(recept
si oblíbilo 14 návštěvníků)
Domácí máslo od Moschus z domácí pekárny
Potřebné ingredience
Šlehačky či smetany.Já použila 2 šlehačky 40%,alobal na přikrytí formy
Nebo 2 smetany v krabičce 33%
Postup přípravy
Šlehačky nalijte do formy pekárny.Šlehaček můžete dát podle Vás i více.Já dělala ze dvouch a másla bylo cca 190g.Třeba by to šlo i z BIO mléka -nevím.Formu přikryjte alobalem.Dosti to stříká.A 2krát za sebou spusťte program nudlové těsto.Potom alobal odkryjte a zkontrolujte.Měli by jste tam mít tekutinu s máslem.Tekutinu slijte (já si jí dala pak do kávy)A máslo si dejte na nějaký hustší cedník.A nechte odkapat zbytek tekutiny.Pak s ním lehce zatřepejte překlopte do misky a nechte vychladit v lednici.Použila jsem ten takový kovový malý.O něco větší než je hrneček.Nevím jak ho popsat.A nebo použijte plátýnko.Máslo propláchněte ledovou vodou a vymačkejte veškeré podmáslí.Super na domácí chléb.
Máslo sice vyjde dráž,ale pocit,že jsem ho dělala doma je báječný.
Trochu jsem pátrala na netu.Jedna maminka v komentářích píše,že někde četla ,že smetana by neměla mít stabilizátor.V odkazu,který je níže paní popisuje jak na domácí máslo ,a která smetana je ta správná.A hlavně je tam návod pro ty,který nemají DP.Paní to šlehá šlehačem.Kdo chce a zaujalo ho domácí máslo tak najukněte.Myslím,že to tam paní popisuje velmi dokonale.A já,až budu příště dělat,zkusím podle tohoto odkazu,jen v domácí pekárně:))))) A případně pak receptík poupravím:))))
http://bistro.florentyna.cz/index.php/story/to-je-tvoje-maslo
Tak jsem vyzkoušela udělat toto máslíčko ze smetany v té krabičce od firmy MORAVIA.Tato smetana nemá ten stabilizátor a je 33%.Máslo se povedlo.Ale v té pekárně trvalo 1hodinu.Tedy program jsem spouštěla 4krát.Takže sami zvažte,zda nebude rychlejší to udělat ručním šlehačem.Jak píše paní v odkazu .Máslo jsem nakonec propláchla ledovou vodou.Dala jsem si láhev s vodou na chvíli do mrazáku a máslo jsem jím pak propláchla.Máslo vypadá ještě lépe.
Máslo sice vyjde dráž,ale pocit,že jsem ho dělala doma je báječný.
Trochu jsem pátrala na netu.Jedna maminka v komentářích píše,že někde četla ,že smetana by neměla mít stabilizátor.V odkazu,který je níže paní popisuje jak na domácí máslo ,a která smetana je ta správná.A hlavně je tam návod pro ty,který nemají DP.Paní to šlehá šlehačem.Kdo chce a zaujalo ho domácí máslo tak najukněte.Myslím,že to tam paní popisuje velmi dokonale.A já,až budu příště dělat,zkusím podle tohoto odkazu,jen v domácí pekárně:))))) A případně pak receptík poupravím:))))
http://bistro.florentyna.cz/index.php/story/to-je-tvoje-maslo
Tak jsem vyzkoušela udělat toto máslíčko ze smetany v té krabičce od firmy MORAVIA.Tato smetana nemá ten stabilizátor a je 33%.Máslo se povedlo.Ale v té pekárně trvalo 1hodinu.Tedy program jsem spouštěla 4krát.Takže sami zvažte,zda nebude rychlejší to udělat ručním šlehačem.Jak píše paní v odkazu .Máslo jsem nakonec propláchla ledovou vodou.Dala jsem si láhev s vodou na chvíli do mrazáku a máslo jsem jím pak propláchla.Máslo vypadá ještě lépe.
