Zobrazit přihlášovací formulář

Různé vychytávky

Přidat návod
(návod si oblíbilo 12 návštěvníků)

Příkrmy - rady od paní doktorky z endokrinologie

0.0
Příkrmy  - rady od paní doktorky  z endokrinologie

Postup

Po našich zkušenostech to radši píšu sem ať si to může přečíst co nejvíc maminek. U dcerky jsme si v 1 roce všimli, že má zvětšené jedno prsíčko. Naše paní doktorka nám řekla, že to není nic neobvyklého a že to v současné době má hodně dětí a to i chlapečci!!! Poslala nás na ultrazvuk a pak na endokrinologii, kde byla velice příjemná paní doktorka. Prvně se vyptala na to zda beru hormonální antikoncepci a kojím (neberu),složení stravy a nakonec naznala, že zatím nemusí dělat odběry krve, z čehož jsem měla obavy. Dcerka má rozhozenou hladinu hormonů a to v našem případě bylo způsobeno:
1. vlivem stravy, zvýšenou konzumací kuřecího masa, luštěnin( ty jsou zdravé a jíst se mají, ale některé děti do 2 let pokud je dostávají často víc než 2x týdně na ně mohou být citlivé) , soja
2. používáním PLASTU!!!! - lahviček na mléko, misek na jídlo, hrničku .....

Paní doktorka mě důrazně upozornila ať se vyvarujeme používání plastů ač to není v dnešní době jednoduché, protože plasty jsou všude. V žádném případě nedávat teplé nebo i vlažné jidlo kojencům, malým dětem - ale ani dospělým z plastových misek, neohřívat nic v plastu v mikrovlnce, neskladovat příkrmy v plastovývch miskách a ani nepoužívat plastové dětské láhve na mléko, ale výhradně skleněné - není lehké je sehnat našla jsem NUK v Bille , ale jen malou a velkou měli v lékárně na internetu a nebo v domácích potřebách SIMAX, ale ty jsou úzké a dcerka je nechtěla. V porodnicích se také výhradně používá sklo. Jinak pít vodu z kohoutku ne z plastovývh lahví. Dále nepoužívat ty dětské plastové hrníčky na učení pití a nechávat v nich vodu nebo čaj. Radila ať ji tam nechám stát celý den a pak sama ochutnám. Vyzkoušejte samy jak chutná :o( Maso radila začínat příkrmy s králičím - to je prý nejvhodnější a nejlépe stravitelné, telecím a později klidně i libové hovězí,vepřové a krůtí, ale s kuřecím oparně, kuřata jsou krmeny zeleným krmivem a to obsahuje jetel a výtažky z jetele se používají v lécích pro ženy v přechodu na srovnání hormonů, takže mohou rozhodit hormony malých dětí a je jedno jestli je to normální nebo bio kuře - to je stejné.Kuře roste rychle a proto stopy jeho stravy zůstanou v mase. Krůtí nevadí, krůta roste déle a v mase ty stopy její stravy nezůstavájí jako u kuřat.Dcerka nesmí jíst Kuře ani vývar,žádné luštěniny a nic co obsahuje soju. Dále mě paní doktorka upozornila že i dětské opalovací krémy obsehují spoustu né zrovna vhodných létek, že je lepší používat overálky s UV filtrem a mazat jen vyčuhující končetiny, než opakovaně mazat celé tělíčko malých dětí. A taky mi říkala, že sami uvidíme, jak časem se lidé znovu začnou vracet ke skle. Neboť plasty jsou zdraví škodlivé. V Bille už mají bio mléko ve skle. Byla jsem ze všech těchto informací hodně překvapená a snažím se je dát vědět i ostatním maminkám, protože každá z nás chce jen to nejlepší pro svoje děti a nevědomky , v domění, že je to dobré a zdravé - jako já se můžete dopouštět chyb. Změnu k lepšímu jsme u dcerky začali pozorovat až po 7 měsících!!!Tak to jsou naše zkušenosti z jídlem a pitím. Ale berte to tak, že některé děti jsou citlivější, někomu to nevadí. Je to jen informace o tom, co jsme sami zažili . Dobře děti prohlédněte, jestli se jim nezvětšují prsíčka, někdy obě zaráz, někdy jedno. Pediatr si toho ani nemusí všimnout při běžných prohlídkách.

Shrnutí na závěr pro kojence a děti co začínají s příkrmy - podle paní doktorky z endokrinologie:

1. Maso je vhodnější králičí, telecí,jehněčí,krůtí, kuřecí max 1x týdně a později hověží a i libové vepřové.

2. Luštěniny stačí jíst 2x týdně - jsou zdravé určitě dávat, ale některé děti do 2 let na ně mohou být citlivé, když je jí ve větším množství.

3. Snažit se nepoužívat plasty - ale sklo, pro malé děti samozřejmě tvrzené - to jediné je absolutně nezávadné (my máme dobrou zkušenost s NUK nerozbila se i při padu na dlaždičky a mají různé varianty saviček i na učení pítí a pro děti od 3 let. Něco mají v Bille a velkou lahvičku širokou jsem sehnala na internetu mám dojem, že to byla lekarna.cz)

Snad jsem vypsala to nejdůležitější.

