brýle pro dítě
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit jestli je možné, že 4,5leté dítě dosud chodilo bez brýlí a ted jsme byli se synkem na očním, protože mu trošku sjíždí oko (asi dědičně) a oční mu změřila,že má mít brýle do dálky do blízka 9dioptrií. více v komentu
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 36 komentářů
Alena H. (Boxess) ID 67599, mimibazar.cz/boxess (5.2.2012, 14:33)
Milá Hani,četla jsem příspěvky a snad vám maminky odpověděly. Jen jsem chtěla poradit co se týče skel. Určitě trvejte na vysokoindexových sklech (tenčených),u plastových skel se dělají indexy: 1,56, 1,6, 1,74 -ty jsou nejtenčí a bohužel nejdražší. Pokud má plusové dioptrie,požádejte o co nejmenší průměr skel,co půjde do obrouček. Vzhledem k tomu,že obroučky budou tak jako tak malé,je potřeba malý průměr,ať sklíčka vypadají hezky a tence. Ttato skla budou na výrobu,proto i cena bude vyšší a budou trvat určitě min.týden.
Je to hodně o financích,bohužel a nezapomeňte také,že se mohou dioptrie měnit a můžou vás čekat nová skla,třeba i za půl roku :-|
Kdybyste potřebovala s čímkoliv poradit,určitě napište.
Krásnou neděli! (F) (F) (F)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (5.2.2012, 17:48)
děkuji. (F)

ODPOVĚDĚT
Klára T. (clarat01) ID 347384 (5.2.2012, 14:39)
Průměrem myslíte asi šíři očnice, ale u plusových dioptrií je to skoro jedno, neboť ty jsou tlusté právě nejvíc ve středu té čočky. Tenčením docílíte jen toho, že bude tenká při okrajích, ale tlustá uprostřed bude pořád ( i když trošku míň než netenčená), to je totiž její základní funkce, jinak by to nebyly plusové brýle. Smysl to má u mínusových dioptrií, které se naopak rozšiřují k okrajům, proto se musí vybrat brýle s co nejmenší šíří očnice, aby se ta tlustá část uřízla, respektive nevešla do obruby. Indexy jsou 1,64 - to je první základní tenčení a oproti normálním čočkám nemá smysl je nechat dělat - zkušenost s brýlemi dcery, skoro to není poznat. Smysl má 1,67 - to je už poznat, ale je to zase o tisícovku dražší za jednu brýlovou čočku. Já na svých brýlích mám 1,74, to je tenounká čočka, na okrajích samozřejmě silná (mám ale mínusové brýle, kde se tenčení vyplatí).

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (5.2.2012, 18:05)
děkuji za informace

ODPOVĚDĚT
Lenka E. (lenina) ID 1050, mimibazar.cz/elenka (3.2.2012, 22:10)
Dceři jsem to zjistila já, když jí začlo ujíždět očičko, naměřili jí 4.5 dioptrie.
Dr mi to vysvětlil tak, že dětské oko velmi dobře ostří, takže dcera viděla prakticky normálně.ALE za čas se unaví a pak začne právě ujíždět, je to velmi laicky řečeno ale je to tak (F)

ODPOVĚDĚT
Marta K. (marslavkar) ID 133904 (3.2.2012, 18:32)
Je to možné, syn viděl vždy dobře a na devítileté prohlídce jsme zjistili, že nemůže přečíst ty písmenka byli jsem odesláni na oční. Dr. mu naměřila 4 dioptrie. Když jsem se ptala, jak je to možné, řekla: Děti jsou schopné skrýt až 10 dioptrií!!!!! Když jsem o tom začala přemýšlet, uvědomila jsem si, že asi rok už sedí čím dál blíž k tv, odpoledne nebo k večeru, když jsem odněkud jeli usínal v autě..., prostě byl unavený tím, jak musel přes den hodně ostřit, aby viděl....
Jinak brýle určitě seženete krásné, dr. vám napíše lísteček na brýle, protože jsou první a na tolik dioptrií určitě budete mít obrovskou slevu. Syn dostal poukaz tuším na 1400,- Kč a to má dioptrie poloviční než váš syn. Můžete si o něj říct každý rok až do 15. let dítěte (hello)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 18:58)
brýle si náš synek vybral hezké. Je typ, že mu brýle sluší. pořád po nich toužil. Až se dočkal. U nás bylo pouze to sezení blízko tv. děkuji vám. H.

ODPOVĚDĚT
alena v. (ani) ID 13240, mimibazar.cz/ani (3.2.2012, 18:25)
určite je, dnes byl manžel vyzvednout brýle pro našeho 4 leteho syna
Nameřili mu 4 a 5 dioptrií

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 18:55)
děkuji za informaci. (F)

ODPOVĚDĚT
Jana Š. (Janyse) ID 206386, mimibazar.cz/janyse (3.2.2012, 17:49)
my to u dcerky také nezjistili ,-) Přišla jsem na oční a zjistil jí astigmatismus a také hned 5,5 dioptrie a skla jsou také strašně silná, máme problém s výběr rámečků, protože né do každých tyto skla pasuji. Také jsme nechápali, že jsme to na dcerce nepoznali. Dr.nám řekl, že dítě si to dokáže samo zaostřit, ale postupem věku tuto možnost zaostřování ztrácí a kdyby se to zjistilo později, tak už třeba by to ani brýlemi nešlo napravit. Takže snad jsme to zachytili včas.

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 20:04)
tak to je dobře,že se to podchytilo. Já jsem taky ráda,že brýle má, jen mě zarazilo,že tak silné, když doteď nebyl žádný projev toho,že by neviděl. Pokud neberu sezení blízko tv. A navíc přístup očařky byl takový divný. děkuji vám.

ODPOVĚDĚT
Jana M. (Machja) ID 22671, mimibazar.cz/machja (3.2.2012, 17:46)
Ano, je to možné. Syn viděl normálně, najednou mu zničeho nic začalo ujíždět očko (14m.), zakopával, byl nešikovný. Šli jsme na oční, zjistili vysoké dioptrie a tupozrakost, takže už několik let lepíme (nyní má 5let). Jezdili jsme i na oční cvičení,pomohlo to, tupozrakost se prý odstranila. Jinak ten rozdíl v dioptriích je normální, synovi naměrili také přes 7,ale brýle má jen na 5. Dr. nám to vysvětlila, že nemůže se na to očko dát hned ty největší, na druhém měl menší dioptrie, nesmí mezi nimi být tak velký rozdíl. Brýle pro dítě by měly mít vždy sklíčka plastová (kvůli bezpečnosti), za ta tenčená se bohužel dost doplácí (taky to tak máme). Ale i ty ztenčené jsou dost tlusté, protože je to hodně dioptrií, takže pokud máte 9, tak to bude široké. Plastová jsou i lehčí než skleněná, to by bylo dítku nepříjemné. Dost jsem to (child12), ale syn si celkem rychle na brýlečky zvykl

ODPOVĚDĚT
Jana M. (Machja) ID 22671, mimibazar.cz/machja (3.2.2012, 17:48)
a je patrné, že lépe vidí a je spokojený. (F)

ODPOVĚDĚT
Kamila G. (Wiktorie) ID 73298, mimibazar.cz/wiktorie (3.2.2012, 17:22)
Já jsem byla s oběma dětmi na očním.Zdálo se mi,že starší Matěj nevidí,protože seděl blízko TV. A vyšetření? On má oči naprosto zdravé a Kajka, u které jsme nic,ale naprosto nic nepoznali, má 4 dioptrie.Takže je to tak,v pubertě jsem přestala nosit brýle,asi abych byla krásná :-D :-D :-D :-D :-D a teď nechápu co jsem mohla vidět.Dioptrie mám stejné,ale když si je sundám, vidím prd :-D :-D :-D :-D :-D

ODPOVĚDĚT
nikola J. (jedlicka77) ID 105971 (3.2.2012, 16:51)
V klidu domácího prostředí rozeznal úplně všechno až po pidimidi obrázky. Držím palce!
(F)

