(návod
si oblíbilo 98 návštěvníků)
Pro předškoláky "Co bych měl umět, než půjdu v září do školy"
Postup
maminky, pokud to tu někde je, tak napište, já to smažu...
Našla jsem to na stránkách jedné MŠ
- představit se, říct své jméno a příjmení, adresu svého bydliště
- vyslovovat správně všechny hlásky
- umět rozkládat slova na slabiky (využít rytmizace), určit první a poslední hlásku ve slově
- dokázat pozorně poslouchat krátkou pohádku, vyprávění a jednoduše reprodukovat text popř. odpovědět na otázky
- vypravovat krátký příběh podle obrázků, vypravovat vlastní zážitek
- zazpívat písničku nebo přednést říkanku
- správně používat předložky, slovesa a skloňovat podstatná jména, užívat správný slovosled
- správně držet tužku mezi palcem a ukazovákem
- umět namalovat lidskou postavu a všechny její základní části a detaily, kreslit pastelkami, malovat barvami
- vystřihnout obrázek podle okraje
- samostatně a tvořivě využívat různé hračky, konstruktivní hry a stavebnice, vytvářet složitější útvary podle předlohy i podle vlastní fantazie
- zapamatovat si asi 5 pojmů z obrázků (zraková paměť), určit předmět, který na obrázku přibyl nebo zmizel a najít rozdíly mezi 2 téměř stejnými obrázky
- pojmenovat a roztřídit základní barvy
- mít číselnou představu do desíti
- rozeznat a pojmenovat kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník, umět najít tyto tvary na obrázku i v prostoru kolem sebe a umět je porovnat
- označovat rozměry a tvar předmětů (velké – větší – největší, kulaté – hranaté –špičaté)
- správně pojmenovat časová období (ráno, dopoledne, poledne, odpoledne večer, den, noc), postupně si osvojovat pojmy včera, dnes, zítra a roční období (jaro, léto, podzim, zima)
- pracovat samostatně v kolektivu ostatních dětí
- vydrží se soustředit po dobu alespoň 20 minut
- umí spolupracovat s ostatními
- postupně umět vyjmenovat názvy dnů v týdnu
- postupně rozlišovat pravou a levou stranu vzhledem k vlastní osobě i vzhledem k jinému objektu
- popisovat vzájemnou polohu dvou objektů pomocí příslovcí místa (hned před, hned za, od, nad, vedle, mezi, vpřed, blíž, dál) i polohu objektů vzhledem k vlastní osobě
- užívat termín první – poslední
- znát pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpředu, vzadu
- samostatně se obléknout, svléknout včetně zapínání a rozepínání oděvu, (dbát na úpravu zevnějšku)
- skládat a ukládat oblečení, botičky a další věci na určené místo
- samostatně se obout,vyzout, zavázat tkaničky na kličky a rozvázat
- znát zásady slušného chování – pozdravit, poděkovat, požádat o něco.
- u zadaného úkolu vydržet aspoň čtvrt hodiny a být schopen práci dokončit.
- splnit drobné úkoly, kterými je pověřeno
- vyřídit jednoduchý vzkaz
- udržovat pořádek ve vlastních věcech, uklízet hračky, pomáhat ostatním podle svých možností
- znát cestu z domova do mateřské školy a zpět
- pohotově a správně reagovat na světelné signály, znát základní pravidla chování na ulici (rozhlédnout se před vstupem na vozovku, nezdržovat se na vozovce)
Našla jsem to na stránkách jedné MŠ
- představit se, říct své jméno a příjmení, adresu svého bydliště
- vyslovovat správně všechny hlásky
- umět rozkládat slova na slabiky (využít rytmizace), určit první a poslední hlásku ve slově
- dokázat pozorně poslouchat krátkou pohádku, vyprávění a jednoduše reprodukovat text popř. odpovědět na otázky
- vypravovat krátký příběh podle obrázků, vypravovat vlastní zážitek
- zazpívat písničku nebo přednést říkanku
- správně používat předložky, slovesa a skloňovat podstatná jména, užívat správný slovosled
- správně držet tužku mezi palcem a ukazovákem
- umět namalovat lidskou postavu a všechny její základní části a detaily, kreslit pastelkami, malovat barvami
- vystřihnout obrázek podle okraje
- samostatně a tvořivě využívat různé hračky, konstruktivní hry a stavebnice, vytvářet složitější útvary podle předlohy i podle vlastní fantazie
- zapamatovat si asi 5 pojmů z obrázků (zraková paměť), určit předmět, který na obrázku přibyl nebo zmizel a najít rozdíly mezi 2 téměř stejnými obrázky
- pojmenovat a roztřídit základní barvy
- mít číselnou představu do desíti
- rozeznat a pojmenovat kruh, čtverec, obdélník, trojúhelník, umět najít tyto tvary na obrázku i v prostoru kolem sebe a umět je porovnat
- označovat rozměry a tvar předmětů (velké – větší – největší, kulaté – hranaté –špičaté)
- správně pojmenovat časová období (ráno, dopoledne, poledne, odpoledne večer, den, noc), postupně si osvojovat pojmy včera, dnes, zítra a roční období (jaro, léto, podzim, zima)
- pracovat samostatně v kolektivu ostatních dětí
- vydrží se soustředit po dobu alespoň 20 minut
- umí spolupracovat s ostatními
- postupně umět vyjmenovat názvy dnů v týdnu
- postupně rozlišovat pravou a levou stranu vzhledem k vlastní osobě i vzhledem k jinému objektu
- popisovat vzájemnou polohu dvou objektů pomocí příslovcí místa (hned před, hned za, od, nad, vedle, mezi, vpřed, blíž, dál) i polohu objektů vzhledem k vlastní osobě
- užívat termín první – poslední
- znát pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpředu, vzadu
- samostatně se obléknout, svléknout včetně zapínání a rozepínání oděvu, (dbát na úpravu zevnějšku)
- skládat a ukládat oblečení, botičky a další věci na určené místo
- samostatně se obout,vyzout, zavázat tkaničky na kličky a rozvázat
- znát zásady slušného chování – pozdravit, poděkovat, požádat o něco.
- u zadaného úkolu vydržet aspoň čtvrt hodiny a být schopen práci dokončit.
- splnit drobné úkoly, kterými je pověřeno
- vyřídit jednoduchý vzkaz
- udržovat pořádek ve vlastních věcech, uklízet hračky, pomáhat ostatním podle svých možností
- znát cestu z domova do mateřské školy a zpět
- pohotově a správně reagovat na světelné signály, znát základní pravidla chování na ulici (rozhlédnout se před vstupem na vozovku, nezdržovat se na vozovce)
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé