Odklad školní docházky...
Prosím o radu nebo spíš mě zajímá podle čeho jste se rozhodovali při odkladu školní docházky. Můj kluk bude mít šest na konci března, neuroložka doporučila odklad, psycholožka váhá, učitelka ve školce ho chválí,dál viz. komentář...
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 17 komentářů
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (6.1.2012, 15:53)
Dobrý den!
Před chvílí mi dorazil mail od ředitele ZŠ ohledně odkladu školní docházky.Překopíruji je sem:


Vzhledem k tomu, že celkem v tajnosti vyšla novela školského zákona platná od 1.1.2012, informuji Vás o změně týkající se odkladu. Podle této platné verze musí rodič předložit opět dvě doporučení, a to jedno od příslušného poradenského zařízení (PPP, SPP) a odborného lékaře nebo klinického psychologa!



O této chystané změně jsem nevěděl, až nyní.

Obě doporučení je třeba dodat nejdéle do konce května 2012.

ODPOVĚDĚT
Jaroslava P. (jpencik) ID 360397 (5.1.2012, 23:34)
Já budu řešit za rok. Moje čtyřletá už čte slova, počítá plus mínus přes deset, ale je to pořád takové miminko. Je strašně taková čistá, důvěřivá, mazílek malinkej.... a srovnání mám, máme prvačku. Je prázdninová, takže bude ve třídě nejmladší, ale zase vzdělávat se chce a já nevím, jestli zvládne ten kolektiv starších a otrkaných, když tam bude sama takové telátko.

ODPOVĚDĚT
JANA D. (JADOL) ID 80130, mimibazar.cz/jadol (5.1.2012, 9:11)
maminky mám dotaz, snad mi některá poradíte :-$ 20.1. máme jít s dvojčaty k zápisu, jsem rozhodnutá je dát o rok později - mám už k zápisu nést nějaké vyjádření např. dětské lékařky ? nebo nahlásím u zápisu odklad a potom se dokládá vyjádření ?? někde jsem četla, že stačí od doktorky někde zase že je třeba z PPP. díky za každou radu J.

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (5.1.2012, 12:01)
Ano,souhlasím s paní Janou.Pokud se rozhodujete,máte čas do konce května.V tomto případě je ale nutné přivést dítě k zápisu a obeznámit ředitele se situací,kterou zvažujete. (hello)

ODPOVĚDĚT
Jana K. (janikk) ID 5619 (5.1.2012, 11:42)
Žádost o odklad můžete doložit až do konce května. My taky půjdeme k zápisu s tím, že se napevno rozhodneme až v tom květnu, protože syn dělá pokroky "skokově" - nic nic a pak přišel a četl apod. :-) ,-) A do května je ještě dlouhá doba :-)

ODPOVĚDĚT
JANA D. (JADOL) ID 80130, mimibazar.cz/jadol (5.1.2012, 12:28)
díky J.

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (5.1.2012, 10:12)
Pokud jste se rozhodla pro odklad,stačí Vám potvrzení o odkladu dětí od jednoho odborníka - pediatra nebo psychologa (PPP).Je to tak dané ze zákona podle určitého paragrafu.Můžete vzít děti k zápisu a doporučení odborníka doložit s vlastní žádostí o odklad.Je jedno,zda vše doložíte při zápisu -pak není nutné brát děti s sebou a nebo můžete jít s dvojčaty na zápis a oznámit jim,že chcete odklad a doložit vyjádření lékaře až později.
Každým rokem je situace jiná.Před pár lety se rozhodovali pouze rodiče,další rok bylo nutné vyjádření obou odborníků (pediatra i z PPP) a momentálně by mělo stačit vyjádření od jednoho odborníka (pediatr nebo psycholog).Minulý měsíc jsem se ptala ředitele u nás na základní škole a toto mi řekl.
Pokud byste měla pochybnosti,zavolejte přímo řediteli Vaší ZŠ.

ODPOVĚDĚT
JANA D. (JADOL) ID 80130, mimibazar.cz/jadol (5.1.2012, 12:26)
moc díky za informace J.