Martina

Návody mohou komentovat pouze přihlášení uživatelé

Komentáře k návodu

matejan 3. 3. 2012, 8:16
Chtela bych je neco trochu z jineho soudku. Kolegyne mela psa, ktery rad a casto kousal vicka z PET lahvi a vubec lahve. Zemrel v mladem veku na rakovinu jazyka. :´(
ukuk 3. 3. 2012, 6:59
milá Martino,nečetla jsem všechny diskuse,vím,že paní doktorka má pravdu,jen se jí zeptejte na rozdíl mezi plastem měkčeným,to jsou všechny rádoby měkké plasty .viz lahve na limonádyv obchodě a tvrzený plast......tvrdé lahve .měkčený plast obsahuje hodně ftalátů azměkčovadel ty se moc rádi vylučujou do tekutin,tvrdý plast na pití by měl mít lepší neprpustnou strukturu,spíš uvažuju nad menším zlem při pitném režimu u nás lídí ..její názor by mě zajímal,jestli tahat v batohu skleněnou lahev nebo využit tvrdý plast ...třeba tupperware ,ty mají sledovanou výrobu ,ale je to jednou plast ikdyž tvrdý a třeba paní doktorka víc zná a poradí.děkuji (F) (F) (F) (F) (F),je mi jasné,že obchod a zisk si vyžaduje obaly se změkčovadly ,ty tvrdé obaly zdražují výrobek....stačí se kouknout na matonku a její obal a cenu ....a na levnější produkt a její obal jen -uvažuju ....skleněné obaly neporovnám v obchodě je nevidím kromě piva.
Nadys 2. 3. 2012, 10:53
Já bych ještě dodala že je potřeba ze všeho si vybrat to menší zlo ,určitě se zamyslet nad tím z čeho naše děti jedí ,z čeho pijí ,a případně co jde omezit ,ale nehroutit se když si dítě lokne z plastové flašky. Mnohem důležitější ovšem je zamyslet se co naše děti konzumují a pijí -dnes a denně ,co je základem jejich stravy ,to je to hlavní. (F) :-)
holatko 2. 3. 2012, 10:46
(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) super, myslím, že je důležité na tyto věci upozorňovat. V dnešní době je samozřejmostí pít balené vody z PET lahví. I kojenecké vody jsou v PET lahvích. Pro někoho je to co píšete samozřejmost, ale vzhledem k vysokému odbytu těchto výrobků, je těch, ktěří to vědí, málo (F) (F) (F) (F) (F)
ilci22 2. 3. 2012, 9:22
Děkuji za Váš návod i za Vaši odvahu takhle vystoupit s problémem. Je mi trapně, jaká konfliktní a negativní diskuze se tady vždycky strhne. Komentáře čtu, oceňuji konstruktivní nápady. Otázka škodlivých látek mě moc trápí, mám dvě malé děti a dost to řeším. Nyní přestaneme kojit, tak jdu radši koupit skleňenou flašenku, i když mám nachystanou plastovou bez BPA. To pro jistotu, kdyby se zas přišlo na to, že obsahují jinou nebezpečnou látku.
maky913 2. 3. 2012, 11:38
@ilci22 (L) děkuji
lenina 2. 3. 2012, 11:05
@ilci22 Prosím kde čtete konfliktní a negativní diskuzi? *-) To, že mají různí lidé různé názory ještě není konflikt a negativita ne?
NikitaGK 2. 3. 2012, 7:14
Upřímně tento článek možná někomu pomůže ale třeba mi to příjde jako samozřejmost-myslela jsem si, že všechny mamky vědí, že nejvhodnější je králičí, krůtí, telecí (popř.libové hovězí) ale sáhněte si do svědomí, která v vás kupuje ,, bio,, (nemyslím tím to předražené na pultech supermarketů) myslím domácí kvalitní maso, zeleninu, ovoce, to co koupíte v obchodech je stříkaná zel a ovoce proti hnilobě, na pomalejší zrání atd. A maso to je kapitola sama o sobě (už byla kauza nadopované drůbeže hormonama), cpe se to různými směskama, antibiotikama a to myslíte, že toto je dítem prospěšné? Chápu, že většina lidí nemá přístup k domácím produktům, nikoho neodsuzuju ale nepohoršujte se tady nad plasty existují větší svinstva. A Avent lahve jsou bez BPA (je to psáno na obalu ale jedná se o novější typy). A jednorázové plenky jsou co? Taky papír, plast a chemie a lidé je použivají. ..
Hakai 1. 3. 2012, 19:56
Dobrý večer, no s tím plastem jste mě zaskočila..Je fajn, že jste to sem vložila!! (Y) (Y) (Y) Měla jsem problém u první dcery, které je nyní 21 let - také se jí začala zvětšovat prsíčka, když jí bylo kolem roku - a také jsme měli vyloučit kuřecí..Ale s tím plastem teda koukám.. :-S
maky913 (upraveno) 1. 3. 2012, 21:00
