Holky,chtěla bych se zeptat jen tak informativně,
víte některá,jak jsem je zhruba vysoký vdovský a sirotčí důchod?Asi je to divný dotaz,ale při myšlenkách na budoucnost v tomto státě mě napadá,zda v takovém případě zůstane vdova bez prostředků nebo,zda tyto důchody pokryjí alespoň částku na bydleni?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 7 komentářů
Jana D. (drinja) ID 132765 (1.3.2012, 22:27)
No, tak podle toho, co jste vydedukovaly, pokud manžel nebo manželka nemají odpracováno 35 let, tak jejich pozůstalý partner nebude mít nárok na vdovský důchod? No, tak to potěš, když se dnes místo na banány stojí fronty na práci ...ách jo, to jsou vyhlídky, skončíme s berlí pod mostem?

ODPOVĚDĚT
Věra Č. (bony) ID 12612, mimibazar.cz/bony (1.3.2012, 17:23)
:´( (candle)Ani nevíte jak snadno se to může stát. Manžel šel před 2měsíci na banální zákrok a již tam zůstal. Nikdy skoro nemarodil,nekouříl.Posledni slova byly,když odjížděl,že těch pět dní co tam mǎ být,bude přemýšlet kde oslavíme 3. dubna 30. výročí svatby. Nechal mě tu s třemi dětmi a člověk vůbec neví co dál,zvláště,když byl živitel rodiny. Celý svůj život obětoval dětem a rodině.Prostě se najednou vše zhroutí a člověk je jak ve zlém snu. :´(

ODPOVĚDĚT
Veroniika R. (mema) ID 173056 (1.3.2012, 13:03)
jejda to je zvláštní, zrovna dnes ráno mě napadla úplně stejná myšlenka, že kdyby se nedej bože manželovi něco stalo, jak by to bylo dál........... zvláštní, asi je to dnes nějak ve vzduchu........................

ODPOVĚDĚT
Jindra D. (jinina) ID 102, mimibazar.cz/jinina (1.3.2012, 13:22)
Mě tyhle hrozný myšlenky pronásledují už dvacet let :-( Zaříla jsem v 17 letech, když zemřel táta a máma zůstala sama se mnou a 6tiletým bratrem, takže vím, že se to může stát kdykoli a komukoli z plného zdraví najednou smrt :-( Nemůžu se vůbec od těch myšlenek odprostit a hrozně mi to ničí život. Každodenní strach z budoucnosti je prostě šílenost. :-(

ODPOVĚDĚT
Jarmila G. (Jajka123) ID 246473, mimibazar.cz/jajka123 (1.3.2012, 12:53)
Taky mám někdy chuť toho mého chlapa zabít, ale asi se to nevyplatí... *-) +o(

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (1.3.2012, 20:45)
nooo, nevyplati *-) *-) *-) Pujdete do vezeni, tzn. mate zdarma ubytovani, stravu, lekarskou peci, obleceni, o nic se nemusite starat, muzete se vzdelavat, kdyz se budete nudit, muzete pracovat,... ,-) ,-) ,-)

ODPOVĚDĚT
Jitka H. (valentynkahodna) ID 116524 (1.3.2012, 12:51)
u toho sirotčího píšou, že stačí polovina odpracované doby pro důchod na vyplácení sirotčího důchodu

ODPOVĚDĚT
Irena M. (matyny) ID 124444, mimibazar.cz/matyny (1.3.2012, 12:50)
Dobrý den,budu konkrétní jsem vdova mám děti 5,7,15 let.Manžel zemřel ve 40 l.Počítá se základní a procentní výměra .Je to zhruba na každého stejně od 6do 7 tisíc .Já budu mít vdovský do dovršení posledního dítěte 18 let a pak znovu v duchodu ale asi ne celou částku to jsi nejsem jistá.Děti mají sirotčí pokud budou studovat hranice je asi 28 let .Záleží na tom jestli pracoval celou dobu.

