Jste spokojeni s platem učitelky?
Vrátila jsem se po MD a nestačím se divit, pracuji jen za holý základ, žádné odměny, osobní hodnocení, přesčasy se neplatí...Je to u vás stejné?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 17 komentářů
Markéta P. (margaret78) ID 159614 (15.10.2012, 23:03)
...tak to je jeste dobre, v ramci setreni se u nas na ZS spojily nektere rocniky, snizili uvazky, pripravy musite daleko vice promyslet, aby vsichni pracovali a nikdo nelelkovat a nerusil a ve finale mnohem mene penez, ted jsem poprve obdrzela vyplatu 13,5 tis cisteho pri 0,7 uvazku a vubec nepocituji, ze mam prace mene a nedokazu si predstavit , ze by zrusili zvlastni skoly a musela ucit jeste deti, ktere ucivo nezvladaji

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 141643 (15.10.2012, 22:40)
Hmm...
Učila jsem na soukromé SŠ a o platu z níže uvedené tabulky jsem si mohla leda tak nechat zdát. Práce fůra i o prázdninách, v půl jedné jsem rozhodně doma nebyla (někdy ani v půl šesté...). Ale zase jsme měli super kolektiv.
Práci jsem měla jako koníčka a když jsem nastoupila po MD, dostala jsem dva měsíce na to, abych si našla hlídání po dobu nemoci dětí, jinak mě čeká okamžitý vyhazov. Takže jsem jim udělala (hello) já a je mi skvěle (H).
Teď se budu koukat po práci mimo školství a jsem velmi zvědavá na srovnání.
Mimochodem - mám čtyři známé bývalé učitelky, pracují jako recepční, psycholožka, novinářka a programátorka a ani jedna by neměnila zpět.

ODPOVĚDĚT
Jana M. (loby) ID 405130, mimibazar.cz/loby (15.10.2012, 22:22)
Milá paní Katko, já se vrátila do práce po MD, můj plat je stejný jako před 7lety, jsem bez odměn, bez osobního ohodnocení, o přesčasech ani nemluvím, kolik jich všichni máme, co to je teplý oběd ani neznám a když někomu řeknu o výši mého platu, tak mi řekne pí. učitelka z MŠ, že má stejný plat jako já, ale narozdíl ode mě ne za 8 a i více hodin denně, ale za pouhých 5hodin denně!!!
A co mohu dělat? Ještě jsem vůbec ráda, že mám jít každé ráno někam do práce.

ODPOVĚDĚT
Jitka S. (kiloms2) ID 260712 (15.10.2012, 20:49)
Mám po 23 letech praxe ve školství 17tisíc čistého.Nevím,je to moc?Mrzí mě,že si vůbec neuvědomujete,že to,že sem můžete psát,že jste vystudovaly,že sestry v nemocnicích mohou pracovat,to vše Vás naučili učitelé.Nemám zodpovědnost za životy,ale za to,že něco děti naučím,že odmaturují,dostanou se na VŠ.Proč každý soudí práci učitele?Nikdy bych si nedovolila soudit to,co jsem nikdy nezkusila.Všichni známí,kteří ze školství odešli,by se už nikdy nevrátili.Proč asi?Moje kolegyně v důchodu říká,že si myslí,že téměř každý učitel by mohl jít např.prodávat,ale může každá prodavačka učit?Rozumíte mi,jak to myslím?Moje pracovní doba?Příjdu ve 3,odcházím v 7,večer opravuji,vystřihuji,hledám na netu info.Mám svoji práci ráda,tak ji chci dělat pořádně.A závěr?1.Zkuste učit,pak teprve suďte.2. Každá práce by měla být dobře zaplacená.