@Hakai Hani mě to taky překvapilo, nic takového jsem netušila ale opravdu věřím že na tom něco je. V létě o tom dokonce mluvili ve zprávách, že pokud se Vám ohřeje voda v plastové láhvi, např. venku na sluníčku nebo v autě tak se nemá pít. Ale bohužel v plastech je dnes skoro všechno. Koukněte na toto http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/Toxicke-znecisteni/BPA/
niyka 1. 3. 2012, 19:20
Tak to jsem netušila, že je plast a kuřecí až tak nebezpečné.. vše co píšete jsem před 4 roky dělala přesně naopak než radí Vaše paní doktorka :-o a to jsem si myslela, že malému dávám jen to nejlepší a nejmíň závadné.. ,-) kromě ohřívání v mikrovlnce, to jediné jsem nedělala, ale z plastových talířků a mističek jíme doteď, hlavně já si je velmi oblíbila, chutná mi to z nich víc (jidlo) a to nemluvím o tom, že termotalířek byla naše každodenní potřeba :-) Takže celý AVENT apod. je špatně? A přitom to byl za mě takový modní boom (H)
kekina 6. 3. 2012, 9:43
@niyka No pekny, mam celou vybavu od Aventu a ted abych letela do Billy pro Nuk, chlap mne brzo posle asi do pr...cic ,-)
NikitaGK 1. 3. 2012, 21:16
@niyka A můžu se zeptat, tady se řeší BPA ale Avent je bez BPA ne? Je to napsáno na obalu ale jen u novějších lahví...
niyka 1. 3. 2012, 21:28
@NikitaGK Eri, za mě to bylo před 4 lety a o BPA se ke mě nic nedostalo, tak netuším jak na tom tehdy byly lahve Avent... já teď myslela spíš plast jako plast obecně, všude kolem nás, všechna strava v plastu apod. (smich)
maky913 1. 3. 2012, 20:50
@niyka Moni, já taky celý první rok v plastech, mističky, lahvičky, dle rad z různých časopisů do příkrmů hlavně kuřecí prsíčka - jsou lehká dobře stravitelná. Navíc dcerka měla moc ráda čočkovou polévku , hráškovou - což mi přišlo dobře a zdravé, tak jsme ji měli často.No a občas jsem ohřívala i v mikrovlnce samozřejmě v plastové mističce. Ale některé děti jsou citlivější a některé míň. Takže někomu to nic nedělá. I když u těch plastů to může být dlouhodobější záležitost než se to projeví. Ale je pravda, že u nás bylo do loňska povoleno používat plastové lahvičky pro děti s bisfenolem BPA. A ten byl ve všech značkách i v Aventu.V americe už se to nesmí používat. Koukněte na toto http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/Toxicke-znecisteni/BPA/ a takových článků je plno. Ale to člověk nemůže všechno vědět :-S
niyka 1. 3. 2012, 21:25
@maky913 Jj, Marti, já dělala přesně tak jak píšete a jak malý miloval čočkovku ani nemluvím a já z toho byla taky nadšená... vše taky podle knížek a návodů.. a najednou mi jdou oči z důlků z toho zjištění co jste tady vložila... snažily jsme se a zas je všechno jinak.. :-@ ale děkuji za Váš příspěvek (L)
Nadys 1. 3. 2012, 21:38
@niyka Moni klid ,luštěniny jsou zdravé a prospěšné ,toto by určitě nemělo sloužit jako návod jak nedávat dítěti luštěniny :^)
maky913 1. 3. 2012, 21:51
@Nadys Já to v tom textu upraví, toto opravdu není návod jak nedávat luštěniny, už jsem to tu psala. Luštěniny jsou opravdu zdravé a jíst se mají. Ale nekteré děti do 2 let na ně můžou být citlivější když je dostávají častěji.
niyka 1. 3. 2012, 21:47
@Nadys Nadi, děkuji moc (L) Jak psala již jedna maminka... každá doba má svá zjištění, návody a varování a tak to musíme brát hlavně zdravým selským a mateřským rozumem a s tím, že pro naše prcky děláme vše podle nejlepšího vědomí a svědomí :-$ ale ten plast mi bude vrtat v hlavě určo aspoň pár dní :-D
maky913 1. 3. 2012, 22:10
@niyka Moni,máte pravdu - chce to zdravý selský rozum, který dnes opravdu často chybí a to co bylo dobře před pár lety je špatně a za pár let zase někdo zjistí, že co radí teď je špatně. Každá chceme pro ty svoje prcky dělat to nejlepší a luštěniny jsou zdravé a já už jsem to tam opravila, abych někoho nemátla. Ale ty plasty jsou na zamyšlení.
trala 1. 3. 2012, 18:51