Chutnalo vám? Podělte se s přáteli o recept
Recepty mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k receptu
P.A.V.L.A
(upraveno)
16. 3. 2014, 10:35
MIKI42
(upraveno)
15. 3. 2014, 23:20
Paní Moniko tomuhle se dá říkat máslo ale za předpokladu že ho doděláte z fotky je vydět žo tahle hmota má v sobě spousty podmáslí a ta mu sí pryč jinak to není máslo je to jenom nedodělaná hmota- polotovar .Musíte si dát práci a vyčistit tu hmotu.Je krásné že za Vás pracuje pekárna ale to není vše prosím dejte si příště zaležet a pak Vám bude chutnat 100% lépe . Ještě bych těl podotknout že smetana má životnost max . 5 dnů a jestli u Vás ne tak je ve smetaně ta hrozná chemie .V tom případě můžete dělat domácí máslo ale chemie je tam pořád . Není nad čím jásat.Přeji příjemný den
Lenpod
(upraveno)
16. 3. 2014, 7:10
Po mnoha zkušenostech - pekárna, ruční šlehač upravuji ...MÁSLO ZA PÁR MINUT uděláte v elektrickém šlehači! 1, čerstvou smetanu vlejete do mixéru, zapnete a během chvilky máte hrudku másla 2, podmáslí slejete a můžete využít (k pečení, vaření, nápojům,...) 3, pro pročištění několikrát přilijete studenou vodu, zapnete a opět vylijete 4, čerstvé máslo můžete skladovat v misce ponořené pod studenou vodou - tím zamezujete žluknutí, ke kterému u čerstvého, neošetřovaného másla dochází přirozeně rychleji Jinak inspirace viz Dadalova kuchařka(dadala.hyperlinx.cz/mas/mash.html) *Podmáslí lze dále využít *Máslo se vyrábí jak ze sladké smetany tak z kysané. Z kysané mívá prý lepší chuť a delší trvanlivost.
dadulka19
(upraveno)
18. 1. 2010, 19:12
jitinka
(upraveno)
27. 2. 2009, 9:50
Tak jsem zkoušela máslíčko na Eta Siesta, program Dort (než začne péct), pustila jsem to 2xcca20 min a moc nic se nedělo, jen malinké hrudečky (Tesco čerstvá smetana z krabičky 2ks), pak jsem to z nedostatku trpělivosti hodila do mísy a šlehala ručním el.šlehačem a během 2min.bylo super máslíčko na světě. Jinak domácí máslo není určitě dražší - pokud ho vymačkáváte bez rukavic, ušetříte za krém na ruce popř. horký vosk na ruce.
moschus
(upraveno)
27. 2. 2009, 10:13
@jitinka
Taky jsem uvažovala o změně taktiky.Protože ze smetany v krabičce to trvá mnohem déle.Asi je to tím,že je méně tučné,a asi jak nemá ten stabilizátor.Takže s této smetany asi je lepší šlehač.A stím krémem na ruce to je dobrý .Pravda je ta,že je to přírodní a něco na tom bude.Je vidět ,že je mnoho důvodů,proč se k domácímu máslu vrátit .Moc mě těší,že jste ho vyzkoušela,a že se i povedlo.
kurel
(upraveno)
25. 2. 2009, 7:32
Tak jsem taky neodolala a dělala "Vaše" máslo. Musím říci, že se povedlo a je moc dobré.
moschus
(upraveno)
25. 2. 2009, 11:03
@kurel
Tak to je ,že jste ho vyzkoušela ještě víc je ,že se Vám povedlo.
1kyticka
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:27
Moniko, právě jsem dodělala máslo z DM a musím říct že je opravdu super . Jen jsem musela zapnout program těstoviny 4x takže se to dělalo hodinu, asi jsem měla špatnou šlehačku
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 13:13
@1kyticka
Jé to je ,že jste to zkusíla.A povedlo se to.Já když jsem to dělala včera,tak jsem počítala s tím,že mi to bude tu hodinku trvat .Ale ta pekárna to stihla dřív.Tak,ať Vám chutná.