ODPOVĚDĚT
nikola J. (jedlicka77) ID 105971 (3.2.2012, 16:50)
Můj syn nosí brýle kvůli strabismu, má 2,5 diopt, měl i trojky, ale do mínusu, aby mu to stáčelo oči k nosu. Jinak by brýle vůbec nepotřeboval, vidí dobře. Mudr. nám to vysvětlila tím, že děti do nějakých 10-12 let jsou mají rozpětí až 12 dioptrií, dokážou se přizpůsobit.
Jinak se připravte, že dětské brýle jsou docela mazec, vybrat takové, aby byly bytelné a zároveň slušely, doporučuju kovový tenký obroučky. Máme plastový sklíčka, dvoje brýle (jedny náhradní, už se stalo, že mi brylky přinesl z procházky se školkou v pytlíčku v hromádce 8o|) a taky jedny sluneční.

Jinak s přístupem oční mudr... taky jsme měnili doktorku, ve dvou letech po synovi chtěla, aby rozeznal kosočtverec od obdeníku a čtverec... bál se jí a nic neřekl, taky se s tím nepárala a napsala nevidí... doma jsme zkoušeli dětské obrázky a naprosto s přehledem i s okluzorem střídavě na druhé oko! V klidu domácího prostře

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 20:09)
děkuji za info. Zatím jsme pořídili jedny brýle,ale je mi jasné,že na léto bude potřebovat další. Obroučky má hezké hnědé kovové, ale ty silné skla mě trošku dostaly a taky ten počet dioprtii. A přístup oční si mi taky nelíbil. Při první prohlídce chtěla, aby ukazoval směr éček, kluk nevěděl,co po něm chce a ona hned, že to určitě nevidí. Teď když už věděl,co to obnáší, už to nepotřebovala zkoušet.Jinak mi je schopný ukázat a popsat i detaily obrázků, skládá si mozaiky, všechno mu jde.. No zkusíme jiného očaře. (F)

ODPOVĚDĚT
Iveta S. (svetvysivek) ID 354570, mimibazar.cz/svetvysivek (3.2.2012, 15:32)
jeste dotaz - ty dioptrie jsou plus ci minus? Hodne se da vyresit jake sklo (plast) se objedna do bryli - prumer. Jenze hodne optiku to nezna, nevi, neuznava??? *-)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 15:44)
má to prý +. oční říkala,že to budou tenčený plast, ale nevím, moc se mi to nezdá. ještě zajdem k jinam. děkuji vám.

ODPOVĚDĚT
Iveta S. (svetvysivek) ID 354570, mimibazar.cz/svetvysivek (3.2.2012, 16:18)
Ono tenceni je "zbytecne" pokud se stejne objedna velky prumer. proste cocka je nejtlustsi pred prostredek a tim padem je zapotrebi objednat co nejmensi mozny prumer vzhledem k bryli a pripadne vade oci. Spise priste zkuste zmenit optika- pokud to jde a nebo se alespon zminit ze at Vam objednaji co nejmensi prumer ( neradito delaji - nechce se jim a zda se jim to zbytecne, ale taky to pak tak vypada) (F)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 15:44)
má to prý +. oční říkala,že to budou tenčený plast, ale nevím, moc se mi to nezdá. ještě zajdem k jinam. děkuji vám.

ODPOVĚDĚT
Iveta S. (svetvysivek) ID 354570, mimibazar.cz/svetvysivek (3.2.2012, 15:29)
Mozek se dokaze prizpusobit kdyz potrebuje. Muj pritel mel taky 4 dipotrie mozna i vice a bryle nechtel nostit , a kdyz sel na operaci tak doktor nechapal jak muze chodit tolik let bez bryli, ze nic nemuze videt.. A jeste k tomu vsemu vyhraval zavody ve strelbe ,-) :-D takze tady byl jasny dukaz, ze kdyz mozek chce tak se prizpusobi. (Y) jinak cislo z balkonu na protejsim baraku neprecetl.