Věřím tomu, už dříve jsem slyšela , že se nemá pít z pet lahví, ale nalít do sklenice pití. Já se třeba snažím nekupovat dětem s potiskama "umělýma"-obrázky "gumové" na oblečení, už dříve jsem si kupovala Dtest a je to plné ftalátů, vůbec to není vhodné pro děti a je to skoro všude.
ZdeniR 1. 3. 2012, 16:42
určitě na tom něco pravdy bude, ale i tak se mi nezdá, že paní doktorka dokáže diagnostikovat hormonální nesrovnalosti jen tak okem, nikoli z krve.
maky913 1. 3. 2012, 16:58
@ZdeniR S pani doktorkou jsme měly první opravdu dlouhý pohovor, kdy se detailně vyptávala na vše. Začala tím zda beru hormonální antikoncepci, a pak detailní složením stravy .Měla k dispozici výsledky vyšetření z ultrazvuku, kde byla výrazně zvětšená mléčná žláza, na který jsme musely asi měsíc před tím. Po 2 měsících jsme pak byly na kontrole, zda se to nezvětšuje, pokud ano, dělala by odběry naštěstí se to nezvětšilo a nyní po 8 měsících se to téměř srovnalo do normálu. Dcerka měla výrazně zvětšené levé prsíčko.
sesemka 1. 3. 2012, 15:41
Ono je to těžké, už Vaše tělo před narozením dítěte je zatíženo různými léky ... a samozřejmě to s sebou nese důsledky,ale s těmi plasty - no co nejmíň. A skleničky ... určitě, ideální od nutely, musí mít přece zdravotní atest ...
pokecka74 1. 3. 2012, 14:09
Nedávno jsem četla knížku "Doba jedová" a tam se o všech těchto hrůzách píše, dost jsem o tom přemýšlela jestli to bylo i dřív nebo je to všechno až těť a jak to bude dál, člověk nad tím nemůže ani přemýšlet nebo by nemohl dýchat ani ten vzduch a zbláznil se z toho :-(
Nadys 1. 3. 2012, 14:14
@pokecka74 Není potřeba se zbláznit , a ve skutečnosti je to jednodušší než to vypadá ,jen chtít a nepodlehnout tolik tomu trhu ,reklamně , potravinácm co jsou nám vsugerované výrobci jako nejlepší.A z knížek je bezva knížka Radost ze zdravých dětí (F)
dagram 1. 3. 2012, 13:23
no tak moje dcera měla už v porodnici jedno prsíčko zvětšené a byla plně kojena byly jen skleněné lahve a pamatuji jak se stahovali všechny z trhu měly vysoký obsah olova. Na vesnici jsme měli jen svou zeleninu tudíž žádné umělé hnojení maso králičí kůzlečí krutí a vlastně bych shrnula vše co vám radila dr. a stejně se jí to objevilo v roce zas. Chodili jsme na endokr. taky a odběr a rozbor krve byl důležitý pro stanovení příčiny jinak nám mohla tehdy říct nojo vše špatně jezte jiné věci a pijte z plastových lahví které byly těžko sehnatelné tak tuzexu. Když to shrnu za 25let zpět to co bylo pro mé první dítě zdravé u dalšího dítěte bylo děsně nezdravé a tedka u prcka je to zas zdravé no tak to pak si řikám *-) co to jako má být tak co je tedy momentálně to správné *-) a když to řeknu dr. tak no vy s vašima dlouholetýma zkušenostma víte co je dobré a co ne ono se to mění sem a tam každým rokem.Co bylo u dvojčat tabu bych vám měla tedka doporučit jako nejlepší. Pak v tom nemám mít zmatky takže se budu řídit svými zkušenostmi a zdravým rozumem a co je právě děsně in beru již s rezervou za pár let to bude opak.
maky913 1. 3. 2012, 17:05
@dagram V tom je ale velký rozdíl pokud je to hned u novorozenců. Dcerce se prsíčko zvětšilo až v 1 roce. Do jednoho roku bylo vše v pořádku a upravením stravy se to opravdu zlepšilo, ale všechny případy určitě nejsou stejné, já jsem ráda, že nám to zabralo a zlepšilo se to.
dagram 1. 3. 2012, 18:57
@maky913 jasně po narození se to stává i klukům mají na vliv hormony matky ale píši, že se to objevilo i v roce a nebylo to jídlem.
Michellinka 1. 3. 2012, 13:47
@dagram Já si taky myslím, že nejlepší je používat vlastní mozek. (F)
Hafynka 1. 3. 2012, 12:51
No nevím Martino, musím s Vámi nesouhlasit.Měla jsme stejný problém u dcery,chodíme k od roku dcery a ta mi řekla,že je v podstatě jedno co dítě jí,protože bohužel Estrogen se z vody nijak nevyloučí a můžete vařit super zdravě a vyskytne se tento problém.Bohužel jsou děti,které na Estrogen reagují citlivěji a pak mají tyto problémy,dělo se to už i za doby komunismu,jen si toho nikdo moc nevšímal.Takže my jsme sice omezily kuřecí maso,ale i tak máme období kdy máme prsa zvětšená a hladiny hormonu žvýšené a pak je obdodí kdy je vše v pořídku.Chodíme na Karlák k velmi dobré Mudr,slyšíme na ní jen samou chválu.
Šikovné tlapky 1. 3. 2012, 20:57
@Hafynka je to tak,, mě je 35 a matka mi vyprávěla jak jsem jako kojenec měla ten samý problém, a že to bylo v té době u malých děvčátek časté ,,co vím tak maso jsme měly svoje vypěstované a pilo se jen ze skleněných lahví, takže to bylo a je,,
maky913 (upraveno) 1. 3. 2012, 22:12
@Hafynka Nám to pomohlo dočasně vynechat kuřecí, luštěniny a soju, opravdu se dcerce prsíčko zmenšilo. Ale je pravda co píšete, že někreré děti jsou citlivější, jiným to nevadí. Ale pokud jsou děti zdravé není samozřejmě důvod vyřazovat tyto jídla z jídelníčku. Ale s těmi plasty tomu věřím ale nemyslím si, že je v dnešní době jedno co dítě jí. Kamarádka si nesla testovat vodu ze studně a nechtěli jí vzorek v plastové lahvi vzit s tím, že výsledky by byly zkreslené.
Ovečka 1. 3. 2012, 12:43
Jsme mámy, tak je to holt na nás, a myslím, že jako mámy chceme pro děti to nejlepší, což není až takový problém - opravdu to chce jen trochu pestrou stravu....pokud budeme řešit materiály, zkuste zavzpomínat nebo se poptat svých maminek, z čeho jsme jedli my - plasty a hliník, to byl skoro základ (smich) a žijeme ,-) ,-)
Nadys 1. 3. 2012, 12:56
@Ovečka No nemyslím že to bylo tak tragické ,doma jsme z plastu nejedli ,pití z plastových flašek taky nebylo ,různé dochucovadla a éčka a rychlé stravování taky ne ,mikrovlnky taky nebyly ,více se vařilo z kvalitních a domácích surovin ,my doma z hliníku jsme měli některé lžíce ,-),jinak spíš jen konvičku a jinak hrnce smaltované,jiná věc byly bifenily a používání různých hnojiv atd ,v tomhle se to zlepšilo ,ale na druhé straně přibylo těch dalších negativ v dnešním stravování a dalších věcech,ovzduší atd ,přežijeme to jo ,otázka je jak dlouho a s jak kvalitním zdravím v budoucnu ,tedy naše děti (F)
maky913 1. 3. 2012, 14:23
@Nadys Já si taky myslím , že těch plastů nebylo dřív tolik
trala 1. 3. 2012, 18:44
@maky913 Ale byly hračky plné ftalátů... každá doba má něco svého. V 70.-80. letech jsme chodili na zahrádku s rodiči a klasicky se sirup lil do flašek od octu. my děti si utrhli mrkev ze záhonu, umyly v dešťovce v pohodě. Od 18 mám alergii na mrkev syrovou, jablka.... Od 10 asi sennou rýmu, astma. Jak už tady psaly, všude jsou éčka.... a modifikované škroby.... Přežili jsme Černobyl, ale taky teď je těch alergiků..... Ale článek jsem si přečetla, díky.
Bromovka 3. 3. 2012, 9:54
@trala Marcelo, vaše reakce mi jaksi promluvila z duše, přesně si myslím, že mléko v pytlíku, plastové hračky plné ftalátů teď prý se zjistilo, jak byly kovové postýlky nasstříkané bílou barvou, že byla nějak toxická či co - a hlavně černobyl, tady se to tutlalo, ale radioaktivní mrak se zastavil nad Evropou a podle mě ten spad tu nebyl zanedbatelný. Naše generace je postižená alergiemi opravdu hodně. Měli jsme zeleninu ze zahrádky, ale hezky jsme ji tam hnojili NPK (a taky králičím hnojem, to ano - ale jak řekla moje mamka - kdybychom to nehnojili, tak nám nic nevyroste). To co píšeteo "E" - dříve se tam také dávaly různé věci, ale nikde se to nepsalo... Ve středověku jedli z olověného nádobí a taky nevěděli, že kvůli tomu umírají... Nemůžeme dělat nic jiného, než se snažit podle svého nejlepšího vědomí a svědomí a snažit se být informované a vzdělávat se. Co? Martina
Nadys 1. 3. 2012, 12:43
No v podstatě souhlasím ,ale nesouhlasím s vyřazením luštěnin z jídelníčku.Dále by se mněly maminky zamyslet nad pitím různých nápojů ,např zrovna cocacola -ta u dětí způsobuje předčasné vyspívání ,a aktivitu hormonů,brzkou menstruaci,a také nápoje s přidaným umělým sladidlem ,to už je také v mnoha nápojích. Používání mikrovlnky na všechno nejen ohřívání je škodlivé,to souhlasím.Co se týká kuřete tam jsou ještě jiné faktory -ohledně jetele tomu až tak nevěřím ,v tom krmivu jspou i jiné hormony ,takže nemyslím že budou jen z konzumace jetele.Tam bych toho bio -kuřete se nebála ,z obchodu je to samozřejmě jinak vykrmované a jinou dobu,ale souhlasím že králík je lepší a časté používání kuřecího není ok.
