(recept
si oblíbilo 70 návštěvníků)
Barvy - práškové, gelové, pudrové
Postup přípravy
Nejdostupnější a nejlevnější jsou práškové potravinářské barvy. Stojí pár korun a dají se koupit v drogerii nebo v hypermarketech (Tesco, Globus,..). Jediné barvy, které jsou vhodné k barvení potahovacích hmot (těst, krémů,..), jsou barviva Kovandovi. Váží barvu na cukr (narozdíl od ostatních barev na bázi soli), tudíž jich lze použít i větší množství bez toho, aby hmotu osolily. Vyrábí se pouze pět barev (žlutá, červená, oranžová, zelená a modrá), ale dají se mezi sebou dobře míchat.
Hmotu obarvíme tak, že do ní uděláme prstem malý důlek, nasypeme trochu barevného prášku, po kapkách přidáme malé množství vody tak, aby se barva rozpustila. Pak zapracujeme.
Gelové barvy se dají zakoupit pouze ve speciálních prodejnách s cukrářským sortimentem. Vyrábí se ve velké barevné škále, jsou podstatně dražší, ale práce s nimi je mnohem jednodušší. Pomocí párátka se aplikuje malé množství barvy na hmotu a pak se zapracuje.
WI nejde obarvit černou gelovkou, někdo měl problém i s fialovou (asi záleží na šarži výroby) - na fialovo barvím mícháním růžové a modré, na tmavé barvy používám mléčný marcipán, barví se lépe a nespotřebuje se na něj tolik barvy, co do WI.
Tekuté barvy - tyhle barvičky stojí kolem 11 korun za kus. Prodávají je některé drogerie a černou například i firma Fiala Praha. Obecně se ale špatně shání. Výrobcem je firma Aroco - Aroma Praha http://www.aroma.cz/ . Tyto barvičky si lze objednat přímo u výrobce, prodávají je poštou na dobírku ovšem jen po celých desetikusových baleních a s poštovným to při malém nákupu vyjde poměrně velice draho. Lze si pro ně dojet přímo do firmy v Praze 9 a pak je cena velice rozumná. Nosičem je líh, takže neobsahují žádnou sůl a lze je zapracovat přímo do hmoty anebo s barvičkami přímo malovat či psát. Pozor černá barva jde z rukou jen velice špatně smýt.
Pudrové barvy, perleťový prach - buď se nanáší na hotový výrobek štětcem v suché formě, nebo se rozpustí v malém množství ALKOHOLU (rum, vodka,..) a štětcem se s nimi maluje.
Malovat nebo vybarvovat můžeme samozřejmě i jakoukoliv jinou barvou, kterou jsme předtím rozpustili v malém množství ALKOHOLU. Alkohol rychle vyprchá, barva dobře schne a nerozmočí nám potahovací hmotu, na kterou malujeme.
BARVY
Tělové barvy docílíme přidáním MALIČKÉHO množství červené (do mléčného marcipánu).
Hnědou barvu docílíme zapracováním KAKAA (můžeme udělat kašičku z malého množství vody nebo alkoholu).
Černou barvu docílíme smícháním trošky vody a většího množství ČERVENÉ, ZELENÉ A MODRÉ (ve stejném poměru) - je dobré ale nejdříve hmotu ztmavit kakaem.
Nebo nadrtíme tabletu živočišného uhlí, rozpustíme v troše alkoholu a zapracujeme do hmoty.
Obarvení kokosu - kokos si nasypeme do igelitového sáčku, v malém množství vody si rozpustíme barvu, nalijeme do kokosu a přes sáček kokos dobře promneme, dokud ho rovnoměrně neobarvíme. Pak ho ze sáčku vysypeme a necháme proschnout.
Případné komentáře doplním do textu.
Hmotu obarvíme tak, že do ní uděláme prstem malý důlek, nasypeme trochu barevného prášku, po kapkách přidáme malé množství vody tak, aby se barva rozpustila. Pak zapracujeme.
Gelové barvy se dají zakoupit pouze ve speciálních prodejnách s cukrářským sortimentem. Vyrábí se ve velké barevné škále, jsou podstatně dražší, ale práce s nimi je mnohem jednodušší. Pomocí párátka se aplikuje malé množství barvy na hmotu a pak se zapracuje.
WI nejde obarvit černou gelovkou, někdo měl problém i s fialovou (asi záleží na šarži výroby) - na fialovo barvím mícháním růžové a modré, na tmavé barvy používám mléčný marcipán, barví se lépe a nespotřebuje se na něj tolik barvy, co do WI.
