Zobrazit přihlášovací formulář

Nákupy na čínských platformách - jaké jsou nevýhody?

  • Publikováno:
Nákupy na čínských platformách - jaké jsou nevýhody?

V rychle se rozvíjejícím světě elektronického obchodování se čínské platformy, mezi něž spadá i společnost Temu, staly impozantním hráčem, který zaujal zákazníky svou působivou nabídkou produktů, uživatelsky přívětivým rozhraním a snahou o spokojenost zákazníků. S tím, jak se digitální trh neustále rozšiřuje, nastavuje Temu svým inovativním přístupem a specializovanými službami nová měřítka v daném odvětví.

Temu, které je často srovnáváno s giganty, jako jsou eBay a Amazon, si vydobylo jedinečné místo na trhu a denně přitahuje nové a nové zákazníky. Čím přesně se Temu odlišuje a které zboží se opravdu vyplatí koupit? 

Online tržiště

Temu je v první řadě online tržiště. To v praxi znamená, že Temu zprostředkovává přímý obchod mezi zákazníkem a prodejcem. 

Proto může jeden e-shop nabízet tak ohromné množství druhů zboží, jelikož zboží jde od výrobce přímo k zákazníkovi. 

Není tedy výjimkou, že pokud si zákazník objedná více druhů zboží, chodí mu balíčky postupně v různých termínech, protože jsou posílány z různých míst. 

Pro Temu je tento druh obchodování extrémně výhodný, protože nemusí např. řešit, kde skladovat zboží. Pro zákazníky však nakupování na online tržišti až tak výhodné být nemusí. 

Nevýhody online tržiště: 

 

Nevýhodou nákupů na online tržišti je určitě to, že zákazník neví, od koho přesně nakupuje. Pokud zákazník není se zbožím spokojen, komunikuje pouze s e-shopem, a ne s prodejcem, a proto je také často velkým problémem vrácení nebo výměna zboží. Logisticky je vrácení zboží totiž mnohem komplikovanější. 

Na e-shopu Temu také zákazník najde velké množství stejného zboží, které má však rozdílné ceny, a zákazník tak může mít problémy se rozhodnout, který výrobek koupit. Rozdíl v cenách může přitom být i několik stovek korun. 

Na českých e-shopech si může zákazník prodejce snadno ověřit pomocí obchodního a živnostenského rejstříku, popř. na základě výpisu živnostenského listu

Ověření obchodníka pomocí obchodního a živnostenského rejstříku lze jednoduše online, a pokud chce zákazník zjistit o prodejci více informací, může anonymně zažádat o výpis z živnostenského listu (rejstříku). Ověřením obchodníka získá zákazník jistotu, že se nejedná o podvodný e-shop, což v případě Temu bohužel nelze. 

Předmětem recenzí bývá často špatný zákaznický servis. 

Recenze

Jedním z výrazných rysů e-shopu Temu je jeho rozsáhlá a rozmanitá nabídka produktů. Od elektroniky a módy až po zboží pro domácnost a kosmetiku - Temu nabízí pro každého něco. 

Temu recenze jsou však smíšené. Někteří zákazníci nakupují pravidelně a jsou spokojeni, jiní zkusí nakoupit jednou a zboží např. vůbec neodpovídá fotografiím na e-shopu. 

Nejvíce nejspíš záleží, který druh zboží zákazník nakupuje. Dle Temu recenzí jsou zákazníci spokojeni s drobnými elektronickými gadgety nebo vychytávkami do domácnosti. Horší je spokojenost zákazníků s oblečením, kterému často neodpovídají velikosti, nebo s dražší elektronikou. 

Obecně je vždy dobré si před nákupem co nejvíce Temu recenzí přečíst a až poté se rozhodnout o případném nákupu. 

Zkušenosti zákazníků

Zkušenosti s Temu nákupem lze nalézt např. nově ne webu dTest.cz, který popisuje nástrahy nákupu na online tržišti. 

Konkrétní Temu zkušenost  s nákupem lze však nalézt na velkém množství diskuzních portálů, Facebooku nebo Instagramu. Zákazníci často a rádi poskytují recenze zboží a svěřují se s zkušenostmi nákupu na Temu. 

Reklamní sdělení

Články mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k článku

Kategorie