maky913 1. 3. 2012, 14:29
@Nadys Luštěniny se v žádném případě nemají vyřazovat z jídelníčku, jsou zdravé a potřebné, ale stačí 1 -2x týdně. My je zatím vynechli jen dočasně dokud se to nespraví, paní doktorka říkala,že po 2 roku věku už to dětem nedělá takové problémy
bubble 1. 3. 2012, 13:23
@Nadys Co se týče jetele, tak ten králík toho jetele sní víc, než to kuře.....
maky913 1. 3. 2012, 14:22
@bubble ale králíka nevykrmíte za 1 měsíc
Nadys 1. 3. 2012, 13:37
@bubble No osobně si myslím že nepůjde jen o jetel ,kuřatům jsou podávány další směsi s různými látkami včetně hormonů k rychlému růstu ,jak je to s králíky chovanými na běžný prodej nevím ,naši králíci přímo jetel žerou minimálně.
bubble 1. 3. 2012, 14:23
@Nadys Taky si to právě myslím, že ve velkovýkrmnách budou jak ta kuřata, tak ti králíci vykrmováni velmi podobnými směsmi s umělými hormony, takže to doporučení, že radši králíka než kuře, protože kuřata žerou jetel mi přijde srandovní. Jinak dědovi králíci teda jetel žerou.... (H)
Michellinka 1. 3. 2012, 14:51
@bubble My taky chodili králíkům na jetel a na pampelišky
Ovečka 1. 3. 2012, 12:50
@Nadys s tím souhlasím (F)
plamenek (upraveno) 1. 3. 2012, 20:30
Myslím,že to lze dodržovat,plastů je příliš,stačí se naučit používat sklo a porcelán,a co se týká stravy je to jednoduché,příliš mnoho kuřecího masa,protože je to pro maminky nejjedodušší,koupit kuřecí prsa.Stačí pestrost,více zeleniny a ryb.
Michellinka 1. 3. 2012, 12:33
@plamenek No ono se to lehko řekne, pestrost, ale když v zimě zeleninu v krámě nekoupíte, tak kde ji vzít? A ryby jsou u nás jen říční a ty jsou plné kostí. To bych byla věčně na pohotovosti +o(
Nadys 1. 3. 2012, 12:44
@Michellinka Když není zbytí tak je zelenina mražená,a ryby bez kostí mořské seženete všude.A i ten pstruh jde obrat aby tam kosti nebyly.
Michellinka 1. 3. 2012, 12:49
@Nadys No tak mraženou zeleninu nekupuju - co z toho mraženého vám zůstane dobrého? Všechno to, pro co se ta zelenina jí, je zmražením pryč a zůstane maximálně trochu té chuti. Zkusila jste někdy nakupovat na vesnici? Asi ne, když si myslíte, že tu seženu pstruha. My tu máme jen ryby, které si sami nalovíme nebo koupíme na sádkách a pstruh tam opravdu není. (F)
xlmakrela 1. 3. 2012, 21:18
@Michellinka (L) (L) (L) Oli zkuste mraženou zeleninu udělat na páře (L) (L) (L) a mimochodem mražená je zdravější než z konzervy (F) (F) (F) (F)
Michellinka 1. 3. 2012, 21:30
@xlmakrela Když já mám nejradši čerstvou. Jinak zeleninu maximálně do polívky ,-) Ale jinak díky za nápad. Vím, že na páře je všechno lepší. Kamarádka si koupila parní hrnec a když v nich uvařila brambory - to byla taková lahůdka (zajic)
Nadys 1. 3. 2012, 13:19
@Michellinka Oli já fakt nevím kde bydlíte ,já celkem na zapadákově ,musím na nákup do města ,a nakoupím filé nebo pstruha marženého a dám do mrazáku.Mám teda přístup jednou za čas na nákup i pstruha ze sádek aspon to jo. Jinak mražená zelenina má zachované vitamíny ,stejně tak jako sušená ,přes zimu naši předci používali bud sušenou nebo skladovanou kořenovou ,ta je v ziomě jedna z nejdůležitějších ,,tu mám na část zimy nakoupenou taky ,a není problém ,nebo mám nějakou svoji a jaké vitamíny které potřebujete myslíte tím že nemá ta mražená? Většinu vitaminů které potřebuje tělo využít jsou rozpustné v tucích ,a potřebuje krátkou tepelnou úpravu ,syrová zelenina přes zimu není potřeba a pokud není zbytí furt menší zlo je použít aspon mraženou zeleninu na vaření než žádnou.
Michellinka 1. 3. 2012, 13:52
