(návod
si oblíbilo 9 návštěvníků)
Jak snadno a bezpečně vytáhnout zakousnuté klíště
Postup
Vezmeme si kousek buničité vaty, trošku namydlíme a namydlenou částí kroužíme přes klíště. Poměrně brzy se pustí a zůstane uchycené na vatě. Vatu spálíme nebo spláchmeme do záchoda. Vata nesmí být zcela namočená, stačí pár kapek, mýdlo používám tuhé.
Tento způsob lze použít pouze na holé místo, ne tedy ve vlasech nebo u domácích mazlíčků.
Tento způsob lze použít pouze na holé místo, ne tedy ve vlasech nebo u domácích mazlíčků.
Líbil se vám návod? Podělte se o něj s přáteli
Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé
Komentáře k návodu

petrulka
(upraveno)
1. 7. 2011, 12:42
Dneska nám toto právě doporučili ve špitále
akorát ne vadu, ale hrubu tkaninu (ručník)..a je to na malé, ještě nenacucané klíště, které nejde chytit do pinzety


nahlásit

sybil
(upraveno)
19. 6. 2011, 23:34
mám to odskúšané na synovi, funguje to super.
nahlásit
jarmila82
(upraveno)
19. 6. 2011, 22:19
Moc díky za návod, určitě si budu pamatovat... nedavno jsme museli vyndavat klíště našemu pejskovi, samozdřejmě kleštičkami, vyvyklat a na sucho, aby se klíště nevyzvracelo.... no už nikdy to neudělám, klíště jsme vytahovali snad půl hodiny a ještě jsme ho vytahli zmáčkuté, takže už nikdy...
nahlásit

kekina
(upraveno)
16. 6. 2011, 14:26
Se z toho poseru, jeden tvrdi kleste, druhej vatu....ja najit malymu nekde kliste, tak pravdepodobne ficim k Dr., pac nas deda na boreliozu malem kejhnul

nahlásit

Hyzule
(upraveno)
16. 6. 2011, 17:48
@kekina
v pondělí jsem našla holce klíště ve vlasech.Sedli jsme do auta a jeli do špitálu na chiru.Tam ji to vytáhli namydlenou vatou krouživým pohybem.Já mám doma takové ty kleštičky na klíšťata koupené ve zverimexu.Do teď jsem tahala klíšťata těma kleštičkama ale v nemocnici radili kleště zahodit a fakt používat vatu s mýdlem.Mimochodem jsem měla nahnáno jak jsem to viděla


nahlásit

danima3
(upraveno)
16. 6. 2011, 17:27
@kekina
můj děda zas na encelafitidu, dr. ho pořád posílala na rehabilitaci s bolestí zad a ono to bylo tohle

nahlásit

kekina
(upraveno)
16. 6. 2011, 18:54
@danima3
Jo, naseho taky, kdyby nejel do Hamburgu k jinymu doktorovi, tak je dneska bud mrtvej nebo ochrnutej
Takze ja neexperimentuju, ale jakmile neco objevim ficim do spitalu a necham to vytahnout a mi vysvetlit jak a proc


nahlásit
Nikitini
(upraveno)
16. 6. 2011, 13:37
Vloni jsem zase od lékaře slyšela, že v žádném případě klíště ničím nedusit - desinfekce, mýdlo, olej apod. Vzít pinzetu (dá se za dvacku koupit speciální v lékárně) a vyviklat. A až potom zdesinfikovat. S tou pinzetou to jde skvěle, ozoušeno na našem hafanovi.

nahlásit
MisacekEvik
(upraveno)
15. 6. 2011, 22:10
Juj,taková debata ohledně klíšťat.Já byla s ročním Davídkem na chirdě a tam se na mě sestřička dívala jako vy neumíte vyndat klíště
měl je ve vláskách a takový to velký co má vždycky náš pes.Vzali tekuté mýdlo,vatovou tyčinku,hodně namydlili a motali.Nikdy prý nemám brát pinzetu.A za chvíli bylo klíště venku.Hned mě poučili,že hned jak se klíště zapije a začne sát,okamžitě pouští zpátky sliny který jsou nakažlivý a tím pádem je prý jedno jestli se hlavička zatrhne nebo ne,protože borelioza nebo encefalitida jsou už přenesené.Akorát pak ta hlavička může hnisat a dýl se to hojí. Po návratu domů poslouchám v telce nějakýho doktora,že klíště nemá závit a má se vyvyklat pinzetou. Tak kdo měl pravdu


nahlásit

LenHav
(upraveno)
17. 6. 2011, 19:26
@MisacekEvik
Tak tohle dilema řeším taky
vykroutit nebo vyviklat, podusit či nepodusit, dezinfikovat před tím, potom nebo před i po
zjistila jsem, že co doktor, to názor, tak si asi budu muset vybrat sama
no, aspoň že klíšťatům tolik nechutnáme, míváme jich minimálně






nahlásit

LenkaMatej
(upraveno)
14. 6. 2011, 9:09
Včera v sama doma byl dr. bojar a krásně to tam popsal, jak na něj.
nahlásit

ZuTab
(upraveno)
15. 6. 2011, 13:37
@LenkaMatej
A jak prosím???
nahlásit

xara
(upraveno)
15. 6. 2011, 14:47
@ZuTab
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1148499747-sama-doma/210562220600096/ Ale nepopisují tam přímo jak klíště vytáhnout. Jen když se utrhne hlavička u zakouslého klíštěte, že se má hlavička vytáhnout pomocí např. špendlíku a vyčistit Jodisolem. Jinak ve dvou vstupech mluví spíše o borelióze.
nahlásit

ZuTab
(upraveno)
15. 6. 2011, 15:05
@xara
Aha - mě by fakt zajímalo jak je to tedy "správně" když jsem tu dostala skoro za uši když se řídím starými babskými radami .... I přesto moc děkuji

nahlásit

Katybety
(upraveno)
13. 6. 2011, 19:45
Jednoho dne jsem čekala se synem u lékařky a v čekárně jsem si všimla,že má za uchem přisáté klíště
,řekla jsem si tedy,že lékařku poprosím aby klíště Štěpánkovi vyndala
.Jaké bylo moje překvapení,že místo pinzetky,kterou jsem do té doby předtím používala vzala jodisol,tím klíště potřela poté vatovým tampónkem potřeným mýdlem klíště vytočila a opět potřela jodisolem
.Na můj dotaz,že klíště vyndávám pinzetkou dětská lékařka slušně naznačila,že mýdlem je to ten nejlepší způsob a od té doby to nedělám jinak






nahlásit

anib
(upraveno)
13. 6. 2011, 18:51
Tento návod je špatně pojmenován. Toto je :Jak rychle a účinně se nakazit od klíštěte
nahlásit

Monca82
(upraveno)
14. 6. 2011, 12:02
@anib
Presne takhle nam vytahoval doktor kliste i na pohotovosti. A zkousela jsem pak i doma, pustilo se krasne. Urcite je to lepsi zpusob nez ho zmacknout pinzetou!!!! Zajimal by me Vas navod???????
nahlásit

Michaela.Z
(upraveno)
13. 6. 2011, 19:07
@anib
nakazit vás může už při přisátí
tchýně měla borelku a nejspíš od komára, páč klíště neměla


nahlásit

LenHav
(upraveno)
17. 6. 2011, 19:27
@Michaela.Z
Jo jo, borelka se dá chytnout od jakéhokoliv savého hmyzu
kamarád to chytil takto dvakrát, od ovádů a komárů


nahlásit

hafikpetra
(upraveno)
13. 6. 2011, 19:04
@anib
a jak je to správně?
nahlásit

milasecek
(upraveno)
13. 6. 2011, 16:56
My máme z lékárny koupený klíšťotrh,vypadá jako kreditka,na každém rohu má jiný zářez,a zatím až na jednu výjimku ve vlasech jsme vytáhli vše-a na obalu je i návod-1.desinfikovat,2.podebrat a vyndat,bez kroucení i kývání,jak se podebere,prostě vyjede,3.znova desinfikovat.Ale v záhybech nebo ve vlasech to není ono,možná bude dobrý ten vlas,jak je o pár návodů níž-příště vyzkouším
.Mamča nám je zakapávala lakem na nehty a tahla až po zaschnutí,takže asi udušený
,no a žijem
-jediná borelka v rodině byla od komára




nahlásit

LenkaMatej
(upraveno)
13. 6. 2011, 12:51
Klíště nemá závit, abyste s ním točila. Takže se má vyvyklat. A také ničím nepotírat, protože při dušení to všechno pustí ven. Navíc pálit se také nemá, protože se může rozprsknout a zase je vše venku.

nahlásit

danima3
(upraveno)
16. 6. 2011, 17:30
@LenkaMatej
já to jednou zkoušela, jelikož jsem do té doby vždycky zakápla jarem a téměř okamžité se klíště pustilo, tak jsem to chtěla zkusit tedy bez mydlení ... po půl hodině jsem si došla zase pro jar a vatový tamponek a za 10 vteřin bylo venku


nahlásit

KriOn
(upraveno)
13. 6. 2011, 12:00



nahlásit

Krafna
(upraveno)
13. 6. 2011, 7:04
Přesně toto nám radil chirurg, když měla dcera přetržené klíště a on ji vytahoval ty kusadla. Vatová tyčinka, potřít mýdlem nebo i krémem a kroužit

nahlásit

katkadu
(upraveno)
12. 6. 2011, 22:47
Tak jsem zrovna dočetla Váš návod a sděluji ho hned za tepla manželovi. Líčím jako, že supr
, že vlas má vždy u sebe a v tom se na něj podívám
a vůbec mi nedošlo, že má na hlavě 0,5cm ježka
. Jsem se málem počůrala smíchy
. Určitě vyzkouším. Díky







nahlásit

kucos
(upraveno)
12. 6. 2011, 22:40
Tuto metodu používám už od svého dětství a osvědčila se i u mých dětí.Představa,že bych je měla viklat a nevím co ještě,je nemožné.Moje divošky neposedí ani vteřinu a udržet je v klidu prostě nejde.Mýdlem je to rychlé a vím,že mi na vatě zůstanou celé.I z vlasů to jde lehce.

