sOCIÁLNÍ DÁVKY
Kamarádka přišla po deseti letech o práci a po skončení podpory prý nemá nárok na nic.Bydlí totiž s rodiči,kteří jsou v důchodu a každý bere kolem deseti tisíc.Je možné,aby opravdu neměla na nic nárok?
FOTKU MOHOU KOMENTOVAT POUZE REGISTROVANÍ UŽIVATELÉ
Celkem 15 komentářů
Lucie Š. (Lua) ID 5573 (13.12.2011, 21:59)
Nechtěla jsem se vměšovat do této diskuse - prostě jsem si zakázala komukoliv cokoliv vysvětlovat ohledně dávek v hmotné nouzi, protože stejně si každý trvá na tom, že černý dostane a bílý ne. Není to pravda, jen to prostě z venku tak vypadá. Přijďte si sednout na úřad v úřední den a pozorujte jak to probíhá, co všechno se musí doložit (a že těch papírů je čím dál víc) a co všechno se musí zkoumat. A to u všech bez rozdílu barvy, věku, pohlaví.
Pokud Vaše kamarádka bydlí s rodiči, kteří pracují, opravdu nemá na nic nárok. Měla by před rokem 2007, od roku 2007 se totiž posuzují příjmy všech členů domácnosti - tedy ona 2880, matka 2600 a otec 2600 - tudíž jejich životní minimum je 8.080,-Kč a od této částky se odečítají všechny příjmy domácnosti, tedy mzda maminky i tatínka. Je to tak, bohužel.
Od ledna 2012 jsou opravdu velké změny ve výplatách těchto dávek, zvedají se částky životního

ODPOVĚDĚT
Lucie Š. (Lua) ID 5573 (13.12.2011, 22:00)
Od ledna 2012 jsou opravdu velké změny ve výplatách těchto dávek, zvedají se částky životního minima, budou ještě přísnější kritéria pro nárok na dávky.
A k penězům na lednice, pračky a tak. V zákoně je uvedeno, že obecní úřadu MŮŽOU poskytnout jednorázový příspěvek na.... Je to jenom na uvážení pracovnice a situaci daného člověka.

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (Cesay) ID 92517, mimibazar.cz/cesay (14.12.2011, 11:20)
Rozumím, že je s tím plno papírování, dokládání příjmů, apod...ale když se jdu zeptat na dávky, nechtějí po mě ani doklad, třeba o příjmech, ani se mě nezeptají jestli pracuji či nepracuji, jestli s někým žiji či nežiji(aby tedy mohli posoudit, zdá mám nárok nebo nemám) a rovnou řeknou, že jsou dávky zrušené, to mi spíš příjde jako lajdáctví paní, která na přepážce sedí a nechce se tím zabývat....Samozřejmě je to o člověku, asi jsem narazila na paní, která evidentně nedělala svojí práci kvalitně. Pokud mi paní řekne, ať jí donesu podklady a na základě toho se rozhodne, zda mám nárok či ne....beru to....ale neberu tento přístup....Setkala jsem se i s tím, že mi jiná paní ze sociálky řekla"ale to je hrozná práce, musíme vyplnit tolik papírů"....co je mi do toho, pokud jí to nebaví a obtěžuje jí to, nemá tam sedět.... 8o| 8o| 8o| 8o|

ODPOVĚDĚT
Lucie Š. (Lua) ID 5573 (15.12.2011, 23:13)
Naprosto s vámi souhlasím, je to o lidech a pokud k tomu paní u vás přistupuje tak jak píšete, nemá tam co dělat. Prudit může jít třeba za kasu do obchodu. Pokud něco chcete, nespokojte se s tím, že vám řekne, že ta dávka není, že na ní nemáte nárok. Vy máte zákonný nárok na to, si žádost podat a může Vám být jedno, kolik s tím má dotyčná pracovnice práce. Od toho tam sakra sedí. A pokud budete něco chtít, určitě ráda potřebné doklady doložíte. Já takhle vyhodnocovala dávku jedné paní po tři měsíce, protože stále nemohla pochopit že jí to s jejími příjmy fakt nevyjde. Takže každý měsíc naklusala, vyplnily se stohy papírů, ona doložila vše potřebné, já vše zadala do PC, vyhodnotila a udělala rozhodnutí. Z toho musí být dost jasně patrno, proč je takové jaké je. Ale od toho tam sedím, je to moje práce. Pokud mi přijde klient, musím probrat celou jeho situaci, nabídnout mu všechna možná řešení,