@Nadys No tak já kdybych chtěla jet na pořádný nákup, tak najedu skoro 100 km a táhnout to v ruce je opravdu problém. A kořenovou zeleninu samozřejmě mám i přes zimu, mně šlo o tu zmiňovanou pestrost. Samozřejmě jsme jinak jedli v Praze, kde jsme měli krám 10 metrů od baráku a jinak se jí tady, kde je s nákupem opravdu problém. Většinu roku jsem tu sama, bez auta. V létě to není problém, protože sem každý týden jezdí auto se zeleninou, ale v zimě si fakt kromě mrkve nekoupím nic. A mražená zelenina mi ani nechutná +o( A ryby tu jsou akorát kapři, amuři a štiky. Ale kupovat si třeba štiku je fakt jen pro jinou sortu lidí, na to opravdu nemám +o(
Nadys 1. 3. 2012, 14:09
@Michellinka Tak to jste opravdu na samotě a nezbyde vám než řešit pořádnými nákupy. Štiku jsem ještě nikdy nejedla ale chtěla bych někdy ochutnat (pl)
Ovečka 1. 3. 2012, 12:49
@Nadys noooo, tak to by bylo fakt asi na dlouho a asi bych to musela předžvýkat, než bych to dala dítěti do pusy - co se toho pstruha týče.....a pokud bydlíte na vesnici, fakt se mražené mořské ryby shání blbě ,-)
Nadys 1. 3. 2012, 13:39
@Ovečka Mně to nepřijde tak hrozné ,-) já mu to fakt dúkladně přeberu a když se vám podaří vyndat ta vnitřní páteř s kostmi tak mně to přijde lepší než hledat kosti třeba v kaprovi ,-)
Katuli41 1. 3. 2012, 14:39
@Nadys Naďo, u kapra je dobré ho nařezat na podkovy, v dolní části nejsou žádné kosti (F)
Ovečka 1. 3. 2012, 14:00
@Nadys já jsem se vždycky ryb bála právě z tohohle důvodu - kosti, po tom, co jsem jednu malinkou u starší dcery přehlídla (zip) ale to je prostě blbá zkušenost ,-)
Lucie 13 1. 3. 2012, 12:38
@Michellinka Malýmu kupuji filé od Nowaca, jsou to tři 100gramový kostky a jsou bez kostí, stojí kolem 70 korun
Ovečka 1. 3. 2012, 12:43
@Lucie 13 ale zase - je to zamražený a nevidíte, v jakém stavu byla ta ryba předtím, navíc taky v plastu (F) tím na Vás nechci nijak útočit, jen chci ukázat, že takhle by se dalo okecat naprosto cokoli....taky jsem kupovala pro (child6) filé bez kostí (F)
Lucie 13 1. 3. 2012, 20:16
@Ovečka no právě, to byste v podstatě dnes nemohla koupit nic a ono je to se vším, když řeknete, že máte zeleninu z vlastní zahrádky a myslíte si, že dítěti dáváte lepší věci než z obchodu, vlasně vypěstovaný bez různých hnojiv a postřiků, tak Vám stejně řeknou, že když na to zaprší, že už to taky není zdraví, že déšť je kyselej tak co vlastně je zdráví, dnes už asi nic :´( :´(
Michellinka 1. 3. 2012, 12:40
@Lucie 13 U nás ale nic takového nemají. +o( Jinak samozřejmě filé znám, ale tady bohužel neseženu nic.
Nadys 1. 3. 2012, 13:40
@Michellinka U vás v běžné Jednotě fakt nemají mrazák s marazeným filé?? *-)
Michellinka 1. 3. 2012, 13:53
@Nadys Ne. Dokonce v létě mrazák vypínají, aby ušetřili (zip)
Nadys 1. 3. 2012, 14:10
@Michellinka ,-) Božínku ,kde to bydlíte :-o
Michellinka 1. 3. 2012, 14:23
@Nadys Na vesnici.
Nadys 1. 3. 2012, 15:19
@Michellinka Fakt? *-) ,-) Kolik máte obyvatel jestli se můžu zeptat? *-)
Michellinka 1. 3. 2012, 19:47
@Nadys Vy jste ještě neviděla třeba vesnici, kde ani ten obchod není? A kolik máme obyvatel fakt nevím.
plamenek 1. 3. 2012, 20:38
@Michellinka Já tomu nějak nerozumím,pokud jsme dojížděli na samotu u lesa k našim,tak naopak,maminka chovala veškerou drůbež,králiky atd.Veškerou zeleninu a ovoce.Bylo s tím dost práce,ale pomohli všichni v rodině.Právě proto pěstovala a chovala,že do obchodu daleko a fuj kvalita.Tak si myslím,že i sladkovodní ryba je dobrá,a jak se filetuje kapr,už ukazovali mockrát.A pokud vy máte sklep a mrazák,tak myslím,že byste to měla mít velmi pestré a zdravé,protože si nemyslím,že když dám dítěti dovoz.jahody s postřikama,že mu udělám dobře atd.
Michellinka 1. 3. 2012, 21:29
@plamenek Od povodní sklep nemám a většinu roku jsem tu na celý barák sama. K tomu mít ještě dobytek, tak bych tu asi dlouho nevydržela. A samozřejmě přes léto máme svoje ovoce. A každý není tak zručný, aby uměl nafiletovat rybu. A pěstovat drůbež taky není nic levného. Když je někdo na rodičáku, tak si moc vyskakovat nemůže (zip)
plamenek 2. 3. 2012, 6:22