nahlásit

danima3
(upraveno)
12. 6. 2011, 22:08
mě zas doktor poradil jar a to je taky tutovka
mmch. kec se zvracejícím klíštětem se docela ujal, ale je to podle lékařů blbost


nahlásit

kata82
(upraveno)
13. 6. 2011, 14:47
@danima3
jo, tak proč to učí Goldmann na Olomoucké fakultce? myslím, že pokud já vypiju jar tak se z toho taky pokosím, tak proč ne klíště
ale víte jak to je - 100 lidí -100 zásadně správných názorů

nahlásit

eladealala
(upraveno)
13. 6. 2011, 10:45
@danima3
http://www.asklepion.cz/anews-asklepion-news/anews-2007-news/anews-2007-29-1/klistova-mozkova-encefalitida.html
nahlásit

kata82
(upraveno)
12. 6. 2011, 21:44
nerada Vám do toho kibicuji, ale když klíště takto namydlíte, vlastně ho trávíte a ono vám prakticky "vyblije" obsah svého žaludku do rány
. Nejbezpečnější je ho vykroutit či vytrhnout pinzetou

nahlásit

Monca82
(upraveno)
14. 6. 2011, 12:09
@kata82
To kliste se da takhle vytahnout asi za 5 vterin, to se urcite otravit a vyblit z mydla nestihne. Po zmacknuti pinzetou naopak pusti do rany vse okamzite!
nahlásit

wladka
(upraveno)
15. 6. 2011, 22:45
@Monca82
máme pinzetu co se prodává pro psy ve zverimexu a tou ho nezmačknete. klíště je venku hned, takže i kdyby se zmačklo, nestačí se "vyblít" viklání a kroucení je zdlouhavé
nahlásit

Sahara
(upraveno)
13. 6. 2011, 9:14
@kata82
Nevím zda ho tím otravím
ale dětská doktorka nám tímto způsobem klíště také tak vyndavala.

nahlásit

kata82
(upraveno)
13. 6. 2011, 14:43
@Sahara
upřímně, jak se mění postupy při resuscitaci, jistě se mění i postup při vytahování klíštěte, jednu dobu říkali točit, pak zas potírat. Tuhle informaci o trávení klíštěte mám od špičkového neurologa z Olomoucké fakultky, takže předpokládám, že zas tak moc nekecal. Mě příjde nejjednodušší ho prostě vyrvat pinzetou, protože pokud nás má nakazit stejně to už nejspíš stihlo
mě jen štvou ty boule co mají psi na sobě i několik týdnů


nahlásit

ZuTab
(upraveno)
13. 6. 2011, 8:21
@kata82
Také si myslím, že je úplně jedno jestli na něj použiju olej nebo mýdlo - výsledek je stejně ten, že se klíště zadusí a pustí se a pak jde lépe vytáhnout ...
nahlásit
tipatap
(upraveno)
12. 6. 2011, 21:20
Ja ich vyťahujem podľa jedného návodu tu na mmb - obyčajným vlasom. Moc som tomu neverila až kým som to sama nevyskúšala - je to bleskové a po kliešťovi neostane ani stopa: http://www.mimibazar.cz/navod.php?id=858 Odporúčam!!!



nahlásit

Zlatonka
(upraveno)
13. 6. 2011, 21:08
@tipatap
Právě jsem vyzkoušela tuto novou metodu a fakt to funguje
sice mi to trvalo déle než mýdlem (nechtělo se pustit), ale nakonec jsem zvítězila!!!


nahlásit

mišupa
(upraveno)
13. 6. 2011, 17:06
@tipatap
Včera jsem jsem si tuto diskuzi četla, informace o vytahování klíšťat vlasem mě zaujala, a hned dnes ráno (bohužel)jsem měla možnost tuto metodu vyzkoušet. za mě teda paráda... okamžitý výsledek..během pár sekund bylo pryč..díky za tip
nahlásit

vocilka
(upraveno)
13. 6. 2011, 15:21
@tipatap
Super tip, díky!

nahlásit

Kotlík1
(upraveno)
12. 6. 2011, 21:19
Nejlepší je desinfekce a pak klíště vyndat - jestli vyklat, nebo kroužit, to už je na každém, protože má každý jiný způsob kterému věří
Ale nematlat nic po čem se klíště začne dusit, protože jak už tady někdo psal "zvrací" do rány všechny ty hnusy
Mimochodem, jsou to k..vy zbytečný a neužitečný. Škoda že nejdou nějak celoplošně vyhubit aby byl od nich klid



nahlásit

KRU
(upraveno)
12. 6. 2011, 20:41
Určitě to použiju, bezva rada
.
je vyndavám pomocí kleštiček už 9let a




nahlásit