Tekuté barvy - tyhle barvičky stojí kolem 11 korun za kus. Prodávají je některé drogerie a černou například i firma Fiala Praha. Obecně se ale špatně shání. Výrobcem je firma Aroco - Aroma Praha http://www.aroma.cz/ . Tyto barvičky si lze objednat přímo u výrobce, prodávají je poštou na dobírku ovšem jen po celých desetikusových baleních a s poštovným to při malém nákupu vyjde poměrně velice draho. Lze si pro ně dojet přímo do firmy v Praze 9 a pak je cena velice rozumná. Nosičem je líh, takže neobsahují žádnou sůl a lze je zapracovat přímo do hmoty anebo s barvičkami přímo malovat či psát. Pozor černá barva jde z rukou jen velice špatně smýt.
Pudrové barvy, perleťový prach - buď se nanáší na hotový výrobek štětcem v suché formě, nebo se rozpustí v malém množství ALKOHOLU (rum, vodka,..) a štětcem se s nimi maluje.
Malovat nebo vybarvovat můžeme samozřejmě i jakoukoliv jinou barvou, kterou jsme předtím rozpustili v malém množství ALKOHOLU. Alkohol rychle vyprchá, barva dobře schne a nerozmočí nám potahovací hmotu, na kterou malujeme.
BARVY
Tělové barvy docílíme přidáním MALIČKÉHO množství červené (do mléčného marcipánu).
Hnědou barvu docílíme zapracováním KAKAA (můžeme udělat kašičku z malého množství vody nebo alkoholu).
Černou barvu docílíme smícháním trošky vody a většího množství ČERVENÉ, ZELENÉ A MODRÉ (ve stejném poměru) - je dobré ale nejdříve hmotu ztmavit kakaem.
Nebo nadrtíme tabletu živočišného uhlí, rozpustíme v troše alkoholu a zapracujeme do hmoty.
Obarvení kokosu - kokos si nasypeme do igelitového sáčku, v malém množství vody si rozpustíme barvu, nalijeme do kokosu a přes sáček kokos dobře promneme, dokud ho rovnoměrně neobarvíme. Pak ho ze sáčku vysypeme a necháme proschnout.
Případné komentáře doplním do textu.
Gelové barvy, bělidlo - Wilton
Tekuté barvy
Práškové barvy - Kovandovi
Perleťový prach - Wilton
zleva - zlatý, růžový, stříbrný, bílý.. dělá se i v dalších odstínech
Chutnalo vám? Podělte se s přáteli o recept
Recepty mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k receptu
krejchulla
(upraveno)
21. 11. 2013, 19:22
Dobry den, prosim vas, která černá barva je nejlepsi na obarveni marcipanu? ja pouzila Barvu do potravin od vyrobce AROCO http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4497320 , ale porad jsem nemohla docilit černé. ve sklenicce jsem si rozmychavala prasky s malym mnozstvim vody ale udelaly se mi tam hrudky, takove tvrde kousky a nesly rozmychat. nevite, kde jsem mohla udelat chybu? nemáte zkusenosti s timto ? http://www.svetcukraru.cz/svetcukraru/eshop/45-1-Tekute-barvy/0/5/2534283-Potravinarske-barvivo-tekute-cerne-16ml
nahlásit
akin77
(upraveno)
21. 11. 2013, 19:29
@krejchulla
Nejlepší je Suparflaire extra gelovka, dělá se v tomto provedení černá, červená a zelená, doporučuji!
nahlásit
krejchulla
(upraveno)
21. 11. 2013, 19:59
@akin77
Dekuji zkusim se po ni poohlednout... kde ji kupujete?
nahlásit
carodejkaivka
(upraveno)
21. 11. 2013, 19:29
@krejchulla
práškové barvy se nejlépe rozpouštějí v čirém alkoholu(slivovice, vodka), alkohol se pak odpaří a černá je nejlepší gelová. Dělala jsem krtka a fakt super
nahlásit
krejchulla
(upraveno)
21. 11. 2013, 20:01
@carodejkaivka
http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4497337 ja take delala krtka, ale fakt se mi ta cerna hrozne spatne mychala, mozna i proto, ze se neco tak srazilo a nerovnomerne rozpoustelo, a porad se to hodne lepilo... ten alkohol me nenapadl pro priste uz budu vedet...