Bona1
(upraveno)
24. 2. 2009, 14:57
@moschus
já jsem včera sice šlehala asi 20min ale za cenu toho, že dalších 10 jsem utírala linku od cákanců takže z další várky smetany jdu do pekárny chudák malý ta se fakt nezastaví
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 13:31
@Bona1
Však proto ty pekárničky máme,aby nám pomohly .A čím víc toho zmáknou za nás udělat tím lépe
magsan
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:05
A je to tu zase Juchů . Moniko, super nápad. Bohužel, nemůžu vyzkoušet, nemám tento program na své pícce . Ale nápad je opravdu luxusní - vím, opakuji se a díky za skvělou inspiraci
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:11
@magsan
Magdi děkuji Vám za pochvalu.A pravděpodobně vím o čem mluvíte. .Nic méně k receptu.Někde v komentářích níže maminka navrhovala program dort.Nechat prostě jen umíchat a ohlídat si to tak,aby to nezačalo péci.
magsan
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:48
@moschus
no, to by taky šlo, ale možná by bylo menší zlo program kynuté těsto, to jen nahřívá, nepeče a moje pícka začne nahřívat až když dohněte, možná proto, že jiný program na těsto nemá. No, uvidím asi to zkusím
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 13:17
@magsan
Zkuste to a uvidíte.buď se povede,či nikoliv. .Nic horšího se stát nemůže.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 9:20
Evi, nemám nic proti vašemu nápadu, ale já ho určo nezkusím. Vysvětlím svůj negativní názor na podobné domácí výrobky: 1. byla jsem max.klamaná nápadem jiné maminky na škvarky z DM. Nebudu ten hnus popisovat. Mělo mě bez zkoušení napadnout, že vyškvařit vodu z bůčku je v DM nemyslitelné.Tchýnin pes to nakonec sežral. 2. název domácí mi nepřipadá adekvátní, když použijete kupovanou šlehačku se stabilizátory, vždyť máslo má více než 80% tuku, i ta nej šlehajda je zředěná a kvalitní domácí máslo z toho fakt neuděláte. 3. připomíná mi to výrobu jogurtů a actimelů pod peřinou, to mi hlava nebere. Ráda rodině připravuji domácí pokrmy, na MD polotovary, nebo suché pytlíky vůbec nepoužívám, dělám např.i "Lipánek", ale k tomu využívám super pomocníka - Thermomix . Máslo zkrátka raději fakt koupím. Nic ve zlým
taba
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:22
@
Nezlobte se na mne, ale co vám připadá tak nedůvěryhodného na množení probiotických kultur pod peřinou? 1.Vždyť to je jedno, jestli je to v teple pod peřinou, nebo v nějakém termostatu..důležité je teplo, při kterém se množí..stejně tak kyne těsto, v teple... 2.a to, že se z kupované smetany nedá udělat máslo, na to jste přišla jak? Nikdo nepsal, že se z půl litru smetany udělá půl kila másla,jasně že másla je méně, právě kvůli tomu, že va smetaně je třeba jen 40%tuku.. Vy myslíte, že máslo dělají z nějaké speciální "vysokotučné" smetany, která má 80% tuku stejně jako máslo? 3.opravdu se nemyslím, že jenom proto, že se něco prodává to musí být lepší než připravené doma....spíš naopak
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:33
@taba
Moni musím vám odpovídat ? Už jsem napsala vše, co jsem tomuto tématu chtěla, bod tři nemá smysl ani komentovat. Ale názor vám neberu I cihly na dům si můžete vyrobit doma, když se vám bude chtít. Proč je pro vás tak těžké, přijmout jiný názor , než máte vy ? Já váš respektuji, zkuste to také
Jitule64
(upraveno)
24. 2. 2009, 11:46
@
Jen k těm jogurtům...taky jsem to zkusila "pod peřinou" a byly výborné a nám moc chuntají. Vy jste to zkusila?
azulka
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:33
@Jitule64
Jsem z oboru,vyučena a léta praxe. U jogurtů 2 roky a na máslárně 6 let. Omlouvám se.Vložila jsem to jinam,než jsem chtěla.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 11:52
@Jitule64
Ne, neboť nevěřím, že bych dokázala pod peřinou rozmnožit probiotické, zdraví prospěšné bakterie. Spíš naopak. A kdo to umí, ať se přihlásí o patent Potravinářské firmy mu urvou ruce. a nakoupí peřiny
kurel
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:20
@
Proč myslíte? Vždyť to funguje úplně na stejném principu jako se jogurty vyrábí. Já tomu důvěřuji, ikdyž častěji si jogurt koupím než ho dělám. Ale to máslo určitě vyzkouším. Děkuji paní Monice za nápad.