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 141643 (16.10.2012, 0:44)
Prodavačka nemůže učit? Načala jste velice ožehavé téma...
Určitě ne každá prodavačka může učit a jistě také nemůže učit cokoliv. Pokud má patřičné vzdělání (a to není jen tak), může dělat třeba mistrovou.
Asi ale dotyčná paní prodavačka nepůjde připravovat maturanty z matematiky nebo IT a asi ani z ČJ (zip)
Spousta maminek tady na MMB žádá pomoc s úkoly ZŠ. Taková matikářka musí zvládnout levou zadní nejen to, ale třeba i matematickou olympiádu. Navíc při řešení příkladů před třídou ještě musí myslet na spousty dalších věcí současně. A to vás na žádné škole nenaučí, na to musíte mít (mimo jiné i) mozkovou kapacitu *-)

ODPOVĚDĚT
Jitka S. (kiloms2) ID 260712 (16.10.2012, 11:18)
Jen jsme napsala názor kolegyně ohledně toho,kdo může učit.Máte pravdu,že každý by mohl asi dělat všechno,jde o to,jak.Pokud jsem pochopila,nešlo tady o to,kdo má VŠ a kdo ne.Někdo se učitelem narodí,někomu nepomůžou ani 3 VŠ.Ve většině případů je to přece tak,že na učňovské školy jdou děti,které mají horší prospěch a maturitu a další studium by třeba nezvládly.Prosím,nebudeme řešit,že někdo nešel na SŠ kvůli penězům,komunistům apod.To by bylo zase jiné téma.Mně školy daly dost,nerozlišovala jsem,jestli to byl učitel s VŠ nebo bez.Byl to učitel a měl prázdniny a to je to,co stále společnost řeší a vidí jen to.Je těžké napsat na pár řádků věci tak,aby byly pochopeny.A někdy mám pocit,že je to stejně marné,negativní postoj společnosti k učitelům přetrvává.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (15.10.2012, 22:21)
Dovoluji si trošku oponovat. Pro mě (a nejen pro mě) byl nej učitel bývalý automechanik. Když učil mě, byl již učitelem. Moje rodiče však učil ještě bez VŠ. Je to pár let, co nová fyzikářka přistěhovaná k nám se mě ptala, jak vlastně ten pan učitel učil, že o něm slyší jen chválu a to i od žáků ne zrovna bystrých. Tímto nijak nechci ubírat zásluhy vysokoškolsky vzdělaným učitelům. Jen reaguji na to, že prodavačka nemůže učit. Může si dodělat maturitu a klidně učit ( samo že plus alespoň započat dálkově minimální vzdělání v oboru). Minulý školní rok v naší ZŠ učila minimálně jedna středoškolačka( dříve víc). A zase ne každá vysokoškolsky vzdělaná osoba může dobře učit. Souhlasím, každá práce by měla být dobře zaplacená. Jenže tomu tak u nás není. Každé zaměstnání má své . Učitel má alespoň jistotu, že DOSTANE mzdu(ve státním).

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (15.10.2012, 21:52)
Moc děkuji za tento příspěvek a plně souhlasím,ono se dobře soudí to, co člověk nikdy nedělal....každá práce je ve společnosti potřebná, pokud se dělá dobře, a pokud se dobře dělá, proč by se tedy neměla odpovídající formou zaplatiit? Úroveň učitele se změřit nijak nedá a nejlepší vizitkou jsou spokojení žáci(studenti)....A za životy jsou učitelé zodpovědní taky, i když trochu jinak, mají přeci velký vliv na budoucnost svých studentů....

ODPOVĚDĚT
Věra H. (veraha) ID 76061, mimibazar.cz/veraha (15.10.2012, 15:21)
Ano, je to u nás stejné (F) já učím na 1. stupni.

ODPOVĚDĚT
Alena M. (a74) ID 400427 (15.10.2012, 9:30)
Každá práce má něco. Katko, já vím, že si tu nestěžujete, ale musím napsat, že povolání učitelky (když pominu to základní - že já bych ty smrady pozabíjela :o)) je jedno z nejlepších. Já mám VŠ ekonomku a stejně dělám v jiném oboru. Prostě - když se mi někde nelíbí plat, tak musím jinam. Docela mě štvou některé Vaše kolegyně, které si stěžují, ale jinam nepůjdou, vesměs jsou nepoužitelné pro jiná povolání a pak ještě slyším, že chodí do školy na 11h... A ty prázdniny! To je fakt k nezaplacení :o))

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (15.10.2012, 10:01)
Souhlasím s Vámi, má to své pro i proti jako všechno, jednoznačně když má člověk malé děti, tak je to k nezaplacení...A samozřejmě se nedají všechny "úči" házet do jednoho pytle, někdo to dělá celý život, někdo musí pryč, neb na to nemá nervy, a někomu se zase nelíbí plat, tak jde též pryč...Já jsem jen chtěla vědět, zda je to takto na všech školách, nic víc, jen pro srovnání. Svoje povolání mám ráda a myslím, že ho ještě dlouho dělat budu....