nahlásit
Pavla86
(upraveno)
24. 2. 2013, 18:23
Dobrý den, možná se budu ptát hloupě, ale jak namíchám z práškových barev vínově červenou a různé odstíny růžové? Pavla
nahlásit
antarusfree
(upraveno)
3. 12. 2012, 10:15
Dobrý den, ráda bych letos zkusila malovat na perníčky, ale nevím jaké barvy použít a kde je sehnat. Děkuji předem za odpověď. hezký den přeje Květa Kleinová
nahlásit
carodejkaivka
(upraveno)
21. 11. 2013, 19:30
@antarusfree
používám královskou glazuru, kterou barvím gelovkama
nahlásit
venda1978
(upraveno)
24. 3. 2009, 17:00
Ještě se prodávají jedlé cukrářské gel.barvičky v tubách v Lidlu.Nemám jejich fotku a Foťák momentálně vybitý .Ale možná je má někdo vyfocené Jsou tam 4 základní barvičky červená , modrá, žlutá., zelená v krabičce.
nahlásit
krejchulla
(upraveno)
21. 11. 2013, 20:14
@venda1978
http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=4497324
nahlásit
itinka007
(upraveno)
24. 3. 2009, 15:49
chci se zeptat dostanu koupit i černou práškovou barvu?? dik Lucka
nahlásit
dorianna
(upraveno)
16. 6. 2009, 12:19
@itinka007
dostaneš tady http://www.cukrar-shop.wbs.cz/Prachove_okvetni_odstiny.html?list=15
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
24. 3. 2009, 15:56
@itinka007
bohužel
nahlásit
elduska
(upraveno)
24. 3. 2009, 1:35
Můžu se jen zeptat? Chci si objednávat barvy, ale nevím, jaké. Zda gelové nebo práškové. Které jsou lepší? Děkuji
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
24. 3. 2009, 13:22
@elduska
Pro začínající pekařku na vyzkoušení stačí práškové, stojí jedna cca 8 Kč a jde koupit v Globusu nebo Tescu (jistě i jinde, ale tady seženu vždy). Gelovky se vyplatí pekařkám, co pečou více, jedna barvička stojí kolem 65 Kč. Já osobně používám oboje, s gelovkami je to rychlejší a pohodlnější.
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
7. 3. 2009, 18:49
Lucka poslala fotku tekutých barev i s popisem, přidala jsem do textu. Luci, díky
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
4. 3. 2009, 13:20
Zuzi, bezva příspěvek. Jestli můžu, tak doplnění - jednak tělovou dělám z gelovky s názvem IVORY - je to pak opravdu takové tělové a ne růžové a když jí dám víc, tak je skoro hnědá. A druhá věc je ještě to, že jsou taky tekuté barvy - ty české. Zatím mám ve svých rodinných jen fotku černé (pokud chceš, můžeš ji sem klidně přidat), ale kdybys sem chřtěla přidat fotku všech, tak doma nafotím i ty ostatní barvy - pohromadě a můžem to sem dát. S těmi českými tekutými se pracuje tak, že se prostě rovnou kápnou do hmoty nebo se s nimi maluje štětečkem. Jsou rozpuštěné v lihu.
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
4. 3. 2009, 13:30
@
Luci, prosím tě, tak je vyfoť a pošli mi fotečku na mail, já to sem přidám, ju? Ještě i odkaz, kde se dají koupit
nahlásit
hajcena
(upraveno)
4. 3. 2009, 13:13
bezva nápad.díky! Já ještě před půl rokem nevěděla co gelové barvy vůbec jsou , ale MMB je dost návykovej
nahlásit
JEŽEK
(upraveno)
4. 3. 2009, 12:03
Zuzi supr nápad dát to tady.Jen bych se chtěla zeptat ,kde bych sehnala ten perleťový prach.Moc díky za radu. Ale ty dortíky máte nádherné z čeho potahujete dorty?