Znam i dalsi lidi, kteri byli bez bryli a vubec jim to neprislo, ze nevidi. Az kdyz zkusili jen tak z legrace bryle od nekoho jineho prisli nato, ze vidi svet uplne jinak. :-$

Pro klid duse zajdete nekam jinam, ale i jestli si dite neztezuje ze ho boli oci ci hlava tak by ty dioptrie mely byt OK (Y)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 15:43)
No tak to potom je možné všechno. Když vyhrával i ve střelbě. Děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (3.2.2012, 19:24)
Já sama od mala po jakési dětské nemoci(nevím, tuším spalničky...) jsem nosila 7 dioptrií, ujíždělo mi oko, komoušský tlustý skla s tvrzením, což byla jediná vymoženost... (zip) Postupně se to zlepšovalo a ve 14 mě zůstaly půlky na čtení, což jsem nenosila (*) No a loni na jaře mi došlo, že na monitor mžourám z takové blízkosti, že mám odřené zorničky a na čtení mám krátké ruce.... a tak nosím čočky 1,5 a 2,5 dioptrií v +. Nechápu, jak jsem mohla bez nich chodit a nic se mi nestalo..... a děti netuší, že vidí špatně, nemohou srovnávat, pro ně je to normální. Zvykne si, prcek, nebojte. (F)

ODPOVĚDĚT
pavlína s. (PAVLUŠA) ID 70384 (3.2.2012, 15:17)
Syn má taky 9 dioptr. , tupozrakost a cylindr . zjistli jsme až po nástupu ve školce když stál pořád v rohu a nechtěl si hrát .Doma nikdy problém nebyl hrál si běhal ani nezakopával a nenarážel . Na dětském ,ale nikdy nic neřekl , když nám kontrolovala oči. napsala že to neumí a že nespolupracuje a přitom on byl velmi chytrý a šikovný v 5 nás nakonec poslala na oční a on vážně neviděl. Od té doby co má brýle začal ve školce normálně spolupracovat dokonce jsme zjistili, že je hodně nadaný . Ted chodí do první třídy a on je oproti dětem ve třídě napřed o 2 roky . píše , čte , sčítá odčítá do sta i víc a násobilka pro něj je uplna brnkačka . Naštěstí se ve třídě nenudí a pomáhá dětem ve třídě :-).

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 15:24)
tak to máte moc šikovného klučíka. Honzík je akční i doma i ve školce i v cizím prostředí, není vůbec nic poznat,že by neviděl, jen pořád postával u tv, proto jsme to začali trošku řešit. Trochu mě zaráží přístup té očni. Tak chci názor ostatních a nejspíš půjdeme ještě k jinému očaři. Děkuji za vaši zkušenost.

ODPOVĚDĚT
Hanka S. (Nikitini) ID 60232 (3.2.2012, 14:24)
Nemá k tomu náhodou ještě tupozrakost? Jinak tolik dioptrií - to jsou snad jen obrysy.

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:28)
kromě toho, že snad nevidí ani tu čtecí tabulku, jsem se od oční nic nedozvěděla. Vrazila mi žádanku na brýle a bylo hotovo. Chci ještě vyšetření jinde. Ty obrysy tipuju taky,že by pouze viděl. Já mám taky brýle do dálky, ale snad 1 diopr. a přes ty jeho jsem viděla jen mlhu. Uvidíme, jak dopadne vyšetření jinde

ODPOVĚDĚT
Lucia H. (tajpa) ID 335642, mimibazar.cz/tajpa (3.2.2012, 14:22)
Můj brácha měl devět dioptrií (později s tím šel na operaci, tak teď je úplně bez brýlí), taky měl vadu už od děcka a bez brýlí nešel ani na záchod. Pochybuju, že by taková vada zůstala bez povšimnutí. Zkuste jiného očaře. Moje spolužačka taky dostala od očaře sedm dioptrií, ale bolela jí z toho hlava, tak brýle nenosila. Po čase šla k jinému očaři, ten zjistil že má astigmatismus a dioptrie 1,5 a 2. Takže bych se ujistila u jiného doktora, protože je divné, že by to dosud zvládal bez brýlí *-)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:26)
jiného očaře mám ještě v plánu taky. Mě je taky divné,že by neviděl a přitom to nebylo poznat. díky