ODPOVĚDĚT
Lucie Š. (Lua) ID 5573 (15.12.2011, 23:13)
všechna možná řešení, co se v tu chvíli nabízejí a snažit se danou situaci vyřešit v jeho prospěch a ne tak, abych s tím měla co nejméně práce já. Od toho tam fakt nesedím 8o| 8o|.

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (Cesay) ID 92517, mimibazar.cz/cesay (18.12.2011, 18:22)
Tak to je škoda, že tady u nás nesedíte Vy... :-) :-)

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anna Č. (akynko) ID 311123, mimibazar.cz/akynko (13.12.2011, 20:35)
Sem sam s malým klučinou. Půl roku jsem musela dokazovat sociálce, že jsem opravdu sama, když jsem se ptala jak to mám dokázat, nikdo mi neuměl říct jak, pani z odboru péče o dítě, která měla nastarosti soud, když jsem žádala úpravu styku otce s dítětem, nezvedla prdel ze židle, ani se na malého nepodívala, jediné co ji zajímalo bylo jestli nebránim jěště před rozhodnutím soudu styku otce s dítetem. Až u soudu jsem se dozvěděla, že tá dotyčná pani, měla jít k nám domů na kontrolu, a do papíru které mi dala měla napsat, že tam byla a že otec dítěte s náma nežije. Kvůli týhle paní mi málem nevyplatili porodné. A ze sociálky nemám nárok na nic, protože mateřská 7600 + 1500 alimenty jsou pro mě a malého nadstandartní příjem - citát pani ze sociálky :-@ :-@

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (Cesay) ID 92517, mimibazar.cz/cesay (13.12.2011, 19:25)
Tady jsem našla kalkulačku na výpočet příspěvku na živobytí....

http://www.penize.cz/davky-v-hmotne-nouzi/85877-penize-ktere-vam-da-stat-prispevek-na-zivobyti-spocitejte-si-hoprisZiv

rolujte dolů....

ODPOVĚDĚT
Jarmila B. (Jajina80) ID 195471, mimibazar.cz/jajina80 (13.12.2011, 20:21)
tady podle tabulek mi vyšlo něco přes 5 tis,ale na úřadě mi ypláí jen 2300 kč,tak nevím,kde je chyba.. 8-| 8-| +o( +o( +o( +o(

ODPOVĚDĚT
Lucie Š. (Lua) ID 5573 (13.12.2011, 22:07)
ta kalkulačka absolutně neodpovídá zakonným požadavkům

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (13.12.2011, 15:23)
U nich je hranice příjmů něco přes 19 000 čistého, takže nic. Jinak pokud vím, stejně žádná dávka pro dospělé neexistuje, tam jsou jen přídavky na děti.

Dál může žádat o dávky v hmotné nouzi, ale ty se posuzují mnohem přísněji - možnost sehnat jakoukoli práci, majetek, který by se dal prodat, vyživování od rodičů a tak dále.

Rodiče, pokud byt vlastní/mají nájemní smlouvu, si mohou zkusit požádat o příspěvek na bydlení, jistě jim teď vzrostly náklady na vodu, elektřinu a tak. Tady to lze orientačně spočítat, zda je nárok:
http://www.kurzy.cz/kalkulacka/prispevek-na-bydleni/

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (Cesay) ID 92517, mimibazar.cz/cesay (13.12.2011, 15:15)
Byla jsem se asi před měsícem ptát na dávky. Jsem bez práce s dcerou, která chodí do 1.třídy. Paní mi řekla, že jsou zrušený, že se už nedávají a tím to skončilo.Ani se mě neptala, jestli s někým žiju. Dál se se mnou nechtěla bavit, tak jsem se tam rozčílila, že kdybych měla tmavší barvu pleti a kolem sebe 8 dětí, tak nárok mám.... :-@ :-@ :-@ :-@ Dostala mě známá historkou, když se jedný "romce"rozbila pračka, šla na sociálku a dostala 10tis na novou....No je tohle vůbec možný???? :-@ :-@ :-@ :-@ :-@ :-@