Bona1
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:19
@
pod "peřinu" se to dává jen pro udržení teploty právě proto aby se tam ty zdravé bakterie mohly množit. samozřejmě, že v mlékárnách na udržení této teploty mají přístroje, ale ve výsledku je rozdíl jen v tom, že doma pod peřinou máte jogurt čertvý bez těch "zdravých" přísad dodávajících komerčně vyráběným jogurtům tu "skvělou" chuť. Ale kdo chce zdravé actimely activie apod tak mu samozřejmě nidko nenutí dělat natož jíst domácí jogurt a takovým já osobně přeji dobrou chuť .
Jitule64
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:00
@
No, je pravda, že až tak podrobně nad tím nepřemýšlím...prostě je to dobré a tak si dám. Ale myslím si, že všechno se má zkusit, alespoň já tak činám a zrovna se chystám zkusit i ty škvarky.
Uursik
(upraveno)
25. 2. 2009, 10:07
@Jitule64
jo škvarky z pekárny jsou super - kdo by stál u sporáku a míchal a hlídal akorát, že jsem jich měla málo - udělala jsem hned škvarkové pagáčky a hned bylo po škvarečkách
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:07
@Jitule64
Tak tak.Kdo nic nezkusí taky nic nezkazí. .Pokud mě něco zaujme tak to zkusím.A když mě to nebude chutnat,už to prostě víckrát neudělám. Takže naprosto s Vámi souhlasím.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:07
@Jitule64
Jasně, je to věc názoru. Mám malého chlapce, ketrý měl jako miminko velké problémy s trávením. Pravidelné užíváním probiotik nám hodně pomohlo, Lituji, že jsem neměla tyto informace i před 10 lety u staršího chlapce , který se do tří let budil s bolestmi bříška a lékaři mi tvrdili, že žádné zdravotní problémy nemá.
azulka
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:27
@
Zdeni,dovolím si jen poznámku k domácím actimelům a jogurtům. Výroba -"pod peřinou " je v podstatě na stejném principu jako v mlékárnách.Ne,že by tam byli ooooobr peřiny,ale postup,co se týče teplot a doby zrání jogurtu, je stejný.Navíc,pokud koupíte dobrý jogurt a ne žádnou hnusnou activiii,máte potom doma hromadu kvalitních jogurtů.Vydrží sice přibližně 5 dní,ale to dřív jogurty bez konzervantů vydrželi taky. Teď k máslu.Kupované máslo by mělo mít 82 % tuku a 18 % vody. V mlékárnách se takové máslo stejně "tluče" ze smetany v tučnosti okolo 30-40%,podle toho,jak se podaří.Takže opět podobné,jako když koupíte šlehačku. Tzn.,že z kupované šlehačky ušleháte dobré máslo uplně v pohodě. Nezlobte,se,že to všechno píšu,ale nedalo mi to. Andrea
Lenpod
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:42
@azulka
Andrejko, taky si doma už léta dělám jogurty a actimely (to je vpodstatě jedno). Začala jsem jogurtovačem a teď jsem skončila u hrnce a udržování v teple - tak to totiž i kupovaný jogurtovač dělá - pro paní Zdeničku - jen je to míň pracné a bez nákladů. Taky přikládám odkaz na srovnání mléčných výrobků - nejsem vůbec fanda reklam a actimel koupila babička, tak jsem ho použila jako živý očkovač mléka. http://ekonomika.idnes.cz/zive-bakterie-muzete-jim-verit-dzb-/test.asp?c=A060526_506768_test_maf
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 11:58
@azulka
Vůbec se nezlobím, máte svůj názor a ten já respektuji . Já mám zase svůj, jogurty, actimely a máslo nevyrábím, nevěřím, že bych to dokázala nahradit .Hledám v obchodě to nej..., ale i zde se nabízí otázka, zda jako laik poznám to nej.... To je na další téma
azulka
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:46
@
Zdeni,poměrně zkráceně se dá říct,že čím míň věcí v jogurtu je,tím líp. nejlépe hledat ty,kde je jen mléko,popř. sušené mléko,mléčná kultura. To,že se teď názvy kultur všude uvádí,je jen jakýsi tahák na lidi.Zní to lépe. Ty kultury tam byli vždycky Na to byli zlaté malé mlékárny,které vyráběli fakt poctivé jogurty.Jenže takové téměř všechny zkrachovaly. Teď je ekonomicky výhodnější "nadstavit" množství jogutu nějakou želatinou,škrobem-kvůli hustotě a tak. Můžete mi věřit.Jsem vyučena v oboru a 8 let praxe.