ODPOVĚDĚT
Veronika H. (verolina) ID 224425, mimibazar.cz/verolina (3.2.2012, 14:20)
JJ, je to možné.Naše nejstarší měla oči zdravé a ve čtyřech letech jí začalo ujíždět oko.Zašli jsme k Dr a tam jí naměřil 5 dioptrií.Pátrali jsme po tom,jak je to možné a na nic jsme nemohly přijít.Pak se Dr zeptal na vysoké teploty.Malá totiž prodělala nějaký virus,který se projevil pouze vysokými teplotami.Nic jiného jí nebylo.Vrazilo se jí to do očí a od té doby nosí brýlky a stále se jí dioptrie pohybují mezi 4-5.

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:23)
Tak občas vysoké teploty měl taky. Zkusím se na to poptat. Děkuji.

ODPOVĚDĚT
Tomáš S. (NaDěti) ID 230346, mimibazar.cz/nadeti (3.2.2012, 14:19)
Syn to má taky, při školkové roční prohlídce měl jeden rok v pořádku a za rok měl 7 dioptrii, nikdy nic neřekl, nenarážel do zdi, je to oslabený sval v oku a ten se srovná, asi mu dají okluzor na zdravé oko aby trénoval to (líné)očko, postupně se to bude zlepšovat, malýmu je 5,5 a docela se s brýlemi skamarádil. Oni koukají tím zdravým tak to nejde poznat. Taky mě to vyděsilo, tak zvládejte ,Petra
pokud ten okluzor bude mít tak doporučuji látkový co se dá na brýle, to zalepené oko mu vadilo, jak sundal brýle před spaním ve školce byl slepý tak brečel, ted to sundá s brýlema a je v poho vidí tím jedním okem,najdete to na dětské okluzory .cz

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:25)
okluzor nedostal. prý to sjíždění může být tou vadou vidění. Zkusím ještě jiného očaře. děkuji za info, popátrám ještě i tímto směrem

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (3.2.2012, 14:09)
Hani a vy jste si nevšimla, že by špatně viděl? Nebrkal, nenarážel? 9 dioptrií mi už přijde fakt hodně *-) Tak buďte hlavně ráda, že je chce nosit a je spokojený, o to hlavně jde. Časem se to může zlepšit ne?

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:19)
Právě že nevšimla. Kromě toho,že se díval na tv hodně zblízka jinak nic. Rád kreslí, prohlíží knížky. Ukazuje bez problémů, když vidí v dálce třeba babičku, tak ji pozná. Vůbec nevím, jsem z toho rozhozená. Čekala jsem brýle, ale ne tak silné.

ODPOVĚDĚT
Veronika M. (MiTiMa) ID 9170, mimibazar.cz/mitima (3.2.2012, 14:20)
To se vám nedivím, třeba maminky něco napíší, tak hlavně že je malý v pohodě (L)

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:07)
Dostal brýle se 7mi dioptriemi. Skla jsou šíleně široké i když jsou prý tenčené. Syn je do brýlí úplně šílený, chtěl je už dávno před touto návštěvou oční. Takže
jeho pocit, jestli vidí líp bez nebo s brýlema si myslím není moc objektivní.
Pořád si myslím, že bez těch brýlí už by nemohl být dříve. Jak vidí člověk s tak silnou vadou bez brýlí? Děkuji Hanka

ODPOVĚDĚT
Světlana K. (Svetluska83) ID 18269, mimibazar.cz/svetluska83 (3.2.2012, 16:24)
HANIČKO, ÚPLNĚ MI MLUVÍTE Z DUŠE :´( MY BYLI NA OČNÍM PO DOPORUČENÍ NAŠÍ DĚTSKÉ MUDR. PŘED ROZKAPÁNÍM SE NÁS PTALA MUDR., PŘOČ ŽE NÁS TO K NIM POSLALI, ŽE VIDÍ ADEKVÁTNĚ KE SVÉMU VĚKU...ALE PO ROZKAPÁNÍ OBRÁTILA A NAKONEC Z NÍ VYPADLO, ŽE MÁ MIRDA - 5 LET -NA KAŽDÉM OKU 5 DIOPTRIÍ + C. TAK JSME OBJEDNALI BRÝLE, 4 TÝDNY ZPÁTKY JE VYZVEDLI...OBJEDNALI JSME ODLEHČENÝ PLAST A PŘIŠLY TAKOVÉ PŮLLITRY :-@ JSOU TĚŽKÉ, ALE CO JE NEJHORŠÍ, ŽE PŘES NĚ MIREČEK NEVIDÍ, ZKOUŠELI JSME JE I DOMA S KNÍŽKOU A PÍSMENKY A CO SE TÝČE VZDÁLENOSTI, VIDÍ MNOHME LÍP BEZ NICH, ZHRUBA O 2 METRY, COŽ JE DOST DIVNÉ, TAKŽE JSME SE JEŠTĚ OBJEDNALI DO PHY DO VINOHRADSKÉ NEMOCNICE...MYSLÍM, ŽE JE LEPŠÍ ZKUSIT NAVŠTÍVIT JEŠTĚ JEDNOHO DOKTORA A VYSLECHNOUT SI DALŠÍ ODBORNÝ NÁZOR :-)
MIMOCHODEM OD PŘEVZETÍ BREJLIČEK A DALŠÍ NÁVŠTĚVY TO BUDOU DVA MĚSÍCE A BREJLIČKY MÁME ULOŽENÉ VE SKŘÍNI
:-D A VIDÍ BEZVADNĚ

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 20:25)
Ta síla skel mě dneska dorazila, vůbec to nevypadá, že by byly nějak ztenčené. jestli jsou, ráda bych viděla ty normální. Každopádně v pondělí ho objednám jinak a uvidíme. Honzík dneska chvilku má na nos´e brýle a libuje si, jak vidí, pak zas příjde, že přes ně vidí blbě. Tak nevím. Děkuji (F)

ODPOVĚDĚT
Hana E. (Erbanice) ID 18947 (3.2.2012, 14:51)
Hanko, chtěla jsem se zeptat, jestli mu paní doktorka měřila oči před rozkapáním a po rozkapání? Přijde mi to zvláštní, že najednou taková vada. Sama nosím brýle od malička (vrozená oční vada) , s dětmi preventivně chodím k oční specialistce od šesti měsíců...

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 15:06)
ano měřila před rozkapáním, to prý měl 8, po kapání 9. Ale co mě zaráží, že mu nezkoušela třeba ty jejich brýle, kde se mění sklíčka podle dioptrií, aby zjistila,co mu sedne. Jí prostě vyjelo číslo z toho přístroje na měření a hotovo. Víc se s nikým nebavila. Ještě máme doma 1,5roční holčičku, asi s ní taky vyrazíme na kontrolu, pro jistotu.

ODPOVĚDĚT
Hana E. (Erbanice) ID 18947 (3.2.2012, 15:21)
Hanko, obvykle děti čtou (obrázky, písmenka) jedním a druhým okem (oko musí být přelepené okluzorem, chyba je, když si je má dítě držet!)), oči se jim přeměří, rozkapou a znovu přeměří. My ještě chodíme na kontrolní měření - screening dioptrických vad u dětí pomocí přístroje PLUSOPTIX S04. Vyšetření je určeno pro děti od 6 mesíců do 4 let...
Sklíčka jsou hodně subjektivní, znám to z vlastní zkušenosti.
Podle mého názoru paní doktorka postupovala správně, ale nic nedáte za prověření. Záleží také, jaké jsou na ni reference. Oči jsou velice důležité a špatně určené dioptrie mohou nadělat zbytečné problémy.