ODPOVĚDĚT
Lenka M. (31423) ID 64785 (13.12.2011, 21:59)
U nás zase jedna paní co chodí ráno do školky a pracuje v obchodě s nábytkem říkala,že jim tam jednou přišla romka s poukazem ze sociálky na 8000kč na novou postel, ale líbila se jí postel ne za 8000kč ale za 10000kč, tak odešla a na druhý den přišla s poukazem na těch 10000kč (6) :-@.A hlavně že jsou největší chudáci (box) (facky)

ODPOVĚDĚT
Věra Ž. (verkazak) ID 223049 (13.12.2011, 16:33)
U nás je jedna,ani není tmavá a chlubila se,že se jí rozbila pračka a sociálka jí taky v nejbližším obchodě zaplatila novou,ničemu se nedivte,dělám na poště a vidím kolik někteří berou peněz na dávkách.Vždycky nás může vzít čert,když ještě prskají,že mají málo.

ODPOVĚDĚT
Jarmila B. (Jajina80) ID 195471, mimibazar.cz/jajina80 (13.12.2011, 17:12)
já taky chtěla žádat o lednici,protože ex vše odnesl a paní na úřadě řekla,že si nejdřív mám vyřešit bydlení(chtějí mě vystěhovat z nájemního bytu),a pak lednici a že ji ani prakticky nemá kam napsat,když nemám nájemní smlouvu.. +o( +o(už mě nic nepřekvapuje (6) (6) a že mi taky mohou dát leednici z bazaru za 500 kč,nevím,jak je možný,že někdo nárok má a někdo ne.. :-S :-S

ODPOVĚDĚT
Jarmila B. (Jajina80) ID 195471, mimibazar.cz/jajina80 (13.12.2011, 16:24)
je to možné..zrovna dneska jsem byla na úřadě,beru hmotnou nouzi a dodávala jsem doklady,že mi přišel doplatek na elektřinu a zvýšeny zálohy a paní mi řekla,že to bude jen pár korun,protože nepracuji...Zas když budu přeci pracovat,nebudu si žádat o příspěvky..nechápu tento smysl.. (6) (6) 8o| 8o|

ODPOVĚDĚT
Andrea H. (Cesay) ID 92517, mimibazar.cz/cesay (13.12.2011, 19:17)
Nevím, podle čeho to tedy posuzují.... *-) *-) *-) *-)

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (13.12.2011, 12:57)
Teď jsem před školou nechtěně vyslechla rozhovor dvou "modrookých blondýn" na téma "jak to mám udělat, aby mi nesebrali příplatek na bydlení, když ten můj teď bude pracovat?" Rada: Jdi na socku a nahlaš tam, že spolu nežijete... musela jsem z toho vestibulu odejít ven, všechno se ve mně vařilo 8o|

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (13.12.2011, 14:34)
Jooo, to je krásný prostor pro anonymní udání... Jen aby se tím v případe "modrookých blondýn" někdo zabýval :^)

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (13.12.2011, 15:09)
+o(S tím bych vůbec neztrácela čas...ony by si stejně nějak poradily +o( kamarádka tam pracuje a co někdy vykládá...to zůstává rozum stát :-|a co se týče těch udání-to je vlastně k ničemu, protože to je stejně neprokazatelné...tvrzení proti tvrzení...oni ze zákona každé udání prošetřit musí-i anonymní-ale stejně je to jen formalita a ztráta času :-|

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (13.12.2011, 15:11)
Ono je to vlastně podle zákona naopak, "blondýna" musí podat důkazy, že s nimi ten její nežije, pak je teprve možné ho vyškrtnou z okruhu společně posuzovaných osob. Jó, kdyby se to pěkně všechno uplatňovalo, jak má, to by stát ušetřil na dávkách... jenže to by každá úřednice na sociálce potřebovala mít osobní ochranku.