ODPOVĚDĚT
Alena M. (a74) ID 400427 (15.10.2012, 10:34)
Tak to je dobře, že jste spokojená :o)) No nic, vydržte do 90 let a budete mít tu nejlepší platovou třídu ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Jitka B. (buši) ID 64321 (15.10.2012, 9:02)
tady máte platovou tabulku
http://www.julda.cz/2012/03/platova-tabulka-pedagogickych-pracovniku-pro-rok-2012/
učitelky jsou ve 12 třídě, to zmanená, že do důchodu jde učitelka s 25 100 Kč hrubého. Jestli je to moc nebo málo, záleží na úhlu pohledu, učím na učňáku, na škole máme nulové osobní, v každé třídě 30 - 34 kluků ve věku 15-20 let a když dorazím ve 3 domů, můžu si jít akorát tak lehnout, jak jsem z krocení dravé zvěře vyřízená.

ODPOVĚDĚT
Ludmila K. (tyrkysový kamínek) ID 182593, mimibazar.cz/tyrkysovykaminek (16.10.2012, 10:50)
Tak to Vám tedy věřím.
Po 2 letech po maturitě na SZTŠ jsem dostala nabídku od bývalého kantora, co v té době už učil v Plzni na pedag.inst, abych si udělala u nich tři semestry.Pak bych mohla nastoupit učit do zem.učiliště. Tenkrát mi to docela lákalo, ale už jsem měla rodinu.
To bylo přeci jen v době,kdy si žáci nemohli tolik ke kantorovi dovolit.
Ale dneska, ani náhodou.

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (15.10.2012, 10:06)
Já též učím na učňáku a mám podobné pocity jako Vy, morálka je hrozná....Nebudu se tady ale rozepisovat dál, aby se můj komentář někoho nedotknul, stačila mi debata o mobilních telefonech při vyučování
http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4190713

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (15.10.2012, 8:36)
ty jo tak to sem netušila že učitelky mají takové platy, jestly tohle čte nějáká např. zdravotní sestra tak to musí pěkně :-@ :-@ :-@ chápu že práce s těmi smrádky /jak píše Irena :-D/ není žádný med, ale ta zodpovědnost zdr. sestry si myslím je mnohem na jiné úrovni.

ODPOVĚDĚT
Renata B. (Renulka12) ID 187679, mimibazar.cz/renulka12 (upraveno 9.11.2012, 16:50)
(hello)

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (15.10.2012, 9:56)
Tak proč si na těch rukách sedíte a nepíšete?Všude je něco, podotýkám, že si nestěžuji!!!, jen mě to udivilo, nic víc :-S. Krom toho, já se také neustále vzdělávám, neb učím jazyky, a bez toho to prostě nejde...A mrzí mě, že se nálada mezi lidmi je taková jaká je, člověk se tu jen zeptá a už je obviněn, že se vůbec ptá nebo ho rovnou pošlou někam....

ODPOVĚDĚT
Renata B. (Renulka12) ID 187679, mimibazar.cz/renulka12 (15.10.2012, 11:32)
Určitě nepovyšuji některá zaměstnání nad jiná, každé má svá pro a proti... Jen můj názor je, že zrovna učitelé si, vzhledem k některým výhodám, na plat stěžovat zrovna nemusí... Jestliže člověka práce baví, nezbývá nic jiného, než se s platem spokojit, anebo každý má možnost zkusit něco jiného, jít pracovat úplně jinam... Ale ze svého okolí neznám učitele, který by se svou prací seknul a to si pořád stěžují (hello)

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (15.10.2012, 10:42)
nikdo vás z ničeho neobviňuje, pouze jsme diskutovali jak je možné že zdravotník, který musí dělat okamžité rozhodnutí které je nevratné, má větší zodpovědnost má menší plat než učitelé. Nehledě na srovnání odpracovaných hodin.