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
4. 3. 2009, 13:08
@JEŽEK
Perleťový prach i gelové a pudrové barvy se dají sehnat na internetových cukrářských obchodech. Já nakupuji nawww.cukrarskepotreby.cz Od prosince používám na dorty White Icing (bílá potahovací hmota), pracuje se mi s ní asi nejlíp, co jsem zatím vyzkoušela a tvořím z ní i veškeré ozdoby.
nahlásit
trsatko
(upraveno)
3. 3. 2009, 21:22
Zuzi Váš příspěvěk se mi právě hodí mám nově gelovku hnědou a růžovou od Wil..ale myslela jsem že ta růžová bude světlá a že bych s ní mohla třeba rovnou malovat štětečkem ale ona je hodně tmavě červená tak že na růžovou ji budu asi jen muset trošku kápnout do hmoty,co?Vy ji máte také na fotečce,máte jí také tak tmavou?Těšila jsem se že si ulehčím prácičku dále mám práškovou zlatou a ta je super,pak mám ještě pastové stříbrnou a slonovou kost třpytivou ty jsou také fajn Dnes jsem s nima malovala ozdůbky na zítřejší dortík
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
4. 3. 2009, 13:22
@trsatko
Stáňo, když chci světlou, tak si do kapky alkoholu dám tu barvu a ještě kapku bělidla a pak je to světlé
nahlásit
trsatko
(upraveno)
4. 3. 2009, 14:29
@
Bulíčku děkuju za radu budu to zkoušet jen to bělidlo jsem si bohužel neobjednávala říkala jsem si že ho asi tolik nevyužiju a ono je to asi naopak
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 22:28
@trsatko
Stáňo, já mám také tu tmavou růžovou, když chci malovat štětečkem, naliju si trošku vodky do "panáka" a štetečkem vezmu opravdu malinké množství barvy, kterou v alkoholu rozmíchám.. když je to moc světlé, tak přidávám, nebo naopak přilévám vodku, aby byla barva světlejší.. Hezky je to vidět třeba tady http://www.mimibazar.cz/rodinne_foto.php?id=1767461 je použita jedna růžová ve třech odstínech - od nejsvětlejší (sotva znatelnou) na obličeji a dlaních, přes světlou až do tmavé na šatech
nahlásit
trsatko
(upraveno)
4. 3. 2009, 14:26
@zuzaa
Zuzi děkuju za radu,na obrázek sem mrkla tak že si jdu nelejt panáka a budu zkoumat odstíny Kdybych to věděla že je ta gelovka tak tmavá tak sem si vzala raději práškovou růžovou
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
4. 3. 2009, 16:37
@trsatko
Stáňo, podívej se i na moje lilie, jsou dělané tou samou gelovkou..
nahlásit
Luciach
(upraveno)
3. 3. 2009, 20:46
Jak to děláte, že ten alkohol vyprchá? já dám málo a stejně je to pořád takové mokré
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 22:19
@Luciach
Luci, já jsem s tím zatím neměla problém, natírala jsem barvou několik dortů.. nemůže to třeba být vysokou vlhkostí v ledničce? malým procentem alkoholu?
nahlásit
Luciach
(upraveno)
4. 3. 2009, 0:41
@zuzaa
no ředím gelové barvy wilton vodkou a nic a ledičku mám na max jak všude píší a furt je to jakoby mokré a lepkavé..
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
4. 3. 2009, 13:16
@Luciach
Luci, on ten alkohol vyprchá, ale ten potah už se úprostě pořád lepí. Mám s tím zkušenosti a taky to psala už někde Marcela Arielll, že už to pak pořád trochu lepí, už se na to nesmí sahat
nahlásit
Luciach
(upraveno)
8. 3. 2009, 11:12
@
no ale Ariell třeba tu barvu má i takovou jednotnou a matnou a to se mi teda vůbec nedaří pořád jí mám takovou lesklou a všade jiný odstín..