ODPOVĚDĚT
Taťána E. (peggybundova) ID 140003, mimibazar.cz/peggybundova (13.12.2011, 16:00)
*-)No ale konkrétně u toho doplatku na bydlení tuším že nemusí být vyřazen z okruhu osob...tam se to bere myslím podle trvalého bydliště *-) nejsem si jistá *-)

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (13.12.2011, 16:14)
Já myslela na přídavky. Příspěvek na bydlení jo, to máte pravdu, tam je to podle trvalého bydliště.

na původní příspěvek již bylo v tomto vláknu 5x odpovězeno
Anna S. (Ela z Frelu) ID 1311, mimibazar.cz/ElazFrelu (13.12.2011, 12:11)
to je do nebe volající, ve stejné situaci byla kdysi mje sestřenka i můj syn, který bydlel u nás (druhý syn pracoval), tak ho paní odpálkovala, že když pracuji já (matka)+otec+bratr, že příjmy jsou dostačující.

ODPOVĚDĚT
JANA G. (hellou) ID 362486 (13.12.2011, 12:10)
Pokud je teda životní minimum dvou lidí 8 080 kč,tak i kdyby tam pracoval jeden člověk,druhý měl důchod 10000,tak jejich dítěti nedají nic????V jaké společnosti to žijeme?Ach jo,být tmavší,máme minimálně třicítku jistou.....

ODPOVĚDĚT
Hanka B. (Hanka_Bohmova) ID 272761, mimibazar.cz/hanka-bohmova (13.12.2011, 15:15)
Ne, protože dávky se dávají až do 2,4 násobku životního minima. Tedy u nich asi do příjmu 19 000 měsíčně čistého.
Kromě toho, kdyby dítěti něco dali, tak pětistovku měsíčně, což není žádná výhra.

ODPOVĚDĚT
Alena K. (YILAN) ID 279703 (13.12.2011, 12:08)
Nema narok vubec na nic +o( +o(

ODPOVĚDĚT
Romana Z. (depaor) ID 401972 (13.12.2011, 11:35)
jo, ale takhle už to je dost dlouho. Už před cca 8 rokama, když jsem skončila, neměla jsem nárok na nic, protože jsem bydlela u rodičů.

ODPOVĚDĚT
Marcela T. (PPecinka) ID 41019, mimibazar.cz/zvedavaholka (13.12.2011, 10:47)
pokud by dům rozdělení na bytové jednotky (s vlastními vchody) tak by nárok měla, jinak těžko.

ODPOVĚDĚT
Petra k. (petulisek) ID 125836 (13.12.2011, 10:47)
Je to tak, posuzují se příjmy všech členů domácnosti. (F)

ODPOVĚDĚT
marie d. (maječka22) ID 116161, mimibazar.cz/majecka22 (13.12.2011, 10:46)
ANO-NÁŠ ZÁKON Z DOB KRÁLE KLACKA PAMATUJE NA TO ŽE RODIČE JSOU POVINNI POMOCI DĚTEM V NOUZI.PLATÍ TO I NAOPAK.VE SPOLEČNÉ DOMÁCNOSTI SE PŘÍJMY SČÍTAJÍ.DCERA TAKY ŠLA Z PRACÁKU NA SOCIÁLKU A TA MILÁ PANÍ ZE SOCKY NÁM PŘIŠLA ZJIŠŤOVAT PŘÍJMY A POD. *-) *-).

ODPOVĚDĚT
Anonymní uživatel (Zrušený účet) ID 103512 (13.12.2011, 10:39)
důležitý je součet příjmů celé rodiny, která žije v jedné domácnosti. Podle kalkulačky je jejich životní minimum 8080,- Kč.

ODPOVĚDĚT
Lucie Č. (lakak) ID 233746 (13.12.2011, 10:35)
Ani bych se nedivila že jí nic nedají holt má špatnou barvu pleti

ODPOVĚDĚT
Marcela T. (PPecinka) ID 41019, mimibazar.cz/zvedavaholka (13.12.2011, 10:46)
bohužel je to tak

ODPOVĚDĚT