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (1.3.2012, 11:45)
http://www.vyplata.cz/vypocty/vypocetodvozenychduchodu.php

http://www.duchody-duchodci.cz/sirotci-duchod.php

ODPOVĚDĚT
Jindra D. (jinina) ID 102, mimibazar.cz/jinina (1.3.2012, 12:03)
Děkuji. Zděsilo mě, že pokud zemřelý nebyl inval. nebo starobní důchodce, nemá vdova ani vdovský ani sirotčí důchod. To jsem nevěděla. Myslela jsem, že tyto důchody jsou automaticky. Jestli si dobře pamatuju, tak dříve to nebylo vázáno na důchodech za života.

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (1.3.2012, 22:13)
Nemusí ten důchod mít, stačí, že splnil podmínku - tedy potřebnou odpracovanou dobu vzhledem k svému věku. Což pracující člověk na ten invalidní důchod splní prakticky vždycky.

ODPOVĚDĚT
Ludmila K. (tyrkysový kamínek) ID 182593, mimibazar.cz/tyrkysovykaminek (1.3.2012, 18:15)
Máte pravdu, dříve to bylo úplně jinak. Kamarádka ovdověla ve 40 letech a brala vdovský důchod ihned.Sirotčí na dvě děti taky ihned.
Měla dohromady mnohem vyžší příjem než já plat s alimentama také na 2 děti.
Před 5 roky dostala svůj důchod a úměrnou část s fiktivního důchodu manžela. Já mám svůj důchod o něco vyžší než ona celkem.

ODPOVĚDĚT
Radka H. (radkaaa) ID 95559 (1.3.2012, 13:10)
Pokud má vdova děti, tak dostane vdovský i sirotčí dokud se dítě neosamostatní...... Pokud jsou děti dospělé, tak je to horší...... a nesplní nárokové podmínky, tak dostane vdova důchod jen na rok a pak to nevím přesně, tuším až po dovršení jejího důchodového věku.

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (1.3.2012, 12:10)
Tak teď jsem teda zmatená, tam to opravdu je. Ale to je možná myšlený tak, že kdyby žil, tak by měl nárok na invalidní důchod. Musí mít samozřejmě něco odpracované, odvedené na sociální pojištění, aby ten pozůstalý měl z čeho čerpat. *-) Třeba vám tu někdo poradí, kdo to dělá. Já jen našla ty odkazy, dál jsem nečetla, ale zdá se mi to divný, že by měl nárok jen pozůstalý po důchodci. *-)

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (1.3.2012, 12:07)
To ne, dala jsem vám tam ještě jeden odkaz. To není vázaný na invalidní nebo jiný důchod. (F)

ODPOVĚDĚT
Jindra D. (jinina) ID 102, mimibazar.cz/jinina (1.3.2012, 12:12)
Přečetla jsem i druhý odkaz a pochopila jsem to tak. Jak to tak pročítám (i jiné odkazy), tak jsem se dočetla toto Vdovský / vdovecký důchod můžeme nárokovat, pokud náš/naše manžel/manželka měl/a invalidní nebo starobní důchod, i předčasný, nebo na něj měl/a nárok. viz. http://www.duchody-duchodci.cz/ ... že by to byla novinka od roku 2012 ??? ....no kéžby jste měla pravdu, že to není vázaný... (F)

ODPOVĚDĚT
Olga B. (Michellinka) ID 169408, mimibazar.cz/michellinka (1.3.2012, 12:14)
Tady je ještě jeden odkaz
http://www.mesec.cz/mzdy-a-duchod/duchody/pruvodce/vdovsky-nebo-vdovecky-duchod/

já si myslím, že je to tak, že pokud splnil zesnulý podmínku odpracovaných let, tak má i pozůstalý nárok na vdovský a sirotčí důchod. *-)

ODPOVĚDĚT
Jitka H. (valentynkahodna) ID 116524 (1.3.2012, 12:51)
Olgo, máte pravdu, je to tak jak to píšete. Musí splnit podmínku odpracovaných let, pak je ten nárok... pak se z toho důchodu vyplácí

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno