO BY KONEČNĚ MOHLO ZABRAT ZÍTRA JDU OPĚT DO ŠOLY :-@ :-@ :-@ :-@ 8o| 8o|

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (30.1.2013, 15:21)
Alenko, vykřičte se doma. Zavřete se do koupelny a nadávejte jak špaček. Ale do školy nakráčejte bez emocí, hrdě a neodbytně.
Jasně a stručně sepsané papíry pro třídní a pro ředitele a od obou žádat na kopie podpisy. Pokud nebudou chtít, nechat buď v kanceláři (musí to orazítkovat) nebo dojít poslat doporučeně na poštu.
Pokud to zmáknete sama - sepište si to (ať to nějak vypadá, bez chyb, dodržet posloupnost atd.) nebo ať Vám to někdo sepíše.
Věřte, že tak dosáhnete víc než když budete hulákat
(H)

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 16:16)
MNOHOKRÁT DĚKUJI UŽ TO TU SEPISUJI JEN SE OBÁVÁM ABYCH UDRŽELA EMOCE 8o| 8o| 8o|

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (30.1.2013, 16:36)
To zmáknete (Y) Sepište si napřed konkrétní body kdy se co stalo
Adresa školy, kontakt
adresa Vaše, kontakt
Věc: Opakovaná (přetrvávající) šikana nezletilého syna
1) Syn - jméno příjmení, žák ... třídy
2) Agresoři: jména příjmení žáci ... třídy
3) Kdy....., kde...., co.......
4) S kým bylo řešeno s jakým výsledkem.

Dát postupně dohromady.
Závěr: Přes opakované upozornění na šikanu mého syna, nebylo ze strany školy provedeno žádné šetření ani potrestání agresorů. V šikaně pokračují dál, jejich agrese se stupňuje.
O nezájmu v řešení šikany ze strany školy budu informovat zřizovatele a v neposlední řadě také tisk. Považuji za svoji povinnost informovat rodiče stávajících i budoucích žáků a širokou veřejnost o tom jak se na této škole staví k problému šikany. ...................

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 16:53)
JÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ DĚKUJI (L) (L) (L)TAK TED ,UŽ TO PUJDE UPLNĚ SAMO MNOHOKRÁT VÁM DĚKUJI.....JSTE [A] [A] [A] [A] (F) (F) (F) (F) (F)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Zuzana G. (zigi) ID 20599, mimibazar.cz/zigi (30.1.2013, 14:39)
..ten tisk se mi zdá jako velmi dobrý nápad, to by asi mohlo dobře zafungovat

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (30.1.2013, 14:45)
Zuzi, tisk je jen berlička k dosažení cíle. A dá se použít jen v určitých případech.
Ovšem asi žádný ředitel netouží po tom, být označen jako někdo kdo zametá šikanu pod koberec a problémy neřeší.

ODPOVĚDĚT
Zuzana G. (zigi) ID 20599, mimibazar.cz/zigi (30.1.2013, 15:18)
...co se týče konkrétně "naší" školy, byla by to asi v těchto případech jediná páka.

ODPOVĚDĚT
Jarka S. (pupuša) ID 91897 (30.1.2013, 15:28)
Je spousta pák - jen se musí vědět za kterou zrovna zatáhnout.
Opravdu se mi osvědčilo jednat ledově, bez emocí, stručně a jasně. On i řediteli potom spadne hřebínek, když vidí, že s člověkem necloumají emoce, ale na druhou stranu neustoupí ze svého odhodlání.

ODPOVĚDĚT
Kristýna S. (kristýnečka) ID 104978 (30.1.2013, 19:53)
Naprostou souhlasím s Jarkou. Moc dobrý nápad i s tím tiskem.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Jana P. (projani) ID 221034 (30.1.2013, 14:10)
U nás se to řešilo přímo na rodič.schůzkách, jít tam i s manželem a mluvit konkrétně na rodiče těch kterých se to týká, jmenovat je, pan ředitel ať je také u toho přítomný, žádat potrestání /důtka nebo snížená známka z chování/ u nás se jednalo o premianty třídy, kteří svoje žertíky začali dost přehánět a mysleli si, že když jsou jedničkáři a reprezentují školu na soutěžích můžou všechno, jejich rodiče se nestačili divit, přímo tam pohrozit policií pokud se to bude opakovat - i když to byla u nás jen klukovina - rodiče měli parádní ostudu a doma asi měli veselo, pokud to budete řešit před ostatními budete mít zastání a škola to musí začít řešit :-@

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:12)
MNOHOKRÁT DĚKUJI (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (malakaca) ID 313987 (30.1.2013, 14:07)
Pokud neřeší škola, řešil by manžel, kdyby ani to nepomohlo, řešila bych s policií