Bona1
(upraveno)
24. 2. 2009, 13:15
@
budu reagovat na Váš názor já osobně mám mlíko domácí, které prevařím abych jej zbavila nechtěných možných bakterii a poté seberu smetanu, kterou používám buďto na vaření nebo právě na výrobu másla ( v pekárně jsem jej nezkoušla šlehám šlehačem) a co se týče jogurtu jak píšete pod peřinou můžu z vlastní zkušenosti říct, že z domácího mléka nemá konkurenci.Když pominu chuť, která je váborná tak je bez různých škrobů, konzervantů a bůhvíčeho ještě, že nevydrží? Neva u nás se sní hned takže trvanlivost mi nedělá vrásky. Je fak jedna věc z "ředěného" kupovaného mléka bych do toho asi nešla. ale když si vemu že mě stojí 1l domácího mléka 10kč a mám z něj smětanu potažmo máslo, z toho automaticky vyplývá podmáslí jenž používám do domácího chleba, a ještě mi zbyde dostatečně tučné mléko na jogurt. Tak si myslím že se to fak tvyplatí
Uursik
(upraveno)
25. 2. 2009, 10:10
@Bona1
tak domácí mléko - nám ostatním nezbývá než závidět - to se to máslo v obchodech fakt může schovat, pamatuju si to dobře, babička měla taky krávy a domácí mlíčko - ještě teplé čerstvě podojené - to nemá prostě chybu.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:25
@Bona1
Evi, mamince jsem se za zkomolení jména již omluvila. A k těm jogurtům v peřinách. Papkejte si co je libo, já jen napsala svůj názor na to, že kdyby bylo tak jednoduché vyrobit kvalitní, dobrý a zravý jogurt bohatý na probiotickou kulturu, takto jednoduše po domácku, určitě ho vyzkouším. Já tomu však nevěřím, dokonce mám měla strach z toho , co se mi pod tou peřinou přemnoží
Uursik
(upraveno)
25. 2. 2009, 10:10
@
a není to jedno jestli pod peřinou, nebo v jogurtovači nebo v thermomixu?
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:08
@Bona1
To domácí mléko Vám závidím. .A je zcela jasné,že ať se člověk ve městě bude snažit o domácí výrobky tohoto typu sebe víc ,nemá šanci to mít super kvalitní.Protože čerstvé mléko přímo od kravičky je čerstvé mléko od kravičky a žádné kupované i třeba BIO mu nemůže konkurovat.