ODPOVĚDĚT
Eliška Z. (Okurkaa) ID 50141, mimibazar.cz/okurkaa (4.1.2012, 22:15)
Určitě bych byla pro odklad. Moje neteř je šikovná, zvládá počítání, psaní, čtení, ale měla hrozně špatnou výslovnost. V podstatě nic jiného na ní nenašli, ale i tak ji nechala švagrová o rok déle doma, takže půjde v září 2012. A už teď, když jsem s ní mluvila, říkala, že je to něco úplně jiného. Že se jaksi sklidnila a začala se i těšit do školky, kam předtím celé 3 roky chodila jen proto, že prostě musí, jinak by byla radši doma a celkově prý jaksi nepopsatelně dozrála. |:o) (L)

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (5.1.2012, 11:11)
Prave na tento okamzik cekam, kdy muj kluk zacne rad chodit do skolky, protoze ¨zatim tam chodi nerad, i kdyz i to se zlepsilo, zezacatku plakal, trvalo to pul roku, nez jsme chodili bez place...do skoly se teda zatim netesi. a vyslovnost č, š, r a ř má zatím také špatnou.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (janikk) ID 5619 (4.1.2012, 21:55)
Tak toto téma taky řešíme - a to jsme ještě o kus dál - myslím věkově, protože syn je narozený v říjnu, takže 6 má už teď a to ještě zvažujeme o dalším odkladu, je taky drobek a navíc "mamčina prdelka". V krátkosti - po rozumové stránce šikulka - čte a píše velká i malá písmena, počítá pomocí prstů říklady */- do 10, výborná paměť... Po sociální stránce - nevyzrálý, neumí se prosadit, hravý, samostatnost a sebeobslužnost špatná, špatně komunikuje s vrstevníky (s dospělými problém nemá, dokonce se i vyjadřuje jako dospělý). Už víc jak rok se pohybujeme mezi psycholožkou, neurologií, EEG - teď jsme objednaní na psychiatrii a na vyšetření pro možné poruchy autistického spektra. Je toho víc... Jen chci říct, že určitě bych dala na vyjádření odborníků (ped.psych. poradny apod.) a na posudek učitelky z MŠ - konečné uvážení je ale hlavně na Vás - Vy ho znáte nejlíp.

ODPOVĚDĚT
Jana K. (janikk) ID 5619 (4.1.2012, 21:57)
U nás hodně lidí kroutí hlavou, že zvažujeme ještě odklad (to by šel do školy vlastně už v 7 letech a 10 měsícíh), ale pro nás není důležití, kolik mu bude, ale aby se tam cítil co nejlíp.

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (5.1.2012, 11:14)
Jano, dekuji, muj syn ma podobne problemy, take moc s detma nekomunikuje, ale ono je to i tim, ze jsme se stehovali, chodi do nove skolky pul roku a zatim zadne velke kamarady tam nema, jenze podle me on neni ten komukativni typ.k psycholozce chodime kvuli jeho desnemu chovani doma, PPP jsem navstivila take kvuli tomu a kvuli skole, na EEG nic nemel

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (4.1.2012, 20:08)
A další nesmyslná hláška pro mě je,že odklady jsou módou dnešní doby.Naopak,dnes je svět uspěchaný,na každého se kladou vysoké nároky a to i na děti.Dnes toho děti musí zvládnout ve škole více než bylo za nás.Takže jednoznačně,pokud si rodiče nejsou jistí,odklad dítěti neublíží,ale pomůže.Mnohem horší varianta je,pokud se do školy dá nezralé dítě,které pak musí bojovat.
Přeji šťastnou volbu.

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (4.1.2012, 20:54)
Ireno, dekuji za nazor, v podstate s Vami souhlasim. A urcite se zeptam i nasich ucitelke ve skole, i kdyz muj kluk bude chodit do jine nez ja ucim, ale to urcite neva.

ODPOVĚDĚT
Jitka J. (jituleJ) ID 285700, mimibazar.cz/jitulej (4.1.2012, 20:48)
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y)souhlasím,Ambice rodičů někdy bývají nad sílu dětí (N)odkladem se nic nepokazí

ODPOVĚDĚT
Lucie M. (Maralicka) ID 156419 (4.1.2012, 20:39)
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y) Souhlasím (F)

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (4.1.2012, 20:07)
Dobrý večer,Míšo! Napíšu svůj názor a zkušenost.Jsem učitelka prvního stupně,prvňáčky jsem tedy učila.Upřímně,jsem "odklaďačka."Pokud si někdo není zcela jistý,doporučuji odklad školní docházky.Já i můj bratr jsme dostali odklad a oba máme vysokoškolské vzdělání a nikdy nám to ani v nejmenším neublížilo,spíš naopak.Nikdy nikdo nebude řešit,zda je Vaše dítě o rok starší nebo mladší než ostatní ve třídě.Děti s odloženou docházkou mají ve škole výhodu v tom smyslu,že učivo jim jde přirozeněji,lehčeji.Děti mladší výuku také zvládají,ale stojí je to větší úsilí,mnohdy velké úsilí.Při nástupu do první třídy má být dítě zralé povšech stránkách,nejen po rozumové.Nemám ráda hlášky typu,že se bude dítě nudit,když ho dáte do školy později.Není to pravda! Nikdy se mi nestalo,že by se mi během výuky nějaké dítě nudilo,vždy mělo každé svou práci a bylo zaměstnané.A dal

ODPOVĚDĚT
Darina V. (Darrrka) ID 47895 (4.1.2012, 19:21)
Já měla taky velké dilema.Mám dcerku, a je až na konci srpna, šla by tedy do 1.třídy jako čerstvě šestiletá. Školka doporučila odklad pro sociální a emoční nedozrálost, a pro vysokou nemocnost s ušními záněty mezi 3.-4. rokem) - do té doby jsem nad tím vůbec neuvažovala. Psycholog ji po vyšetření chtěl z fleku poslat do školy, je hodně bystrá, píše, čte skoro všechna písmena bez problémů už delší dobu, nádherně kreslí, je samostatná a klidná, úkol, který jí dal, měla hotový za 3 min. (prý běžně je to mezi 7-10min.) To bylo pro mě hrozné rozhodování! :-S Při zápisu ve škole ji vzali, ale po dialogu s učitelkou i ona sama říkala, že pokud si nejsem jistá,mám počkat rok, že teď je spousta dětí po odkladu (třeba i březnových) a malá by od nich byla až o 1,5 roku mladší, to je velký rozdíl, zůstali jsme ve školce a škola nás čeká v září! (Y)

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (4.1.2012, 20:58)
prave ze on takove ukoly take zvlada rychle, rad pocita, umi vyjmenovat cisla skoro do 100, i nasobky, ale ruku ma tezkou a pokud s nim delam neco doma ja, nejake ukoly pro predskolaky, tak kdyz mu to nejde, strasne se vzteka a reaguje podle me neprimerene...je to tezke, jeden tyden se klonim k odkladu, pak mi zase nekdo rekne, ze je sikula a ja se rozhodnu ze do skoly pujde a tak stale dokola...

ODPOVĚDĚT
Klára U. (Clara) ID 3863, mimibazar.cz/clara (4.1.2012, 18:49)
Holky...jak se postupuje??Tu pediatričku a psycholožku máme navštívit už teď a sami od sebe?? *-)

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (4.1.2012, 19:05)
Ja u psycholozky uz s klukem byla, ale papir od ni nemam, bylo to na podzim a rekla mi, ze podle toho, jak se rozhodnu mi papir da potom. Ale nevim, jestli to mam uz naznacit pri zapisu nebo radeji pockat.

ODPOVĚDĚT
Petra H. (thomaso) ID 20501, mimibazar.cz/thomaso (4.1.2012, 22:21)
Míšo,
učím také na prvním stupni a k zápisu bych určitě šla. Můžete si o tom ještě promluvit s učitelkami, které u zápisu budou, řeknou vám svůj názor, posoudí to také ze své strany a odklad ještě můžete zvážit, jak uznáte za vhodné. Není nutné mít všechny papíry k zápisu, lze je dodat i později. U nás chodí k zápisu i děti, které počítají s odkladem. Určitě se nakonec rozhodnete ve prospěch dítěte. Petra

ODPOVĚDĚT
Klára U. (Clara) ID 3863, mimibazar.cz/clara (4.1.2012, 19:43)
Já vůbec nevím, jak a kde začít....chtěla bych odklad, je narozený v srpnu, ale nevím, jestli nejdřív za pediatričkou nebo kde se pídit...?

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (4.1.2012, 20:17)
Klárko,stačí doporučení od Vaší pediatričky o odkladu školní zralosti.Pokud jste rozhodnutá,od ní to stačí a k psychologovi nemusíte. (hello)

ODPOVĚDĚT
Klára U. (Clara) ID 3863, mimibazar.cz/clara (4.1.2012, 20:30)
Děkuji, a to se předkládá u zápisu?