nahlásit
Zrušený účet
(upraveno)
8. 3. 2009, 11:17
@Luciach
Tak to už musíš o radu asi k Arielll, to já už nevím Já jsem ráda, když se dort leskne....zeptej se Marcelky, ona ti určitě poradí, je moooc fajn
nahlásit
iva1707
(upraveno)
3. 3. 2009, 19:41
Zuzko to je výborný nápad nám tady vše vysvětlit a popsat děkuji moc
nahlásit
Dermajetics
(upraveno)
3. 3. 2009, 16:00
Zuzi díky pořád ohledně takovýchto rad jsem chtěla někoho kontaktovat a nenašla odvahu... a ty jsi nám to tu napsala, super a díky moc
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 16:06
@Dermajetics
Blani, mě právě pořád někdo kontaktuje a já to pořád vypisuju znova a znova tak jsem to radši sepsala a šoupla rovnou sem
nahlásit
MarketchenB
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:40
Zuzko, opravdu super s těmi barvičkami! Moc se Ti to povedlo a jistě mnoho maminek to uvítá.Já také s gelovkami začínám a jsou super. Objednala jsem si i práškové perleťové a díky Tobě vím, že se dají použít i na sucho Moc díky
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:44
@MarketchenB
Markéto, perleťový prach je fajn, pro jemnou perleť se používá suchý (jen se tak lehce třpytí - použila jsem třeba na posledním srdíčku s růžemi), když se s míchá s alkoholem, vznikne sytý odstín - tak dělám třeba zlaté nebo stříbrné detaily (na dortu s veteránem)
nahlásit
MarketchenB
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:55
@zuzaa
Jo, to je super.Mrkla jsem Tvoje dortíky jsou přenádherné!! Už se na tu perleť těším.Budu koncem března dělat jeden srdíčkový a tam bych také chtěla perleť použít! .Snad včas dorazí!Ještě jednou velké DÍK
nahlásit
Lupitka
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:24
Zuzi, to jsi nám to tady všem krásně vypsala!!! Super nápad!!! Já ale musím říct, že mně šel WI obarvit na fialovo moc krásně viz.: http://www.mimibazar.cz/recept.php?id=40035&user=122460 Už mi tam taky jedna maminka v komentáři psala, že fialová ji tak obarvit nejde - to je zvláštní! Ale je fakt, že na černo mi to opravdu nejde!!!
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:29
@Lupitka
To psala tuším Radka.. tak teď nevím barvila jsi fialovou gelovkou?
nahlásit
Lenka02
(upraveno)
3. 3. 2009, 16:48
@zuzaa
Děkuji.To jsem teda nevěděla ani nezkoušela ředit práškové barvičky.Zítra určitě vyzkouším.Vždy jsem natírala až hotový výrobek.Já teda taky barvila fialovou gelovkou wi a obarvilo se mi to do modra.Nevím co jsem udělala špatně.
nahlásit
čošík
(upraveno)
4. 3. 2009, 9:23
@Lenka02
Já taky barvila fialovou gelovou barvou od WI a růže jsem měla modré jako pracovní montérky Možná jsem tam té barvy dala moc.
nahlásit
vladas
(upraveno)
3. 3. 2009, 17:07
@Lenka02
Já jí taky mám modrou na WI,tak jsem jí smíchala s ružovou a je krásně fialová
nahlásit
Lupitka
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:32
@zuzaa
Jo, jo fialovou gelovkou Violeta od Wiltonu
nahlásit
Jxsara
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:24
Zuzko děkujeme moc a ty Kovandovic jsem nikde v obchodě neviděla,dají se sehnat jen přes internet?
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:27
@Jxsara
Zdeni, 100% je mají v Globusu a v Tescu u prášků do pečiva, já je tam nakupuju.. jinde jsem neměla štěstí. Kovandovi http://eshop.kovandovi.cz/index.php?main_page=index&cPath=5
nahlásit
MicalkaM
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:08
Bezva nápad,Zuzi .Barvičky na toto téma tady vítám .Laškuji s myšlenkou zakoupit gelovky,ale pořád jsem nebyla rozhodnutá,jestli joo-nebo nee .Ale po zhlédnutí Vašeho krásně srozumitelného příspěvku jdu do nich!!Tak mi držte palce! Díky moc,jste šikulka !
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:11
@MicalkaM
Míšo, doporučuji koupit jenom pár základních, pak uvidíte, jak se vám s nimi bude pracovat a můžete dokoupit další.. já jich taky nemám moc, vystačím si s těmi základními a míchám je mezi sebou
nahlásit
misahohl
(upraveno)
3. 3. 2009, 13:59
díky konečně je to sepsané přehledně a pochopitelně i pro nás úplné začátečnice . Děěěěkuji
nahlásit
mopsdan
(upraveno)
3. 3. 2009, 13:56
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli se gelové barvy mohou dát i do krémů a jakou mají trvanlivist? Předem děkuji
nahlásit
zuzaa
(upraveno)
3. 3. 2009, 14:06
@mopsdan
Aleno, mají dlouhou trvanlivost, záleží na tom, jakou šarži vám dodavatel pošle.. já si první gelovku koupila v létě a některé mám do roku 2010, některé dokonce do půlky roku 2011 (skladuji je v ledničce, aby nevysychaly). Do krémů jsem je nedávala, ale nevidím důvod, proč by tam nemohly být použity. Bělidlo je přímo určené na bělení krémů a hmot.
nahlásit