@Michellinka Docela jsem se zasmála,nikdo po vás nechce,aby jste se stala farmářkou.Ale ,když máte zdroj ryb,tak bych se to naučila.Nikdo není zručný napoprvé :-).Taky bych si po vsi zamluvila nákup vajec,nebo králíka atd.Jistě je tam dost chovatelů nebo pěstitelů.Právě,že když je někdo na rodičáku,měl by si spočítat kolik nejen ušetří za ovoce,džemy,přesnídávky,zeleninu tím,že si je nechodí kupovat do obchodů.A o kvalitě domácího produktu se vůbec nezmiňuji.Mám na zahradě jednu malou meruňku(jinak rododendrony,thuje,azalky atd.)I z této meruňky mám asi 20 kg plodů.První dělám koláče a knedlíky,(košík asi 6 kg dám sousedce a ta mi zase na podzim dá ořechy).Pak udělám džem,pár kompotů.Kdybych měla porovnat cenu a kupovat z obchodů,tak koupím maximálně třetinu.Tak přeji (Y) a zdravé děti,nekrmené chemií.
Michellinka 2. 3. 2012, 9:41
@plamenek čemu konkrétně jste se zasmála? Králíky u nás ve vsi nikdo nechová, slepice jen pár lidí. Právě proto, že je problém zajistit dostatek potravy i přes zimu. Moje mamka sice slepice měla, ale byly jen potravou pro orly a kuny - nikdy se tu neohřály natolik dlouho, aby se zaplatila jejich pořizovací cena + krmení. Takže s chovem skončila a já už ani nebudu začínat. A domácí zavařeniny jsou samozřejmostí - ty nekupuju. Ale to už jsme úplně odbočily od původního tématu. Nejsem žádný lempl ani mladá nezkušená matka, a rozčiluje mě, když někdo tvrdí, že to, jak jsme krmili děti před 20 lety bylo špatně, stejně budou mluvit za dvacet let a stejně se mluvilo taky před dvaceti lety. (F)
plamenek 2. 3. 2012, 11:52
@Michellinka Ano,odbočily jsme od tématu.Téma bylo zajistit pestrou stravu pro děti(a nepoužívat plasty atd.)Napsala jste ,že u vás není obchod,tak je problém zajistit pestrou stravu atd.Ani netvrdím,že čím jsme krmily děti před dvaceti lety bylo špatně.(Z mého pohledu a výsledků dnešních testů a kontrol v hyper.mark. si myslím,že bylo jídlo kvalitnější v obchodech/ale sortiment byl ubohý/ a dnes je kvalitnější z farem a z domácích chovů.)Tak věřím paní endokrinoložce co doporučila rodičům.Nechtěla jsem vás žádným způsobem urazit,smála jsem se tomu,že když člověk chce,tak se naučí filetovat ryby.Jako se naučí ovládat PC atd.Tak jsem jen koukala,že bydlíte na krásném místě s velikou zahradou.Bydlím v paneláku a na zahradu jen dojíždíme(zatím z fin,důvodů,snad to jednou bude náš nový domov).
Nadys 1. 3. 2012, 21:41
@Michellinka A co zeleninu ,pěstujete?
Michellinka 1. 3. 2012, 21:46
@Nadys Jen rajčata na terase, na nic jiného není místo.
Lucie 13 1. 3. 2012, 20:10
@Michellinka plně Vás chápu, jezdíme na chatu a tam se otvírá obchod na dvě hodiny a kdo příde pozdě má smůlu, ale jinak bych vesnici za panelák vyměnila hned
Michellinka 1. 3. 2012, 21:31
@Lucie 13 Taky bych neměnila, i když je to tady mnohem náročnější než ve městě. ,-) (F)
Ovečka 1. 3. 2012, 12:22
no, spíš než plasty mi daleko závažnější přijde to ohřívání v mikrovlnce......dětem, a zvlášť kojencům, ani za nic........
johnynka 1. 3. 2012, 12:04
jen bych si dovolila přidat další věc a to, holky, řídíte se stravou, sklo a ne plasty, ne kuřata a tak...zamyslete se taky, když začnete po šestinedělí zobat antikoncepci a kojíte, ač malé množství hormonů, tak stejně přechází do mlíka (F) u kluků je to ještě větší problém potom, jak u holek
Michellinka 1. 3. 2012, 12:19
@johnynka (Y) (F)
jamamca 1. 3. 2012, 11:33
S růstem prsíček u malého dítěte mám taky zkušenost, dceři od 4 měsíců paní doktorka pozorovala zvětšování prsíček. CCa od 3 let chodila každý měsíc na injekce růstového hormonu, protože nedokázali zjistit z čeho to je. Byli jsme i v Praze na endokrinologii, podstoupili různá vyšetření a nic nezjistili z čeho by se jí už v tak nízkém věku, mohlo dít. Nyní je dceři skoro 13 let - na injekce už 2 roky nechodíme, je v pořádku - nyní nastupuje puberta - tak to už prsíčka rostou jak mají. S těma plastovýma obalama teda koukám. Ale určitě nic nepodceňovat a ihned pokud si všimnete takovéto změny určitě zajít k lékaři .

Podobné návody

Vybrané nabídky

Kategorie