ODPOVĚDĚT
Lenka P. (elfivila P.) ID 382913 (15.10.2012, 9:42)
to se Vám nedivím, kdybych na to měla nervy tak si ten peďák udělám a půjdu za ty prach klidně učit

ODPOVĚDĚT
Zdenka P. (z721976) ID 318592, mimibazar.cz/z721976 (15.10.2012, 8:12)
bývalá manželka mého přítele je vystudovaná psycholožka,nyní učí na střední škole na malém městě a bere 26 tis.( vím to,protože žádala o zvýšení výživného a u soudu se říkal její plat).

ODPOVĚDĚT
Irena L. (IruBaru) ID 306180, mimibazar.cz/irubaru (15.10.2012, 7:49)
Holky, já bych na ty smrádky neměla nervy (H) takže do školství neeeee :-p ani za ty prachy.... 8-|

ODPOVĚDĚT
Michaela F. (mišus) ID 81147 (15.10.2012, 7:26)
Pracuji ve školství. Podle mě mají učitelky, i když mají holý plat a nemají osobko, peněz dost. U nás je to stejné. Všichni jen argumentují tím, že jsou vysokoškoláci a že by měli mít vyšší plat. Tak ať jdou pracovat jinam, když se jim to nelíbí. Ale to žádná nepůjde, protože si dokážou spočítat, že nidke jinde tolik volného času mít nebudou !!!!!!!!!! (L) (L) (L) (L) (L) (L) (L)

ODPOVĚDĚT
Dagmar Ř. (Šmodrchlík) ID 48357 (15.10.2012, 8:17)
Miso, konecne to nekdo napsal tak, jak to je. ,-) Ono je ted moderni remcat, ale troska seberelfexe by nam nekterym neuskodila! (L) (clamp) (clamp) (clamp)

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (15.10.2012, 8:40)
Neremcám, jen mě udivilo, že beru méně než před 6 lety. Náplˇn práce je stejná a já nepatřím k těm, kteří chodí domů s čistou hlavou, přípravy dělám poctivě, neb učím 12 tříd a opravování mi zabere taky dost času, takže toho volna mám stejně jako ostatní, co pracují 8,5 hodiny. Jako jedinou výhodu beru to, že nemusím o prázdninách shánět hlídání pro děti, jinak je to práce jako každá jiná, a psychicky náročná.

ODPOVĚDĚT
Dagmar Ř. (Šmodrchlík) ID 48357 (15.10.2012, 15:01)
Kacko, to nebyl osobni utok - spis takovy povzdech. Ja jsem si ted po peti oducenych letech vydupala svuj prvni osobni priplatek. ,-)

ODPOVĚDĚT
Ivana M. (Ankavi) ID 56515 (15.10.2012, 7:42)
pod tohle se podepíšu (Y) Motivuji dceru, aby šla dělat "pančelku", ale nevím jestli nevybere jinak :-D Tolik volna není v žádném povolání. 8,5 hodinová pracovní doba?? Ani omylem a povídání o přípravách... Mé kamarádky učitelky samy uznávají, že to tak prostě je (Y)

ODPOVĚDĚT
Kateřina M. (jujatko) ID 31191, mimibazar.cz/jujatko (15.10.2012, 6:29)
Učím na VŠ, jedna má kamarádka na učňáku a druhá na prvním stupni ZŠ. Všechny jsem stejně staré a já mám ze všech nejmíň. Ale nestěžuji si. Takovou časovou flexibilitu, jakou mám ve školství, nikde jinde mít nebudu. Na druhou stranu mám známé, které po VŠ pracují ve státním sektoru, a nemají plat o moc vyšší než já. Každá práce má svoje pro a proti. A někdy mi tak trochu připadá, že učitelé se tak trochu povyšují nad jiné profese .... Teď ale nemyslím Vás ... Jinak přesčasy nám neplatili nikdy, chodíme i některé soboty, ...