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 9:37
@
Jmenuji se Monika .I to je názor.Samozřejmě nejlepší máslo by bylo s mlíčka od kravičky.Ale tu bohužel před barákem zaparkovanou nemám .A i když by jsem stáááááááááááááášně chtěla. .Co se týče těch škvarků.Myslím,že to nebylo ani tak tou pekárnou,nýbrž masem .Sice jsem je nezkoušela,takže posoudit nemohu.ale tuším,že se dělají na programu Marmeláda a ta přeci peče .Takže je více méně jedno,v jestli to peče v troubě,či v DP.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 9:42
@moschus
Za jméno se omlouvám , za vším ostatním si stojím. Jestli se nebojíte příšerného puchu z dusícího se mastného masa v DM, tak prubněte. A opakovat program marmeláda můžete i 5x dokola. Nevyškaří se a nevyškvaří
Uursik
(upraveno)
25. 2. 2009, 10:12
@
no asi máte blbou pekárnu - vyškvaří - vyzkoušeno ve dvou pekárnách.
cikotomas
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:23
@
já jsem taky dělala 2x na prog. marmeláda a byly vynikající
magsan
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:03
@
no tak mě se vyškvařilo a bylo super. Jela jsem marmeládu 2x
kurel
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:21
@magsan
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 9:54
@
Nemusíte se za jméno omlouvat to se stane .Já jsem ty škvarky zkoušela v Pomalém hrnci.A chutnali nám .A v pekárně na to nemám odvahu .Co se týče tohoto receptíku,názor máte takový jaký máte a já ho beru.A je na každém zda to zkusí,či nikoliv. .Ještě něco.Ten Thermomix jsem objevila taky.A líbil se mi.Jenže ta cena.Necelých 30000 tisíc.No to mě dokonale odradilo.I když to musí být prima mašinka.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 11:54
@moschus
To vážně je, ale opravdu by mohla být levnější.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:42
@moschus
Moniko váš nápad na domácí máslo mi přijde hodně zajímavý. Nemyslím si, že by šlo udělat z BIOmléka, ale z BIOsmetany asi ano. Na fotce vypadá pěkně a jak píšete, že je dražší, tak on ten domácí chleba z DP je taky dražší než kupovaný. Ale je to mňamka a já peču doma chleba i pečivo minimálně 1 x týdně, spíš víckrát - a to chodím do práce. Prostě nám to chutná. Když si představím s tím domácím chlebíčkem tohle domácí máslo, tak to musí být lahůdka! A mimochodem - škvarky z DP jsem nezkoušela, protože je již léta dělám v mikrovlnce i se sádlem a je to velice rychlé a maximálně snadné. Ale myslím, že není důvod proč by nemohly vyjít dobře i z DP.
Lidus1
(upraveno)
23. 3. 2009, 9:48
@
Luci ja nemyslim ze chlebík vyjde draz jak kupovany spise na stejno ale s tim kupovany se neda vubec srovnat.co mame pekarnu tak chleba pouze delam a nekupuji a vydrzi rozhodne déle čerství než kupovaný. jo a ktomu maslu super napad mam moznost taky koupit domaci mleko tak asi vyzkousim super napad a skvarky taky chystame se na holky jen tak dal piste dalsi super napady rada vyzkousím.
Lenpod
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:13
@
Luci, taky jsem dostala pekárnu a těšila se po vzoru ostatních péct svůj chlebíček. Ale pak jsem si přečetla v D testu, že opravdový chleba se dělá ne z droždí, ale z chlebového kvásku -( žitná celozrnná + voda...viz www.kváskový chléb.cz nebowww.telátko.cz), protože ten obsahuje úplně jiné složení, zdraví zdaleka prospěšnější. U normálního( kvasnicového - drožďového) by se měla dělat pauza kvůli trávení. Propadla jsem tomu, je to úplná alchymie... A pokud se mi podaří domluvit pravidelnou dodávku domácího mléka, vyzkouším i máslo v pekárně - pro srovnání se šlehačem a dám vědět. Protože nám rostlinné máslo nechutná.
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 12:35
@Lenpod
Leni, já občas taky peču z kvásku - kupuju si ho v biokvalitě, ale to nemůžu každý den, nestíhala bych to. Jak píšete, je to úplná alchymie Nicméně nám doma chutná i z toho droždí,dávám i celozrnnou žitnou mouku, většinou bio a spoustu semínek, jindy zase třeba smaženou cibulku nebo osmaženou slaninku, sekanou zelenou petrželku, olivy, kousíčky šunky nebo uzeného masa, prostě podle chuti. Někdy je to zdravější někdy méně Ale je to fajn, že můžeme takhle experimentovat, že Já si bohužel máslo v DP zkusit nemohu, protože moje pekárna nemá program nudlové těsto (mám ETA Sympatic), ale šlehačem to občas taky dělám.
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:55
@
Maminky podemnou si ty škvaky z DP nemohou vynachválit.Tak je budu muset někdy vyzkoušet.A v mikrovlnce mě to nenapadlo.I když je fakt,že já mikrovlnku moc nepoužívám.Opravdu jen minimálně. .Vím,že je tu mnoho receptíků pro tuto mašinku,a mnoho lidiček jí využívá i na vaření.Dokonce tu teď frčí i knedlíky,ale já pokud to jen trochu jde tak se jí vyhnu. .Co se týče toho máslíčka,tak jsme ho měli s čerstvým chlebíčkem a bylo to .
137
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:12
@moschus
Tak škvarky klidně zkuste v DP. Už jsme je dělali několikrát . Jen sádlo na kostičky a nic víc. 2x na program marmeláda a super
pemi13
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:20
@137
Naprosto souhlasím !!! Škvarky z pekárny nemají chybu a doma se už jiné nejí ! Já je dělám z bučku a přidám trochu sádla.....2x program marmeláda a jsou
Zrušený účet
(upraveno)
24. 2. 2009, 9:10
Teda, vy jste koumes Ale šikulka, když vás napadlo tohle Já pekárnu nemám. Mě se jednou podařilo přešlehat šlehačku, tak jsem ručním šlehačem nakonec udělala máslo místo ušlehané šlehajdy. A bylo to chuťově si myslím lepší jako kupované. Dala jsem do toho čerstvou pažitku a bašta byla na světě
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 9:39
@
Taky to dole nějaká maminka psala.Že přešlehala šlehačku a měla máslíčko. .
Bona1
(upraveno)
24. 2. 2009, 7:57
super nápad určitě zkusím já teda dělám máslo ručním šlehačem,ale tak u toho nebudu muset stát , ještě malá rada snad někomu pomůže slít podmáslí do formy nalít studenou vodu a vymačkat
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 8:56
@Bona1
Evi tak to je přesně ono,co mě zajímalo co s tím podmáslím.Děkuji za radu.Jo ještě ochucujete ho nějak nebo ho podáváte bez toho ochucení.
Bona1
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:04
@moschus
ještě jsem zapoměla k té studené vodě trochu soli ono to podpoří to odvodnění, když mám čertvé bylinky tak si udělám bylinkové máslo, ze kterého můžete klidně udělat válečky a dát jej zamrazit. A do šlehačky je dobré den předem dát tak lžičku zakysané smetany dříve to dělali tak že smetanu nechali zkysnout, ale asi věděli přesně jak je to správně takže toto raději nezkouším. http://loskutak.nova.cz/ext/recepty/vyroba-domaciho-masla.html, http://archiv.nova.cz/multimedia/rady-ptaka-loskutaka-9-12-2007-domaci-maslo.html. Fakt je, že já osobně jsem toto začla dělat hlavně proto, že mám přísun domácího mlíčka a té smetany mi bylo líto takové množství se nedá pravidelně zkonzumovat
moschus
(upraveno)
24. 2. 2009, 10:12
@Bona1
Děkuji,až si to máslíčko zopakuji,tak to zkusím udělat tak jak říkáte.Jsem moooooc ráda,za vaši radu.Jo to s tím podmáslím to taky trubnu.S tou zakysanou smetanou to zkusím.Co se může stát.Maximálně se to nepovede. Prosím prosím ten odkaz mi nejde otevřít můžete to zkusit znova vložit?Nebo kde to přesně najdu.
zdenka54
(upraveno)
23. 2. 2009, 18:47
Teda,Moni,Vy jste hlavička!!Máte můj obdiv,nejdřív jsem myslela podle názvu,že je to vtip rozhodně to zkusím
moschus
(upraveno)
23. 2. 2009, 18:56
@zdenka54
Zdeni zkuste.Snad se Vám to povede.Já jsem si řekla,že mě to maximálně ušlehá šlehačku ,nic horšího se stát nemůže.Dřív když dělali máslo tak ho tloukli.A ta pekárna taky tak nějak těmi háky hýbe tam a sem.A nešlehá.A máslo vyšlo a navíc chutná skvěle. .Každopádně děkuji za pochvalu. Vzpomněla jsem si při tom na film HEJ RUP -Maslóstroj.Jak jeli do té továrny(či co to bylo) a to auto sebou celou dobu tak cukalo,že místo mléka přivezli máslo.
zdenka54
(upraveno)
23. 2. 2009, 19:08
@moschus
Maslostroj-jo to bylo bezva,moje dětství....