ODPOVĚDĚT
Irena Č. (Anerinkaa) ID 284192, mimibazar.cz/anerinkaa (4.1.2012, 21:39)
Ano.Plus k tomu napíšte žádost o odklad Vy jako zákonný zástupce dítěte.Pak nemusíte dítě k zápisu ani brát a stačí,když vše předáte sama.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Eva K. (Kafinaaa) ID 94728 (4.1.2012, 16:39)
Dobrý den, přesně případ našeho syna, je tedy červnový a ještě celkem konstitučně slabý, dáme mu odklad. Hlavně socálně je nevyzrálý, já učím na prvním stupni a znám jak dě+ti špatně prožívají, když jsou na okraji kolektivu. Jde přece o to, aby byly naše děti šťasné, nezáleží zda dokončí školu o rok později. Z jakého důvodu Vám navrhla odklad neuroložka? Zajděte ještě za pediatričkou. Hodně štěstí...... hlavně Vašemu synovi.

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (4.1.2012, 17:02)
Jinak mensi a hubenoucky je take (v 5,5 letech ma 110cm a 19kg) a casto nemocny, tipuju, ze 2-3 mesice v roce promarodi nebo je v rekonvalescenci

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (4.1.2012, 16:59)
No, z kratke prohlidky urcila neurolozka diagnozu ADHD a urcite odklad, ale ta prohlidka byla podle me trochu mimo, neptala se co umi, jen jsem rekla, ze zlobi a skakal po jedne noze, sahnul si na nos a bylo hotovo...ucitelka ve skolce mi rekla, ze u nej zadne ADHD nepozoruje, jen tu nedozralou emocionalni stranku...pediatricka to spis nechava na me.

ODPOVĚDĚT
Eva K. (Kafinaaa) ID 94728 (5.1.2012, 9:07)
Myslete hlavně na něj, zda mu rok odkladu nepomůže být pak ve škole úspěšný a spokojený. Sociální stránka je velmi důležitá, děti jsou ve škole někdy nemilosrtdné. Jestli si nebude vědět rady, obraťe se na ped. poradnu ve Vašem okolí, ŠPatně načasovaný start ve škole může udělat v jeho životě víc škody ...... Náš syn už ví, že nepůjde a bude si ve školce moci hrát ještě rok, jeho vztahy se upevní a má tak možnost jít do školy po všech str. připravený. Vlastně i já měla odklad a možná diky tomu jsem vystudovala i VŠ, rodiče se nebáli počkat až budu vyspělá a pak mě šoupnout do víru vzdělávání. (Y)

ODPOVĚDĚT
Michala H. (Miska79) ID 14075, mimibazar.cz/miska79 (4.1.2012, 16:17)
Doma se vzteká a je často negativní, i zlý na mladšího brášku, ve školce prý toto vůbec, je hodný, vydrží s pozorností a zná už počítání do 10, písmena (čte slabiky)...problému psychložky i ve školce je, že je citově nevyzrálý, nemá moc kamarádů, neumí se prosadit. Změní se toto za rok, že by mu ten odklad opravdu prospěl??? Řešil to někdo z vás, opravdu se dítě za rok povahově změní a dozraje?? Já sama jsem učitelka, ale 2. stupeň, pořád váhám, co je pro něj dobré.

ODPOVĚDĚT
Helena Kovářová (Helouš) ID 40966 (4.1.2012, 17:21)
Když to čtu, tak vidím svého syna, diagnozu zatím žádnou nemáme. Jdeme v lednu k psychožce, vše se může změnit. Ale já sama vím, že mu dám odklad, je narozen na konci června, ted mu bude 6 let. nemá moc kamarádů, vyhraje si sám. Začal chodit až ted do školky z nedostatku místa. Vše je pro něj nové, kolektiv, učitelky,atd. U nás ke pro odklad pediatrička i neuroložka a já taky....myslím, že mu nic neuteče a i za půl roku dokáže udělat každé dítě velké pokroky.

ODPOVĚDĚT
Lenka K. (maiki) ID 35303, mimibazar.cz/maiki (4.1.2012, 16:39)
Řešila jsem to samé,syn je narozený v červnu,byl také neprůbojný a musím říct,že za ten rok se hodně změnil a dospěl (Y) Takže za nás 100% doporučuji (F) Dcera je povahově jiná a i zodpovědnější,takže nastupuje od září do školy a o odkladu vůbec neuvažuji. (F)

ODPOVĚDĚT