ODPOVĚDĚT
Dagmar Ř. (Šmodrchlík) ID 48357 (15.10.2012, 8:16)
Kacko, mam to stejne - kdo nema na VS projekty nebo jiny zdroj prijmu, dela za zaklad. At si ostatni uvedomi, ze s VS vzdelanim je plat 14,5 hrubeho a s doktoratem 16,5... ,-) Ale jak rikate - ja si taky nestezuju - mam uceni jako konicka. (clamp)

ODPOVĚDĚT
Jarmila K. (kojal) ID 55683, mimibazar.cz/kojal (14.10.2012, 23:46)
*-) neberte to ve zlém, plat mladé holky hned po škole, co učí na prvním stupni je o pár tisíc větší, než můj, co pracuji v sociální sféře, mám také VŠ a 25 let praxi. A to jsme bohužel také placeni podle tabulek. :´( ,teď je otázka - co je pro koho málo a co moc. *-)

ODPOVĚDĚT
Monika K. (vitor) ID 13165 (15.10.2012, 8:15)
Souhlasím s Vámi, jako sociální pracovnice v domově s VŠ mám plat +o( škoda mluvit a 8,5 hodinovou pracovní dobu.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (14.10.2012, 22:56)
Berte to tak, státní je pořád státní. Jsou tabulky, takže základ dostanete vždy. Já také před RD pracovala ve státním, jenže už to státní není a plat klesl. Co by kolegyně daly za mzdu podle státních tabulek i bez odměn. Třeba po dobu mé rodičovské se na mém původním pracovišti komplet vyměnil středoškolský personál. A to dřív tam pracovaly ženy až do důchodu. I u nás si učitelé stěžují na mzdy, ale zase má kolegyně šla učit a na výplatu si nestěžovala....Pokud jsme na něco zvyklí, horší se nám nelíbí, tohle chápu. Ale ono to bude skoro všude stejné. V mnoha oborech jsou odměny již pryč....

ODPOVĚDĚT
MARTINA H. (Appletka) ID 17764, mimibazar.cz/appletka (14.10.2012, 22:51)
A kolik je holý základ platu učitelky?

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (14.10.2012, 22:55)
Podle odučených let, tuším.... *-)

ODPOVĚDĚT
Jana D. (drinja) ID 132765 (14.10.2012, 22:32)
Zdravím, nevím jak je to ve školství, ale já když jsem se po MD vracela na své původní místo, taky jsem začala od základu jak nováček, bez ohledu na to, jak dlouho jsem pracovala na stejném místě před MD. Připadalo mi to strašně nefér. :-o

ODPOVĚDĚT
Lenka Prasková (Olynka) ID 52487 (15.10.2012, 8:43)
Tak ono to takhle nefunguje jen ve školství. Když jsem se vracela po první mateřské do práce. Začínala jsem od základu taky. A mých x let praxe šlo do kytek. A za rok mě to čeká znovu :-@ :-@ :-@

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (14.10.2012, 22:37)
Mně to též přijde nefér a hlavně nemám vidinu možného zlepšení, aspoň tak nám to vysvětlují,že nejsou peníze atd., takže práci dělám stále stejně, a to, co dříve bylo ohodnoceno nějakou odměnou, se dnes nehodnotí, vše se bere jako samozřejmost, a můžu být ráda, že práci mám.... (N)

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (14.10.2012, 22:30)
Nevím.... asi jak kde. Mám dvě kamarádky po MD co pracují jako učitelky, téměř bez praxe a mají tedy daleko vyšší nástup než já (pracuji v jiném oboru). Když mi řekly, kolik berou, tak jsem jen zírala..... Na hodinu to v přepočtu vychází na velmi hezkou částku ,-)

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (14.10.2012, 22:37)
A kdepak učí?

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (14.10.2012, 22:38)
obě druhý stupeň ZŠ

ODPOVĚDĚT
Kateřina V. (vlafika) ID 105952 (14.10.2012, 22:40)
Všechny učitelky by měly být placeny stejně podle odučených let, na to jsou tabulky....ale samozřejmě v tom hrají roli odměny, to je na každém řediteli, kam až se vyšplhají

ODPOVĚDĚT