Makka
(upraveno)
23. 2. 2009, 18:10
Tééda to musím vyzkoušet. Hned jak koupím šlehajdy tak to zkusím. Díky za receptík je neuvěřitelný co všechno ti naši miláčci dokážou Markéta
moschus
(upraveno)
23. 2. 2009, 18:15
@Makka
Přiznám se,že mě to napadlo čirou náhodou.Tak jsem si řekla,že to prostě zkusím.Že za to nic nedám.Buď máslo vyjde,či nikoliv.A ono vyšlo .Takže nápad je na světě zhruba 5hodin. .
nula
(upraveno)
23. 2. 2009, 17:49
já nemám na pekárně program na nudlové těsto
moschus
(upraveno)
23. 2. 2009, 17:55
@nula
Možná ,že ho máte pojmenovaný jinak.Je to ten program,který vám pouze uhněte nekynuté těsto a nepeče,pouze uhněte.A nenechává pochopitelně i kynout.Mé pekárně tento program pracuje 15minut.Většina pekáren tento program má,ne-li všechny.U té mé staré se jmenoval nekynuté těsto.Tak se zkuste na ty programy juknout. a snad ho najdete
nula
(upraveno)
23. 2. 2009, 19:29
@moschus
tak to nemám nic takového - mám Eta Siesta , jedině že bych dala dort a před pečením vypla
moschus
(upraveno)
23. 2. 2009, 19:32
@nula
To by mělo jít. .Tam vlastně ta pekárna taky hněte.Hlavně ohlídat,aby to nezačalo péci.Zkuste a uvidíte.
ircat
(upraveno)
23. 2. 2009, 18:25
@moschus
Teda to vypada bezvadne, zitra koupim slehacku a vyzkousim Jeste me tak napadlo, jestli by do slehacky nesly dat jeste nejake bylinky? Co myslite?
moschus
(upraveno)
23. 2. 2009, 18:30
@ircat
Každý nápad se cení.Jak výše píši.Napadlo mě to dnes odpoledne.Čirou náhodou.Takže je to úplně první máslíčko v pekárně.Teda myslím si,že je to první máslíčko. .Na netu jsem nikde na něj nenarazila .A pokud někdo k tomu dostane další nápad,tak to bude fajn. A budu moc ráda.
Lenpod
(upraveno)
23. 2. 2009, 19:21
@moschus
Teda máslo v pekárně mě dělat nenapadlo. Zato jsme ho před lety udělali normálním přešleháním šlehačky. Chtěli jsme, aby byla pěkně hustá, tak jsme šlehali šlehačem a šlehali, až se začalo oddělovat podmáslí a zůstalo máslo. - nechtěně. Takže teď si dáváme při šlehání pozor. Jak to vyjde ekonomičtěji nebo na pracnost ve srovnání s pekárnou???nevím. I když popravdě se chystáme na máslo znovu kvůli synovi. Máslo normální nazývá rostlinné a nevěří, že se z nadojeného mléka sebrala smetana a z ní vyrobilo máslo s podmáslím.
moschus
(upraveno)
23. 2. 2009, 19:44
@Lenpod
Ekonomicky to nevím.Ať je to jak chce vyšlo mi to dráž než kupované,ale za to je dělané doma .A udělalo mi to moc dobře na srdci,že jsem udělala máslo.Co se týče pracnosti pro mě jasně vyhrává pekárna. Teda,že to nedá práci,téměř žádnou a snad se tento nápad bude hodit i ostatním.