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:11)
MANŽEL ŘEŠIL A NEPOMOHLO ALE MNOHOKRÁT DĚKUJI (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Hana Z. (Hankaz) ID 3788, mimibazar.cz/hankaz (30.1.2013, 14:06)
Je to zkušenost asi mnoha rodičů.. Myslím si že škola, i když se snaží, tak není schopna toto uhlídat. Šikaneři nebývají hloupí a najdou si jinou cestu k šikaně, třeba si počkají před školou a ještě šikanovanému se pomstí, že něco říkal.. Zažila jsem to sama.. Pak už jsem raději se uzavřela a neříkala nikomu nic. Rodiče i škola měla pocit, že to vyřešili.
Ale když jsem viděla náznaky na mých dětech tak jsem , přes všechny psychologické rady, to vzala do svých rukou. Počkala jsem si na ně před školou a rázným slovem,bez jakéhokoli fyzického kontaktu, jsem je doslova „seřvala“ klidně, rázně. Bylo to plno otázek, které jsem jim pokládala, nečekala jsem na odpovědi a někdy jsem odpověděla za ně. Musela jsem si zjistit co jsou to za děti a z čeho oni mají strach. Šikaneři jsou většinou slaboši, nebo jsou už někde taky šikanovaní (nejčastěji rodiči) Ještě lépe když tam přijde třeba tatínek

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:10)
MNOHOKRÁT DĚKUJI ZA RADU (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Michaela W. (michaelka2) ID 289123 (30.1.2013, 14:06)
Pokud škola neřeší tak policii, my to samé řešili před čtyřmi roky, šikana se provalila v deváté třídě měsíc před koncem roku a škola to nechala vyšumět. Jakmile to necháte bude se to stupňovat. Dcera pak odešla na střední, kde byla z této základky jediná a měla klid.

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:08)
MNOHOKRÁT DĚKUJI (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Lenka S. (ingres) ID 43339, mimibazar.cz/ingres (30.1.2013, 14:04)
U nás ve škole takovýto případ řešila policie...Nejdříve tedy maminka žáka chodila po rodičích...

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:07)
MNOHOKRÁT DĚKUJI U NÁS TO NEPOMOHLO (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Veronika Ř. (XveraX) ID 332648 (30.1.2013, 13:52)
Pokud škola nic neřeší, pohrozte policií, možná i školní ispekcí (ale nevím, jakou ta v takové situaci hraje roli, snad někdo zkušenější poradí). Odchytit si s manželem ty grázlíky někde o samotě a "vysvětlit jim to"? Nebo zajít rovnou za rodiči a těm případně také pohrozit policií?
V nejkrajnějším případě pak přestup na jinou školu. Přeji vám, ať to dobře dopadne a máte klid.

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:07)
MNOHOKRÁT DĚKUJI ZMĚNU ŠKOLY ZVAŽUJEM (F)

ODPOVĚDĚT
Růžena J. (jonacka) ID 30885 (30.1.2013, 14:01)
Také jsme řešili loni,dopadlo to dobře mám kamaráda na kriminálce přišel do školy a když se dotyční dozvěděli ,že je z kriminální policie viděli byste co to s nima udělalo stačila domluva a byl klid a pokud si s dotyčnými chcete promluvit němělo by to být na pozemku školy jinak u toho musí být ředitel

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:06)
MNOHOKRÁT DĚKUJI ZA RADU (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Marcela K. (ajulka8) ID 252183, mimibazar.cz/ajulka8 (30.1.2013, 13:48)
Já jsem nedávno řešila stejný problém. Vyžádala jsem si číslo
na dotyčné co šikanovali a zavolala jsem přímo jim. Pohrozila
a kupodivu to pomohlo. Dali pokoj.
Jinak bych to řešila přes školu. Pokud škola neřeší šikanu to je velká chyba.
poté bych se asi obrátila na rodiče dětí.

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:05)
TOTO VŠE UŽ PROBĚHLO ALE BOHUŽEL JINAK OPRAVDU MNOKRÁT DĚKUJI (F)

ODPOVĚDĚT
Zuzana G. (zigi) ID 20599, mimibazar.cz/zigi (30.1.2013, 13:47)
Pokud škola nic neřeší, je to ztracené, dcerka od známé musela kvůli tomu přestoupit na úplně jinou základku do malé vesnice, žádné jiné řešení nezabralo, škola vše zametala pod koberec. Bohužel ta slečna má psych. následky doteď . Přeji štastný konec těchto problémů....

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:04)
MNOHOKRÁT DĚKUJI TAKÉ CHCEME SYNA PŘEŘADIT JINAM NA ŠKOLU (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Simona Lončáková (Paris) ID 36079, mimibazar.cz/paris (30.1.2013, 13:45)
jestliže to neřeší škola buď bych se obrátila na rodiče těch dětí a když ani to by nepomohlo tak volat policii (F)

ODPOVĚDĚT
Alena R. (javapa) ID 386374, mimibazar.cz/javapa (30.1.2013, 15:02)
MNOHOKRÁT DĚKUJI ZA RADU (F)

ODPOVĚDĚT