ODPOVĚDĚT
Gabriela V. (wwolfik) ID 395289 (3.2.2012, 14:24)
Hani, proč by neměl říct popravdě, jak se mu s brýlemi dobře vidí? Spíš naopak chudáček věděl, že s brýlemi se vidí líp a tak je moc chtěl, protože věděl, že mu pomůžou. (F)
Já mám 8,5 dioptrie, skla plastová - stojí kolem 1500 při tak vysoké dioptrii a vypadají dobře - tedy jinak - nikdo by netipl, že tolik dioptrií mám.

Jak se vidí bez brýlí? No blbě, fakt blbě. Nemůžu se ani nalíčit, musím mít vyloženě zrcádko u nosu, abych se nalíčila. Vše je rozmazané, vidím obrysy.
Ale i já byla do asi 3.třídy bez brýlí a nevěděla jsem, že je potřebuju, prostě jak se ty oči kazí, člověk si na to zvyká.

Věřím, že se mu to brzy zlepší a bude mít buď menší dioptrie nebo bude bez nich - znám hodně takových dětiček z okolí, co je musely nosit a nyní jsou bez nich!

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (3.2.2012, 14:31)
No snad se to zlepší. Ještě vyzkoušíme jiného očaře. Za konzultaci nic nedáme. Hlavně aby měl to,co potřebuje. Právě,že je tak zblblý z brýlí, že kdyby snad i kdyby neviděl dobře, tak bude kývat, jak jsou dobré. Ty jeho skla mají tak půl cm, moc mi to nepříjde jako tenčené. Nic jsme na skla nedopláceli, jen pár kaček na obroučky. Děkuji

ODPOVĚDĚT
Klára T. (clarat01) ID 347384 (5.2.2012, 9:43)
Hani, co vám napsala dr. na předpis, že jste ani na tenčená skla nic nedopláceli? My dceři na tenčená skla připlácíme vždy a to opravdu hodně - jsou to tisíce za ta tenčená skla a pojišťovna dává snad pár stovek.

ODPOVĚDĚT
Hana V. (handulkav) ID 93915, mimibazar.cz/handulkav (5.2.2012, 10:39)
Ano, na skla jsme nedopláceli nic. Prý je to v rámci pojišťovny (211), celkem brýle vyšly na 500,- ( byl to ovšem asi jen doplatek na obruby) Taky jsem koukala,že tak málo. Já na své jsem už kdysi platila mnohonásobně víc. Očařka mě ujišťovala,že budou tenčené, že to bude v pohodě nositelné. ale nějak se mi to nezdá. Měřila jsem to a je to přes půl cm hrubé. V pondělí zkusím ještě oční jinde. Přístup této MUDr se mi celkově moc nelíbil.

ODPOVĚDĚT
Klára T. (clarat01) ID 347384 (5.2.2012, 14:42)
My máme taky 211 a na první dceřiny brýle s tenčením v indexu 1,64 jsme normálně dopláceli asi dva tisíce na jednu brýlovou čočku. Ono totiž děsně záleží na hodnotě poukazu, jak ho doktorka napíše a ta naše je asi pěkná kráva, protože jinak to říct nelze. Vůbec by mě děsně zajímalo, podle čeho určuje doktor hodnotu poukazu - někdo tu nedávno psal, že když má dítě brýle poškrábané, očař může napsat nové na pojišťovnu celé, dokonce ty super tenčené. Jinak s tenčením u plusových dioptrií píšu výše, asi si moc nepomůžete, museli byste nechat dát index 1,74. Asi máte jen 1,64, proto máte pocit, že jsou tlusté.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Gabriela V. (wwolfik) ID 395289 (3.2.2012, 14:40)
Rozumím. Jo, ty nejlevnější skla jsou právě tak tlustý, ale vím, že dřív jsem taky nějak extra nedoplácela a vždycky je zúžily na obroučky, tak to nevypadalo šíleně...ale když je vždycky v optice vytáhla z pytlíčku - tak to bylo jak popelníky ,-)
Jasně, určitě je dobrý nápad zajít i jinam (F)

ODPOVĚDĚT